4 κορίτσια, 3 ημέρες, 2 πόλεις, 1 ευκαιρία. Μια συναρπαστική ταινία με γρήγορο ρυθμό, από τον πολυβραβευμένο Βρετανό σκηνοθέτη και ηθοποιό

Νόελ Κλαρκ (\”Adulthood\”) και τον Μαρκ Ντέιβις, που περιγράφει 3 ημέρες από τις ζωές 4 πολύ διαφορετικών κοριτσιών.

Ενώ η Τζο είναι κλεισμένη στους 4 τοίχους του σούπερ-μάρκετ όπου δουλεύει, 3 άλλες γυναίκες ζουν τις δικές τους περιπέτειες: η Κασσάνδρα πετάει για Νέα Υόρκη για να συναντήσει το αγόρι που έχει γνωρίσει μέσω Ίντερνετ, η Κέρις συμμετέχει σε μια γυναικεία σταυροφορία για τη διεκδίκηση της ισότητας των γυναικών, ενώ η Σάνον θέλει να δώσει τέλος στη ζωή της.

Στην πορεία, μια τυχαία συνάντηση με κάποιους κλέφτες διαμαντιών οδηγεί τους ξεχωριστούς τους κόσμους σε μια κοινή τροχιά σύγκρουσης, όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και με την ίδια τη μοίρα.

Οι Σκηνοθέτες

Ο σκηνοθέτης, ηθοποιός και σεναριογράφος Νόελ Κλαρκ γεννήθηκε το 1975 στο Λονδίνο. Έγινε γνωστός από τη δουλειά του για το θεατρικό έργο \”Where Do We Live\”, για την οποία απέσπασε βραβείο στα Olivier Awards το 2003. Στη συνέχεια υποδύθηκε ρόλους σε διάφορες τηλεοπτικές σειρές, όπως \”Metrosexuality\”, \”Waking the Dead\”, \”Superhero\”. Η δημοφιλής σειρά του BBC \”Dr. Who\” τον έφερε ξανά στο προσκήνιο, αφού υποδύθηκε τον Μίκι Σμιθ. Το 2005 ανέλαβε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία \”Kidulthood\”, σε σενάριο δικό του.

Την επιτυχία της ταινίας ακολούθησε το σίκουέλ της, \”Adulthood\”, το οποίο σκηνοθέτησε, έγραψε το σενάριο και πρωταγωνίστησε και πάλι. Πιο πρόσφατα έχει πάρει μέρος στις ταινίες \”Doghouse\”, \”Huge\”, \”Sex & Drugs & Rock & Roll\”, \”Heartless\”, \”Centurion\”.

Ο Μαρκ Ντέιβις είναι παραγωγός και σκηνοθέτης μουσικών βίντεο, ντοκιμαντέρ, διαφημίσεων και ταινιών μικρού μήκους. Έχει κάνει πάνω από 80 δουλειές με την Retro-juice, την εταιρεία παραγωγής του, ενώ έχει ασχοληθεί και με το μοντάζ τηλεοπτικών σειρών. Για περισσότερο από μια δεκαετία ο Ντέιβις έχει δουλέψει στη μουσική βιομηχανία ως σκηνοθέτης.

Οι Πρωταγωνιστές

Έμα Ρόμπερτς: Γεννήθηκε το 1991 στη Νέα Υόρκη. Ο πρώτος της κινηματογραφικός ρόλος ήταν στο πλευρό των Τζόνι Ντεπ και Πενέλοπε Κρουζ στην ταινία \”Blow\”. Ακολούθησε συμμετοχή στο ανεξάρτητο φιλμ \”Grand Champion\”. Πρωταγωνίστησε στην ταινία της FOX \”Aquamarine\”, ενώ συμμετείχε στα φιλμ \”Valentine\’s Day\”, \”Hotel For Dogs\”, \”Nancy Drew\”. Έχει κάνει εξώφυλλα για τα Vanity Fair, Teen Vogue, Elle Girl, ενώ έχει γίνει θέμα στα Time, People, New York Times. Είναι επίσης το νέο πρόσωπο της καμπάνιας της Neutrogena. Προσεχώς θα την δούμε στις ταινίες \”Twelve\” του Τζόελ Σουμάχερ με τους Τσέις Κρόφορντ και Κίφερ Σάδερλαντ, \”It\’s Kind of a Funny Story\” με τον Ζακ Γαλιφιανάκη, \”Homework\” με τον Φρέντι Χάιμορ και \”Scream 4\” με τη Νιβ Κάμπελ.

Ταμσίν Έγκερτον: Γεννήθηκε το 1988 στην Αγγλία. Στον κινηματογράφο έχει εμφανιστεί στις ταινίες \”Keeping Mum\”, \”Driving Lessons\”, \”St. Trinian\’s\”, \”Knife Edge\”, ενώ έχει ολοκληρώσει γυρίσματα για τα φιλμ \”Chalet Girl\” με τον Μπιλ Νάι και \”Trap for Cinderella\”.

Οφίλια Λάβιμποντ: Γεννήθηκε το 1986 στην Αγγλία. Έκανε το κινηματογραφικό της ντεμπούτο στην ταινία του Ρομάν Πολάνσκι \”Oliver Twist\”. Έχει πάρει μέρος στις ταινίες \”Shadows in the Sun\”, \”London Boulevard\”, \”Chatroom\”, \”Nowhere Boy\”. Προσεχώς θα τη δούμε στις ταινίες \”No Strings Attached\” με τους Άστον Κάτσερ και Νάταλι Πόρτμαν και \”Turnout\”.

Η Παραγωγή

\”Ήθελα να κάνω κάτι πραγματικά διαφορετικό\”, δηλώνει ο Νόελ Κλαρκ, σχετικά με την απόφασή του να κάνει την ταινία \”4.3.2.1\”. Η ιστορία 4 κοριτσιών που μπλέκονται σε μια ληστεία διαμαντιών στη διάρκεια ενός Σαββατοκύριακου που θα τους αλλάξει τη ζωή, είναι σαφώς πολύ διαφορετική από το θέμα της ταινίας \”Kidulthood\” και του σίκουέλ της \”Adulthood\”, των δύο ταινιών που έκαναν γνωστό τον Βρετανό σκηνοθέτη. Ενώ αυτές οι ταινίες ήταν \”ζόρικες, θαρραλέες και ασυμβίβαστες\”, το \”4.3.2.1\” είναι \”σικ, λαμπερό και πολιτισμένο\”.

Η αλήθεια είναι ότι ο Κλαρκ έγραψε το σενάριο της νέας του ταινίας αφού είχε τελειώσει το \”Kidulthood\”, αλλά προτού ασχοληθεί με το \”Adulthood\”. \”Θυμάμαι ότι είχα ένα ραντεβού μετά το \”Kidulthood\” με κάποιον, που μου είπε ότι δεν πίστευε ότι τα κορίτσια της ταινίας ήταν πολύ καλά και ότι δεν γνώριζε γυναίκες που να συμπεριφέρονταν έτσι. Κι εγώ του απαντώ \”Ναι, αλλά εσείς φοράτε μονόκλ και έχετε σγουρό μουστάκι. Αποκλείεται να ξέρατε τέτοιους ανθρώπους!\” Ενοχλήθηκα όμως από αυτό… είναι σαν να λες σε έναν λευκό ότι δεν πρέπει να γράφει σενάρια για μαύρους. Ή σε έναν γκέι ότι δεν πρέπει να γράφει για τους στρέιτ. Γι\’ αυτό και αποφάσισα να γράψω ένα σενάριο με ηρωίδες γυναίκες.\”

Εκτός από φίλους και συγγενείς, που τον βοήθησαν με τις συμβουλές τους στη συγγραφή του σεναρίου, ο Κλαρκ ανέτρεξε και σε πολλές από τις αγαπημένες του ταινίες. \”Σαφώς ταινίες, όπως το \”Pulp Fiction\” του Κουέντιν Ταραντίνο και το \”Go\” του Νταγκ Λάιμαν ήταν μεγάλες επιρροές γι\’ αυτή την ταινία. Όπως και το \”Amores Perros\” του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου.\”

Πράγματι, όπως στο \”Pulp Fiction\” η αναζήτηση μιας βαλίτσας και στο \”Amores Perros\” ένα αυτοκινητικό ατύχημα ενώνουν πολλούς διαφορετικούς ανθρώπους, έτσι και στο \”4.3.2.1\” συμβαίνει το ίδιο με μια ληστεία διαμαντιών. \”Αυτό είναι το background\”, εξηγεί ο Κλαρκ. \”Στην ουσία έχει να κάνει με τις ξεχωριστές ιστορίες κάποιων κοριτσιών. Ξεκινάμε με μια γέφυρα- βλέπουμε τα διαμάντια στα χέρια των κοριτσιών, επομένως αποτελούν κομμάτι της ληστείας. Όμως στη συνέχεια παρακολουθούμε τις ιστορίες τους και η ληστεία συμβαίνει ταυτόχρονα.

Τα διαμάντια μεταφέρονται από πρόσωπο σε πρόσωπο μέσα από τις ιστορίες τους.\”
Ένας από τους πρώτους που διάβασε το σενάριο του Κλαρκ ήταν ο Μαρκ Ντέιβις, με τον οποίο είχαν γνωριστεί από την τηλεοπτική σειρά \”Metrosexuality\” το 1999 και συνεργάστηκαν στη Retro-juice, την εταιρεία παραγωγής του Ντέιβις.
Ο παραγωγός Ντέιμον Μπράιαντ συγκρίνει τους Κλαρκ και Ντέιβις με τους αδερφούς Χιουζ, σκηνοθέτες των ταινιών \”Menace II Society\” και \”From Hell\”.

\”Ο ένας τους είναι απόλυτα τεχνικός και ασχολείται με τα πλάνα. Ο άλλος ασχολείται με τους ηθοποιούς. Ο Νόελ μιλά με τους ηθοποιούς, ενώ ο Μαρκ κοιτά τα κάδρα της ταινίας και λέει τη γνώμη του.\”

Η Ταμσίν Έγκερτον υποδύεται την Κασσάνδρα, την πιο ευκατάστατη της \”συμμορίας\”. \”Όταν μου δόθηκε το σενάριο, πριν από ενάμιση χρόνο, δεν είχε επιλεχθεί το καστ. Μου είπαν όμως \”κοίτα τους ρόλους\”. Και μου κέντρισε το ενδιαφέρον ο χαρακτήρας της Κασσάνδρα, που είναι πολύ διαφορετική από την Τσέλσι, που υποδυόμουν στο \”St. Trinian\’s\”.\”

Σε αντίθεση με τα άλλα τρία κορίτσια, η ιστορία της Κασσάνδρα λαμβάνει χώρα κυρίως στη Νέα Υόρκη, καθώς διασχίζει τον Ατλαντικό για μια οντισιόν προκειμένου να μπει σε μουσικό κολέγιο, ενώ στο μεταξύ θέλει να συναντηθεί με τον Μπρετ, ένα αγόρι που έχει γνωρίσει στο Ίντερνετ. \”Είναι ένα πραγματικά καλό κορίτσι. Είναι αυστηρή στους τρόπους της, πολύ αθώα, ονειροπόλα και ρομαντική.\”

Η Έμα Ρόμπερτς υποδύεται την Τζο, μια Αμερικανίδα που ζει στο Λονδίνο αφού η μητέρα της παντρεύτηκε έναν Άγγλο. \”Είναι ένας πολύ \”κοφτερός\” ρόλος. Όσοι είδαν το \”Wild Child\” και τους άρεσε, δύο χρόνια πριν, βρίσκονται τώρα στην ηλικία που θα αγαπήσουν και το \”4.3.2.1\”. Είναι πολύ διαφορετικό απ\’ οτιδήποτε έχω κάνει. Είναι πολύ πιο ώριμο.\”

Για τον ρόλο της Σάνον, ο παραγωγός Ντέιμον Μπράιαν απευθύνθηκε στη σκηνοθέτιδα Σαμ Τέιλορ Γουντ, γνωστή από το \”Nowhere Boy\”, ζητώντας τη γνώμη της. Εκείνη του πρότεινε την Οφίλια Λάβιμποντ, που είχε υποδυθεί τη φίλη του Τζον Λένον στην ταινία της Γουντ. Όπως δηλώνει η ηθοποιός, \”προφανώς όλα τα κορίτσια της ταινίας έχουν οικογενειακά προβλήματα ή κυνηγούν έναν έρωτα στη Νέα Υόρκη, όπως η Κασσάνδρα. Όμως η Σάνον, που υποδύομαι, είναι ίσως ο πιο συναισθηματικά ασταθής χαρακτήρας. Πάντοτε έπρεπε να είναι απόλυτα αυτάρκης. Η μητέρα της τη γέννησε σε πολύ νεαρή ηλικία, επομένως είχε κι εκείνη τη δική της ζωή. Η Σάνον δεν ήθελε να είναι βάρος για τη μητέρα της.\”

Για τον ρόλο της Κέρις, ο Νόελ Κλαρκ απευθύνθηκε σε μια παλιά φίλη και συνεργάτιδα, την Σανίκα Γουόρεν-Μάρκλαντ, που είχε υποδυθεί την Κάιλα στο \”Adulthood\”. \”Η Κέρις έχει τη δική της λογική. Της αρέσουν οι κοντές φούστες και τα αθλητικά μπλουζάκια. Τέτοια της αρέσει να φοράει. Έχει πολλά θέματα με την οικογένειά της, που δεν τα παραδέχεται στον εαυτό της. Αυτό τον ωθεί σε διάφορες πράξεις. Τα όσα περνάει στη διάρκεια της ταινίας, την αλλάζουν, κάνει ένα νέο ξεκίνημα.\”

Σκηνοθεσία: Νόελ Κλαρκ, Μαρκ Ντέιβις
Σενάριο: Νόελ Κλαρκ
Παραγωγή: Νόελ Κλαρκ, Μαρκ Ντέιβις, Ντέιμον Μπράιαντ, Ντιν Ο\’Τουλ

Ηθοποιοί: Έμα Ρόμπερτς, Νόελ Κλαρκ, Ταμσίν Έγκερτον, Οφίλια Λάβιμποντ
Σανίκα Γουόρεν-Μάρκλαντ

Μοντάζ: Μαρκ Ντέιβις, Μαρκ Έβερσον

Φωτογραφία: Φράνκο Πετζίνο
Σκηνικά: Μάρεϊ ΜακΚέον
Μουσική: Άνταμ Λιούις, Μπάρναμπι Ρόμπσον