Κυριακή, 11 Δεκεμβρίου 2016

Ανδρονίκη Μαραθάκη: Όπως φαίνεται παραείμαι σοβαρή

Ανδρονίκη Μαραθάκη: Όπως φαίνεται παραείμαι σοβαρή

"Μη με διαβάσετε ελάχιστα αν ξέρετε πως έχετε δίκιο", φίλος ποιητής

 

Κυρίως παρατηρώ την κίνηση και αυτήν συνθέτω.

Μελετώ την αιτία που την δημιουργεί και η επεξεργασία αυτής, και όχι τόσο το πώς το  σώμα , ή ο εαυτός καλύτερα, τελικά την αποτυπώνει.

Μου μοιάζει πιο τίμιο και μου επιβεβαιώνει το πεπερασμένο μου, εν αντιθέσει με Εκείνη που είναι αιώνια, που είναι  πριν και μετά από εμένα.

Είμαι αγωγός.

 

Μία ανάγκη που με συνόδευε σ’ αυτή τη μελέτη είναι αυτή του διαλόγου με άλλους δημιουργούς. Τη θεωρούσα αυτονόητη.

Ανάμεσα σε πολλούς, δυο από αυτούς που εκτιμώ ιδιαιτέρα, όχι τόσο σαν ανθρώπους μιας και δεν ζω πολύ κοντά τους, αλλά σαν ανθρώπους που στην ουσία ορίζονται από αυτό με το οποίο καταπιάνονται, γνωρίζω ήδη πως δεν θα έρθουν στην παράσταση που ετοιμάζουμε.

Όσο και αν εξελίσσω καθημερινά την τέχνη του να σχετίζομαι, δηλαδή όσο και αν διαμορφώνω τις αξίες που διέπουν τη δράση αυτή, εκείνη εξαρτάται από ένα περιβάλλον και προσδιορίζεται από ένα παρελθόν.

Είμαι απλά αγωγός.

 

Οποιαδήποτε παρέκκλιση από ότι είναι εγκαθιδρυμένο δημιουργεί αναστάτωση.

Τότε στην στιγμή μιας κρίσης εμφανίζεται πιο καθαρά από ποτέ κορεσμένη η πραγματικότητα.

Είμαι απλά αγωγός της ανωμαλίας μιας ροής.

Το έργο αφορά την μελέτη πάνω στις έννοιες του έρωτα και της επανάστασης.

Καταπιάνεται με αυτές από την σκοπιά του ελαχίστου.

 

Δεν θα δείτε τίποτα το επικό όσο επικός και αν ακούγεται ο τίτλος.

Δεν θα παρατηρήσετε έντονες αλλαγές δυναμικών όσο και αν μία ανωμαλία αλλοιώνει μια ροή.

Το έργο δεν θα ολοκληρώσει ποτέ την πρόθεση της ένωσης των δυο ή των περισσοτέρων, όσο και αν η προσμονή για μια ολοκλήρωση είναι αβάσταχτη αν δεν λυτρώνεται.

Η ελάχιστη ανωμαλία των ροών δείχνει διαρκής.

 

Εμφανίζεται στις τριβές των τροχιών δύο ή περισσοτέρων ανθρώπων.

Η ελάχιστη γενναιότητα  και γενναιοδωρία όταν προσπαθώ να μειώσω την απόσταση από τον Άλλο, οι ενώσεις εκ του ασφαλούς όταν καθορίζονται από το παρελθόν, η δημιουργία προσδοκιών πριν καν την συνύπαρξη, όλα τούτα είναι απλές παρατηρήσεις που ίσως εμφανιστούν σαν μυθολογία στη σκηνή .

Επιθυμία μου είναι η δημιουργία προσμονής για δράση γενναία, και εν τέλει γενναιόδωρη.

Αλλά ας μη γελιέμαι, δεν δείχνω θάρρος. Σε ένα κόσμο που κατανοώ το στίχο “έλα να αγαπηθούμε αλλά όχι και πάρα πολύ” (Μετέωρη) η ανωμαλία του ελάχιστου έχει εγγραφεί στη δομή μου.

 

Σε αυτό το δομημένο σύμπαν, όπου ο λυρισμός δείχνει να μην επιτρέπεται, μου επέτρεψα στο έργο τον έρωτα  “ελάχιστα” κινητικά και την ελάχιστη καθαίρεσή του συνθετικά.

 

Και κάπου εδώ ένας θεατής ευτυχώς μετατρέπει την ερώτηση.

Είμαι αγωγός της ελάχιστης ανωμαλίας μιας ροής?

Η γάτα του Schrödinger είναι είτε νεκρή είτε ζωντανή ανάλογα με το σημείο παρατήρησης.

Για αυτό και την επανάσταση από παιδί θυμάμαι να την διαβάζω κυρίως.

 

Όπως φαίνεται από τη γραφή μου παραείμαι συναισθηματική, αλλά ευτυχώς  έχω φίλους με χιούμορ, φίλους ποιητές και δυο δημιουργούς που εκτιμώ αλλά δεν θα έρθουν στην παράστασή.

Ο εαυτός μου ευτυχώς μετριάζεται σε εαυτό με ελάχιστες παρεκκλίσεις λόγω περιβάλλοντος και όχι λόγω της μοριοδότησής του καθ’ εαυτόν.

 

Είναι που ο έρωτας είναι πάντα πολιτικός.

"Και συ μου λες κουκλίτσα μου πως σε πιάνει μελαγχολία επειδή βρέχει?", Φίλος με χιούμορ.

 

Μεγάλο ευχαριστώ σε όλη την ομάδα.

Ανδρονίκη

 

Info: Η Ανδρονίκη Μαραθάκη, απόφοιτος της Σ.Α.Ε.Τ. και Δ. Γρηγοριάδου, υπότροφος του Ι.Κ.Υ. και του C.S.S.D, ερευνά μέσω της πρακτικής του χορού τις δομές σύνθεσης και τη χορογράφηση ροών κίνησης. Στα έργα της την ενδιαφέρει η δημιουργία λειτουργικής κίνησης τόσο μέσω της αστάθειας και της μετατόπισης του ανθρώπινου σώματος όσο και μέσω της χρήσης υλικών. Τα τελευταία χρόνια είναι μέλος της ομάδας “Dancing to connect”/Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών και ένα από τα ιδρυτικά μέλη της ομάδας Κόκκου Ροιής.

Έχει συμμετάσχει ως visiting artist για δυο χρονιές στο choreography lab και έχει συνεργαστεί με τους Εύα Πυρνοκόκη , SaLtaTor Physical Dance Group, Κωνσταντίνο Μίχο, Εμμανουέλα Κορκή, Χρήστο Ροζάκη, Κωνσταντίνο Ρήγο, Φώτη Νικολάου , Κωνσταντίνο Ντέλλα κ.α.

Διδάσκει κίνηση και αυτοσχεδιασμό σε χορευτές ανήλικους και ενήλικους.

Οργανώνει και επιμελείται δράσεις με τη συμμετοχή κοινού και performer, επαγγελματιών και μη (Σωσίβια/ Rabbithole & Σ.Ε.ΧΩ.ΧΟ., ΛΕΛΑ/ brain the chain festival, ΔΙΑΡΡΟΗ/ 3η Μπιενάλε Αθήνας, Athens Photo Festival 2016).


*Φωτογραφία: Βαγγέλης Πουλής



◊ Το έργο "Έρωτας & Επανάσταση - Μέρος ΙΙΙ: Η ανωμαλία του ελάχιστου", της Ανδρονίκης Μαραθάκη παρουσιάζεται στις 6, 7 & 8 Νοεμβρίου στο Art Factory – Τεχνοστάσιο. Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Σχετικές ειδήσεις
Εύη Σούλη: Αστικές ουτοπίες σε κατάρρευση
20.04.2016 17:30
Μη τόποι, άχρονοι, φανταστικοί, ιδανικές κοινωνίες με τέλειο κοινωνικό, πολιτικό και νομικό σύστημα. Χαμένες Ατλαντίδες στα βάθη των θαλασσών. Ιδεολογίες για το καλό και το δίκαιο, το ηθικό και το ορθό. Κριτικές και αναλύσεις και θεωρίες. Προσπάθειες και απογοητεύσεις. Το τείχος του μίσους και ο Cave στα φτερά του Έρωτα. Μητέρες με όνειρα και εφηβικά παιχνίδια. Έρωτες και καταρρεύσεις και ξανά έρωτες. Ώρα μηδέν, κενό.
Inner Movers: Ανακαλύπτοντας το μυστήριο της ανθρώπινης μετακίνησης…
13.04.2016 11:27
Νέοι προβληματίζονται, επικοινωνούν, εκφράζονται, δημιουργούν, κινούνται και μετακινούνται από τη θέση τους για να ανακαλύψουν το μυστήριο της ανθρώπινης μετακίνησης. Το project Inner Movers είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για νέους με θέμα τις παραστατικές και ψηφιακές τέχνες και συγκεκριμένα την τέχνη του videodance και της site-specific performance.
Μαριάννα Βαρβιάνη: Η ιδέα πίσω από το ‘Vortex’
15.03.2016 13:47
Πριν από δυο χρόνια περίπου καθόμουν σε ένα πεζούλι ενός πανηγυριού στην Ικαρία και παρακολουθούσα τον κόσμο να χορεύει. Χόρευαν, ακολουθώντας ένα σπειροειδές σχήμα, χωρίς να συγκρούονται μεταξύ τους και το σχήμα που ακολουθούσαν έδινε την εντύπωση ότι δεν είχε αρχή και τέλος, ότι θα μπορούσε να κινείται έτσι για πάντα.
Μαρίνα Μαυρογένη: Ο φόβος της γελοιότητας στην τέχνη του χορού
05.02.2016 11:36
Μου αρέσει να δημιουργώ με άξονα το χιούμορ και να βρίσκω τον τρόπο εκείνο της ανεπιτήδευτης έκφρασης. Αυτό το Φεβρουάριο χορογραφώ και σκηνοθετώ δύο performances στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων με τίτλους «4» και «Η Χαρά της Αποτυχίας». Είναι δύο έργα που φλερτάρουν με τη γελοιότητα, με το άτεχνο καλλιτεχνικό δημιούργημα.
Χρυσηίς Λιατζιβίρη – SYNDRAM dance co: Ο Χορός δεν είναι απλά 'Φαίνεσθαι'
22.12.2015 14:43
- Σ’ αρέσει να κρύβεσαι; - Όχι. Δεν μ’ αρέσει να φαίνομαι…Δεν μ’ αρέσει να φαίνομαι με τον τρόπο που το «σήμερα» μπορεί να εκθέσει παραμορφώνοντας το οτιδήποτε… Δεν μ’ αρέσει να κοινοποιώ τις κρίσεις μου… Δεν μ’ αρέσουν οι κρίσεις μου έτσι όπως αυτές γεννιούνται και προβάλλουν το «εγώ» μου μέσα από την κρίση… Δεν μ’ αρέσει να με αλλοτριώνουν το «φαίνεσθαι», η κρίση, η κατάκριση…