Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου 2016

Οι μουσικές του κόσμου διασταυρώνονται στον Μόλυβο!

Οι μουσικές του κόσμου διασταυρώνονται στον Μόλυβο!

Ένας σημαντικός διεθνής πολιτιστικός θεσμός επιστρέφει για δεύτερη συνεχή χρονιά στην παραμεθόριο Λέσβο, ύστερα από  την πρώτη επιτυχημένη διοργάνωσή του. Ο λόγος για το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου το οποίο θα πλημμυρίσει μουσικές από τις 16- 19 Αυγούστου τον μαγευτικό οικισμό της Λέσβου, που υπήρξε ανέκαθεν ένα κομβικό σημείο συνάντησης διαφορετικών πολιτισμών. Είκοσι χαρισματικοί μουσικοί από όλο τον κόσμο, συμπράττουν και δημιουργούν μία μοναδικά σύνολα στέλνοντας ένα μήνυμα συνεργασίας και αρμονικής συνύπαρξης των ανθρώπων. Η μουσική τους "συνάντηση" αποδεικνύει πως η δημιουργία πηγάζει μέσα από την πολυμορφία, τονίζοντας όχι το τι μας χωρίζει, αλλά το τι μας ενώνει.

 

Από την Ερριέττα Μπελέκου

 

Με αυτήν αφορμή, οι ιδρυτές του Φεστιβάλ, οι ελληνογερμανίδες πιανίστες Δανάη και Κυβέλη Ντέρκεν και ο επιχειρηματίας Δημήτρης Τρύφων, έγραψαν τις σκέψεις τους γι' αυτή την μεγάλη γιορτή της μουσικής, που φέτος έχει ως θέμα τα Σταυροδρόμια | Crossroads.

 

«Το φεστιβάλ γεννήθηκε ως ιδέα το καλοκαίρι του 2014, καρπός μια γνωριμίας τριών νέων ανθρώπων που μοιράζονταν την αγάπη για την κλασική μουσική αλλά και για τον τόπο τους. Όραμά μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα θεσμό που θα έφερνε κορυφαίους μουσικούς απο όλο τον κόσμο στον Μόλυβο για να συμπράξουν και να δημιουργήσουν μουσική. 


Το καλοκαίρι του 2015, την χρονιά που το φεστιβάλ πήρε σάρκα και οστά, ο τόπος κλήθηκε να αντιμετωπίσει μια απο τις πιο δύσκολες προκλήσεις της νεότερης ιστορίας του, αυτή του προσφυγικού. Σε μια εποχή κρίσης, η ανάδυση του προσφυγικού αποτέλεσε μια ακόμη αφορμή για να ενταθούν οι φωνές που ενθαρρύνουν την εθνική εσωστρέφια και απομόνωση. Ως φεστιβάλ που διαδραματίζεται γεωγραφικά μεταξύ ανατολής και δύσης και που καλεί μουσικούς απο όλο τον κόσμο και τους ενώνει με απώτερο σκοπό την μουσική, αποτελούμε ένα έμπρακτο παράδειγμα υγιής πολυπολιτισμικότητας. Θέτοντας ως φετινή θεματική τα σταυροδρόμια θέλαμε να τονίσουμε ακριβώς αυτό.»

Δημήτρης Τρύφων


Συνιδρυτής Διεθνούς Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου

 

«Φέτος, θα ακουστεί μουσική από όλο τον κόσμο, από τη Συρία μέχρι την Γερμανία, από το Ισραήλ μέχρι τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Στις πέντε συναυλίες, θα παρουσιαστούν μουσικά έργα από διάφορες χώρες και από τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα (Βορράς, Νότος, Ανατολή και Δύση), δίνοντας έμφαση στην ομορφιά που αναδύεται όταν διαφορετικά στιλ και πολιτισμοί στη μουσική διασταυρώνονται για να δημιουργήσουν κάτι εξαιρετικό, μοναδικό και νέο. Είναι τιμή μας που για άλλη μια φορά υποδεχόμαστε εξαιρετικούς μουσικούς από όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων και τον καταξιωμένο πιανίστα Λαρς Φογκτ, που θα δώσουν ζωή σε αυτή τη μουσική. Ας γιορτάσουμε τη δύναμη της ενότητας και της πολυμορφίας μέσω της μουσικής!»
Δανάη & Κυβέλη Ντέρκεν
Συνιδρύτριες και Καλλιτεχνικές Διευθύντριες Διεθνούς Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου 


info: Δανάη Ντέρκεν: Έχει χαρακτηριστεί «ποιήτρια του πιάνου» από την έγκριτη γερμανική εφημερίδα Die Welt και θεωρείται από τις πιο   
επιτυχημένες πιανίστες και περιζήτητες σολίστ της γενιάς της. Το πρώτο της cd με έργα Λέος Γιάνατσεκ απέσπασε ευνοϊκές κριτικές από τον Τύπο, όπως και το δεύτερο, με τίτλο Fantasy και έργα  Κ.Φ.Ε. Μπαχ, Σούμαν και Σούμπερτ, το οποίο και προτάθηκε για τα Διεθνή Βραβεία Κλασικής Μουσικής (IMCA). Το Μάιο κυκλοφόρησε το τρίτο της cd με κoντσέρτα για πιάνο του Μότσαρτ και του Μέντελσον με την Ρόγιαλ Νόρδερν Σινφόνια και μουσική  διεύθυνση  Λαρς  Φογκτ.
 
Κυβέλη Ντέρκεν: Οι κριτικοί παρομοιάζουν το παίξιμο της με «καλειδοσκόπιο συναισθημάτων και τονικής πολυμορφίας». Σε ηλικία πέντε ετών κέρδισε το πρώτο βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό Steinway, ως η νεαρότερη διαγωνιζόμενη, και για έξι συναπτά έτη συνέχισε να λαμβάνει το πρώτο βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό Grotrian Steinweg.
Έπαιξε για πρώτη φορά με ορχήστρα σε ηλικία οκτώ ετών. Σήμερα συμμετέχει επανειλημμένα (ενίοτε με την αδελφή της Δανάη) σε συναυλίες σε όλες τις γνωστές αίθουσες και σε φεστιβάλ της Ευρώπης, στην Κίνα και στις ΗΠΑ. Έχει εμφανιστεί στο γαλλογερμανικό τηλεοπτικό κανάλι ARTE και στο WDR. Έχει δώσει συναυλία παρουσία του Δαλάι Λάμα και της Άνκελα Μέρκελ.

Δημήτρης Τρύφων: Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σε ηλικία 17 χρονών ξεκίνησε να ακούει κλασική μουσική μετά απο ένα δίσκο με μουσική του Μπάχ που του χάρισε ο καθηγητής του φυσικών επιστημών. Την ίδια περίοδο και παράλληλα με τις σπουδές του ξεκίνησε να μαθαίνει αυτοδίδακτα πιάνο. Ως νεαρός επιχειρηματίας ασχολείται με τα ξενοδοχειακά και τον κλάδο των νέων τεχνολογιών υγείας. Τα καλοκαίρια στον Μόλυβο, πέρα απο το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου του οποίου είναι συν-ιδρυτής, είναι καλλιτεχνικός διευθυντής της Στέγης Σ. Τρύφων στην οποία διοργανώνει εικαστικές εκθέσεις και άλλα καλλιτεχνικά δρώμενα.
 
 
Το 2ο Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου με θέμα τα Σταυροδρόμια | Crossroads θα πραγματοποιηθεί από τις 16- 19 Αυγούστου. Περισσότερες πληροφορίες εδώ
Σχετικές ειδήσεις
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ «Πέρα από τα Σύνορα»: Το όραμά μας
24.08.2016 11:25
Το Ελληνικό Ίδρυμα Ιστορικών Μελετών (ΙΔ.ΙΣ.ΜΕ.), διοργανωτής και εμπνευστής του Διεθνούς Φεστιβάλ ιστορικού ντοκιμαντέρ «Πέρα από τα Σύνορα» ιδρύθηκε το 2008 από μια ομάδα νέων ιστορικών- ερευνητών (πρώην συνεργατών του ΕΛΙΑ) και σήμερα απαριθμεί περισσότερους από 45,000 φίλους / μέλη - από όλη την Ελλάδα.
Αρης Γραικούσης: Στην δίνη της μουσικής με τους «Μουσικούς Συσχετισμούς»
05.05.2016 11:39
Στη μουσική μου πορεία, «συναντήθηκα» με όλους τους μεγάλους δασκάλους της μουσικής. Τρέχοντας με τα δάχτυλά μου στα πλήκτρα του πιάνου, συνομίλησα με όλους αυτούς τους εμπνευσμένους δημιουργούς, από τους Bach, Mozart και Beethoven, μέχρι τους Chopin, Ravel, Prokofiev. Οι «συναντήσεις» μου όμως με τους δημιουργούς συνεχίστηκαν και με τους νεότερους. Οι «Μουσικοί συσχετισμοί» απορρέουν μέσα απ’ αυτές τις συναντήσεις.
Echo Train: Κορεσμός στη μουσική και μια άλλη οπτική
22.04.2016 15:46
Μιλάνε χρόνια τώρα για κορεσμό στη μουσική, αλλά και γενικότερα στις τέχνες, στις συνήθειες, στις ιδέες. Αναρωτιέμαι αν αυτό όντως ισχύει ή θα έπρεπε να το δούμε μέσα απο ένα άλλο πρίσμα. Υπάρχει η τάση όταν ακούμε μια μουσική σήμερα να τη χαρακτηρίζουμε ανάλογα με το ποια δεκαετία μας θυμίζει ή σε ποια βασίζεται.
Βαγγέλης Στεφανόπουλος: Πρώτα το μαθαίνεις και ύστερα το ξεχνάς
11.03.2016 16:55
Από όλα τα είδη μουσικής η τζαζ ίσως είναι το πιο ελεύθερο και αφηρημένο. Ο ερμηνευτής ή συνθέτης μπορεί να παίξει ή να γράψει ό, τι θέλει την στιγμή της έμπνευσης του χωρίς να δεσμεύεται από αυστηρούς κανόνες όπως στην κλασσική μουσική ή την ποπ (πολλοί δεν γνωρίζουν ότι και η ποπ μουσική έχει κανόνες και ίσως τους πιο αυστηρούς).
Monsieur Minimal (Χρήστος Τσιτρούδης): Ποιοι είναι αυτοί που θα κρίνουν τηv μουσική και τους δημιουργούς της?
24.12.2015 15:03
Κατά καιρούς διαβάζω βαρύγδουπες κριτικές διαφόρων δισκοκριτικών οι οποίοι στην προσπάθεια τους να εντυπωσιάσουν χάνουν το πραγματικό νόημα της μουσικής και αναλώνονται άλλοτε σε καλές άλλα τις περισσότερες φορές σε κακόγουστες φαντεζί φρασεολογίες. Αυτό φαντάζομαι ότι γίνεται γιατί με κάποιο τρόπο και αυτοί οι άνθρωποι προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα δικό τους έργο τέχνης με τις λέξεις τους με αποτέλεσμα να ξεχνάν το πραγματικό έργο, τη μουσική.