Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2016

Αγγελική Τουμπανάκη: Πριν το "πατάρι"

Αγγελική Τουμπανάκη: Πριν το

Στο πατάρι λειτουργείς αυτόματα, βιωματικά, ανασύρεις με ταχύτητα σκέψεις, συναισθήματα και δεξιότητες, για να προλάβεις να συμμετάσχεις στη στιγμή, αβίαστα. Η ψυχική, πνευματική προετοιμασία και η εκπαίδευση, στο μεγαλύτερο μέρος τους ανήκουν στο "πριν το πατάρι"... Μερικες σκέψεις μου για το πριν...

ΕΚΘΕΣΗ/ΚΡΙΤΙΚΗ

Η μελέτη και η έρευνα της μουσικής, σου αποκαλύπτει τη μαγεία της. Δεν σε αφορά πια ο φόβος του να εκτεθείς, η αγωνία της κριτικής, η γοητεία της προβολής, γιατί απλώς στο μυαλό θα επικρατεί η ανάγκη να παίξεις μουσική , να εκφραστείς και να δημιουργήσεις μέσα στην αρμονία της ομάδας. Ο συναισθηματισμός μετατρέπεται σε συναίσθημα και κυριαρχεί η χαρά για τη μουσική.

ΓΝΩΣΗ / ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΡΓΑΝΟΥ

Η τεχνική κατάκτηση του οργάνου είναι απαραίτητη και εξυπηρετεί στο να ελευθερώνεις την ψυχή σου, στο να εκφράζεις το συναίσθημα σου χωρίς όρια και αποτελεί μέσο επικοινωνίας της μουσικής "γλώσσας". Δεν είναι στοιχείο επίδειξης. Εξυπηρετεί στο να υπηρετείς τη μουσική με υπευθυνότητα.

ΣΥΝΔΕΣΗ

Είναι ισχυρό κεκτημένο να καταφέρνουμε να παρουσιάζουμε ενα project που μας αφορά και συνδέεται με τη ψυχή μας. Με αυτό το τρόπο μπορούμε να το υποστηρίξουμε με ειλικρίνεια και πιστεύω οτι τότε θα αφορά πραγματικά και τον ακροατή.

ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Για να αυτοσχεδιάσουμε πρέπει να υπάρχει γνωστικό υπόβαθρο αλλά και αντίληψη για τη δομή, το αρμονικό και αισθητικό περιβάλλον του κάθε κομματιού· Ιδίως σε απαιτητικά είδη μουσικής, όπως είναι η jazz. Παραθέτεις το προσωπικό σου στίγμα, είσαι αναγνώστης και συγγραφέας παράλληλα. Την ίδια στιγμή αναπτύσσεις ένα διαδραστικό γόνιμο διάλογο (interplay) με τους συμπαίκτες. Κάθε φορά είναι διαφορετικά. Οι μουσικοί είμαστε διαφορετικά φορτισμένοι, η σύνθεση του κοινού είναι διαφορετική, η ενέργεια του χώρου είναι διαφορετική. Αυτό είναι πρόκληση. Ο αυτοσχεδιασμός είναι ελευθερία έκφρασης, μέσον ενοποίησης και κατάθεση προσωπικότητας.

ΜΕ ΑΦΟΡΑ

Με αφορούν οι παραδοσιακές μουσικές γιατί ήταν και είναι συνδεδεμένες με την καθημερινότητα, (εργασία, πένθος,  χαρά, θρησκευτικές τελετές) γι’ αυτό και έχουν αμεσότητα, γι’ αυτο και εισχωρούν στις ψυχές βαθιά και προκαλούν δόνηση. Είναι ανθρωποκεντρικές και δεν είναι κατασκεύασμα βιομηχανίας, ευτελούς προβολής και ψευτοκουλτούρας.

Με αφορά η jazz γιατί είναι μουσικοκεντρική και βασίζεται στην ομαδική δράση. Δυστυχώς η μουσική που κατά το πλείστον προβάλεται απο τα μέσα, είναι προσωποκεντρική και βασίζεται στο μιμητισμό, στην καριερίστικη νοοτροπία, στην κατασκευή "περσόνων" και ανούσιων εκκεντρικών κερδοσκοπικών τεχνοτροπιών.

ΘΑΥΜΑΖΩ

Μουσικούς με δίψα για γνώση, με πειθαρχία, συνείδηση, με μουσικότητα και μεράκι, με αυθεντικότητα και σεμνότητα, πίστη και επιμονή, αίσθηση ομαδικότητας και γενναιοδωρία.

ΤΟ ΠΑΤΑΡΙ

Στο πατάρι ανήκουμε στους ήχους, στο στίχο, στις ιστορίες και προσπαθούμε μέσα από αυτά να συνδεθούμε όχι με το τέλειο αλλά με το αληθινό και να εκφράσουμε τη μοναδικότητα μας με ομαδικότητα. Την ίδια στιγμή είμαστε αγωγοί της μουσικής με στόχο την κοινωνία της και την μέθεξη με το κοινό. Απαιτεί συγκέντρωση και "ορθάνοιχτη" καρδιά και αυτιά. Λιώνει ο εαυτός μας  μέσα την τελετουργία του παταριού.

Info: Η Αγγελική Τουμπανάκη είναι vocalist/performer. Ασχολείται με τη jazz, με παραδοσιακές μουσικές και με την εξερεύνηση των δυνατοτήτων της φωνής και την λειτουργία της ως αυτόνομο μουσικό όργανο. Έχει παρακολουθήσει jazz master classes στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και σεμινάρια Ρυθμολογίας, Ινδικού,  Πέρσικου, Οθωμανικού, Βουλγάρικου  τραγουδιού, Flamenco και Ηπειρώτικου Πολυφωνικού Τραγουδιού. Διδάσκει φωνητική και οργανώνει φωνητικούς κύκλους.

Έχει εμφανιστεί σε jazz και world festivals, σε μουσικές σκηνές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.  Είναι η δημιουργός και η lead singer ποικίλων projects διαφορετικού μουσικού ύφους  («Colpo Grosso», «Jazz plus» project , Frank Zappa Tribute, «Jazztronica Drums-Voice duet » κτλ). Πρόσφατα με το σχήμα της «Toubanaki & the Buzz Bastardz», ολοκλήρωσε την πρώτη δισκογραφική δουλεία (ένα πολυμορφικό ηχογράφημα σε εφτά διαφορετικές γλώσσες με crossover balkan jazz ήχο).

Η Α. Τουμπανάκη εκτός από μουσικός, είναι Διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών στη Μοριακή Βιολογία.

https://www.facebook.com/AggelikiToubanaki
https://www.youtube.com/user/atoumpanaki
https://soundcloud.com/aggeliki-toubanaki/
http://www.aggelikitoubanaki.com/

* Αναδημοσίευση από το περιοδικό Culturenow Mag, τεύχος 33

Φωτό: Γιώργος Βιτσαρόπουλος

Σχετικές ειδήσεις
Katerine Duska: Embodiment
28.09.2016 11:33
Και το όνομα αυτού: "Embodiment!" Αυτή η λέξη μού αρέσει πολύ. Αποπνέει ζωή. Το διάστημα που δημιούργησα αυτόν το δίσκο υπήρξε μακροπρόθεσμο με πολλά πρακτικά, αλλά και ψυχολογικά σκαμπανεβάσματα. Με απορρόφησε ολοκληρωτικά και αυτό άλλωστε αντηχεί ο τίτλος. Ήταν σα να έγινα ένα με αυτό, σάρκα και οστά. 
Simon Bloom: About Rainbows
25.07.2016 16:38
Το άλμπουμ "Midnight Rainbows" ξεκίνησε σαν μια εσωτερική επιθυμία, να αιχμαλωτίσει όλους τους ήχους, τις μελωδίες και τα «χρώματα», που νοιώθω ότι με εκφράζουν σ’ αυτή την περίοδο της ζωής μου, μέσα από τη μουσική. Τα πιο παλιά μου άλμπουμ ήταν το προβάδισμα σ αυτό το νέο μου άλμπουμ.
Αρης Γραικούσης: Στην δίνη της μουσικής με τους «Μουσικούς Συσχετισμούς»
05.05.2016 11:39
Στη μουσική μου πορεία, «συναντήθηκα» με όλους τους μεγάλους δασκάλους της μουσικής. Τρέχοντας με τα δάχτυλά μου στα πλήκτρα του πιάνου, συνομίλησα με όλους αυτούς τους εμπνευσμένους δημιουργούς, από τους Bach, Mozart και Beethoven, μέχρι τους Chopin, Ravel, Prokofiev. Οι «συναντήσεις» μου όμως με τους δημιουργούς συνεχίστηκαν και με τους νεότερους. Οι «Μουσικοί συσχετισμοί» απορρέουν μέσα απ’ αυτές τις συναντήσεις.
Θοδωρής Κότσυφας: Ελληνική jazz σκηνή...
24.02.2016 11:13
Ακούω ολοένα και συχνότερα αυτές τις λέξεις τα τελευταία χρόνια. "Ελληνική", "Τζαζ", "σκηνή".
Γεωργία Νταγάκη: Η λύρα ταξιδεύει…
29.01.2016 13:31
Στην ερώτηση "Γιατί ασχολήθηκες με τη μουσική" μπορώ να δώσω πολλές διαφορετικές απαντήσεις. Όμως, όσο τα χρόνια περνούν η απάντηση τείνει να είναι μία: Γιατί η λύρα με εκπλήσσει συνεχώς. Η έκπληξη μου πάντα, είναι στο τι διαστάσεις μπορεί να πάρει και μέχρι που μπορεί να σε ταξιδέψει αλλά και να ταξιδευτεί.