Σάββατο, 10 Δεκεμβρίου 2016

Βιολέττα Γύρα: Κάθε παράσταση είναι μοναδική και αναπάντεχη για θεατές και ηθοποιούς

Βιολέττα Γύρα: Κάθε παράσταση είναι μοναδική και αναπάντεχη για θεατές και ηθοποιούς

 

Μετά τη μεγάλη επιτυχία του ROADTRIP 1 & 2 το 2011 & 2012, το ROADTRIP 3 είναι γεγονός! Μέσα σε τέσσερα αυτοκίνητα εν κινήσει, ηθοποιοί- οδηγοί και θεατές- συνεπιβάτες γίνονται “ένα”, συμπληρώνοντας το “κάδρο” μιας ζωής , που κανείς τους δεν έχει φανταστεί. Μια παράσταση-εμπειρία για όσους δε θέλουν να μένουν θεατές! Η Βιολέττα Γύρα που υπογράφει τη σκηνοθεσία της παράστασης, μας μιλά για την ιδέα της ή μάλλον για ένα… όνειρό της που έγινε πραγματικότητα!

 

Συνέντευξη: Μαριάννα Παπάκη

 

Culturenow.gr: Πείτε μας λίγα λόγια για το Roadtrip 3! Ποιες είναι οι διαφορές με τις δύο προηγούμενες παραστάσεις (Roadtrip 1 και Roadtrip 2) που πραγματοποιήθηκαν το 2011 και το 2012 αντίστοιχα;
Βιολέττα Γύρα:
Το Roadtrip 3 παραμένει μια παράσταση , εμπειρία μέσα σε αυτοκίνητα εν κινήσει, όπου δίνεται η ευκαιρία στο κοινό να πάρει μέρος στη δράση. Ο κεντρικός άξονας του Roadtrip 3 είναι η σχέση των ηρώων με τις έννοιες της ζωής και του θανάτου που τις αντιμετωπίζουν όμως με χιούμορ και τρέλα. Οι χαρακτήρες που βρίσκονται στο τιμόνι του αυτοκινήτου, σε όλα τα  Roadtrip έχουν ανάγκη να μιλήσουν, να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματά τους, να ξεσπάσουν, να πουν την αλήθεια για το πώς νιώθουν και να μοιραστούν το δίλημμα τους με το κοινό. Στο προηγούμενο RoadTrip 2 το (2012), οι ιστορίες των χαρακτήρων αναπτύχθηκαν γύρω από την έννοια της πραγματικής και συμβολικής "αστεγίας" και η ιστορία λειτουργούσε σπονδυλωτά. Οι ιστορίες των ηρώων ενώνονταν. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα δύο Roadtrip, στο Roadtrip 3 οι ιστορίες των ηρώων δεν συνδέονται, είναι τέσσερις οδηγοί μόνοι στον ίδιο δρόμο, αλλά υπάρχει ένας πέμπτος ρόλος "κλειδί" που τους ενώνει. Είναι η έκπληξη της παράστασης! Ο ρόλος που λειτουργεί σαν την συνείδηση τους, τον φύλακα-άγγελο που τους προκαλεί για μία προσωπική μετατόπιση, ένα προσωπικό “U-Turn”.

 

Cul.N.:  Πώς γεννήθηκε η ιδέα για την πρώτη παράσταση on the road στην Ελλάδα;
Β.Γ.:
Το είδα στον ύπνο μου. Όσο παράλογο και να ακούγεται, ένα μεσημέρι που ήμουν άρρωστη με πυρετό, ξάπλωσα για λίγο και είδα όλο το πρότζεκτ. Η ιδέα μου ήταν ξεκάθαρη! Σαν αγοροκόριτσο, είχα πάντα πάθος με τα αυτοκίνητα και το ποδόσφαιρο. Άσχετο, σχετικό. Ήθελα να κάνω μια παράσταση μέσα σε αυτοκίνητα, οι οδηγοί ηθοποιοί να αλλάζουν αυτοκίνητο ανά 10 λεπτά και το κοινό να εκτίθεται σε τέσσερις διαφορετικές ιστορίες. Έχω περάσει πολλές ώρες μέσα στο αυτοκίνητο, οδηγώντας ή κολλημένη στη κίνηση και πάντα μου κινούσε πολύ το ενδιαφέρον, πως το αυτοκίνητο λειτουργεί σαν ένας “μικρόκοσμος” μία “φούσκα”. Μπορούν άπειρα πράγματα να προκύψουν μέσα σε ένα αυτοκίνητο ή στο δρόμο που οδηγούμε. Έτσι αποφάσισα να μετατρέψω το αυτοκίνητο, σε σκηνικό χώρο και να βάλω το κοινό σε μια οικεία συνθήκη της καθημερινότητας μας. Είτε οδηγοί, είτε συνεπιβάτες όλοι μπαίνουμε μέσα σε αυτοκίνητα. Με αυτή την παράσταση θέλω να μοιραστούν οι ηθοποιοί και το κοινό μια εμπειρία, να περάσουν καλά και να τους κλείσω το μάτι: “ότι ανεξάρτητα από το κοινωνικό, μορφωτικό, οικονομικό επίπεδο μας, βρισκόμαστε όλοι στον ίδιο δρόμο και όταν ανοίγουμε αυτή τη “πόρτα” και βγούμε από την προσωπική μας “φούσκα” είμαστε μέρη ενός συνόλου.”


Cul.N.:  Θα μπορούσατε να δώσετε στους αναγνώστες μας μία γεύση από την εμπειρία του Roadtrip 3;
Β.Γ.: Να έρθουν να το δουν. Δεν ξέρω αν περισσότερα λόγια μπορούν να το περιγράψουν. Η κάθε παράσταση είναι μοναδική και αναπάντεχη για τους θεατές , αλλά και για τους ηθοποιούς. Οι ηθοποιοί προσαρμόζονται ανά πάσα στιγμή, ανάλογα με αυτό που προκύπτει. Να έρθουν να περάσουν καλά. Τους περιμένουμε! Α και να μην το ξεχάσω: οι θεατές θα πρέπει να κλείσουν εγκαίρως τη θέση τους, γιατί όπως καταλαβαίνετε, λόγω των αυτοκινήτων, ο αριθμός επιβατών είναι περιορισμένος.

 

Cul.N.:  Πιστεύετε πως το θέατρο αναζητά πλέον νέες μορφές παρουσίασης ; Ποιοι είναι οι δικοί σας στόχοι με το αντισυμβατικό αυτό εγχείρημα;
Β.Γ.:
Σαφώς. Η αλήθεια είναι ότι διανύουμε δύσκολους καιρούς και ο κόσμος έχει ανάγκη το διαφορετικό. Έχει ανάγκη να ξεχαστεί, να κάνει κάτι καινούργιο, να ξεφύγει. Βάζοντας τον θεατή σε μια συνθήκη που το πραγματικό με το θεατρικό ταυτίζονται του δίνεις την ευκαιρία να ξεχάσει ότι παρακολουθεί θέατρο και να πάρει μέρος στη δράση.

 

Cul.N.:  Σκέφτεστε και την πραγματοποίηση του Roadtrip 4;
Β.Γ.:
Μεταφράσαμε το έργο που έγραψαν ο Γιάννης Ράγκος με το Γιάννη Ζευγώλη στα γερμανικά και συνεργάζομαι με τον  Moses Wolf (http://www.imdb.com/name/nm2222768/) ( https://de.wikipedia.org/wiki/Moses_Wolff) για να το προσαρμόσουμε για το γερμανικό κοινό και να παρουσιαστεί το 2016 στο Μόναχο.



Photo:Ελένη Τάξερη 

 

 

 

  

Το Roadtrip 3 ξεκινά την περιοδεία του στις 22 Σεπτεμβρίου από την Αθήνα (Κινητήρας Studio Artistic Residency Centre) όπου θα τερματίσει το ταξίδι του στις 4 Οκτωβρίου για να ανηφορίσει για Θεσσαλονίκη όπου θα παρουσιαστεί από 8 μέχρι 11 Οκτωβρίου και από 14 μέχρι 17 του μήνα!

Περισσότερες πληροφορίες για το Roadtrip 3

 

 

 

Σχετικές ειδήσεις
Αλέξανδρος Διαμαντής: Ο Βέρθερος είναι η αισθηματική Βίβλος της επανάστασης
03.11.2016 12:52
Το Θέατρο Σημείο παρουσιάζει την παράσταση "Βέρθερος", ένα έργο βασισμένο στο μυθιστόρημα του J.W. Goethe, "Τα Πάθη του Νεαρού Βέρθερου", σε σκηνοθεσία και σκηνική σύλληψη του Αλέξανδρου Διαμαντή. ο νεαρός δημιουργός, ο οποίος μας μίλησε για την πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα, το περίφημο επιστολικό μυθιστόρημα του Γκαίτε που αφορά κάθε εποχή, τον έρωτα, την επανάσταση και την ύπαρξη ή όχι της ελευθερίας στη ζωή ενός ανθρώπου.
Θοδωρής Αμπαζής: Το Εθνικό Θέατρο είναι υπέρ της συνεργασίας και της εξωστρέφειας
29.07.2016 11:04
Το Εθνικό Θέατρο συνεργάζεται για πρώτη φορά με το φημισμένο Θέατρο Βαχτάνγκοφ της Μόσχας, παρουσιάζοντας τον «Οιδίποδα Τύραννο» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία του πολυβραβευμένου Ρίμας Τούμινας. Η δίγλωσση παράσταση, που αποτελείται από Έλληνες και Ρώσους ηθοποιούς, ξεκινάει το “ταξίδι” της από το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, στις 29 & 30 Ιουλίου, ενώ ακολουθεί το Ηρώδειο στις 22 Σεπτεμβρίου και η Μόσχα τον Νοέμβριο! Με αυτή την αφορμή, μιλήσαμε με τον συνθέτη και αναπληρωτή καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Θοδωρή Αμπαζή, που έκανε τη σύνθεση των χορικών και ανέλαβε τη διδασκαλία του Χορού.
Χρίστος Στυλιανού: Ο κάθε πολίτης έχει ευθύνη για τη σωστή και ουσιαστική λειτουργία της δημοκρατίας
11.07.2016 13:07
Οι «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου, μια εξαιρετικά δυνατή πολιτική τραγωδία, είναι η καλοκαιρινή παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, που συμμετέχει στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Η παράσταση ανεβαίνει σε μια νέα, σύγχρονη μετάφραση του ποιητή Γιώργου Μπλάνα και σε σκηνοθεσία του διεθνούς φήμης Λιθουανού σκηνοθέτη Τσέζαρις Γκραουζίνις. Ο Χρίστος Στυλιανού, που ερμηνεύει –σε διπλή διανομή με τον Γιάννη Στάνκογλου- τον ρόλο του Ετεοκλή, μας μίλησε για την επίκαιρη τραγωδία του Αισχύλου, τον ήρωά του, τη συνεργασία με τον Τσέζαρις Γκραουζίνις, τη σκηνική συνύπαρξή με τον Γιάννη Στάνκογλου, ενώ δεν παρέλειψε να εκφράσει την άποψή του για τα χρόνια προβλήματα των απλήρωτων εργαζομένων και τα οικονομικά βάρη του παρελθόντος τα οποία «πρέπει να αφήσει πίσω του» το σπουδαίο Κρατικό Θέατρο της Βόρειας Ελλάδας.
Αγλαΐα Παππά: Κάθε παράσταση οφείλει να προκαλεί ένα μικρό ταρακούνημα
20.05.2016 16:14
Όταν μιλάς για την Αγλαΐα Παππά δεν χρειάζονται καθόλου συστάσεις, όσον αφορά την θεατρική διαδρομή, την ερμηνευτική δεινότητα και το σπάνιο ήθος της. Με αφορμή την ιδιαίτερη παράσταση «Μαρμαρωμένες Τρωάδες» της Λουΐζας Κωστούλα, που βασίζεται στις «Τρωάδες» του Ευριπίδη σε μετάφραση του Μιχάλη Κακογιάννη, είχα την χαρά και την τιμή να ακούσω από την άλλη άκρη του ακουστικού μου την καθαρή, θερμή και βαθιά φωνή της Αγλαΐας Παππά, να μιλάει για οικουμενικά ζητήματα, ωραίες ¨συναντήσεις¨, μεγάλα έργα, σπουδαίους συγγραφείς και πολλά άλλα...
Αντώνης Αντωνόπουλος: Βρισκόμαστε σε ένα πλοίο που βουλιάζει και ανησυχούμε αν η ορχήστρα παίζει όμορφη μουσική
18.05.2016 11:45
H παράσταση του έργου «Η τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ», του Σάμουελ Μπέκετ, ύστερα από την επιτυχία της πρώτης παρουσίασής της, επιστρέφει στο Bios για δύο μόνο εβδομάδες, από τις 20 Μαΐου 2016! Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, που έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία, τη μετάφραση (μαζί με τον Δημήτρη Καραντζά) και την ερμηνεία, βρήκε λίγο χρόνο και μας μίλησε για την παράσταση, που "είναι αποτέλεσμα συλλογικής δουλειάς", το παρελθόν, την έννοια της "μνήμης" και τις αντανακλάσεις του μπεκετικού έργου στο σήμερα.