Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2016

Μαριάννα Βαρβιάνη: Η ιδέα πίσω από το ‘Vortex’

Μαριάννα Βαρβιάνη: Η ιδέα πίσω από το ‘Vortex’

Πριν από δυο χρόνια περίπου καθόμουν σε ένα πεζούλι ενός πανηγυριού στην Ικαρία και παρακολουθούσα τον κόσμο να χορεύει. Χόρευαν, ακολουθώντας ένα σπειροειδές σχήμα, χωρίς να  συγκρούονται μεταξύ τους και το σχήμα που ακολουθούσαν έδινε την εντύπωση ότι δεν είχε αρχή και τέλος, ότι θα μπορούσε να κινείται έτσι για πάντα.

 

Κάπως έτσι ξεκίνησε η ιδέα για το ‘Vortex’, μέσα από τον παραλληλισμό του σχήματος της δίνης του σύμπαντος με εκείνον τον παραδοσιακό χορό. Το ενδιαφέρον που έχει η δίνη ως φαινόμενο είναι ότι είναι παρούσα σχεδόν παντού. Η αιώνια και αέναη κίνηση των σωματιδίων δε σταματάει ποτέ στο σύμπαν, αλλά και στην ανθρώπινη πραγματικότητα. Λαμβάνοντας ως έναυσμα τη συνεχόμενη ροή, ξεκινήσαμε μια έρευνα για το τι σημαίνει αυτή η ροή για μας; Τι σημαίνει να κινείται κανείς συνέχεια χωρίς σταματημό; Μπορεί αυτό να είναι ευχάριστο όπως σε ένα χορό ενός πανηγυριού ή μπορεί να είναι και ανυπόφορο, όπως όταν μοχθεί κανείς καθημερινά! Όλα κινούνται γύρω μας και μέσα μας και ως προς αυτό δεν έχουμε επιλογή, έχουμε όμως επιλογή ως προς το σε ποιο σημείο βρισκόμαστε μέσα στη δίνη.

 

Info: Η Μαριάννα Βαρβιάνη γεννήθηκε στην Αθήνα. Έχει δουλέψει σε Ελλάδα, Αγγλία και Βραζιλία συμμετέχοντας σε παραστάσεις και διδάσκοντας κίνηση, υποκριτική, αυτοσχεδιασμό και θεατρικό παιχνίδι σε παιδιά, ενήλικες και ‘νέους/νέες’ της τρίτης ηλικίας. Ξεκίνησε μαθήματα με την “Ομάδα Νάμα” στο Θέατρο “Επι Κολονώ”από το 2002-2004. Το 2007 αποφοίτησε από το “East15” με Β.Α. στο Σύγχρονο Θέατρο. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τους: Πατρίσια Απέργη, Hofesh Shechter Company,Yumiko Yoshioka, Χριστίνα Κλεισιούνη, Ανέστη Χαραλαμπίδη, Leon Herbert, Κώστα Φιλίππογλου, “Song of the Goat”, “British Grotowski Project”, “ParaActive” κ.ά. Έχει δουλέψει σε internship με  τον “Augusto Boal” και το“Θέατρο των Καταπιεσμένων” στο Ρίο ντε Τζανέιρο, ενώ έχει συνεργαστεί με πολλούς σημαντικούς Έλληνες και ξένους σκηνοθέτες και χορογράφους. Τέλος, είναι ιδρυτικό μέλος της  “Ha! Theatre Ensemble”.

 

óMNIRA και VORTEX: Δύο παραστάσεις χορού στο Σύγχρονο Θέατρο

Αγορά εισιτηρίων

Σχετικές ειδήσεις
Κατερίνα Φώτη: Για εκείνη την μικρή στιγμή ακινητοποίησης του χρόνου...
27.04.2016 16:18
Πριν από μερικά χρόνια, βρέθηκα να συλλέγω πληροφορίες από πολλαπλές πηγές για το χορό του μηχανικού, παραδοσιακό χορό της Καλύμνου. Το νησί αυτό ζει με τον τρόπο ζωής των σφουγγαράδων, αποκαλούμενων εκεί μηχανικών. Παλιότερα, η αναχώρηση και η επιστροφή τους είχε μια σχεδόν θρησκευτική τελετουργία. Οι γυναίκες, όταν αναχωρούσαν τα καΐκια, φορούσαν όλες λευκά τσεμπέρια στα μαλλιά για να είναι τυχερό το ταξίδι των οικείων τους.
Εύη Σούλη: Αστικές ουτοπίες σε κατάρρευση
20.04.2016 17:30
Μη τόποι, άχρονοι, φανταστικοί, ιδανικές κοινωνίες με τέλειο κοινωνικό, πολιτικό και νομικό σύστημα. Χαμένες Ατλαντίδες στα βάθη των θαλασσών. Ιδεολογίες για το καλό και το δίκαιο, το ηθικό και το ορθό. Κριτικές και αναλύσεις και θεωρίες. Προσπάθειες και απογοητεύσεις. Το τείχος του μίσους και ο Cave στα φτερά του Έρωτα. Μητέρες με όνειρα και εφηβικά παιχνίδια. Έρωτες και καταρρεύσεις και ξανά έρωτες. Ώρα μηδέν, κενό.
Inner Movers: Ανακαλύπτοντας το μυστήριο της ανθρώπινης μετακίνησης…
13.04.2016 11:27
Νέοι προβληματίζονται, επικοινωνούν, εκφράζονται, δημιουργούν, κινούνται και μετακινούνται από τη θέση τους για να ανακαλύψουν το μυστήριο της ανθρώπινης μετακίνησης. Το project Inner Movers είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για νέους με θέμα τις παραστατικές και ψηφιακές τέχνες και συγκεκριμένα την τέχνη του videodance και της site-specific performance.
Μαρίνα Μαυρογένη: Ο φόβος της γελοιότητας στην τέχνη του χορού
05.02.2016 11:36
Μου αρέσει να δημιουργώ με άξονα το χιούμορ και να βρίσκω τον τρόπο εκείνο της ανεπιτήδευτης έκφρασης. Αυτό το Φεβρουάριο χορογραφώ και σκηνοθετώ δύο performances στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων με τίτλους «4» και «Η Χαρά της Αποτυχίας». Είναι δύο έργα που φλερτάρουν με τη γελοιότητα, με το άτεχνο καλλιτεχνικό δημιούργημα.
Χρυσηίς Λιατζιβίρη – SYNDRAM dance co: Ο Χορός δεν είναι απλά 'Φαίνεσθαι'
22.12.2015 14:43
- Σ’ αρέσει να κρύβεσαι; - Όχι. Δεν μ’ αρέσει να φαίνομαι…Δεν μ’ αρέσει να φαίνομαι με τον τρόπο που το «σήμερα» μπορεί να εκθέσει παραμορφώνοντας το οτιδήποτε… Δεν μ’ αρέσει να κοινοποιώ τις κρίσεις μου… Δεν μ’ αρέσουν οι κρίσεις μου έτσι όπως αυτές γεννιούνται και προβάλλουν το «εγώ» μου μέσα από την κρίση… Δεν μ’ αρέσει να με αλλοτριώνουν το «φαίνεσθαι», η κρίση, η κατάκριση…