Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου 2016

Ιάκωβος Βέρδης: Τα ανεξήγητα σημάδια της ζωής

Ιάκωβος Βέρδης: Τα ανεξήγητα σημάδια της ζωής

Από μικρός έφτιαχνα δικές μου κασέτες ηχογραφώντας μουσική από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς και παράλληλα υποδυόμουν τόσο τον ραδιοφωνικό παραγωγό όσο και τον ηθοποιό καλεσμένο του. Υπήρξαν πολλές νύχτες που μετά το σχολείο, τα μαθήματα ακόμα και την όποια μου επαγγελματική ενασχόληση, ηχογραφούσα τις 'εκπομπές' μου και εν συνεχεία τις παρουσίαζα στους γονείς μου, όπως επίσης υπήρχαν και κάποιες που είχαν τον τίτλο 'Νύχτα ξέφρενου γέλιου' όπου έκανα μιμήσεις, αναπαράσταση σκηνών από ταινίες της τηλεόρασης, ακόμα και μεταμφιέσεις.

Τα χρόνια πέρασαν και χωρίς να το καταλάβω ο κύκλος επαναλαμβάνεται με άλλες βάσεις, επαγγελματικά πλέον. Τελειώνοντας την δραματική σχολή με έχει συνεπάρει ο παραμυθένιος κόσμος του ραδιοφώνου και σύντομα βρίσκομαι για πρώτη φορά στην θέση του ραδιοφωνικού παραγωγού.

Μια από τις εκφράσεις που με χαρακτήριζε όταν ξεκίνησα να ανακαλύπτω πως είναι να βρίσκεσαι στη θέση αυτή, ήταν... "Γιατί η μουσική είναι εικόνες!"

Ήταν μοναδικό το συναίσθημα που με πλημμύριζε εκείνες τις στιγμές. Έκλεινα το μικρόφωνο και αποκομμένος ταυτόχρονα λεκτικά από την επικοινωνία προς τους ακροατές μα και τον υπόλοιπο κόσμο, να κλείνω τα μάτια και να αφήνω τον ήχο μόνο, να με ταξιδεύει.

Με αυτό το συναίσθημα μερικά χρόνια αργότερα οι εκπομπές μου πήραν τον χαρακτήρα μιας αεροπορικής πτήσης, έχοντας κυβερνήτη του αεροσκάφους τις μουσικές επιλογές και επιβάτες τους ακροατές.

Ύστερα από περίπου 15 χρόνια και αφού πλέον με έχει κυριεύσει η υποκριτική, κυρίως στο θέατρο με κάποιες νότες τηλεόρασης και λιγότερες κινηματογράφου, ήρθε η πρόταση να σκηνοθετήσω για πρώτη φορά την μουσικοθεατρική παράσταση , τον 'Κύκλο του 10'. Μέχρι την συνάντηση με τους αρμόδιους του έργου αυτού οι σκέψεις και οι εικόνες μου πλανιόντουσαν στα έως τώρα σκηνοθετικά, θεατρικά μου εγχειρήματα. Με φορτίο τον δισταγμό στο κάτι τελείως καινούργιο, πρωτόγνωρο μα και πρωτοποριακό για μένα, κάτι μου έλεγε πως η αρχή του κύκλου που ξεκίνησε την πορεία του κάποια στιγμή ήρθε τώρα η ώρα να ολοκληρωθεί και να γίνει ένα.

Η επαφή και επικοινωνία μου με τον μουσικοσυνθέτη του έργου Σάββα Καρατζιά ήταν και παραμένει ακόμα κάτι το ασύλληπτο. Εκείνος στο στούντιο τότε και στις παρτιτούρες του προς την ολοκλήρωση του μουσικού μέρους του έργου ενώ σε μια άλλη μα ταυτόχρονα κοινή νοητή ευθεία να αποτυπώνω εικόνες στο χαρτί. Η διαδικασία ερμηνείας και ανάλυσης χαρακτήρων/κειμένου είναι επίπονη μα συνάμα συναρπαστική. Η διαδικασία ανάλυσης χαρακτήρων, κειμένου, μουσικής και εν συνεχεία η ολοκλήρωση του σωματικά και λεκτικά από τους χορευτές και ηθοποιούς, μαγευτική.

Κάπως έτσι γεννήθηκε η μουσικοθεατρική παράσταση 'Ο Κύκλος του 10'. Με 10 μουσικούς ζωντανά επί σκηνής και 10 ηθοποιούς - χορευτές να δίνουν χρώμα και υπόσταση στους ήχους. Η παράσταση θα ανέβει τον Απρίλιο στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης .

Info: Ο Ιάκωβος Βέρδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979. Ξεκίνησε τις σπουδές του ως ηθοποιός στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου ενώ σκηνοθεσία στην Ιταλία. Η επαγγελματική του εμπειρία ξεκίνησε το 2008 που συνεργάστηκε με διάφορα θεατρικά εργαστήρια συμμετέχοντας σε αρκετά έργα. Ενδεικτικά: το «Υστερόγραφο» (σκηνική σύνθεση) το 2008, η «Βασίλισσα της ομορφιάς»  το 2009, «Ο Άμλετ Αυτοκτόνησε» το 2010, η «Τελετή» το 2011 και  «Δούλες» το 2012. Την ίδια χρονιά εργάστηκε και ως βοηθός σκηνοθέτη στο πλευρό του Μ. Πετούση, το 2012 έως το 2013 έκανε το πρώτο του τηλεοπτικό βήμα στην σειρά «Προσκυνητής». Το 2014 εργάστηκε ξανά σαν βοηθός σκηνοθέτη, στην θεατρική παράσταση «Αγαπημένε μου Ψεύτη» σε σκηνοθεσία του Α.Λέρτα στο Θέατρο Τζένη Καρέζη. Παράλληλα το  ίδιο έτος κινήθηκε κινηματογραφικά συμμετέχοντας στην ταινία «ΠΑΝδηΜΙΑ» του Δημήτρη Πιατά. Συνεχίζει στη τηλεοπτική σειρά «Κλεμμένα Όνειρα» στο MEGA. Από το 2015 έως αρχές του 2016 σκηνοθέτησε και πρωταγωνίστησε στην παράσταση «Μέλισσες» στην Αθηναϊκή Σκηνή . Τον Μάρτιο του 2016 στην παράσταση «ΑΒΓ ΣΤΑΣΗ» στο θέατρο Πρόβα .

Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης φιλοξενεί για πέντε μόνο παραστάσεις το μουσικοθεατρικό έργο Ο Κύκλος του 10, σε σκηνοθεσία του Ιάκωβου Βέρδη. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

 

Photo: GEORGIA SIETTOU - STELIOS DANIHL

Σχετικές ειδήσεις
Κωνσταντίνος Ντέλλας: Insomnia Greca: Ξαγρυπνώντας στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
22.04.2016 14:32
Η δημιουργία της πλατφόρμας bouλouki project είναι αποτέλεσμα πολλών ιδεών και αναγκών προσωπικών των τελευταίων χρόνων. Το Insomnia Greca που θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά είναι, λοιπόν, το πρώτο project αυτής της πλατφόρμας όπου με τη σύμπραξη αγαπημένων φίλων που συστήνουν τη δημιουργική ομάδα (Ανδρέας Σκούρτης, Νεφέλη Σωτηράκη, Κωνσταντίνα Μαρδίκη), τη μουσική επιμέλεια (Αλέξανδρος Κτιστάκης), την επιμέλεια των φώτων (Παναγιώτης Λαμπής), αλλά και τη συμμετοχή διαφόρων καλλιτεχνών, πήρε μορφή και ουσία.
Δημήτρης Μπασλάμ: Για «Τα παπούτσια του βαρύτονου»
19.02.2016 16:00
Η ιδέα της παράστασης βασίζεται στη νοητή ύπαρξη ενός καθρέφτη. Στo είδωλo που βλέπει ο Κύριος Χαρίτονος να αντικατοπτρίζεται σ΄ αυτόν. Κάποιες φορές κοιτάζει με ευχαρίστηση, κάποιες φορές το βλέμμα του αναγκάζεται να αλλάξει διαδρομή. Να κρυφτεί. Από τον φόβο της αποτυχίας. Από το μεγάλο βαρίδιο ενός πιθανού λάθους που ίσως κάνει.
Μάνος Βαβαδάκης: Ο έρωτας πάντα έχει τέλος, αυτό που πρέπει να κερδίσουμε είναι το μετά
16.02.2016 15:42
Η παράσταση δημιουργήθηκε σαν βάλσαμο στις πληγές ενός περασμένου έρωτα. Το υλικό από τις δίκες των Μαγισσών του Σάλεμ παρουσιάστηκε μπροστά μου εκείνη τη περίοδο της ζωής μου και η Abigail Williams με τις πράξεις της πριν από 300 χρόνια, έπαιρνε ξανά εκδίκηση για όλους εμάς. Η τέχνη λειτουργεί πάντα σαν καθαρτήριο για τις νευρώσεις των καλλιτεχνών και μακάρι αυτή η παράσταση να βοηθήσει να κατανοήσουμε αυτό το μύχιο, σκοτεινό και ανεξερεύνητο κομμάτι του εαυτού μας.
Ανταμαπανταχού: Νόρμα s/n 210113, θέατρο μάσκας και μαριονέτας για ενήλικες
12.02.2016 11:20
Νόρμα s/n 210113. Τρεις ερμηνευτές συνεργάζονται σε ένα σύνθετο σκηνικό χώρο συνδυάζοντας τεχνικές θεάτρου μάσκας και μαριονέτας, με παράλληλη προβολή animation. Μια παράσταση στην οποία ο εκφερόμενος λόγος απουσιάζει παντελώς και η μουσική επένδυση παίζει καθοριστικό ρόλο , καθώς δεν αποτελεί μουσικό χαλί, αλλά εντείνει και διαμορφώνει το δραματουργικό τοπίο . Οι τρεις ερμηνευτές εμψυχώνουν 14 ρόλους αλλάζοντας μάσκες και κοστούμια και χειρίζονται μαριονέτες.
Λίλα Μπακλέση:  Η δική μου «Γκάμπυ»
08.12.2015 16:26
Κλεισμένοι σε έναν εργοστασιακό χώρο, έξω η ζέστη αφόρητη, προσπαθούμε να κατανοήσουμε αυτή τη γυναίκα. Όλοι μαζί. Καφέδες, μπισκότα, τσιγάρα, τοστάκια, ταπεράκια. Διαφωνίες, γέλια, αρχίζουμε να γνωρίζουμε ο ένας τον άλλο. Τα ταψιά του Αγγέλου, μισό τυρόπιτα ,μισό σπανακόπιτα. Τα αγόρια τρέχουν σε ακροάσεις, αναμονή. Τα καταφέρνουν. Η διαδρομή γεμάτη δυσκολίες αλλά και αισιοδοξία. Αλλάζουμε, σκεφτόμαστε σαν εκείνη, πιο ελεύθερα.