Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου 2016

Ανταμαπανταχού: Νόρμα s/n 210113, θέατρο μάσκας και μαριονέτας για ενήλικες"

Ανταμαπανταχού: Νόρμα s/n 210113, θέατρο μάσκας και μαριονέτας για ενήλικες

Το έργο *

 

Ένα αγόρι έρχεται στον κόσμο

Η γέννησή του συνοδεύετε από τα μεγαλεπήβολα όνειρα των γονιών του.

Όνειρα που χαρτογραφούν τη δική τους ανεκπλήρωτη ανάγκη για οικονομική άνεση και κοινωνική αναγνώριση.

Πρώτος σταθμός, λοιπόν, οι φαντασιώσεις των γονιών και τα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού μέσα σε ένα οικογενειακό περιβάλλον που ξεχειλίζει από στερεότυπα και νόρμες. Ύστερα έρχεται η στιγμή της εισαγωγής στην κοινωνία. Με την συγκατάθεση των γονιών, το παιδί θα μετατραπεί σε μαριονέτα, τα νήματα της οποίας θα αναλάβουν να καθοδηγήσουν τα επιδέξια και έμπειρα χέρια του καλοκουρδισμένου μηχανισμού εξουσίας.

Το ταξίδι ,λοιπόν, ξεκινά.

Η πορεία του είναι σχολαστικά προδιαγεγραμμένη, απόλυτα ελεγχόμενη και οποιαδήποτε προσπάθεια παρέκκλισης καταστέλλεται βίαια και άμεσα.

Ποιο πρόκειται να είναι το τέλος μιας τέτοιας πορείας;

Με την σειρά του και αυτός θα βρει σύντροφο, θα γίνει γονιός, θα κάνει όνειρα για το παιδί του.

Ονειρεύονται και εκείνοι,όπως και οι δικοί του γονείς.

Τοπίο απόκλισης : ονειρεύονται από κοινού.

Τοπίο εξουσίας: φαντασιώσεις δικές τους, έστω και καλλιτεχνικής χροιάς, φορεμένες στο μέλλον του παιδιού τους.

Το νέο ζευγάρι, δύο φιγούρες πιο τρυφερές, με μια έμφυτη περιέργεια για τα όσα περιβάλλουν εκείνους, αλλά και το παιδί τους. Κάπου εκεί γεννιέται ένα ερώτημα: υπάρχει, άραγε, διέξοδος;

Μπορούν οι μικρές παραλλαγές στο στερεότυπο τρόπο ζωής να γκρεμίσουν ένα ολόκληρο κοινωνικό σύστημα;

Αυτή η ιστορία δεν επιχειρεί να δώσει απαντήσεις, ούτε να πλέξει εγχειρίδιο επιβίωσης.

Μόνος της στόχος είναι να ρίξουμε αυτή τη κλεφτή ματιά στο μηχανισμό - την ματιά που ρίχνει το αγόρι όταν πια έχει γίνει γονιός - και να παρακολουθήσουμε την σπίθα να γεννιέται.

Θα σβήσει ή θα μετατραπεί σε φλόγα;

Ίσως αν καταλάβουμε τι μας συμβαίνει , αν κοιτάξουμε λίγο πιο μακριά, ίσως κάτι να αρχίσει να αλλάζει.

 

Η παράσταση *

Τρεις ερμηνευτές συνεργάζονται σε ένα σύνθετο σκηνικό χώρο συνδυάζοντας τεχνικές θεάτρου μάσκας και μαριονέτας, με παράλληλη προβολή animation.

 

Μια παράσταση στην οποία ο εκφερόμενος λόγος απουσιάζει παντελώς και η μουσική επένδυση παίζει καθοριστικό ρόλο, καθώς δεν αποτελεί μουσικό χαλί, αλλά εντείνει και διαμορφώνει το δραματουργικό τοπίο . Οι τρεις ερμηνευτές εμψυχώνουν 14 ρόλους αλλάζοντας μάσκες και κοστούμια και χειρίζονται μαριονέτες. Ο κεντρικός ήρωας του έργου είναι μαριονέτα με πολύπλοκους μηχανισμούς. Οι μάσκες, ως σύμβολα εξουσίας, τον χειρίζονται συνθέτοντας εικόνες άλλοτε σκληρές, σκοτεινές και άλλοτε κωμικές,ενώ οι μικρές παρεμβάσεις με προβολή animation προσδίδουν μια άλλη διάσταση στην εξέλιξη της δράσης.

 

Η παράσταση παρουσιάστηκε πρώτη φορά στην Αθήνα το 2014,  στο XX Festival internationale del Teatro di Figura, Pinerolo, Italy 21-28/6/2014,στο 16ο διεθνές Φεστιβάλ κουκλοθεάτρου και παντομίμας του Κιλκίς το Οκτώβριο του 2014 , στο ACUD Theater, Βerlin-Mitte 25,26/10/2014 και τώρα στο κουκλοθεατρικό εργαστήρι των Ανταμαπανταχού, Κρέοντος 110 στα Σεπόλια, κάθε Σάββατο 9 το βράδι μέχρι 5 Μαρτίου 2016.

                                                                                                                 

*Αποσπάσματα από το βιβλίο που γράφτηκε για την "Νόρμα s/n 210113"

Τα κείμενα έγραψε και επιμελήθηκε η θεατρολόγος Μιράντα Βατικιώτη.

Εκδόσεις "ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ"

 

Info: To εργαστήρι κατασκευής και θεάτρου μαριονέτας Ανταμαπανταχού δημιουργήθηκε το 1996 στα Βασιλικά της Β. Εύβοιας από τους κουκλοποιούς και κουκλοπάικτες Νίκο Τόμπρο και Ελένη Παναγιώτου. Εκεί έστησαν τον δικό τους κουκλοθεατρικό χώρο κάνοντας παραστάσεις και εργαστήρια για παιδιά και ενήλικες. Από το 2011 το εργαστήρι της ομάδας και οι δραστηρίοτητές του μεταφέρθηκαν στην Αθήνα . Όλα αυτά τα χρόνια η ομάδα δίνει παραστάσεις σε θέατρα , στον δρόμο , σε σχολεία , σε εκδηλώσεις δήμων κλπ  Έχει συμμετάσχει σε 32 διεθνή φεστιβάλ στην Ευρώπη, Ασία και Νότια Αφρική.Πέρα από τις παραστάσεις κουκλοθεάτρου, η ομάδα ενδιαφέρετε ιδιαίτερα για τον συνδυασμό του θεάτρου κούκλας με άλλες τέχνες και σε αυτή τη κατεύθυνση έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες από τον χώρο του θεάτρου , της μουσικής, του τσίρκου και του κινηματογράφου ( "Άγαμοι θύται",  Εθνικό θέατρο, Γιάννη Κούτρα "Ξενία" κ.α.)  



Η παράσταση "ΝΟΡΜΑ s/n 210113" παρουσιάζεται στo εργαστήρι κατασκευής και θεάτρου μαριονέτας Ανταμαπανταχού

Σχετικές ειδήσεις
Μιχάλης Πανάδης: Μια φυσιολογική οικογένεια, όπως όλες, με τα δικά της...
22.11.2016 10:52
Ο Μιχάλης Πανάδης γράφει για την παράσταση "Η παράλειψη της οικογένειας Κόλεμαν" που παρουσιάζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στη Β' Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας, μια γνήσια κωμωδία πολύ θλιβερή ή μια γνήσια τραγωδία πολύ αστεία.
Ομάδα Θεάτρου τ ρ ι ς: Μίχαελ Κόλχαας  - Μια ιστορία που αξίζει να πεις σήμερα
08.11.2016 17:33
H Ομάδα Θεάτρου τ ρ ι ς γράφει για την παράσταση «Μίχαελ Κόλχαας, Η ιστορία ενός δίκαιου ανθρώπου» η οποία παρουσιάζεται στο BIOS.
Βασίλης Μαυρογεωργίου: Τι προσπαθεί να μας πει ο «Μικρός Πρίγκιπας»;
20.10.2016 10:14
Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου, με αφορμή την παράσταση "Mon petit prince" που παρουσιάζεται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, γράφει για ένα ξανθό πλάσμα από άλλο πλανήτη που αγαπά ένα τριαντάφυλλο…
Γιώργος Χαρατζάς: Η δύναμη του θεάτρου
17.08.2016 10:40
Ασχολήθηκα με το θέατρο και την υποκριτική για να αλλάξω τον εαυτό μου. Είχα ήδη τελειώσει το πολυτεχνείο αλλά δεν ήμουν ευχαριστημένος. Δεν ήμουν ευτυχισμένος. Ένιωθα ελλιπής, ανάπηρος, ανολοκλήρωτος.
Γεωργία Μαυραγάνη: Τι μου έμαθε ο Ρόμπερτ Μούζιλ
15.04.2016 12:32
Πριν από τέσσερα χρόνια σε ένα βιβλίο για την ψυχανάλυση στην εφηβεία, μια μικρή αναφορά στο βιβλίο του Ρόμπερτ Μούζιλ, "Οι αναστατώσεις του οικότροφου Τέρλες". Είχα διαβάσει τον "Άνθρωπο χωρίς ιδιότητες", αλλά αυτό το βιβλίο του ομολογώ ότι δεν το ήξερα. Μου κίνησε την περιέργεια το ότι αυτός ο τόσο ιδιαίτερος συγγραφέας είχε γράψει κάτι που αναφερόταν στην εφηβική ηλικία και αποφάσισα να το διαβάσω.