Η περίφημη κολεκτίβα του Βέλγου χορογράφου Αλαίν Πλατέλ επιχειρεί ένα ταξίδι πολιτικής και πολιτιστικής αυτογνωσίας στα άδυτα του Κονγκό. Χορός, θέατρο, τραγούδι και μουσική στη διαπασών.

Η διάσημη πολυσυλλεκτική ομάδα Les Ballets C de la B βάζει ξανά σε εφαρμογή το μότο της: «Αυτός ο χορός είναι για τον κόσμο και ο κόσμος είναι για τον καθέναν». Αυτή τη φορά, γνώριμοι συντελεστές της ομάδας, όπως ο Alain Platel στη σκηνοθεσία –γνωστός από την τολμηρή και έντονα πολιτική αντίληψή του για τις παραστατικές τέχνες–, ο Romain Guion στη χορογραφία και ο Fabrizio Cassol στη μουσική διεύθυνση, συμπράττουν με τον υπέροχο Κονγκολέζο κόντρα-τενόρο Serge Kakudji, δύο γνωστούς Βέλγους κιθαρίστες και δέκα Κονγκολέζους μουσικούς, και όλοι μαζί δημιουργούν αυτό το μικρό θαύμα μουσικής πανδαισίας. Μια παράξενη όπερα που μοιάζει με συναυλία κονγκολέζικης μουσικής· μια παράσταση με χορό, θέατρο και εκπληκτικούς μουσικούς. Όπως όλες οι παραστάσεις της ομάδας, έτσι και αυτή είναι βαθιά πολιτική, θέτοντας το κοινό ενώπιον μιας Αφρικής που σίγουρα αγνοεί.

Για 3 μόνο παραστάσεις στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.

Οι συναισθηματικές άριες του βιρτουόζου Κονγκολέζου κόντρα-τενόρου –και εμπνευστή της παράστασης– Σερζ Κακούτζι συναντούν επί σκηνής τους συναρπαστικούς αφρικανικούς ρυθμούς της ομάδας μουσικών από την πατρίδα του και, ως δια μαγείας, η μπαρόκ μουσική γίνεται κάτι που δεν έχει ξανακουστεί.

Τα λεπτεπίλεπτα περάσματα από την κονγκολέζικη ρούμπα στο πρελούδιο αναδεικνύουν με έναν εντελώς νέο τρόπο τις μουσικές ποιότητες του Μπαχ, του Βιβάλντι και του Χέντελ, τις αρμονίες, τους ρυθμούς και, πάνω απ’ όλα, το συναίσθημα αυτής της μουσικής.

Τα δάκρυα και τα γεμάτα πάθος “yeah-yeah” εναλλάσσονται αδιάκοπα σε μια μοναδική γιορτή προς τιμήν όλων των μαύρων παιδιών που θέλουν απεγνωσμένα να ζήσουν, σε πείσμα όσων εμμένουν στη δυστυχία ενός πολέμου. Οι κουρτίνες του σκηνικού μοιάζουν φτιαγμένες από αλυσίδες, αλλά στην πραγματικότητα είναι από κάλυκες σφαιρών που χρησιμοποιήθηκαν στον πόλεμο, έργο του εικαστικού καλλιτέχνη Freddy Tsimba. Ο ίδιος ζει και εργάζεται στην Κινσάσα, όπου δημιουργεί μεγάλα γλυπτά από κάλυκες σφαιρών, τους οποίους συλλέγει στις εμπόλεμες ζώνες του Κονγκό.

Το Coup Fatal είναι μια παράσταση στην οποία κίνηση, μουσική και συναίσθημα είναι στη διαπασών. Η σκηνή γεμίζει από μια Αφρική γιορτινή, παιχνιδιάρα, πονεμένη, αλλά και γεμάτη χιούμορ και γνώση. Το χορογραφικό υλικό, αλλά και τα κοστούμια, αντλούν έμπνευση από το εξεζητημένο dress code των «δανδήδων της Κινσάσα», αποκαλύπτοντάς μας την κομψότητα και την καλλιέργεια των νεαρών Κονγκολέζων που λατρεύουν τον κοσμοπολιτισμό, το εξεζητημένο στυλ και τα αυθεντικά Dior.

Τενόρος: Serge Kakudji
Μαέστρος: Rodriguez Vangama
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Alain Platel
Μουσική διεύθυνση: Fabrizio Cassol

Ένα έργο με τους: Russell Tshiebua (φωνητικά), Bule Mpanya (φωνητικά), Rodriguez Vangama (ηλεκτρική κιθάρα, μπαλαφόν), Costa Pinto (ακουστική κιθάρα), Bouton Kalanda (likembe), Erick Ngoya (likembe), Silva Makengo (likembe), Tister Ikomo (ξυλόφωνο), Deb’s Bukaka (μπαλαφόν), Cédrick Buya (κρουστά), Jean-Marie Matoko (κρουστά), 36 Seke (κρουστά)

Συνθέσεις: Rodriguez Vangama, Fabrizio Cassol και Coup Fatal
πάνω σε έργα: των Händel, Vivaldi, Bach, Monteverdi, Gluck
Ιδέα: Serge Kakudji, Paul Kerstens
Βοηθός καλλιτεχνικής διεύθυνσης: Romain Guion
Σκηνογραφία: Freddy Tsimba
Σχεδιασμός φωτισμών: Carlo Bourguignon
Σχεδιασμός ήχου: Max Stuurman
Σχεδιασμός κοστουμιών: Dorine Demuynck
Τεχνικός φωτισμών: Luc Laroy
Διευθυντής σκηνής: Lieven Symaeys
Φωτογραφία: Chris Van der Burght
Διεύθυνση παραγωγής: Eline Vanfleteren, Paul Kerstens
Διεύθυνση περιοδείας: Hanna El Fakir, Paul Kerstens
Παραγωγή: KVS & les ballets C de la B
Συμπαραγωγή: Théâtre National de Chaillot (Παρίσι), Holland Festival (Άμστερνταμ), Festival d’Avignon (Αβινιόν), Theater im Pfalzbau (Λουντβιχσχάφεν), TorinoDanza (Τορίνο), Opéra de Lille (Λιλ), Wiener Festwochen (Βιέννη)

Με την υποστήριξη: του Δήμου Βρυξελλών, του Δήμου Γάνδης, της Περιφέρειας Βρυξελλών, της Φλαμανδικής Κοινότητας, της Επαρχίας Ανατολικής Φλάνδρας και των Φλαμανδικών Αρχών

Παράλληλες δράσεις

Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου
Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές