Το κλασικό θεατρικό έργο, O Kύκλος του Έρωτα, του δημοφιλούς Αυστριακού συγγραφέα Άρθουρ Σνίτσλερτου, που ανεβαίνει συχνά στα θέατρα της χώρας μας, κυκλοφορεί για πρώτη φορά στα ελληνικά σε μετάφραση Νότη Παρασκευόπουλου από τις εκδόσεις Vakxikon.gr.

Η έκδοση του κλασικού και πολυπαιγμένου σε όλο τον κόσμο θεατρικού έργου του Άρθουρ Σνίτσλερ, είναι η μοναδική που κυκλοφορεί στα ελληνικά και χαίρει της υποστήριξης του Federal Chancellery of Austria.

Δέκα ζευγάρια στη Βιέννη, επιδίδονται σε μια περίτεχνη σκυ­ταλοδρομία σεξουαλικών συναντήσεων σπάζοντας τα όρια που θέτουν η κοινωνική θέση, ο πλούτος και η συζυγική αφοσίωση.

Εμποτισμένος με ψυχολογία, σεξ, σχέσεις και πολύ χιούμορ, Ο Κύκλος του Έρωτα του Άρθουρ Σνίτσλερ σκιαγραφεί το πορτραίτο μιας ολόκληρης κοινωνίας τολμώντας μια κάθε­τη τομή στην ψυχολογία των σχέσεων και την ανθρώπινη σεξουαλικότητα.

To έργο μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 1950 από τον Μαξ Οφίλς, με πρωταγωνίστρια την Σιμόν Σινιορέ. Προτά­θηκε για Όσκαρ Σεναρίου και Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, και απέσπασε Βραβείο Σεναρίου στο Φεστιβάλ Βενετίας καθώς και το Βραβείο Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας από τη Βρε­τανική Ακαδημία Κινηματογράφου (ΒΑFTA).

Ο Άρθουρ Σνίτσλερ γεννήθηκε στη Βιέννη στις 15 Μαΐου του 1862. Σπούδασε Iατρική στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης και υπηρέτησε ως γιατρός στο στρατό για έναν χρόνο. Στη συνέχεια άρχισε να εργάζεται στο Γενικό Νοσοκομείο της Βιέννης και να γράφει στο ιατρικό περιοδικό του πατέρα του, καθηγητή Γιόχαν Σνίτσλερ και διάσημου λαρυγγολόγου. Το ενδιαφέρον του όμως για την Iατρική ήταν από την αρχή περιορισμένο. Μετά τον θάνατο του πατέρα του, το 1893, περιορίστηκε στην προσωπική μελέτη με την αναπτυσσόμενη επιστήμη της Ψυχολογίας να τον έλκει τόσο που έγραψε ένα άρθρο πάνω στην απώλεια της ομιλίας και τη θεραπεία της μέσω της ύπνωσης. Το ενδιαφέρον του για την έρευνα του Σίγκμουντ Φρόυντ πάνω στο υποσυνείδητο είναι έγχυτο στο συγγραφικό του έργο. Η άνοδος του αντισημιτισμού στη Βιέννη από το 1880 κιόλας, υπενθύμιζε συνεχώς στον Σνίτσλερ – που απέρριπτε κάθε θρησκεία ως δόγμα – την Εβραϊκή του καταγωγή. Η προσωπική του ζωή ήταν αρκετά μπερδεμένη. Είχε αρκετές σχέσεις με γυναίκες – πολλές φορές την ίδια στιγμή – συμπεριλαμβανομένης μίας θυελλώδους σχέσης με την ηθοποιό Adele Sandrock. Ερωτεύτηκε μία από τις ασθενείς του, τη Marie Reinhard, η οποία μάλιστα έμεινε έγκυος το 1897 μα το παιδί πέθανε στη γέννα. Το 1899 συναντά και παντρεύεται την ηθοποιό Olga Gussmann, με την οποία απέκτησαν έναν γιο, τον Heinrich και μία κόρη, τη Lili. Σε όλη τη διάρκεια της ζωής του κρατούσε ημερολόγιο (τα χειρόγραφα που βρέθηκαν είναι περίπου 8.000 σελίδες), πρωτοφανές για την ειλικρινή περιγραφή των σεξουαλικών του συνευρέσεων. Μάλιστα, για ένα διάστημα κατέγραφε κάθε του οργασμό. Το πρώτο του σημαντικό συγγραφικό έργο, το Ανατόλ, ολοκληρώθηκε το 1892. Ακολούθησαν οι Έρωτες (1894), Ο Κύκλος του Έρωτα (1897) και μία μελέτη στον αντισημιτισμό, Ο καθηγητής Μπερνάρντι (1912). Πέρα από τα προαναφερθέντα πιο γνωστά του έργα, έγραψε επίσης τα: The Green Cockatoo (1899), The Lonely Way (1904), The Walk to the Fish Pond (1931), δύο συλλογές ιστοριών, τα The Greek Dancing Girl (1905) και Souls in Twilight (1907) καθώς και έναν αριθμό από νουβέλες με πιο γνωστές το Dying (1894) και τηνΟνειρεμένη Ιστορία (1926) – μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 1999 με τίτλο Μάτια Ερμητικά Κλειστά από τον Στάνλεϊ Κιούμπρικ, με πρωταγωνιστές τους Τομ Κρουζ και Νικόλ Κίντμαν. Τα απομνημονεύματά του, Νιότη στη Βιέννη εκδόθηκαν το 1968. Πολλά από τα έργα του πραγματοποιήσαν πρεμιέρα στο υψηλού κύρους Burgtheater και είχαν εμπορική επιτυχία. Υπήρξαν όμως και διαμάχες – όπως με τον Κύκλο του Έρωτα ή Ερωτικό Γαϊτανάκι(Reigen) που προκάλεσε έως και δίκη των εμπλεκομένων μερών στο ανέβασμα της παράστασης το 1921 – σε σημείο να αρνείται να δώσει τα δικαιώματα για το ανέβασμα του έργου ως τον θάνατό του και με ρητή εντολή στους κληρονόμους του να πράξουν το ίδιο. Τα τελευταία του χρόνια επισκιάστηκαν από την αυτοκτονία της κόρης του, το 1928. Ο Άρθουρ Σνίτσλερ πέθανε στη Βιέννη από εγκεφαλική αιμορραγία στις 21 Οκτωβρίου του 1931.