To Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας, σταθερά στο πλευρό των Ελλήνων δημιουργών οι οποίοι συνεχίζουν το έργο τους στη χώρα μας κάτω από αντίξοες συχνά συνθήκες, βρίσκεται και φέτος στο πλευρό τους.

Με ιδιαίτερη χαρά οι Νύχτες Πρεμιέρας φιλοξενούν στην 22η διοργάνωσή τους, ξεχωριστές και ολοκαίνουριες ταινίες Ελλήνων σκηνοθετών, και σας παρουσιάζουμε τους πρώτους τίτλους παρακάτω.

Το ελληνικό σινεμά έχει, άλλωστε, τιμητική παρουσία στις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας, με ένα πλήρες αφιέρωμα στην φιλμογραφία του Νίκου Τριανταφυλλίδη, μια προβολή-έκπληξη σε συνεργασία με το Νίκο Περάκη και το Ινστιτούτο Γκαίτε και το Διαγωνιστικό Τμήμα Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, με τις συμμετοχές να φτάνουν τον εντυπωσιακό αριθμό των διακοσίων ταινιών.

Οι ταινίες θα προβληθούν παρουσία εγχώριων και ξένων συντελεστών και θα συνοδευτούν από πλήθος παράλληλων εκδηλώσεων που αποσκοπούν στην καλύτερη προώθησή τους.

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΑΡΑΛΙΑ / L’ ULTIMA SPIAGGIA, του Θάνου Αναστόπουλου σε συνσκηνοθεσία με τον Νταβίντε Ντελ Ντέγκαν (Davide del Degan)

 

*Ο Θάνος Αναστόπουλος επιστρέφει στις Νύχτες Πρεμιέρας μετά την ταινία “Η Κόρη”, η οποία είχε προβληθεί στην 18η διοργάνωση του Φεστιβάλ, το 2012.

Μια λαϊκή παραλία στην Τεργέστη της Ιταλίας όπου ένας τοίχος τριών μέτρων χωρίζει ακόμα και σήμερα τους άντρες από τις γυναίκες. Μια ταινία για τα σύνορα, τις ταυτότητες και τις διαφορετικές εποχές. Μια τραγικωμωδία για την ανθρώπινη φύση.

Η «Τελευταία Παραλία», τέταρτη ταινία του Θάνου Αναστόπουλου σε συν-σκηνοθεσία του Νταβίντε Ντελ Ντέγκαν, συνιστά ένα σπάνιο ντοκιμαντέρ για μια παραλία μοναδική στην Ευρώπη και τους εξίσου ξεχωριστούς «κατοίκους» της. Ένας οικείος χώρος που βρίσκεται δίπλα στην πόλη και όμως «μακριά» από αυτήν, χαμένος σα νησί, ανάμεσα σε παρκαρισμένες νταλίκες, που περιμένουν να περάσουν το τελωνείο του λιμανιού για να μπουν στην Ευρώπη. Εδώ ο διαχωριστικός τοίχος και η θάλασσα ενώνουν και χωρίζουν, διευρύνουν τα σύνορα, τα συγχέουν και τα επανακαθορίζουν. Την ίδια στιγμή, η παραλία αυτή αποτελεί το τελευταίο καταφύγιο για τους ανθρώπους που της εμπιστεύονται ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής τους.

Η ταινία, γυρισμένη σε διάρκεια δύο χρόνων, αποτελεί ένα από τα ελάχιστα ντοκιμαντέρ που επιλέχθηκαν φέτος για το επίσημο πρόγραμμα του 69ου Φεστιβάλ των Καννών.

ΠΕΝΤΡΟ ΝΟΥΛΑ, του Κάρολου Ζωναρά – WORK IN PROGRESS

Η ταινία αφηγείται την δοκιμασία ενός νεαρού άνδρα ο οποίος μετά από ένα τροχαίο ατύχημα ξυπνάει και δεν ξέρει ποιος είναι. Ένα ιταλικό διαβατήριο που δηλώνει το υποτιθέμενο όνομά του: Πέντρο Νούλα, ένα σπασμένο κινητό, μια επιταγή και η φωτογραφία μιας γυναίκας είναι τα μοναδικά στοιχεία που έχει στη διάθεσή του. Με βάση αυτά θα επιχειρήσει την αναζήτηση της ταυτότητάς του, για να βρεθεί μπλεγμένος σε μια εφιαλτική περιπέτεια.

Το κυρίαρχο θέμα της ταινίας είναι η αμνησία που γίνεται αφορμή μιας αναγκαστικής αυτογνωσίας. Ο κεντρικός ήρωας είναι υποχρεωμένος να καταβάλλει προσπάθεια να συναρμολογήσει το παζλ της ζωής του για να μπορέσει να ανακαλύψει ποιος πραγματικά είναι. Μια διαδικασία που συχνά είναι επώδυνη. Δύσκολα δεχόμαστε τα ελαττώματά μας, ενώ εύκολα ξεχνάμε ό,τι δεν μας αρέσει.

Παραγωγή: Zonaras Productions, με επιδότηση από ΕΡΤ και ΕΚΚ

Σκηνοθεσία: Κάρολος Ζωναράς

Σενάριο: Κάρολος Ζωναράς & Κατερίνα Μπέη

Μουσικής: Σταμάτης Κραουνάκης

Ηθοποιοί Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Katia Leclerc O’Wallis, Παύλος Ευαγγελόπουλος, Χρήστος Σαπουντζής, Αθηνά Παππά, Μελέτης Γεωργιάδης

ΙΝΤΕΡΛΟΥΔΙΟ, H ΠΟΛΗ ΜΙΑΣ ΝΕΚΡΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ / INTERLUDE, CITY OF A DEAD WOMAN, της Άντζελα Ισμαήλος

Η Δάφνη (Άντζελα), η ηρωίδα, επιστρέφει στον τόπο καταγωγής της την Πάτμο, για να ανακάμψει από ένα τραγικό γεγονός. Ο Θέοντρικ (ο Καναδός Shaun Benson), προτεστάντης ιερέας αναζητά σπάνια χειρόγραφα στο μοναστήρι, αλλά ανακαλύπτει τον έρωτα στο πρόσωπο της Δάφνης. Ο Ισπανός Εστέμπαν (Erich Wildpret) έρχεται για να παραλάβει προσωπικά αντικείμενα από τη μονή γυναικών, και μαθαίνει ότι η μητέρα του δεν ήταν νεκρή, αλλά είχε βρει καταφύγιο στο Θείο. Διεκδικεί κι εκείνος τη Δάφνη. Ένα ζεύγος ηλικιωμένος Άγγλων (Bernard Hill – Sarah Miles) ζουν στην Πάτμο 30 χρόνια.

«Η ταινία μου είναι μια σύγχρονη ιστορία αγάπης, πίστης και προσωπικής ανάτασης. Σαν Ελληνίδα, σαν συγγραφέας και σκηνοθέτης της, δεν θα μπορούσα να επιλέξω άλλη πηγή έμπνευσης και δράσης από τον ίδιο τον τόπο που με καθόρισε. Με την «Πόλη μιας Νεκρής Γυναίκας», αποτίνω το δικό μου φόρο τιμής στην πατρίδα μου»…..

Ηθοποιοί Άντζελα Ισμαήλος, Shaun Benson, Erich Wildpret, Bernard Hill («Τιτανικός», «Αρχοντας των Δαχτυλιδιών») Sarah Miles (Υποψήφια για Όσκαρ με την ταινία «Η Κόρη του Ράιαν», του Ντ. Λιν (1970).

Σενάριο – Σκηνοθεσία: Άντζελα Ισμαήλος

ΕΥΤΥΧΙΑ, του Xρήστου Πυθαρά – WORK IN PROGRESS

Η Άννα έχει αρχίσει να ζορίζεται. «Χαμογέλα». Η Άννα έχει σπίτι. «Αϋπνία». Η Άννα έχει δουλειά. «Εννιά-πέντε, θ’αργήσω». Η Άννα έχει φίλους. «Βαριέμαι».

Την Άννα την αγαπάνε οι γονείς της. «Άνοιξε». Η Άννα δεν κοιμάται. «Καυλώνω». Η Άννα φοβάται. Τα post-it αντίστροφης μέτρησης που βρίσκει κολλημένα στην πόρτα της, θα πυροδοτήσουν μια σειρά από γεγονότα και εξελίξεις που θα κλονίσουν την ψυχική της υγεία. Όταν ένας άντρας την παρενοχλεί, η Άννα συγκρούεται με όλο της το περιβάλλον. Η συνάντηση τους, αναπόφευκτη. «Μίλα μου. Μίλα μου».

Η «Ευτυχία» είναι μια κωμικοτραγική ματιά στη ζωή μιας νεαρής κοπέλας, μέσα από μία αλλοιωμένη αντίληψη της πραγματικότητας.

Ηθοποιοί: Ξανθή Σπανού, Δημήτρης Αλεξανδρής, Χρήστος Στέργιογλου, Θέμις Μπαζάκα, Μυρτώ Πανάγου, Σταύρος Συμεωνίδης, Κατερίνα Παπανδρέου, Γιάννης Μυλωνάς, Κατερίνα Ζησούδη, Μαριλένα Ορφανού, Αννίτα Μαυρομιχάλη.