Σάββατο, 25 Φεβρουαρίου 2017

Αινείας Τσαμάτης: Ο κόσμος του Χέρμπερτ Άχτερνμπους

Αινείας Τσαμάτης: Ο κόσμος του Χέρμπερτ Άχτερνμπους

Αν και σχετικά λίγα χρόνια στο χώρο, ο Αινείας Τσαμάτης έχει ήδη αρχίσει να διαγράφει μια πλούσια πορεία. Από τα «Άγρια Αγόρια» μέχρι τους «Αδερφούς Καραμαζοφ» και απ’ την «Λευκή συμφωνία» μέχρι τη «Μικρά Αγγλία», οι συμμετοχές του είναι ενδιαφέρουσες και ποικίλες.

 

Αυτήν την εποχή υποδύεται τον «Χέμπερτ Άχτερνμπους» στο Θέατρο Τέχνης, υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση του Παντελή Δεντάκη. Στην συνέντευξη που ακολουθεί, περιγράφει τις λεπτές αποχρώσεις του έργου και μας προϊδεάζει για τις παραστάσεις που θα βρεθεί μελλοντικά.

 

Συνέντευξη: Αναστασία Ρίζου

 

Cul. N.: Αυτήν την εποχή σας βρίσκουμε ξανά στο Θέατρο Τέχνης, σε ένα έργο του Άχτερνμπους, το «Αγαπημένε μου Χέρμπερτ». Περιγράψτε μας τι θα παρακολουθήσουμε, μιας και δεν είναι από εκείνα που παίζονται συχνά στην Αθήνα.

 

Αινείας Τσαμάτης: Είναι ένα αυτοβιογραφικό έργο το Χέρμπερτ  Άχτερνμπους, μιλάει για την σχέση με την μητέρα του και την απουσία της. Ουσιαστικά αναφέρεται σε μια μητέρα που υπάρχει μόνο μέσα από τα γράμματα γιατί μόνο μέσα από αυτά ήταν παρούσα. Παρακολουθούμε τον Άχτερνμπους την ημέρα που αποφασίζει να την επισκεφτεί (μετά από 17 χρόνια). Στην διαδρομή του προς το σπίτι θυμάται όλα τα γράμματα που είχαν ανταλλάξει ώσπου έρχεται η στιγμή της συνάντησης.

 

Cul. N.: Εσείς υποδύεστε τον Χέρμπερτ, έναν άνθρωπο που μεγάλωσε χωρίς τη μητέρα του. Ποιες είναι οι πιο ευαίσθητες πτυχές του που σας κέντρισαν, ανακαλύπτοντάς τον;

 

Αιν. Τσ.: Η ψυχολογική διαδρομή του Άχτερνμπους. Από την εξωστρέφεια που είχε στα παιδικά του χρόνια,  τα πράγματα που ανακάλυπτε μόνος του και ήθελε να τα μοιραστεί και να τα ζήσει μαζί της,  καταλήγει σε μια σκοτεινή εσωστρέφεια και απομόνωση.

 

Cul. N.: Η απουσία της οικογένειας είναι μία ιδιαίτερη θεματική πάντα επίκαιρη προς διερεύνηση. Πώς αναδεικνύονται οι επιπτώσεις της ως προς τον ψυχισμό των ηρώων, στην συγκεκριμένη παράσταση;

 

Αιν. Τσ.: Και οι τρεις ήρωες του έργου έχουν βιώσει την απουσία της οικογένειας. δεν εισέπραξαν αγάπη και δεν ξέρουν πώς να την δώσουν. Ο Χέρμπερτ αναζητεί την παρουσία της μάνας, προσπαθεί και θέλει να νοιώσει την αγάπη και την φροντίδα αλλά από μια γυναίκα που δεν μπορεί να την δώσει γιατί δεν ξέρει πως.

 


Cul. N.: Η γενική συναισθηματική αναπηρία πώς καθορίζει εν τέλει την εξέλιξη των τριών προσώπων του έργου;

 

Αιν. Τσ.: Και τα τρία πρόσωπα του έργου προσπαθούν να επικοινωνήσουν, αλλά δεν βρίσκεται κανένας δίαυλος επικοινωνίας, γιατί λόγω αυτής της συναισθηματικής αναπηρίας δεν μπορούν να φτάσουν στον πυρήνα του προβλήματος.

 

Cul. N.: Μετράτε λίγα σχετικά χρόνια στο χώρο, όμως είχατε την τύχη να δουλέψετε σε δυνατές παραστάσεις. Πώς φαντάζεστε το «μετά» της πορείας σας, δεδομένης της ρευστότητας που υπάρχει αυτή τη στιγμή;

 

Αιν. Τσ.: Το επάγγελμα του ηθοποιού είναι ούτως ή άλλως ρευστό γιατί οι παραστάσεις κρατούν από δυο μήνες έως μια σεζόν, όποτε κάτι αρχίζει και κάτι τελειώνει και κάτι καινούριο αρχίζει και τελειώνει ξανά .Νομίζω κάπως έτσι φαντάζομαι και την συνεχεία του πράγματος.

 

Cul. N.: Κλείνοντας, πείτε μας πού θα σας συναντήσουμε μετά τον «Χέρμπερτ»; Υπάρχουν κάποια ανακοινώσιμα σχέδια;

 

Αιν. Τσ.: Θα με συναντήσετε στο «Περιμένοντας τον Γκοντό» σε σκηνοθεσία  Νατάσσας Τριανταφύλλη το οποίο θα ανέβει στο Μουσείο Μπενάκη τον Ιούλιο και έπειτα στην «Δωδέκατη Νύχτα» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά τον Οκτώβριο στο Εθνικό Θέατρο.

 

 

Tο έργo του Χέρμπερτ Άχτερνμπους «Αγαπημένε μου Χέρμπερτ» παρουσιάζεται στο Θέατρο Τέχνης (Φρυνίχου)

Σχετικές ειδήσεις
Χαρά Μάτα Γιαννάτου: Η γελοιότητα είναι πάντα επίκαιρη
13.02.2017 11:38
Τα τελευταία χρόνια, το όνομά της ακούγεται ολοένα και περισσότερο. Η νεαρή ηθοποιός Χαρά-Μάτα Γιαννάτου, απόφοιτη της σχολής του Εθνικού, έχει τραβήξει το ενδιαφέρον δημιουργών και κοινού, λόγω των σημαντικών συμμετοχών της σε θεατρικές παραστάσεις όπως η «Λαμπεντούζα» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, αλλά και ταινίες όπως ο «Νοτιάς».
Άκις Βλουτής: Όταν παίζω, με ενδιαφέρει να υπερβαίνω τα προσωπικά όρια
13.12.2016 12:37
Ο Άκις Βλουτής το 2007 εκπλήρωσε ένα μεγάλο προσωπικό του όραμα: δημιούργησε την Εταιρεία Θεάτρου «Συν-Επί», που σχεδόν ένα χρόνο αργότερα εγκαταστάθηκε σε μία όμορφη θεατρική στέγη, το «Από Μηχανής» επί της οδού Ακαδήμου στον Κεραμεικό. Στα χρόνια που ακολούθησαν, το θέατρο παρουσίασε πολλές παραστάσεις, κλασικού και εναλλακτικού ρεπερτορίου, καθώς και φιλοξένησε πλήθος σημαντικών καλλιτεχνών.
Μπέττυ Αρβανίτη: Πιστεύω στους ανθρώπους, την ομαδικότητα και τις συνεργασίες
22.11.2016 16:51
Η Μπέττυ Αρβανίτη κάνει «Πράξη» το όραμά της για καλές παραστάσεις και εκλεκτές συνεργασίες. Φέτος, συμπληρώνονται τα 30 χρόνια του «Θεάτρου της οδού Κεφαλληνίας» και το γιορτάζει με την Ρούλα Πατεράκη, ανεβάζοντας την παράσταση «Τρωάδες σήμερα». Συζητώντας μαζί της με αφορμή το έργο, είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια όμορφη αναδρομή στα τόσα όμορφα θεατρικά χρόνια και να μάθουμε ενδιαφέρουσες πτυχές προσώπων και παραστάσεων που καθόρισαν την επιτυχημένη πορεία του θεάτρου.
Όλια Λαζαρίδου: Οι «Ευτυχισμένες μέρες» είναι το ρέκβιεμ των μικρών καθημερινών θανάτων
11.11.2016 13:32
Λίγες ημέρες πριν ξεκινήσουν οι παραστάσεις των «Ευτυχισμένων ημερών» σε σκηνοθεσία Σύλβιας Λιούλιου, συναντηθήκαμε και μιλήσαμε για τον μπεκετικό κόσμο που έπλασε μαζί με την σκηνοθέτιδα. Ωστόσο δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε σε ζητήματα της επικαιρότητας, αλλά και όσα προσφέρουν στην κυρία Όλια Λαζαρίδου μικρές στιγμές… «ευτυχίας».
Σταύρος Τσακίρης: Ο κόσμος που ζούμε τώρα πεθαίνει σιγά – σιγά
26.02.2016 15:55
Στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, παίζεται αυτόν τον καιρό το γνωστό δράμα του Μπύχνερ, «Βόυτσεκ», για πρώτη φορά ως ενιαία παράσταση. Ο Σταύρος Τσακίρης που σκηνοθετεί αυτό το μεγάλο εγχείρημα, μας εξηγεί τη σημασία μιας τέτοιας παραγωγής, καθώς και διάφορες παραμέτρους του έργου, που αγγίζουν κάθε εποχή και κοινωνία. Ωστόσο, εκτός από το να φωτίσει τις ιδιαιτερότητες του συγκεκριμένου ανεβάσματος, αποκαλύπτει και μία μεγάλη και ενδιαφέρουσα φιλοδοξία του για το μέλλον, την παρουσίαση του έπους του «Διγενή Ακρίτα».