Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου 2016

Θοδωρής Βαζάκας (ARTéfacts ensemble): THIVA Km102: καλλιτεχνική γέφυρα ανάμεσα στα σωφρονιστικά ιδρύματα και την κοινωνία δια μέσου της Τέχνης

Θοδωρής Βαζάκας (ARTéfacts ensemble): THIVA Km102: καλλιτεχνική γέφυρα ανάμεσα στα σωφρονιστικά ιδρύματα και την κοινωνία δια μέσου της Τέχνης

Το «THIVA Km102» είναι αναμφισβήτητα το πιο ολοκληρωμένο εγχείρημα που έχουμε πραγματοποιήσει ως σύνολο μέχρι στιγμής. Η ιδέα εξ’ αρχής δική μας, έξι καινούριες συνθέσεις για εμάς, ένα CD και δύο συναυλίες , μία στις φυλακές και μία για το "ελεύθερο" κοινό…

Με αφορμή την ολοκλήρωση του, δηλαδή την παρουσίαση του προγράμματος στο κοινό, στις 30 Μαρτίου 2015 στο Γαλλικό Ινστιτούτο και κοιτάζοντας δυο χρόνια πίσω όταν ξεκίνησε, δεν μπορώ να πω μ’ ευκολία ποιο βήμα υπήρξε το σημαντικότερο ή το πιο καθοριστικό.

Κάθε βήμα ήταν ιδιαίτερο, όμως σίγουρα θα μπορούσαμε να σταθούμε περισσότερο στην αρχική ιδέα. Όταν μας πρότεινε η ΑΜΑΚΑ αυτή την συνεργασία έπρεπε να βρούμε έναν τρόπο, ένα πεδίο συνεργασίας που να έχει νόημα για εμάς, για τις κρατούμενες αλλά και για την δουλειά της ΑΜΑΚΑ ώστε να προκύψει απ’ όλο αυτό κάτι ως πολιτιστική κληρονομιά που να έχει διάρκεια στον χρόνο. Ο μόνος τρόπος επικοινωνίας που μπορούσαμε εμείς να έχουμε ως σύνολο με τις κρατούμενες ήταν μέσω ηχογραφήσεων των ιστοριών των κρατουμένων κι έπρεπε αυτές οι ηχογραφήσεις με κάποιον τρόπο να ενδιαφέρουν και τους συνθέτες. Προβληματιστήκαμε αρκετά για το πώς θα μπορούσαμε να τις χρησιμοποιήσουμε καλλιτεχνικά, σεβόμενοι πάντα τις μαρτυρίες τους ως πνευματική ιδιοκτησία. Έτσι προέκυψαν οι έξι συνθέσεις για ηλεκτρονικά και ακουστικό σύνολο από εξαιρετικούς συνθέτες οι οποίοι εκτός από την καλλιτεχνική του διάσταση έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και για την κοινωνική διάσταση του όλου εγχειρήματος.

Info: Ο Θοδωρής Βαζάκας, μέλος του ARTéfacts ensemble, κάνει εκ μέρους του σχήματος έναν απολογισμό της συμμετοχής τους στο project «THIVA Km102». Ένα art and drama therapy project  ενταγμένο στο πλαίσιο του προγράμματος “PAROL! Writing and art beyond walls, beyond borders” (το οποίο στηρίζεται από το “CULTURE PROGRAM” της Ευρωπαϊκής Ένωσης) που εκπόνησε η Μ.Κ.Ο. ΑΜΑΚΑ κι είχε σαν στόχο τη δημιουργία καλλιτεχνικών γεφυρών ανάμεσα στα σωφρονιστικά ιδρύματα και την κοινωνία δια μέσου της Τέχνης. Το μουσικό μέρος του project αποτελείται από έξι έργα ισάριθμων Ευρωπαίων συνθετών εμπνευσμένα από τη ζωή των γυναικών στις φυλακές της Θήβας. Το cd κυκλοφορεί από την Puzzlemusik.
 
* Αναδημοσίευση από το περιοδικό Culturenow Mag, τεύχος 32

Σχετικές ειδήσεις
Μάριος Δαπέργολας: Εκπομπή παλίνδρομου σ(χ)ήματος
30.11.2016 14:53
Ο Μάριος Δαπέργολας από τους ARTéfacts ensemble γράφει για το “Signal / no Signal”, ένα παλίνδρομο οπτικοηχητικό κύμα μιας γόνιμης συνεργασίας που παρουσιάζεται στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων.
Θοδωρής Κότσυφας: Ελληνική jazz σκηνή...
24.02.2016 11:13
Ακούω ολοένα και συχνότερα αυτές τις λέξεις τα τελευταία χρόνια. "Ελληνική", "Τζαζ", "σκηνή".
Γεωργία Νταγάκη: Η λύρα ταξιδεύει…
29.01.2016 13:31
Στην ερώτηση "Γιατί ασχολήθηκες με τη μουσική" μπορώ να δώσω πολλές διαφορετικές απαντήσεις. Όμως, όσο τα χρόνια περνούν η απάντηση τείνει να είναι μία: Γιατί η λύρα με εκπλήσσει συνεχώς. Η έκπληξη μου πάντα, είναι στο τι διαστάσεις μπορεί να πάρει και μέχρι που μπορεί να σε ταξιδέψει αλλά και να ταξιδευτεί.
Cayetano (Γιώργος Μπρατάνης): Γράμμα από την Ανατολή
05.01.2016 13:59
Αγναντεύεις από το μπαλκόνι σου το Hong Kong. Χαμηλώνεις τα μάτια σου για να αντικρίσεις την κίνηση στην λεωφόρο. Σαν να άφησες ένα τσούρμο παιδάκια να οδηγούν, δημιουργούν μποτιλιαρίσματα για το τίποτα.
Monsieur Minimal (Χρήστος Τσιτρούδης): Ποιοι είναι αυτοί που θα κρίνουν τηv μουσική και τους δημιουργούς της?
24.12.2015 15:03
Κατά καιρούς διαβάζω βαρύγδουπες κριτικές διαφόρων δισκοκριτικών οι οποίοι στην προσπάθεια τους να εντυπωσιάσουν χάνουν το πραγματικό νόημα της μουσικής και αναλώνονται άλλοτε σε καλές άλλα τις περισσότερες φορές σε κακόγουστες φαντεζί φρασεολογίες. Αυτό φαντάζομαι ότι γίνεται γιατί με κάποιο τρόπο και αυτοί οι άνθρωποι προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα δικό τους έργο τέχνης με τις λέξεις τους με αποτέλεσμα να ξεχνάν το πραγματικό έργο, τη μουσική.