Σάββατο, 25 Φεβρουαρίου 2017

Ιωάννα Ρούσσου: Ψάχνοντας μία …«Έξοδο Κινδύνου»

Ιωάννα Ρούσσου: Ψάχνοντας μία …«Έξοδο Κινδύνου»

Την άνοιξη του 2015, ο αγαπημένος μου φίλος δάσκαλος Μπάμπης Μπαλτάς, μου έφερε την συλλογή διηγημάτων της Ελένης Τσεκούρα, με τίτλο Αδέσποτα. Ξεκίνησα να διαβάζω το πρώτο διήγημα, την Έξοδο Κινδύνου. Το διάβασα κυριολεκτικά χωρίς ανάσα, βιώνοντας την αγωνία και τον πανικό της αντί-ηρωίδας Ελίνας στο υπαρξιακό αδιέξοδο που την εγκλώβιζε. Ένα αδιέξοδο που αναγνώρισα σαν πολύ οικείο. Με γέμισε με σκέψεις και αναμνήσεις από την παιδική μου ηλικία, όταν, παιδί, εντόπισα τις προσδοκίες που είχε η οικογένειά μου από μένα. Θυμήθηκα πώς αφέθηκα σε αυτές για να έχω την αποδοχή, χωρίς βέβαια να γνωρίζω τους κινδύνους που αυτό εγκυμονούσε, το χάσιμο του εαυτού. 

 

Αυτή την γνώριμη ιστορία άρχισα να συζητάω με τον Μάριο Τσάγκαρη, μουσικό συνεργάτη μου, εμπιστευόμενη το δυνατό και αιχμηρό του βλέμμα. Στην ιστορία της Ελίνας είδαμε κάτι πέρα από μια μεμονωμένη περίπτωση. Είδαμε την κοινωνία μας να καθρεφτίζεται, λουσμένη στον κρύο ιδρώτα, σε αδιέξοδο, ψάχνοντας να βρει λύσεις και να μην τις βρίσκει. Αποφασίσαμε να χτίσουμε μια solo performance, με άξονα το διήγημα αυτό. Συμφωνήσαμε να αποπειραθεί να το σκηνοθετήσει. Ξεκινήσαμε να αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα που έχει η παρουσίαση ενός μη θεατρικού κειμένου, ψάχνοντας τις παραστατικές του δυνατότητες. Στη μικρή μας ομάδα προστέθηκε ο Χρήστος Τσάμης, εικαστικός καλλιτέχνης με σύνθετες ιδέες και προτάσεις που φωτίζουν το σκοτάδι της Ελίνας καθώς και η Ανθή Θεοφιλίδη, χορεύτρια και χορογράφος, που επιμελήθηκε όλη την κινησιολογία αυτού του σπασμένου σώματος που θα οδηγηθεί από το τραγικό στο τραγικότερο.

 

Όλο αυτό για μας έχει έναν έντονα πειραματικό χαρακτήρα, μας ενδιαφέρει να δημιουργήσουμε μια δυνατή εμπειρία στον θεατή. Δεν έχουμε σαν στόχο μια συμβατική παράσταση , αλλά ούτε και σκοπεύουμε να κάνουμε κάτι δήθεν πρωτοποριακό, απρόσιτο και κλειστό, που θα απευθύνεται σε "φωτισμένους" θεατές . Μας ενδιαφέρει να καταδείξουμε την εφιαλτική πλευρά των επικίνδυνων ακροβατικών που κάνει το πρόσωπο όταν παλεύει με την κοινωνία. 

 

Info: Η Ιωάννα Ρούσσου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε θέατρο στην Σχολή του Εθνικού Θεάτρου (2001). Πήρε υποτροφία από το ΙΚΥ και έκανε μεταπτυχιακό στη σκηνοθεσία στο Royal Holloway University στο Λονδίνο (2003).

 

 

Η «Έξοδος Κινδύνου» θα παρουσιαστεί από τις 19 Μαρτίου μέχρι και τις 24 Απριλίου στο Art-Factory – Τεχνοστάσιο

Σχετικές ειδήσεις
Βίκυ Αδάμου: Στρατηγικές Επιβίωσης ...σ' έναν κόσμο που αλλάζει συνεχώς!
21.03.2016 15:33
Νοέμβριο μπήκαμε στο στούντιο για πρόβες. Πρώτη προσέγγιση: τι είναι πραγματικό και τι φανταστικό; 27 Φεβρουάριου, πρεμιέρα. Λίγο πριν ανέβω στη σκηνή, έκανα την ίδια ερώτηση στον εαυτό μου. Σε ποια σκηνή είμαι πραγματικό πρόσωπο και σε ποια όχι; Χάθηκα. Ακόμα δεν ξέρω την απάντηση κι ας υπογράφω τη σκηνοθεσία.
Ευαγγελία Βαλσαμα: Είναι μεγάλη μου Τιμή να μ’ έχουν επιλέξει δύο δυνατές προσωπικότητες...
18.03.2016 15:09
<<Η Αποκάλυψη>>, του Ιωάννη του Θεολόγου, η μεταφορά του Ιερού κειμένου της Αποκάλυψης στον Υπαίθριο χώρο του Ιερού Σπηλαίου το 2012 σκηνοθετημένο από τους Barbara Hoffmann & Till Sterzenbach, ήταν η αρχή γι’ αυτό που έρχομαι να παρουσιάσω στις 19 Μαρτίου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Αποκαλύφθηκε ένα μονοπάτι που από τότε το περπατώ με σεβασμό.
Ελένη Τριανταφυλλοπούλου: Ένα γοτθικό μυθιστόρημα στη σκηνή του θεάτρου
15.03.2016 10:14
570 σελίδες, 154.000 λέξεις, 90 ημέρες εντατικής συγγραφικής δραστηριότητας, πάνω από έξι μήνες μελέτης και έρευνας. Αυτή θα μπορούσε να είναι μια συνοπτική αποτίμηση της ενασχόλησής μου με τη θεατρική μεταφορά του Καλόγερου. Η θεατρική διασκευή ενός μυθιστορήματος όμως είναι κάτι πολύ πιο σύνθετο από ένα μαθηματικό άθροισμα.
Έλλη Μερκούρη: «Από το Σκοτάδι στο Φως» - Οχτώ αποσπάσματα Αρχαίων Τραγωδιών
10.03.2016 14:32
«Από το Σκοτάδι στο Φως» - Οχτώ αποσπάσματα, τα οποία γλιστρούν αρμονικά το ένα μέσα στο άλλο, με κεντρικό άξονα το Φως και το Σκοτάδι. Οι τραγωδίες Οιδίποδας Τύραννος του Σοφοκλή, Επτά Επί Θήβας του Αισχύλου, Αντιγόνη του Σοφοκλή, Μήδεια του Ευριπίδη, Αίας του Σοφοκλή, Ανδρομάχη του Ευριπίδη, Βάκχες του Ευριπίδη, Πέρσες του Αισχύλου με τον δικό τους τρόπο απαντούν: για ποιο λόγο, ο τραγικός ήρωας δεν είναι σε θέση να "δει" το Φως και ζει μέσα στο Σκοτάδι; Γιατί ο χρόνος ο αναρίθμητος και μέγας φέρνει στο φως όλα τα κρύφια κι όταν τα φανερώσει, πάλι τα σκεπάζει...
Βαρβάρα Δούκα: Stagedoor – μια 'πόρτα' για το μουσικό θέατρο
04.03.2016 12:34
Από παλιά στην εκπαίδευση, είχα μια εμμονή....να καταλαμβάνω τα κενά.... Είναι κοινό μυστικό, ότι πολλές ελλείψεις ελλοχεύουν στη βασική εκπαίδευση των ηθοποιών, αλλά και σε όλη τη γκάμα της καλλιτεχνικής παιδείας στη χώρα μας. Λίγο η νοοτροπία του 'χειροποίητου' που έχουμε, λίγο η αφελής εκτίμηση ότι 'μεταδίδοντας την πείρα μας' από γενιά σε γενιά αρκεί, και κυρίως η γενικότερη έλλειψη εξειδικευμένης και στοχευμένης γνώσης σε όλα τα επίπεδα της Παιδείας, δημιούργησαν ένα 'δημιουργικό' καραβάνι καλλιτεχνών, που ζήτησαν στο εξωτερικό αυτή την οργανωμένη γνώση.