Το Θέατρο Πόρτα στο πλαίσιο του κύκλου Τρίτες Παράλληλες παρουσιάζει ένα ρεσιτάλ πιάνου από τον Θόδωρο Κοτεπάνο με αριθμητική θεματική, την Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2015.


Μια συναυλία, ένα ρεσιτάλ πιάνου αφιερωμένο στο πάθος, τον ρομαντισμό και την συμμετοχική αξία του.

Τρεις συνθέτες και οι ΤΡΙΤΕΣ σονάτες τους. Chopin, Prokofiev, Brahms. Και αυτό συμβαίνει κάποια τρίτη…


Πρόγραμμα:

J. Brahms – Piano Sonata No.3, op.5

S. Prokofiev – Piano Sonata No.3, op.28

F. Chopin – Piano Sonata No.3, op.58

Ο πολύπλευρος Θόδωρος Κοτεπάνος γνωστός ως βοηθός του Μάνου Χατζιδάκι που ενετρύφησε στην τέχνη της ενορχήστρωσης και στο έντεχνο τραγούδι, αυτή την Τρίτη σαν concert pianist θα γίνει ο οδηγός μας για ένα ταξίδι στο πάθος του ρομαντισμού μέσα από την μουσική του Μπράμς, του Προκόφιεφ και του Σοπέν, το πάθος της συμμετοχής, όχι της υπερβολής όπως τονίζει ο ίδιος. Είμαστε από τους ελάχιστους πολιτισμούς που τις μισές τουλάχιστον μέρες της εβδομάδας τις αριθμούμε αντί να τις ονομάζουμε. Κατά μια άποψη, αυτό τονίζει τη σημασία των άλλων, ονοματισμένων ημερών, κατά μια άλλη, τις απελευθερώνει από τις ποιητικές τους αναφορές, τις καθαρίζει από το μύθο και τον ειδωλολατρισμό τους.

Γιατί η τρίτη είναι, σε διάφορες γλώσσες, μέρα αφιερωμένη στον Άρη – το θεό ή τον πλανήτη – και στο στοιχείο της φωτιάς! Το πάθος, από εργαλείο πειθούς, μαζί με τον λόγο και το ήθος, κατά τον Αριστοτέλη, έχει αποκτήσει τη διαστρεβλωμένη έννοια της υπερβολής των συναισθημάτων. Έτσι έχει άδικα επικηρυχθεί ως ολίγον επικίνδυνο ακόμα και για τη ρητορική κάποιων σκηνικών τεχνών! Όμως η φωτιά πριν κάψει, ζεσταίνει. Ο ίδιος θεός Απόλλων είναι και φως και μουσική. Ταγμένος σ’ ένα ταξίδι ΠΑΘΟΥΣ από “μένα” σε “σένα”.

Υ.Γ. Ο ρομαντισμός δεν θα πεθάνει, αν δεν δολοφονηθεί από ένα πολιτισμό αυτόχειρα.