Η γκαλερί Elika παρουσιάζει από τις 20 Ιανουαρίου έως τις 27 Φεβρουαρίου τη δεύτερη ατομική έκθεση του Γιάννη Μαλεγιαννάκη στην Αθήνα ‘απόγευμα’.

Η έκθεση πραγματεύεται την μετάβαση από την ημέρα στη νύχτα εστιάζοντας όχι τόσο στο χρονικό της χαρακτήρα όσο στη χωρική της διάσταση, στο χώρο του απογεύματος. Το όριο ανάμεσα στην ημέρα και την νύχτα προβάλλεται ως μια στιγμή ευαίσθητης διαύγειας και σκιαγραφείται μέσα από μια νέα ενότητα ζωγραφικών έργων και τρεις υποενότητές της.

Στους ορίζοντες, που αποτελούν τα μεγαλύτερα έργα της έκθεσης, ο φυσικός χώρος μετατρέπεται σε ζωγραφικό τονικό πεδίο και η αίσθηση της βεβαιότητας που προσφέρει το φυσικό τοπίο – όπου η γραμμή του ορίζοντα χρησιμεύει ως εργαλείο προσανατολισμού – υπονομεύεται. Ταυτόχρονα τα έργα αυτά φέρνουν στο προσκήνιο τα υπαρξιακά ζητήματα του χρόνου και του τέλους που πραγματεύεται η έκθεση στο σύνολό της. Στην ψυχολογία του απογεύματος παραπέμπουν και οι απεικονίσεις των εσωτερικών χώρων όπου τα στατικά όρια ανάμεσα στα αντικείμενα και τον κενό χώρο υποβιβαζονται σε μια διαπερατή μεμβράνη. Με αντίστοιχο τρόπο ο χρόνος εξοστρακίζεται στα έργα που απεικονίζουν αγάλματα. Με σημείο αφετηρίας πρόχειρες φωτογραφήσεις από μουσεία, η σειρά αυτή διερευνά την ατμοσφαιρική απόσταση ανάμεσα στον παρατηρητή και το άγαλμα.

Σε συνέχεια της προηγούμενης δουλειάς του, στα έργα του Γιάννη Μαλεγιαννάκη ο χώρος ανιχνεύεται και σταδιακά αποτυπώνεται στη ζωγραφική επιφάνεια μέσα απο μια διαδικασία που θυμίζει την αναδυση του λανθάνοντος ειδωλου στην αναλογική φωτογραφία. H στροφή του βλέμματος προς το εσωτερικό της εικόνας σηματοδοτεί το ανοιγμα ενός οπτικού, ασώματου χώρου που αν και κατάγεται από τον πραγματικό σταδιακά αυτονομείται υποβάλοντας την αισθηση μιας κλειστής πραγματικότητας.

Ο Γιάννης Μαλεγιαννάκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1977. Το 2007 αποφοίτησε από τη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και το 2010 ολοκλήρωσε το Μεταπτυχιακό των Εικαστικών Τεχνών. Στη συνέχεια εργάστηκε στο Βερολίνο (Udk) και στη Δρέσδη (HfBK) όπου το 2014 ολοκλήρωσε τον κύκλο Meisterschüler. Έχει διακριθεί μεταξύ άλλων, με το βραβείο του ιδρύματος Charles Oulmont (Παρίσι), το βραβείο Σπυρόπουλου, και έχει λάβει υποτροφίες από το ΙΚΥ και την Ακαδημία Αθηνών.