Πέμπτη, 19 Ιανουαρίου 2017

Δημήτρης Τάταρης: Δημιουργική διαδικασία και μοναχικότητα

Δημήτρης Τάταρης: Δημιουργική διαδικασία και μοναχικότητα

Αυτό που μου προσφέρει η τέχνη, μέσα από την δημιουργική διαδικασία, είναι η μοναχικότητα και όχι η μοναξιά, η απόλυτη χωρίς περιορισμούς ελευθερία έκφρασης.

Είναι το δύχτι ασφαλείας που με προστατεύει και με βοηθά να ισορροπίσω ανάμεσα στις εμμονές μου και το άγνωστο, τη λογική και το χάος. Είναι η πυξίδα που κάνει το ταξίδι εφικτό και λιγότερο επώδυνο.

Κύριο χαρακτηριστικό της δουλειάς μου είναι η ακρίβεια και η επιμονή στη λεπτομέρεια, η πολλαπλή επεξεργασία, οι αφηγηματικές διαστρωματώσεις και η απάλειψή τους, η χειροναξία, η επανάληψη , η ανάπτυξη στην επιφάνεια και στο χώρο.

Για την υλοποίηση του έργου μου,το υλικό ανεύρεσης προέρχεται κυρίως από πολύωρο σερφάρισμα στο ίντερνετ, από αρχειακό υλικό, όπως παλιές γκραβούρες και χαρτονομίσματα που τα χρησιμοποιώ είτε σαν πηγή έμπνευσης είτε επεμβαίνοντας πάνω σε αυτά.

Αυτό είναι και το κύριο χαρακτηριστικό και της τελευταίας μου δουλειάς, στη γκαλερί Καλφαγιάν. Μια σειρά έργων, με τον τίτλο Erotica, όπου επεμβαίνω, κυρίως με σατιρική διάθεση, στις εικονογραφήσεις του Φλαμανδού ανατόμου Andreas Vesalius και μία σειρά πορταίτων πολιτικών και χαρτονομισμάτων που σχολιάζουν την πολιτική σκηνή και την οικονομική κρίση που βιώνουμε σήμερα, την θρησκεία, την ηθική και την απομυθοποίηση συμβόλων και στερεοτύπων. 

Info: Ο Δημήτρης Τάταρης (γεν. 1975, Κρήτη, Ελλάδα) ζει και εργάζεται στην Αθήνα, Ελλάδα. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Το 2002 έλαβε υποτροφία από το Kρατικό Ίδρυμα Υποτροφίων για να συνεχίσει τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο του Middlesex, Λονδίνο, Αγγλία. Πρόσφατες ατομικές εκθέσεις: “A Day in Hell“ (2014), Kalfayan Galleries, Αθήνα, “In God We Trust”, Aristotelous Project, Kalfayan Galleries, Θεσσαλονίκη (2013), “Loplop” (2011) και “FRAGILE” (2008), K-Art Gallery, Αθήνα. Πρόσφατες ομαδικές εκθέσεις (επιλογή): “Η ζωγραφική σήμερα”, Πινακοθήκη Βογιατζόγλου , Αθήνα (2014), “Blue”, Kalfayan Galleries, Αθήνα, “Περιμένοντας τους Βαρβάρους: Αναφορά στον Καβάφη”, Kalfayan Galleries, Αθήνα (όλες, 2013), “Re-culture”, Διεθνής Εικαστική Έκθεση και Εκπαιδευτικά Προγράμματα, Αγορά Αργύρη, Πάτρα , “Salus Patriae”, Ίδρυμα Κυδωνιέως, Άνδρος (όλες, 2012), “Cartography of the unknown”, 50-1 Gallery, Λεμεσός, Κύπρος, “I fought the X and the X Won”, National Museum of Fine Arts, Βαλέτα, Μάλτα και Museum of Arts, Cluj-Napoca, Ρουμανία, “WHITE BLACK”, Μουσείο Φρυσσίρα, Αθήνα (όλες, 2011), “…Par Nature”, Galerie Bonneau-Samames, Μασσαλία, Γαλλία (2009). Ο Δημήτρης Τάταρης εκπροσωπείται από τις Kalfayan Galleries, Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

* Αναδημοσίευση από το περιοδικό Culturenow Mag, τεύχος 32


Έργο: Δημήτρης Τάταρης - Untitled 201
Μολύβι  σε χαρτί 90 x 151 εκ
Ευγενική παραχώρηση των Kalfayan Galleries Αθήνα Θεσσαλονίκη

Σχετικές ειδήσεις
Γιώργος Γιώτσας: Ύλη ή Τίποτα
16.01.2017 16:43
Ο Γιώργος Γιώτσας γράφει για τη νέα έκθεση που παρουσιάζει στην Gallery Περί Τεχνών Καρτέρης, με τίτλο Ύλη ή Τίποτα, σε επιμέλεια Giuliano Serafini, που αποτελεί την τρίτη θεματική ενότητα μιας σειράς έργων τα οποία συνδέονται άμεσα με την ύλη
Άρτεμις Ποταμιάνου: Το Ανοίκειο μέσα από το έργο εννέα εικαστικών
14.11.2016 11:29
Η εικαστικός και επιμελήτρια Άρτεμις Ποταμιάνου, γράφει για τις διαφορετικές οπτικές της έννοιας του ανοίκειου, με αφορμή την έκθεση «Back to the basics: Uncanny», την οποία φιλοξενεί η ENIA Gallery.
Δημήτρης Παπατρέχας: Έξοδος
22.04.2016 16:43
Μου αρέσουν οι δρόμοι. Κατά περιόδους ζωγραφίζω δρόμους. Καινούργιους. Μου αρέσουν τα διαβατάρικα πουλιά που πετούν συντεταγμένα. Οι δρόμοι οδηγούν κάπου, γι΄ αυτό υπάρχουν. Άλλοτε το σημείο που θέλεις να φτάσεις είναι ορατό και καθαρό. Άλλοτε όχι. Σημασία έχει η πορεία προς αυτό. Η ζωγραφική πράξη & όχι το τελείωμα του πίνακα. Τα πουλιά σε πτήση και κατεύθυνση προσανατολισμένα δείχνουν την έξοδο πηγαίνουν προς αυτή. Τα πουλιά είναι πνεύμα, είναι σύμβολο αρχέτυπο.
Μαργαρίτα Μυρογιάννη: Η παλίνδρομη αρμονία των αντιθέτων
04.03.2016 16:11
«Οι απλοί ποιητές είναι τόσο ξεμωραμένοι όσο κι οι απλοί μεθύστακες, που ζουν σε μια συνεχή ομίχλη, χωρίς να βλέπουν ή να κρίνουν τίποτα καθαρά. Ένας άνθρωπος θα πρέπει να είναι σπουδασμένος σε μερικές επιστήμες και να έχει ως ένα βαθμό μαθηματικό κεφάλι για να είναι ένας ολοκληρωμένος ποιητής…»
Γιάννης Αδαμάκος: Το ταξίδι μου
27.01.2016 13:13
Η ζωγραφική μου περιστρέφεται γύρω από τρία θεμελιώδη στοιχεία: τον Χώρο, τη Φιγούρα και το Φως. Ζωγραφίζω με θεματικές ενότητες.