Τετάρτη, 7 Δεκεμβρίου 2016

Ένκε Φεζολλάρι: Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα είναι ο κόσμος μέσα στον οποίο ζούμε

Ένκε Φεζολλάρι: Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα είναι ο κόσμος μέσα στον οποίο ζούμε

Δίψα.
Δίψα για νερό.

Για έρωτες και αέρα, στοργή και βλέμματα κρυμμένα πίσω από κλειστά πατζούρια. Φωνές, συχνά πνιγμένες στη σκόνη της Ανδαλουσίας και στο καμένο φως του ήλιου που σιγοκαίει τις ανύμφευτες ψυχές. Σάρκα και έρημος και η δίψα παρών. Αισθήματα και βεντάλιες, χτυπήματα κάτω από τη μέση. Πέπε Ρομάνο που είσαι; Περνάς και αναζωπυρώνεις τις ανέγγιχτες σάρκες, τις καρδιές κατασπαράζεις.

Κόρες εν καμίνω για έναν Πέπε αδειανό, Μπερνάρντα λεοπάρδαλη, αδίστακτη και φόνισσα καταπίνεις γουλιά γουλιά τις κόρες σου σαν άλλη φόνισσα του Παπαδιαμάντη. Επιβίωση και χρήμα, άλογα και μαστίγιο, Άλμπα λεύκη μητέρα τυφλή.

Πόνος και πείνα. Τάξη και χάος.

Στο τέλος μια αγχόνη και ένα πένθος για όλους, για αυτά που έγιναν και αυτά που δεν θα γίνουν.

Μαρτύριο σου λέω η ζωή. Αλλά εμείς πάντοτε στις ακροθαλασσιές, σε έρημα σπίτια, αναζητώντας ξένες αγκαλιές, πάντα στις πέντε το απόγευμα την ώρα που χαράζει. Ο Λόρκα θέλει αίμα, μαχαίρι ζητά θυσία, ταύρος, θεριό ανήμερο για να το δαμάσεις πρέπει να κοπείς. Να δίνεις όλο το είναι σου, τα ψέματα δεν χωρούν ο Ήλιος τα καίει, οι βεντάλιες θερίζουν, τα σκυλιά δαγκώνουν, τα κεριά δεν φτάνουν δια να φωτίσεις το σκοτάδι. Στα σκοτεινά ακούγονται οι αναστεναγμοί, οι πόθοι, πίσω από τις γρίλιες καρτερούν οι πιο επικίνδυνοι φόβοι μας... ο Φεδέρικο ξέρει, μόνο αυτός πως να σε βγάλει από τον Λαβύρινθο του πάθους. Για αυτό και ο ίδιος τουφεκίσθηκε από τους φασίστες, δεν φοβήθηκε το πρόσωπο του Τέρατος να το φτύσει.

Info: O Ένκε Φεζολλάρι είναι απόφοιτος του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός με σημαντικούς σκηνοθέτες :Ρούλα Πατεράκη , Κατερίνα Μπερδέκα, Σωτήρη Χατζάκη, Ελένη Αγγελοπούλου κ.α. Έχει σκηνοθετήσει πάνω από 15 έργα ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου, έχει βραβευτεί στο Σαράγιεβο το 2013, μεταξύ άλλων τα έργα που έχει σκηνοθετήσει: Αγγέλα, Σκηνές από ένα γάμο, Παρέλαση, Αμλετ , Πλατόνοφ, Πειρασμός, Επάγγελμα Πόρνη κ.α. Έχει συνεργαστεί με το ΚΘΒΕ, με την Πειραματική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου στην Αλβανία (πρόσφατα ανέβασμα Άμλετ), με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης , Vault, Θέατρο Νέου Κόσμου κ.α

Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα, στο Χώρο Τέχνης Βρυσάκι, μπορείτε να δείτε εδώ.

Σχετικές ειδήσεις
Μιλτιάδης Φιορέντζης: Η ασφάλεια της κουίντας
14.07.2016 11:53
Το να κάνεις θέατρο είναι μια ουτοπία. Καταπιάνεσαι με πυριφλεγή ανθρώπινα ζητήματα τα οποία ξέρεις εκ των προτέρων ότι δεν έχουν απάντηση. Τότε γιατί να μπαίνεις στον κόπο; Φέτος, τον Ιούλιο, στην παράσταση Young Lear της Ιόλης Ανδρεάδη, καλούμαι να κοιτάξω την ουτοπία κατάματα. Πώς να παραδεχτείς επί σκηνής την τρωτότητα και την πτώση; Με τι κουράγιο να φλερτάρεις με την απόρριψη και την τρέλα; Όσο και αν η συνθήκη φαντάζει επισφαλής, είναι απείρως ασφαλέστερη από το να μένεις κοκαλωμένος στην κουίντα.
Γιούλα Μπούνταλη: Μια ιστορία αφιερωμένη σε κάθε τι ανυπότακτο και βαθιά ελεύθερο...
25.05.2016 11:57
Την Αργοπορημένη: το τραγούδι ενός καουμπόυ (Late: a cowboy song) την πρωτοδιάβασα πέρσι το καλοκαίρι. Παρακολουθούσα ένα σεμινάριο υποκριτικής στο Atlantic theater στην Ν. Υόρκη και τρεις συνάδελφοι είχαν διαλέξει να μας παρουσιάσουν μια σκηνή από ένα άλλο έργο της Σάρα Ρουλ το Cleanhouse. Η γραφή και οι χαρακτήρες της Ρουλ άγγιξαν αμέσως μέσα μου αυτή την αίσθηση ότι η ζωή μας είναι τόσο απίστευτα επαναλαμβανόμενη και κοινότυπη, αλλά με μια μικρή μετατόπιση στην καρδιά μας μπορεί να λουστεί από ένα φως υπερβατικό.
Κατερίνα Μισιχρόνη: Ημέρα Τετάρτη, ώρα 11.15 το πρωί
27.04.2016 11:10
Να 'μαι λοιπόν. Ένα ωραίο πρωινό, ημέρα Τετάρτη, ώρα 11.15 το πρωί, προσγειώνομαι με 2 βαλίτσες στο μακρινό Λ.Α. Πήρα λέει την απόφαση να αφήσω για λίγο τη χώρα μου, τη δουλειά μου, τους φίλους μου, το σπίτι μου και να δοκιμάσω την "τύχη μου" στη μακρινή Αμέρικα!
Έλλη Μερκούρη: «Από το Σκοτάδι στο Φως» - Οχτώ αποσπάσματα Αρχαίων Τραγωδιών
10.03.2016 14:32
«Από το Σκοτάδι στο Φως» - Οχτώ αποσπάσματα, τα οποία γλιστρούν αρμονικά το ένα μέσα στο άλλο, με κεντρικό άξονα το Φως και το Σκοτάδι. Οι τραγωδίες Οιδίποδας Τύραννος του Σοφοκλή, Επτά Επί Θήβας του Αισχύλου, Αντιγόνη του Σοφοκλή, Μήδεια του Ευριπίδη, Αίας του Σοφοκλή, Ανδρομάχη του Ευριπίδη, Βάκχες του Ευριπίδη, Πέρσες του Αισχύλου με τον δικό τους τρόπο απαντούν: για ποιο λόγο, ο τραγικός ήρωας δεν είναι σε θέση να "δει" το Φως και ζει μέσα στο Σκοτάδι; Γιατί ο χρόνος ο αναρίθμητος και μέγας φέρνει στο φως όλα τα κρύφια κι όταν τα φανερώσει, πάλι τα σκεπάζει...
Ακύλλας Καραζήσης: Αναζητούνται: πίστη, αγάπη, ελπίδα
23.12.2015 16:41
Το Πίστη, Αγάπη, Ελπίδα αντανακλά πλήρως την εκποίηση όλων των πραγμάτων για χάρη του κέρδους. Η γλώσσα του κειμένου του Χόρβατ στα γερμανικά εκφράζει ακριβώς αυτό το πράγμα: όλα τα κλισέ που πλαισιώνουν, που στοιχειοθετούν μια τέτοια κοινωνία που είναι προσανατολισμένη στο κέρδος, που δείχνει απαξίωση σε οτιδήποτε, ακόμα και στο ανθρώπινο σώμα, μπροστά στα λεφτά. Ο πιο δυνατός επιζεί, ο πιο αδύναμος κυριολεκτικά «ψοφάει». Νομίζω πως το έργο έχει πάρα πολύ σχέση με αυτό που ζούμε σήμερα.