Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2016

Ματίνα Μέγκλα: Ένα παράθυρο ανοιχτό αφήνει μέσα να περάσουν θαύματα

Ματίνα Μέγκλα: Ένα παράθυρο ανοιχτό αφήνει μέσα να περάσουν θαύματα

Το "Window" είναι μία εικαστική performance εμπνευσμένη από τους πίνακες του Τσέχου φωτογράφου JanSaudek.

Όλα ξεκίνησαν το 2010 όταν παρουσίαζα τη διπλωματική μου εργασία σκηνογραφίας στο τμήμα Θεάτρου της Καλών Τεχνών. Με τις συμβουλές της καθηγήτριας μου και υπεύθυνης του πρότζεκτ μου Λίλας Καρακώστα , ανακάλυψα τον Saudek και το έργο του. Με γοήτευσε τόσο η τεχνική του η οποία συνδύαζε την τέχνη της φωτογραφίας και της ζωγραφικής πλήρως αρμονικά, όσο και οι ιστορίες οι οποίες δημιουργούσε μέσα από τις εικόνες του και δε χρειαζόταν λόγια για να ειπωθούν.

Όπως ο Saudek παίζει με την οφθαλμαπάτη μιας ρεαλιστικής φωτογραφίας που ζωντανεύει για να μετατραπεί σ’ έναν πίνακα ζωγραφικής, έτσι και το “Window” προσπαθεί να αποκαλύψει την οφθαλμαπάτη ενός δισδιάστατου πίνακα ζωγραφικής που ζωντανεύει πάνω σε μια θεατρική σκηνή . Με γνώμονα τη συναισθηματική απολαβή μέσα από τις εικόνες και τις φωτογραφίες που δημιουργούνται, επιχειρώ μια σύμπραξη τεχνών και τεχνικών που δένουν αρμονικά μεταξύ τους στη σκηνή. Στόχος είναι ο θεατής να μπει κι αυτός στο πίνακα και να ταξιδέψει στα δικά του όνειρα και τις δικές του σκέψεις. Σημεία και κινήσεις που χωρίς να είναι απαραίτητα ευδιάκριτα, δημιουργούν σταδιακά ένα παιχνίδι υπαρκτού και ανάμνησης, ρεαλισμού και ψευδαίσθησης.

Εκεί παρακολουθούμε τη συνεχόμενη ύπαρξη, ακόμα και μετά θάνατον, της γυναίκας που έζησε μέσα στο δωμάτιο αυτό. Η γυναίκα εμφανίζεται ως μνήμη, πάντα νέα, κάποτε κομμάτι του χώρου. Θυμάται, και ανακαλεί τον έρωτα της νιότης της, έναν άντρα. Τότε είναι που έρχεται αντιμέτωπη με τη παρουσία του. Ένα παράθυρο ανοιχτό αφήνει μέσα να περάσουν θαύματα. Το δικό της δωμάτιο την "προστατέυει". Τα αγγίγματα, τα θέλω της τα όνειρά της είναι ακόμα εκεί ανέπαφα και "προστατευμένα".  "εσύ θα είσαι το φρούριο κι εγώ θα είμαι ασφαλής ανάμεσα στα ισχυρά σου τείχη" (1979 - THE FAMILY OF MAN Jan Saudek).

Η βαθύτερη ανάλυση του έργου ουσιαστικά αποκαλύπτεται μέσα από τα βιώματα και τις ανάγκες του καθενός ξεχωριστά. Οι τόσο διαφορετικές σκέψεις, αλλά ταυτόχρονα έχοντας έναν πολύ κοινό άξονα, ήταν για μας και το πιο ενδιαφέρον γιατί και τα όνειρα ερμηνεύονται ανάλογα με τις ανάγκες της ψυχής μας.

 

"Πιθανώς να ονειρευόμουν. Όχι- οπωσδήποτε ονειρευόμουν." --THE WINDOW Jan Saudek--

             


Η εικαστική/χορευτική performance “Window” της Ματίνας Μέγκλα θα παρουσιαστεί από τις 4 έως τις 10 Σεπτεμβρίου στο Θέατρο 104

 

Σχετικές ειδήσεις
Μαργαρίτα Σταυράκη: Συμπράξεις & νέες αφετηρίες
29.09.2016 11:42
Η Μαργαρίτα Σταυράκη, εικαστικός και μέλος της Ιδρυτικής & Οργανωτικής ομάδας του Μηδέν, γράφει για την συνεργασία του Μηδέν και του Κινητήρα και το διήμερο προβολών που παρουσιάζουν από κοινού με θέμα του την video-performance και το video-dance. Αυτή την περίοδο οι συνέργειες και συνεργασίες μοιάζουν να είναι η μόνη υγιής λύση για την συνέχεια του πολιτισμού, της τέχνης και της καινοτομίας.
Inner Movers: Ανακαλύπτοντας το μυστήριο της ανθρώπινης μετακίνησης…
13.04.2016 11:27
Νέοι προβληματίζονται, επικοινωνούν, εκφράζονται, δημιουργούν, κινούνται και μετακινούνται από τη θέση τους για να ανακαλύψουν το μυστήριο της ανθρώπινης μετακίνησης. Το project Inner Movers είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για νέους με θέμα τις παραστατικές και ψηφιακές τέχνες και συγκεκριμένα την τέχνη του videodance και της site-specific performance.
Μαριάννα Βαρβιάνη: Η ιδέα πίσω από το ‘Vortex’
15.03.2016 13:47
Πριν από δυο χρόνια περίπου καθόμουν σε ένα πεζούλι ενός πανηγυριού στην Ικαρία και παρακολουθούσα τον κόσμο να χορεύει. Χόρευαν, ακολουθώντας ένα σπειροειδές σχήμα, χωρίς να συγκρούονται μεταξύ τους και το σχήμα που ακολουθούσαν έδινε την εντύπωση ότι δεν είχε αρχή και τέλος, ότι θα μπορούσε να κινείται έτσι για πάντα.
Μαρίνα Μαυρογένη: Ο φόβος της γελοιότητας στην τέχνη του χορού
05.02.2016 11:36
Μου αρέσει να δημιουργώ με άξονα το χιούμορ και να βρίσκω τον τρόπο εκείνο της ανεπιτήδευτης έκφρασης. Αυτό το Φεβρουάριο χορογραφώ και σκηνοθετώ δύο performances στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων με τίτλους «4» και «Η Χαρά της Αποτυχίας». Είναι δύο έργα που φλερτάρουν με τη γελοιότητα, με το άτεχνο καλλιτεχνικό δημιούργημα.
Χρυσηίς Λιατζιβίρη – SYNDRAM dance co: Ο Χορός δεν είναι απλά 'Φαίνεσθαι'
22.12.2015 14:43
- Σ’ αρέσει να κρύβεσαι; - Όχι. Δεν μ’ αρέσει να φαίνομαι…Δεν μ’ αρέσει να φαίνομαι με τον τρόπο που το «σήμερα» μπορεί να εκθέσει παραμορφώνοντας το οτιδήποτε… Δεν μ’ αρέσει να κοινοποιώ τις κρίσεις μου… Δεν μ’ αρέσουν οι κρίσεις μου έτσι όπως αυτές γεννιούνται και προβάλλουν το «εγώ» μου μέσα από την κρίση… Δεν μ’ αρέσει να με αλλοτριώνουν το «φαίνεσθαι», η κρίση, η κατάκριση…