Μια πόρτα είναι πάντα μια μετάβαση. Είσοδος, αποχώρηση, διέλευση από έναν τόπο, πέρασμα από μια κατάσταση σε μια άλλη. Ανοίγεις, κλείνεις, αφήνεις κάτι πίσω σου, δεν ξέρεις τι σε περιμένει, κάποιος σου την ανοίγει και σε περιμένει. Κάτι αλλάζει. Έχει κίνηση το άνοιγμα μιας πόρτας. Απόφαση.

Η Νίκη σχεδιάζει κλειδαριές. Κλειδαριές ασφαλείας. Οικογενειακή επιχείρηση. Μια επιτυχημένη σύγχρονη γυναίκα που όλα στη ζωή της δείχνουν τακτοποιημένα. Όλα καλά. Εκτός από ένα: αυτές οι ανεξήγητες κρίσεις πανικού όταν πρόκειται να περάσει από μια πόρτα. Κυρίως όταν είναι με άλλους μαζί.

Όταν ο φόβος σου χτυπάει την πόρτα, χάνεις τον έλεγχο. Όταν χάνεται ο έλεγχος παγώνεις. Δεν πας ούτε μπρος ούτε πίσω. Κρυστάλλωση.
Όμως αποφασίζει να κάνει ένα βήμα.

Και παίρνει τη γραμμή του χρόνου ανάποδα. Αναζητώντας. Και βρίσκοντας κλειδιά. Κι ανοίγοντας πόρτες του μυαλού. Κι αρχίζουν σιγά σιγά να ξεκλειδώνουν οι πόρτες ασφαλείας, οι αποτυπωμένες στις παιδικές της ζωγραφιές χωρίς πόμολα πόρτες και πίσω από αυτές να εμφανίζονται οι σημαντικοί “άλλοι” της ζωής της.

Κι όπως τους βλέπει σαν σε ταινία, της παίζουν την εκδοχή που έχει πραγματικά συμβεί, χωρίς τα φτιασιδώματα και το κρυφτό που παίζει το μυαλό με ότι δεν του αρέσει.

Και μπαίνουν τα κομμάτια στη σειρά. Είμαι η κλειδωμένη πόρτα, είμαι και το κλειδί. Βρίσκει τη δύναμη να τα χωρέσει. Ν’ ανοίξει την πόρτα και για τους άλλους.

Να συγχωρέσει.
Διευρύνεται.
Ελευθερία.

«Αν οι πόρτες της αντίληψης άνοιγαν, τότε το κάθε τι θα παρουσιαζόταν στον άνθρωπο όπως ακριβώς είναι, άπειρο…» γράφει ο William Blake.

Info: Η Ευγενία Αποστόλου γεννήθηκε στην Αθήνα και έκανε σπουδές Γαλλικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή Βεάκη, σπουδάζοντας παράλληλα φωνητική και χορό. Έκτοτε  παίζει στο Θέατρο. Συνεργάστηκε ως ηθοποιός με διάφορους σκηνοθέτες, (Δ.Μαυρίκιος, Λ.Κονιόρδου, Γ.Χουβαρδάς, Κ.Πολυχρονοπούλου, J.Lassalle, Greg.Ingold, Κ.Τσιάνος, Ν.Κοντούρη, Π.Μιχαηλίδης, Μ.Κάλμπαρη, Β.Αρδίττης, Σ.Βαρδάκης, Β.Δούκα,  Δ Φραγκιόγλου, Τ. Ράνζος, Μ. Λαμπίρη, κ.ά), σε έργα σύγχρονου και κλασσικού ρεπερτορίου («Πόρτες», «Ποιος ανακάλυψε την Αμερική», «Φρεναπάτη», «Πυρηνική Κασσάνδρα», «Ποιος ήταν ο Κύριος;», «Τρισεύγενη», «Το έβδομο ρούχο», «Handbag», «Φυλλωσιές», «Η ωραία Ταϊλάνδη», «Σκοτώνουμε τη μαμά;», «5gynaikes.com», «Ένα άδειο πιάτο στο Μπιστρό το Μεγάλο Βόδι», «Πενθέας Πάσχων», «Τσικλιντάν», «Ελίζα», «Δόνια Ροζίτα», «Η γυναίκα μυστήριο», «Οι Φασουλήδες με τη μαγκούρα», «Ιππόλυτος», «Ανδρομάχη», «Ίων», «Μήδεια», «Ηλέκτρα», «Ελένη», «Άλκηστη», «Τραχίνιες», κ.α) στο Εθνικό Θέατρο, ΚΘΒΕ, Θέατρο Οδού Κυκλάδων, Festival d’Avignon, Vault, 104, Από Μηχανής Θέατρο και σε  άλλες σκηνές. Έπαιξε στις τηλεοπτικές σειρές  «Σκιές στο Περιστύλιο» ( Δ. Παντελιάς), «Ερόικα» ( Π. Κοκκινόπουλος), «Κόκκινος Κύκλος» (Χρ. Δήμας), Μια νύχτα σαν κι αυτή (Γ.Κορδέλλας) κ.α.
Στον κινηματογράφο έπαιξε στις ταινίες «ΜΠΙΓΚ ΧΙΤ» και «ΦΕΛΙΝΙ» του Κάρολου Ζωναρά. Διδάσκει μαθήματα Θεατρικής έκφρασης.

Οι Πόρτες παρουσιάζονται στο πλαίσιο του 2ου Φεστιβάλ Διαρκείας Ελληνικού Έργου 21ου αιώνα υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Λείας Βιτάλη στο Αγγέλων Βήμα.

Περισσότερες πληροφορίες: Πόρτες, της Χρύσας Σπηλιώτη στο Θέατρο Αγγέλων Βήμα