Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2016

Νότης Παρασκευόπουλος: Η αφοσίωση στην αβεβαιότητα

Νότης Παρασκευόπουλος: Η αφοσίωση στην αβεβαιότητα

Για να ανακαλύψουμε νέους ορίζοντες, πρέπει να έχουμε το θάρρος να χάσουμε τη θέα της ακτής. Με αυτό το κίνητρο, νέοι ηθοποιοί, σκηνοθέτες, σκηνογράφοι, μουσικοί, ενδυματολόγοι, χορευτές, λαμβάνουν μέρος κάθε χρόνο σε κάτι που μοιάζει με καλλιτεχνικό υπερμαραθώνιο. Πολλοί ξεκινούν, μα λίγοι καταφέρνουνε να τερματίσουν ενώ σε κάποιους δεν αναγνωρίζεται καν η συμμετοχή. Αυτό που ενθαρρύνει είναι πως σε μια χώρα που αδειάζει από φαντασία, υπάρχουν πυρήνες δημιουργών που έχουν κάτι να προτείνουν προκειμένου να αναστήσουν από τις στάχτες του το καταπατημένο πρόσωπο της παραστατικής μας τέχνης. Το αυριανό ρεύμα φυσάει σήμερα μέσα στα θέατρα, τους κινηματογράφους, τα βιβλιοπωλεία και τις εκθέσεις και οφείλουμε να ενισχύσουμε την ελπίδα και την αυτοπεποίθηση εκείνων που έχουν βαλθεί να κάνουνε καλύτερο τον κόσμο.

 

Πολλές φορές η εξέλιξη δεν έρχεται μ’ ένα βήμα προς τα εμπρός μα μ’ ένα βλέμμα προς τα πίσω. Η αναφορά στο κλασικό αποτελεί ανάγκη να μεταλαμπαδεύσουμε τη γνώση όσων κατέβηκαν σε προηγούμενους σταθμούς, σ’ αυτούς που έρχονται να πάρουν τη θέση τους στο ξεχωριστό αυτό ταξίδι που λέγεται Ελληνικό Θέατρο. Αυτό ακριβώς οδηγεί και τη φετινή επιλογή της ομάδας θεάτρου seveneleven. Η μεταφορά του κλασικού κοντά στις αισθήσεις του σύγχρονου ανθρώπου που τρέφεται από έναν χείμαρρο εικόνων τον οποίο αδυνατεί να επεξεργαστεί. Ρυθμοί μιας άλλης εποχής, στη «Δωδέκατη Νύχτα» μιας μαγευτικής Ιλλυρίας για την οποία υπεύθυνος είναι ο Ουίλλιαμ Σαίξπηρ - ο πιο οικουμενικός θεατρικός συγγραφέας - και φορείς του κειμένου ηθοποιοί που προσπαθούν να ξεκολλήσουν από το αποτυχημένο κυβιστικό κολάζ της εποχής που απαιτεί μεν την πολύπλευρη παρατήρηση μα υποχρεώνει σε δισδιάστατες απεικονίσεις ενός ξέφρενου ρυθμού που μας κάνει να φαντάζουμε στατικοί.

 

Για όσους δίστασαν, για όσους απογοητεύτηκαν, για όσους συνεχίζουν να ελπίζουν, ακόμη κι αν ο χρόνος στέκει βλοσυρός αντίπαλος στην άνιση αυτή παρτίδα, οφείλουμε να συνεχίσουμε να διεκδικούμε το δικαίωμα στο όνειρο και με υπομονή και επιμονή να μένουμε αφοσιωμένοι στην αβεβαιότητα.

 

Info: Ο Νότης Παρασκευόπουλος είναι ηθοποιός και σκηνοθέτης, απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Γιώργου Αρμένη. Έχει παίξει σε έργα των Βάλεντιν, Φρέιν, Μαριβώ, Σνίτσλερ, Ρόουζ, Σαίξπηρ κ.α.. Μετά το πέρας των θεατρικών του σπουδών ίδρυσε την ομάδα θεάτρου seveneleven και υπέγραψε την πρώτη του σκηνοθεσία με το έργο «Ο Θάνατος του Περικλέους» του Δημητρίου Κορομηλά. Ακολούθησαν τα έργα «Το Παιχνίδι του Έρωτα και της Τύχης» του Μαριβώ και «Ο Κύκλος του Έρωτα» του Άρθουρ Σνίτσλερ. Παράλληλα με την σκηνοθεσία, έχει μεταφράσει για το θέατρο έργα των Μπιν, Μαριβώ, Σνίτσλερ, Cullen και Σαίξπηρ. Την φετινή θεατρική περίοδο ενσαρκώνει τον Φέστε στην «Δωδέκατη Νύχτα» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ στο Θέατρο ΠΚ, υπογράφοντας παράλληλα τη μετάφραση αλλά και τη σκηνοθεσία της παράστασης.

 

Το έργο του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, Δωδέκατη Νύχτα παρουσιάζεται στο Θέατρο ΠΚ από την ομάδα θεάτρου seveneleven

Σχετικές ειδήσεις
Μιλτιάδης Φιορέντζης: Η ασφάλεια της κουίντας
14.07.2016 11:53
Το να κάνεις θέατρο είναι μια ουτοπία. Καταπιάνεσαι με πυριφλεγή ανθρώπινα ζητήματα τα οποία ξέρεις εκ των προτέρων ότι δεν έχουν απάντηση. Τότε γιατί να μπαίνεις στον κόπο; Φέτος, τον Ιούλιο, στην παράσταση Young Lear της Ιόλης Ανδρεάδη, καλούμαι να κοιτάξω την ουτοπία κατάματα. Πώς να παραδεχτείς επί σκηνής την τρωτότητα και την πτώση; Με τι κουράγιο να φλερτάρεις με την απόρριψη και την τρέλα; Όσο και αν η συνθήκη φαντάζει επισφαλής, είναι απείρως ασφαλέστερη από το να μένεις κοκαλωμένος στην κουίντα.
Γιούλα Μπούνταλη: Μια ιστορία αφιερωμένη σε κάθε τι ανυπότακτο και βαθιά ελεύθερο...
25.05.2016 11:57
Την Αργοπορημένη: το τραγούδι ενός καουμπόυ (Late: a cowboy song) την πρωτοδιάβασα πέρσι το καλοκαίρι. Παρακολουθούσα ένα σεμινάριο υποκριτικής στο Atlantic theater στην Ν. Υόρκη και τρεις συνάδελφοι είχαν διαλέξει να μας παρουσιάσουν μια σκηνή από ένα άλλο έργο της Σάρα Ρουλ το Cleanhouse. Η γραφή και οι χαρακτήρες της Ρουλ άγγιξαν αμέσως μέσα μου αυτή την αίσθηση ότι η ζωή μας είναι τόσο απίστευτα επαναλαμβανόμενη και κοινότυπη, αλλά με μια μικρή μετατόπιση στην καρδιά μας μπορεί να λουστεί από ένα φως υπερβατικό.
Γεωργία Μαυραγάνη: Τι μου έμαθε ο Ρόμπερτ Μούζιλ
15.04.2016 12:32
Πριν από τέσσερα χρόνια σε ένα βιβλίο για την ψυχανάλυση στην εφηβεία, μια μικρή αναφορά στο βιβλίο του Ρόμπερτ Μούζιλ, "Οι αναστατώσεις του οικότροφου Τέρλες". Είχα διαβάσει τον "Άνθρωπο χωρίς ιδιότητες", αλλά αυτό το βιβλίο του ομολογώ ότι δεν το ήξερα. Μου κίνησε την περιέργεια το ότι αυτός ο τόσο ιδιαίτερος συγγραφέας είχε γράψει κάτι που αναφερόταν στην εφηβική ηλικία και αποφάσισα να το διαβάσω.
Ζαφείρης Νικήτας: Σκηνοθετώντας το Φιλάνθρωπο Όπλο
11.04.2016 16:28
Το Φιλάνθρωπο Όπλο είναι η ιστορία ενός φόνου, μιας οικογενειακής βεντέτας στην Κρήτη. Ένας έμπορος μεταξιού, ο Εμμανουήλ Γεωργίου Ζερβός, η κόρη του κι ο σύζυγός της εμπλέκονται σε ένα τρίγωνο βίας και στοργής. Ποιο είναι το κίνητρο του φόνου; Πώς αντιμετωπίζεται το πένθος; Πότε αποδίδεται η δικαιοσύνη;
Ανέστης Αζάς - Πρόδρομος Τσινικόρης: Restart στην Πειραματική Σκηνή
05.01.2016 12:44
Η Πειραματική Σκηνή /-1 άνοιξε πριν λίγο καιρό με ένα διήμερο εορταστικών εκδηλώσεων και συνεχίζεται με τα δύο δικά μας έργα, που πρωτοπαρουσιάστηκαν στο Φεστιβάλ Αθηνών το περασμένο καλοκαίρι: «Στη Μέση του Δρόμου» του Πρόδρομου Τσινικόρη, ένα audio-tour στο κέντρο της πόλης με πρωταγωνιστές άστεγους συμπολίτες μας και την παράσταση «Υπόθεση Φαρμακονήσι ή Το δίκαιο του νερού», ένα έργο γύρω από το σύγχρονο προσφυγικό ζήτημα και το θεσμικό ρατσισμό στην Ευρώπη των κλειστών συνόρων.