Κυριακή, 11 Δεκεμβρίου 2016

Έλλη Μερκούρη: «Από το Σκοτάδι στο Φως» - Οχτώ αποσπάσματα Αρχαίων Τραγωδιών

Έλλη Μερκούρη: «Από το Σκοτάδι στο Φως» - Οχτώ αποσπάσματα Αρχαίων Τραγωδιών

"Έχεις εσύ το φως σου, όμως δε βλέπεις σε ποιο κακό είσαι μέσα..."

Οιδίποδας Τύρρανος

 

Ψυχή του δράματος είναι η αφήγηση , λέει ο Αριστοτέλης. Μα πώς μπορεί κανείς ν’ αφηγηθεί σήμερα τις ιστορίες του τότε; Τι μπορεί να είναι εκείνο που λείπει, προκειμένου να κατορθώσουμε να τις κατανοήσουμε βαθιά; Ν’ αφηγηθείς τους μύθους μ’ έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο...έτσι κι αλλιώς ο μύθος είναι τόσο εύπλαστος, που μπορείς να τον αναπλάσεις. Αναπλάθω, δημιουργώ, προσαρμόζω. αποδίδω, ερμηνεύω...αυτό τελικά πραγματοποιούν οι τέσσερεις κωφοί ηθοποιοί, όχι μονάχα με την γλώσσα του σώματός τους, αλλά και με τη δική τους, τη Νοηματική· μαζί με δυο ακούοντες ηθοποιούς που «δανείζουν» την φωνή τους. Δανείζουν δηλαδή, δίνουν ένα δώρο χρέους στους συνοδοιπόρους τους σ’ ένα ταξίδι στον κόσμο των τραγικών καταστάσεων. Η σχέση του ανθρώπου με τον άνθρωπο, με τον ίδιο του τον εαυτό, με τους άλλους γύρω του, με την φύση. Όλα συνθέτουν και ανασυνθέτονται, δημιουργώντας ισχυρούς "κραδασμούς" που προέρχονται όχι μονάχα από τους ήχους των κρουστών οργάνων, μα κυρίως από τους ήχους των ψυχών, προσφέροντας με αυτό τον τρόπο την αίσθηση μίας ξεχωριστής εμπειρίας, μιάς πρωτόγνωρης εμπειρίας που αφορά τόσο τους κωφούς θεατές , όσο και τους ακούοντες.

 

«Από το Σκοτάδι στο Φως» -  Οχτώ αποσπάσματα , τα οποία γλιστρούν αρμονικά το ένα μέσα στο άλλο, με κεντρικό άξονα το Φως και το Σκοτάδι. Οι τραγωδίες Οιδίποδας Τύραννος του Σοφοκλή, Επτά Επί Θήβας του Αισχύλου, Αντιγόνη του Σοφοκλή, Μήδεια του Ευριπίδη, Αίας του Σοφοκλή, Ανδρομάχη του Ευριπίδη, Βάκχες του Ευριπίδη, Πέρσες του Αισχύλου με τον δικό τους τρόπο απαντούν: για ποιο λόγο, ο τραγικός ήρωας δεν είναι σε θέση να "δει" το Φως και ζει μέσα στο Σκοτάδι; Γιατί ο χρόνος ο αναρίθμητος και μέγας φέρνει στο φως όλα τα κρύφια κι όταν τα φανερώσει, πάλι τα σκεπάζει...


Η ενασχόληση με το Αρχαίο Δράμα αφορά στο σύγχρονο άνθρωπο που βιώνει στις μέρες μας πολύ πιο έντονα μια πνευματική και κοινωνική πτώση, η οποία τελικά που μπορεί να οδηγεί;

 

Αλήθεια, οι άνθρωποι όταν δουν, πολλά μπορούν να μάθουν όμως κανένας

δεν μπορεί να προφητέψει, προτού να δει, ποια τύχη τον προσμένει...

 

Info: Η Έλλη Μερκούρη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Απόφοιτη της Ανώτερης Δραματικής Σχολής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (2004), του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Κάλων Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσ/νίκης (2011) και του ΠΜ Αρχαίου Δράματος του Κέντρου Αρχαίου Δράματος "Δεσμοί"(2011). Μεταπτυχιακή φοιτήτρια του προγράμματος Ανθρωπολογία του Χορού της Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου. Εργάζεται ως ηθοποιός και θεατρολόγος από το 2004. Είναι υπεύθυνη της Θεατρικής Ομάδας Κωφών "Τρελά Χρώματα".

 

 

Το έργo «Από το Σκοτάδι στο Φως» - Οχτώ αποσπάσματα Αρχαίων Τραγωδιών θα παρουσιαστεί στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε διασκευή- σκηνoθεσία Έλλης Μερκούρη, στις 17- 20/03 & 26, 27/03

Σχετικές ειδήσεις
Γιώργος Παπαπαύλου: Απολίτιστη Καθημερινότητα
20.01.2016 11:53
Θυμάμαι συχνά να μου μιλούν οι γονείς μου για τον πολιτισμό της καθημερινότητας και παιδί γαρ να αισθάνομαι ότι κάπου έχουν μπερδευτεί αφού στο σχολείο μας έχουν δώσει ξεκάθαρη ερμηνεία για το τι είναι ο πολιτισμός.
Νότης Παρασκευόπουλος: Η αφοσίωση στην αβεβαιότητα
08.01.2016 16:29
Για να ανακαλύψουμε νέους ορίζοντες, πρέπει να έχουμε το θάρρος να χάσουμε τη θέα της ακτής. Με αυτό το κίνητρο, νέοι ηθοποιοί, σκηνοθέτες, σκηνογράφοι, μουσικοί, ενδυματολόγοι, χορευτές, λαμβάνουν μέρος κάθε χρόνο σε κάτι που μοιάζει με καλλιτεχνικό υπερμαραθώνιο. Πολλοί ξεκινούν, μα λίγοι καταφέρνουν να τερματίσουνε ενώ σε κάποιους δεν αναγνωρίζεται καν η συμμετοχή.
Ανέστης Αζάς - Πρόδρομος Τσινικόρης: Restart στην Πειραματική Σκηνή
05.01.2016 12:44
Η Πειραματική Σκηνή /-1 άνοιξε πριν λίγο καιρό με ένα διήμερο εορταστικών εκδηλώσεων και συνεχίζεται με τα δύο δικά μας έργα, που πρωτοπαρουσιάστηκαν στο Φεστιβάλ Αθηνών το περασμένο καλοκαίρι: «Στη Μέση του Δρόμου» του Πρόδρομου Τσινικόρη, ένα audio-tour στο κέντρο της πόλης με πρωταγωνιστές άστεγους συμπολίτες μας και την παράσταση «Υπόθεση Φαρμακονήσι ή Το δίκαιο του νερού», ένα έργο γύρω από το σύγχρονο προσφυγικό ζήτημα και το θεσμικό ρατσισμό στην Ευρώπη των κλειστών συνόρων.
Ευθαλία Παπακώστα: Δημιουργώντας σε Αμερική και Ελλάδα. Μια προσωπική καταγραφή
24.12.2015 13:15
Αυτό που δούλευα στο πανεπιστήμιο και επαγγελματικά στην Νέα Υόρκη είναι κάτι εντελώς διαφορετικό απο αυτό που καταπιάνομαι τώρα και αυτή είναι η πρόκληση και η δυσκολία.
Ακύλλας Καραζήσης: Αναζητούνται: πίστη, αγάπη, ελπίδα
23.12.2015 16:41
Το Πίστη, Αγάπη, Ελπίδα αντανακλά πλήρως την εκποίηση όλων των πραγμάτων για χάρη του κέρδους. Η γλώσσα του κειμένου του Χόρβατ στα γερμανικά εκφράζει ακριβώς αυτό το πράγμα: όλα τα κλισέ που πλαισιώνουν, που στοιχειοθετούν μια τέτοια κοινωνία που είναι προσανατολισμένη στο κέρδος, που δείχνει απαξίωση σε οτιδήποτε, ακόμα και στο ανθρώπινο σώμα, μπροστά στα λεφτά. Ο πιο δυνατός επιζεί, ο πιο αδύναμος κυριολεκτικά «ψοφάει». Νομίζω πως το έργο έχει πάρα πολύ σχέση με αυτό που ζούμε σήμερα.