Κυριακή, 11 Δεκεμβρίου 2016

Ακύλλας Καραζήσης: Αναζητούνται: πίστη, αγάπη, ελπίδα

Ακύλλας Καραζήσης: Αναζητούνται: πίστη, αγάπη, ελπίδα

Το πώς επέλεξα το έργο είναι μια παλιά ιστορία. Όταν πρωτογύρισα στην Ελλάδα από τη Γερμανία όπου ζούσα, το καλοκαίρι του 1991, ήταν πολύ ζωντανός και πρόσφατος ακόμα ο απόηχος της παράστασης του Βασίλη Παπαβασιλείου με τον θίασο Εποχή που είχε ανέβει το 1989. Βρήκα τότε το πρόγραμμα και τις φωτογραφίες, είχα δει παλιότερα στις επισκέψεις μου στην Ελλάδα κάποιες παραστάσεις του και μου άρεσαν πολύ. Έτσι είχα φτιάξει μέσα στο μυαλό μου την παράστασή του για το Πίστη, Αγάπη, Ελπίδα, παρότι δεν την είχα δει τελικά, έλειπα στη Γερμανία. Από τότε μου είχε κολλήσει αυτό το έργο, το είχα διαβάσει μάλιστα από εκείνο το πρόγραμμα και αυτή τη μετάφραση χρησιμοποιούμε στην παράσταση. Το πρότεινα στη Στέγη, γιατί είχα παλιούς λογαριασμούς με αυτό το έργο κατά κάποιο τρόπο, ακριβώς επειδή σήμερα έχει μια τρομερή επικαιρότητα. Το θέμα του είναι ένα αδρό σκίτσο του καζίνο καπιταλισμού που ζούμε, του καπιταλισμού που δεν ορρωδεί προ ουδενός, δε διστάζει σε τίποτα. Μια γυναίκα θέλει να πουλήσει το πτώμα της μετά θάνατον για να μπορέσει να εξασφαλίσει εν ζωή μια άδεια πλασιέ. Δίνει το σώμα της σαν επένδυση για να μπορεί να δουλέψει, να γλιτώσει από το φάσμα της ανεργίας. Δεν τα καταφέρνει και κατηγορείται για απάτη μέσα από διάφορα παραπτώματα δανεισμού και χρέους. Η γυναίκα πέφτει στο ποτάμι και πνίγεται.

 

Το Πίστη, Αγάπη, Ελπίδα αντανακλά πλήρως την εκποίηση όλων των πραγμάτων για χάρη του κέρδους. Η γλώσσα του κειμένου του Χόρβατ στα γερμανικά εκφράζει ακριβώς αυτό το πράγμα: όλα τα κλισέ που πλαισιώνουν, που στοιχειοθετούν μια τέτοια κοινωνία που είναι προσανατολισμένη στο κέρδος, που δείχνει απαξίωση σε οτιδήποτε, ακόμα και στο ανθρώπινο σώμα, μπροστά στα λεφτά. Ο πιο δυνατός επιζεί, ο πιο αδύναμος κυριολεκτικά «ψοφάει». Νομίζω πως το έργο έχει πάρα πολύ σχέση με αυτό που ζούμε σήμερα.

 

 

Info: Ο Ακύλλας Καραζήσης γεννήθηκε το 1957 στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στη Χαϊδελβέργη. Από το 1985 εργάζεται ως ηθοποιός . Έχει συνεργαστεί με τα θέατρα: Städtische Bühnen (Χαϊδελβέργη), Theater an der Winkelwiese (Ζυρίχη), Theater Mahagoni (Χίλντεσχαϊμ), Theaterhaus (Ιένα), Stadttheater (Μαγδεμβούργο), La MaMa Theater (Νέα Υόρκη), Κ.Θ.Β.Ε., Εθνικό Θέατρο, Θέατρο του Νότου, Εταιρεία θεάτρου «Διπλούς Έρως», ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Λαμίας, Εταιρεία Θεάτρου «Μηχανή», Θεατρικός Οργανισμός «Εστία». Ξεκινώντας από το 2002, έχει διδάξει υποκριτική στο Θέατρο των Αλλαγών, στους Δεσμούς, στις δραματικές σχολές του Ωδείου Αθηνών και του Εθνικού Θεάτρου. Από το 2005 γράφει και σκηνοθετεί (Αμόρε, Φεστιβάλ Αθηνών, Εθνικό Θέατρο). Εργάζεται επίσης στον κινηματογράφο και την τηλεόραση .


*Αναδημοσίευση από το περιοδικό Culturenow Mag, τεύχος 34



Το έργο του Έντεν φον Χόρβατ "Πίστη, αγάπη, ελπίδα" παρουσιάζεται στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, έως 3 Ιανουαρίου 2016, σε σκηνoθεσία Ακύλλα Καράζηση

Σχετικές ειδήσεις
Αθανασία Καραγιαννοπούλου: Η Αγάπη είναι το φάρμακο για τα δεινά μιας εποχής
03.11.2016 14:38
Η Αθανασία Καραγιαννοπούλου γράφει για το De Profundis (Εκ Βαθέων), την αριστουργηματική ερωτική επιστολή του Όσκαρ Ουάιλντ που «ζωντανεύει» στη β’ Σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κεφαλληνίας.
Νατάσα Τριανταφύλλη: Η γοητεία του κρυφού στο «Περιμένοντας τον Godot»
26.07.2016 15:44
Διαβάζοντας και μελετώντας το έργο του Σάμουελ Μπέκετ «Περιμένοντας τον Godot» δεν μπορείς παρά να βρεθείς αντιμέτωπος με δεκάδες γρίφους. Από την αρχική αποκρυπτογράφηση του τίτλου, μέχρι πολλές άλλες στιγμές μέσα στο έργο, όπου ο Μπέκετ επιλέγει να συμπυκνώσει με τρόπο γοητευτικό και να κρύψει νοήματα και πληροφορίες πίσω από τοπωνύμια, ονόματα, λογοπαίγνια και ρυθμούς. Δεν μπορείς, μελετώντας την ζωή του, να συνδέσεις αυτό το παιχνίδι δομής του κειμένου με την μόλις πριν λίγα χρόνια από την συγγραφή του έργου δράση του Μπέκετ στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ευαγγελία Βαλσαμα: Είναι μεγάλη μου Τιμή να μ’ έχουν επιλέξει δύο δυνατές προσωπικότητες...
18.03.2016 15:09
<<Η Αποκάλυψη>>, του Ιωάννη του Θεολόγου, η μεταφορά του Ιερού κειμένου της Αποκάλυψης στον Υπαίθριο χώρο του Ιερού Σπηλαίου το 2012 σκηνοθετημένο από τους Barbara Hoffmann & Till Sterzenbach, ήταν η αρχή γι’ αυτό που έρχομαι να παρουσιάσω στις 19 Μαρτίου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Αποκαλύφθηκε ένα μονοπάτι που από τότε το περπατώ με σεβασμό.
Ανέστης Αζάς - Πρόδρομος Τσινικόρης: Restart στην Πειραματική Σκηνή
05.01.2016 12:44
Η Πειραματική Σκηνή /-1 άνοιξε πριν λίγο καιρό με ένα διήμερο εορταστικών εκδηλώσεων και συνεχίζεται με τα δύο δικά μας έργα, που πρωτοπαρουσιάστηκαν στο Φεστιβάλ Αθηνών το περασμένο καλοκαίρι: «Στη Μέση του Δρόμου» του Πρόδρομου Τσινικόρη, ένα audio-tour στο κέντρο της πόλης με πρωταγωνιστές άστεγους συμπολίτες μας και την παράσταση «Υπόθεση Φαρμακονήσι ή Το δίκαιο του νερού», ένα έργο γύρω από το σύγχρονο προσφυγικό ζήτημα και το θεσμικό ρατσισμό στην Ευρώπη των κλειστών συνόρων.
Ευθαλία Παπακώστα: Δημιουργώντας σε Αμερική και Ελλάδα. Μια προσωπική καταγραφή
24.12.2015 13:15
Αυτό που δούλευα στο πανεπιστήμιο και επαγγελματικά στην Νέα Υόρκη είναι κάτι εντελώς διαφορετικό απο αυτό που καταπιάνομαι τώρα και αυτή είναι η πρόκληση και η δυσκολία.