Παρασκευή, 2 Δεκεμβρίου 2016

«Ο σεισμός στη Χιλή»: Με την ματιά των ηθοποιών

«Ο σεισμός στη Χιλή»: Με την ματιά των ηθοποιών

«Ο Κλάιστ έχει τον τρόπο του να μας βασανίζει και –εδώ είναι ο θρίαμβός του ως καλλιτέχνη- κατορθώνει να μας κάνει να τον ευγνωμονούμε γι’ αυτό το μαρτύριο.»

 

Η παραπάνω φράση ανήκει στον Thomas Mann και αναφέρεται στη νουβέλα του Χάινριχ Φον Κλάιστ, «Ο σεισμός στη Χιλή», η οποία αφηγείται την ιστορία ενός παράνομου και καταδικασμένου έρωτα ανάμεσα σε δύο μελλοθάνατους νέους, που ανατρέπεται από τον μεγάλο σεισμό του 1647 στη Χιλή.

 

Το έργο του Κλάιστ, έκανε την παρθενική του εμφάνιση στην ελληνική θεατρική σκηνή τον Απρίλιο του 2015, σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση, όπου έτυχε θερμή υποδοχή από κριτικούς και κοινό. Ύστερα από την πρώτη επιτυχημένη παρουσίασή της, η παράσταση επανέρχεται στο Bios για δεύτερη φορά, από την Δευτέρα 9 Νοεμβρίου.

 

Με αυτή την αφορμή, οι έξι ελπιδοφόροι αντιπρόσωποι της νέας γενιάς ηθοποιών (όλοι τους απόφοιτοι του Εθνικού Θεάτρου και του Ωδείου Αθηνών) που έχουν αναλάβει να ζωντανέψουν αυτή την γοητευτική ιστορία αγάπης επί σκηνής, μας μετέφεραν μέσα σε λίγες φράσεις την δική τους προσωπική οπτική για το έργο του Κλάιστ, αλλά και τον προσδοκώμενο αντίκτυπο της παράστασης στους θεατές , δίνοντάς μας ενδιαφέροντες λόγους για να την παρακολουθήσουμε!

 

Επιμέλεια: Ερριέττα Μπελέκου


Μάνος Βαβαδάκης

«Ίδιον της λογοτεχνίας είναι οι μεγάλοι έρωτες ή μάλλον οι “μεγάλοι” ερωτευμένοι να οδηγούνται στην καταστροφή, ακόμα και στον θάνατο. Το εφήμερο του έρωτα είναι αυτό που γοητεύει. Μας κάνει να αναζητούμε το τέλος μας λίγο πιο νωρίς. Μακάρι οι θεατές μας, να φύγουν με την ανάγκη για τον Μεγάλο έρωτα».



Χαρά – Μάτα Γιαννάτου

«Είναι μια συγκινητική ιστορία η οποία ακούγεται μέσα από τον υπέροχο λόγο του Κλάιστ. Έντονες εικόνες, έντονα συναισθήματα και άνθρωποι που μπορείς να καταλάβεις. Φεύγοντας από την παράσταση μας, θα ήταν ωραίο ο θεατής να αγαπάει περισσότερο και να μισεί λιγότερο. Peace and love».

 

 

Κατερίνα Ζησούδη

«Η νουβέλα Ο σεισμός στη Χιλή είναι μια ιστορία που μιλάει για όλους όσους μπορούν να αγαπήσουν και να προσφέρουν τον εαυτό τους στον άλλον. Αφηγείται ότι η δύναμη του έρωτα δεν είναι κάτι ξεπερασμένο. Αυτό με κάνει να θέλω να τη μοιραστώ με τους άλλους χωρίς να περιμένω να σκεφτούν ή να αισθανθούν το ίδιο με εμένα».

 

 

Γιώργος Κατσής

«Δεν μπορεί να συγκριθεί ούτε κατά διάνοια το κακό που προκαλούν οι άνθρωποι στο έργο με το κακό που τους έφερε ο μεγάλος σεισμός. Η εκκλησία, οι γονείς, οι πιο κοντινοί άνθρωποι των κεντρικών χαρακτήρων, τους οδηγούν στον θάνατο. Έτσι είναι η ζωή μέχρι σήμερα. Θα με έκανε χαρούμενο αν ο κάθε θεατής απογοητευόταν αφόρητα από το ανθρώπινο είδος βλέποντας την παράσταση μας. Το βρίσκω άκρως εποικοδομητικό».

 

 

Ελένη Μπούκλη

«Ένας, ακόμη, έρωτας που οι άνθρωποι δεν μπορούν να άντεξουν, ξεπερνάει το -χώρο- μέσα τους. Μακάρι ακούγοντας αυτή την ιστορία ο θεατής, να νιώσει τι είναι αυτό που πραγματικά πεθαίνει στο τέλος της ιστορίας, κυρίως μέσα του. ¨...δως μου το χέρι σου¨».




Κωνσταντίνος Πλεμμένος

«Μια φυσική καταστροφή και ένας έρωτας. Ένα λιντσάρισμα μέσα σε μια εκκλησία. Αυτά τα τρομερά γεγονότα μεταφέρονται στο κοινό μέσα από μια αφήγηση που είναι γεμάτη δαιδαλώδη νοήματα , λαβυρίνθους προτάσεων».

 

 

 

*Photo credits (πορτραίτα ηθοποιών): BigAlejandro 


__________________________________

 

Η παράσταση «Ο σεισμός στη Χιλή» παρουσιάζεται για δεύτερη φορά στο Bios από 9 Νοεμβρίου.

Σχετικές ειδήσεις
Ελένη Παργινού: Ο άνθρωπος δεν θα πάψει ποτέ να αναζητά την ελευθερία
21.11.2016 12:42
Το γνωστό διήγημα του Φραντς Κάφκα «Αναφορά σε μια Ακαδημία», η αλληγορική ιστορία ενός πιθήκου που εξανθρωπίζεται προκειμένου να βρει το χώρο του στον κόσμο των ανθρώπων, παρουσιάζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Θέατρο Σημείο, σε σκηνοθεσία Ελένης Παργινού. Η νεαρή σκηνοθέτις, με αφορμή την παράσταση, μας μίλησε για τα εναγώνια ερωτήματα που θέτει ο Κάφκα, την έννοια της ελευθερίας, την αφυπνιστική δύναμη του θεάτρου και την αμφισβήτηση.
Δανάη Σκιάδη: Η «Δεύτερη Φωνή» της νέας γενιάς
09.11.2016 11:14
Άλλοτε σε κλασικού ύφους δράματα και άλλοτε σε εναλλακτικά έργα, η Δανάη Σκιάδη παραμένει προσηλωμένη στον στόχο, αφήνοντας θετικές εντυπώσεις για τις ερμηνείες της. Τη σεζόν 2016-2017 την συναντάμε ως κόρη της Νένας Μεντή στη νέα παράσταση «Δεύτερη Φωνή» των Ρέππα-Παπαθανασίου στο θέατρο Αποθήκη.
Killing the fly: Η Αγγελική του τότε και του σήμερα δίνει ένα μάθημα ζωής!
07.04.2016 16:29
Την συγκλονιστική ιστορία της Αγγελικής Ματθαίου, μιας προσφυγοπούλας από τις Νέες Φώκαιες της Σμύρνης, όπως η ίδια την κατέγραψε σε ένα γράμμα της που δημοσιεύθηκε στις εφημερίδες, αποφάσισε να μεταφέρει επί σκηνής η ομάδα Killing The Fly μέσα από την παράσταση “Αγγελική”. Μετά την επιτυχημένη περιοδεία της σε Κρήτη και ηπειρωτική Ελλάδα, η “Αγγελική” τους θα παρουσιαστεί από 8 Απριλίου στο Δώμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου. Με αυτή την αφορμή, τα δύο μέλη της ομάδας (Κατερίνα Δαμβόγλου, Robin Beer) μας μίλησαν για την παράσταση και τους τρόπους που προσέγγισαν σκηνικά το οδοιπορικό της Αγγελικής, ενώ δεν παρέλειψαν να αναφερθούν στον ζωτικής σημασίας ρόλο των καλλιτεχνών και του θεάτρου μέσα στους δύσκολους καιρούς που βιώνουμε, στο μείζον ζήτημα της προσφυγιάς, καθώς και στις πολλές “Αγγελικές” του σήμερα που δίνουν ένα σημαντικό μάθημα ζωής.
Δύο Ιουλιέτες και επτά Ρωμαίοι καταλαμβάνουν το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά!
18.02.2016 14:51
400 χρόνια από τον θάνατο του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ και 450 χρόνια από τη γέννηση του, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά παρουσιάζει το αριστούργημά του «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» στη μετάφραση του Δημητρίου Βικέλα, σε μία εντελώς διαφορετική σκηνική εκδοχή υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση του Κωνσταντίνου Ρήγου. Με αφορμή την παράσταση, εννέα ταλαντούχοι και ελπιδοφόροι αντιπρόσωποι της νέας γενιάς ηθοποιών που έχουν αναλάβει να ζωντανέψουν αυτή την «καταδικασμένη από τα αστέρια» ιστορία αγάπης επί σκηνής, περιγράφουν μέσα σε λίγες φράσεις την δική τους προσωπική οπτική για το έργο του Σαίξπηρ και τους ρόλους που ερμηνεύουν.
Βάνα Πεφάνη: Οι άνθρωποι που αγαπώ με γεμίζουν περισσότερο από όλα
19.01.2016 11:23
Η Βάνα Πεφάνη έχει σταθερή παρουσία στα θεατρικά δρώμενα, εδώ και πολλά χρόνια. Δοκιμάστηκε κατά καιρούς σε όλα τα είδη, με μεγάλη επιτυχία, πράγμα που την έχει κάνει αναγνωρίσιμη και αγαπητή στο ευρύ κοινό.