Η τάνγκο οπερίτα Μαρία του Μπουένος Άιρες, με τη συναρπαστική μουσική του Άστορ Πιατσόλλα και του Nuevo tango, ανεβαίνει στο Θέατρο Ολύμπια σε μια μοναδική παραγωγή από την  Εθνική Λυρική Σκηνή σε συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο Θερβάντες του Μπουένος Άιρες.

Με φόντο τον υπόκοσμο της Αργεντινής παρακολουθούμε την ιστορία της πόλης του Μπουένος Άιρες, της Μαρίας αλλά και του ίδιου του τάνγκο. Η Μαρία πεθαίνει, αλλά η Σκιά της καταδικάζεται να περιδιαβαίνει ακόμα στους δρόμους του Μπουένος Άιρες, όπου την κυνηγά το φως.

Σύμφωνα με τον Οράσιο Φερρέρ (ο οποίος υπογράφει το ποιητικό κείμενο αλλά και πρωταγωνιστεί), επί δεκαετίες θαυμαστή της τέχνης του Πιατσόλλα , ήταν εκείνος που πρότεινε στον συνθέτη να γράψει τη Μαρία του Μπουένος Άιρες. Άλλη πηγή αναφέρει ότι την ιδέα έδωσε στον Πιατσόλλα η ηθοποιός και τραγουδίστρια Έγκλε Μαρτίν, που εκείνη την εποχή ήταν ερωμένη του. Ο πρωταγωνιστικός ρόλος γράφηκε για εκείνην, αλλά όταν το ζευγάρι χώρισε τα Χριστούγεννα του 1967 το ρόλο της Μαρίας ανέλαβε η τραγουδίστρια παραδοσιακής μουσικής Αμελίτα Μπαλτάρ, που διαδέχτηκε την Μαρτίν και στην καρδιά του συνθέτη.   

Βέβαιο είναι ότι Πιατσόλλα και Φερρέρ δούλεψαν στενά σκηνή προς σκηνή το έργο. Ο ποιητής σημειώνει ότι εκείνος πρότεινε στον συνθέτη να χρησιμοποιήσει διαφορετικά είδη τάγνκο για κάθε μία από τις περιόδους στη ζωή της Μαρίας – παραδοσιακό, ρομαντικό, σύγχρονο- όπως επίσης άλλα είδη μουσικής, τη μιλόνγκα, το βαλς και τα τραγούδια των πάμπας, δηλαδή των περιοχών που περιβάλλουν το Μπουένος Άιρες.

Η μουσική της Μαρίας του Μπουένος Άιρες στηρίζεται κυρίως στο νέο τάνγκο – nuevo tango- είδος που επεξεργάστηκε ο Πιατσόλλα. Στην βάση του βρίσκεται φυσικά το αργεντίνικο τάνγκο, μπολιασμένο όμως με στοιχεία από άλλα είδη, όπως λόγου χάριν η τζαζ και η κλασική μουσική.