Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2016

Διασταυρώσεις -Intersections

Διασταυρώσεις -Intersections
Ένας Έλληνας και ένας Τούρκος καλλιτέχνης, o Δημήτρης Μεράντζας και ο İrfan Őnűrmen, συνδιαλέγονται μέσα από τα έργα τους για την έννοια της σύγχρονης βίας με αφορμή την έκθεση Διασταυρώσεις / Intersections, που διοργανώνει το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης στη Μονή Λαζαριστών.

Ο Δημήτρης Μεράντζας παρουσιάζει την ενότητα  έργων \"Η πραγματικότητα είναι πληροφοριοδότης της φαντασίας\". Μέσα από εγκαταστάσεις, κατασκευές και έργα φωτοχημικής ζωγραφικής σχολιάζει τις αντιφάσεις και τις ακρότητες της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Βία – τρυφερότητα, αρσενικό – θηλυκό, ανθεκτικό – εύθραυστο, ανάταση – πτώση, βρώμικο – αποστειρωμένο, θύτης – θύμα, λογική – πάθος, γαλάζιο-ροζ αποτελούν τις αντιθέσεις και τις συγκρούσεις, τα αρχετυπικά δίπολα, μέσα από τα οποία ο Μεράντζας αναπτύσσει αυτήν την ενότητα.

O İrfan Őnűrmen παρουσιάζει \"Το Νέο Μουσείο της Βαγδάτης\" (New Bagdat Museum) και το \"Terror Factory\" . Πρόκειται για εγκαταστάσεις, έργα ζωγραφικής, σχέδια και τρισδιάστατες κατασκευές με χαρτιά εφημερίδων. Το πρώτο συνιστά μια διαμαρτυρία και αντλεί την έμπνευσή του από τον πόλεμο στο Ιράκ, την εισβολή των Αμερικάνων, τον βομβαρδισμό του Μουσείου της Βαγδάτης, τη λεηλασία των θησαυρών και την οργανωμένη καταστροφή των αρχείων του. Όπλα και πολεμικές μηχανές είναι ο πυρήνας της συγκεκριμένης ενότητας που εκτίθενται σαν αρχαιολογικά ευρήματα σε βιτρίνες.

Το Terror Factory, όπως μαρτυρά και ο τίτλος του, αναπαριστά ένα εργοστάσιο, μια μονάδα παραγωγής και εκπαίδευσης τρομοκρατών, οι οποίοι κηρύσσουν τον πόλεμο στις χώρες εκείνες της ιμπεριαλιστικής Δύσης που ευθύνονται για τον πόλεμο, στοχεύοντας τους ναούς και τα θησαυροφυλάκια της ιστορίας και του πολιτισμού τους, τα μουσεία.



Σχετικές ειδήσεις
Genii Loci. Ελληνική Τέχνη από το 1930 έως σήμερα: έκθεση στο Κρατικό Μουσείο Manege της Αγίας Πετρούπολης
28.11.2016 17:09
Σημαντικές πτυχές της νεώτερης και σύγχρονης εικαστικής δημιουργίας, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την έννοια του τόπου και τη σημασία του ως πεδίου αισθητικής, καλλιτεχνικής και ευρύτερα πολιτισμικής αναζήτησης, θα παρουσιαστούν στην έκθεση «Genii Loci. Ελληνική Τέχνη από το 1930 έως σήμερα» που διοργανώνει το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού σε συνεργασία με την Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στο πλαίσιο του αφιερωματικού «Έτους Ελλάδας - Ρωσίας 2016».
Διαιρεμένες μνήμες 1940-1950: Έκθεση στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
17.11.2016 11:31
Στις 7 Δεκεμβρίου 2016 θα εγκαινιαστεί η νέα έκθεση με τίτλο ΔΙΑΙΡΕΜΕΝΕΣ ΜΝΗΜΕΣ 1940-1950. Η απόσταση ανάμεσα στην ιστορία και το βίωμα, στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Είναι μία έκθεση του Goethe-Institut Thessaloniki σε συνδιοργάνωση με το Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης, το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης και το Deutsches Historisches Museum του Βερολίνου.
Οι αρχαίοι ελληνικοί μύθοι στην καθημερινότητα: Έκθεση του Αλέκου Φασιανού στην Αγία Πετρούπολη
11.05.2016 15:33
Στα πλαίσια του Ελληνορωσικού αφιερωματικού έτους 2016, ο Έλληνας καλλιτέχνης Αλέκος Φασιανός θα παρουσιάσει στην Αγία Πετρούπολη την ατομική του έκθεση «Οι αρχαίοι ελληνικοί μύθοι στην καθημερινότητα» η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Κρατικό Μουσείο Ιστορίας της Θρησκείας την περίοδο 19 Μαΐου – 9 Ιουνίου 2016.
Λησμονημένα ρολά ζωγραφικής 1952- 1974, του Δημοσθένη Κοκκινίδη στο Μουσείο Μπενάκη
10.12.2015 16:05
Το Μουσείο Μπενάκη παρουσιάζει μία έκθεση αφιερωμένη στον ζωγράφο Δημοσθένη Κοκκινίδη με τίτλο "Λησμονημένα ρολά ζωγραφικής", με έργα που παρέμειναν ξεχασμένα στο ατελιέ του καλλιτέχνη για πάνω από τέσσερις δεκαετίες.
Κόκκινο «Θρύλε Θεέ μου…»: Ένα εικαστικό πολυθέαμα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
08.12.2015 12:59
Ένα εικαστικό πολυθέαμα, από πίνακες, γλυπτά, κατασκευές, φωτογραφίες, βίντεο εγκαταστάσεις και θεατρικά περιβάλλοντα με κεντρικό το Κόκκινο χρώμα και την ταύτισή του τόσο με τον ΟΣΦΠ, όσο και με την γενικότερη ιδεολογία και την αισθητική του Πειραιά, εγκαινιάζεται την Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015, στα Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά και στις προθήκες των καταστημάτων γύρω από το θέατρο.