Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2016

Μαρία Γιαννακάκη: Η δυναμική του πλήρους κενού

Μαρία Γιαννακάκη: Η δυναμική του πλήρους κενού

Δουλεύω με άξονα την φωτογραφία, το σχέδιο, τη μνήμη. Χωρίς προσχέδια. Ξεκινάω έχοντας μια γενική εικόνα της ιδέας μου, που σχεδόν πάντα το αποτέλεσμα είναι διαφορετικό από αυτό που είχα κατά νου! Εκμεταλλεύομαι "ίχνη" από παλιότερες σβησμένες επιφάνειες, την διαφάνεια του μεταξωτού υφάσματος, αλλά πολλές φορές και την αντίστροφη της εικόνας. Μου αρέσει σε αυτό που "διαβάζει" κάποιος, να υπάρχουν δύο και τρεις αναγνώσεις.

 

Η θεματογραφία μου παραμένει διαχρονικά ανθρωποκεντρική. Με έλκει περισσότερο ο υπαινιγμός παρά η αφήγηση . Σε αυτόν τον άξονα που χαράζει τη δομή της ζωγραφικής μου παίζει ρόλο το καλό σχέδιο σε συνδυασμό με τον όρο κενό - μη κενό (kong Bai) της κινεζικής ζωγραφικής. Η δυναμική σχέση του πλήρους κενού.

 

Επιδιώκω μέσα απτά πορτραίτα να αποκαλύπτεται η φύση των προσώπων τους και αυτό να γίνεται με τρόπο ξαφνικό, άμεσο και απροσδόκητο.

 

Μέσα από το διάλογο κενό - μη κενό και μέσα επίσης απ’ τις επάλληλες καταθέσεις "επανεγγραφών" που δημιουργούνται στην δουλειά μου, προκειμένου να αποδώσω εφήμερες καταστάσεις, αποκτά ιδιαίτερη σημασία η δυναμική της σχεδιαστικά ελλειπτικής γραφής.

 

 

Γυναίκα με καλάθια και παιχνίδια, 130x200cm

 

Info: Η Μαρία Γιαννακάκη γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε ζωγραφική απ’ τό 1977-1982 στην Ανωτάτη Σχολή Καλών τεχνών με δάσκαλο τον Π.Τέτση. Παρακολούθησε το εργαστήριο ψηφιδωτού της Α.Σ.Κ.Τ. με τον Γ. Κολέφα. Το 1983 πήγε με υποτροφία στην Κίνα όπου μελέτησε τεχνικές παραδοσιακής κινεζικής ζωγραφικής και καλλιγραφίας. Έχει παρουσιάσει την δουλειά της σε πάνω από 20 ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα, στην Κύπρο, στο Παρίσι, στις Βρυξέλλες, τη Βαρκελώνη καθώς και σε ομαδικές στην Ελλάδα, την Κίνα (Ιnk and Wash Painting Exhibition Beijing 1988, Internatinal Biennale Beijing 2005, Material Links Shanghai 2008), τη Γερμανία, το Βέλγιο, την Ινδία (τιμητική διάκριση 8η Τriennale New Delhi 1996), τις Η.Π.Α., τη Σουηδία τη Ρώμη (Riparte Fair 1996), το Μιλανο (Μιart2002) κ.α. Έργα της κοσμούν πολλές ιδιωτικές συλλογές και κατοικίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

 

*Αναδημοσίευση από το περιοδικό Culturenow Mag, τεύχος 32

 

Σχετικές ειδήσεις
Σίμων Συλαΐδης: Η τέχνη της Καλλιγραφίας σε αρμονία με τη Φύση
22.07.2016 16:33
Η καλλιγραφία είναι και εικόνα και γράμματα. Θεωρείται το απόλυτο είδος τέχνης. Ο τρόπος με τον οποίο παίρνεις έναν απλό χαρακτήρα και τον μεταμορφώνεις, δίνοντάς του ένα τελείως διαφορετικό πρόσωπο σε κάθε μία πινελιά, το κάνει να φαίνεται σα να μην υπάρχουν όρια στη δημιουργία. To «Urban Calligraphy» είναι η καλλιγραφία που βρίσκεται στο αστικό περιβάλλον. Είναι η καλλιγραφία που δεν παραμένει μόνο σε μία κόλλα χαρτί αλλά αυτή που μπορεί να διαφύγει σε κάποιο μεγαλύτερο καμβά.
Ai Weiwei at Cycladic: Η
22.06.2016 16:06
Αν και ο Ai Weiwei μπορεί να μην χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, ακόμα και για τους λιγότερο μυημένους, η έκθεση του στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης ξεκινάει ήδη από έξω. Η αφίσα και ο τίτλος προδιαθέτουν για την προσωπικότητα του πιο δημοφιλούς ίσως σύγχρονου καλλιτέχνη παγκοσμίως. Στη φωτογραφία-πορτρέτο της αφίσας, ο Ai Weiwei κοιτάζει έντονα, με εμφανείς τις ουλές που άφησε στο κεφάλι του ο ξυλοδαρμός από τις κινεζικές αρχές το 2009.
Μαρία Φιλοπούλου: Το αντίδοτο του νερού (l'eau comme antidote)
08.06.2016 10:53
Έχω εμμονή με το νερό και ό,τι έχει σχέση μ´ αυτό, στην προσωπική μου ζωή και στην ζωγραφική μου τα τελευταία χρόνια.
Ανθρώπινα ίχνη & μορφές στο Μουσείο Μπενάκη
25.05.2016 12:15
Στην έκθεση Ανθρωπογραφές. Η έννοια του εκμαγείου στην τέχνη στο Μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς, παρουσιάζονται έργα φοιτητών του εργαστηρίου Γυψοτεχνίας- Χαλκοχυτικής της ΑΣΚΤ. Τα έργα είναι αποτέλεσμα της μαθητείας τους στο εργαστήριο κατά την τελευταία τριετία, υπό την καθοδήγηση του γλύπτη-επίκουρου καθηγητή της ΑΣΚΤ, Μάρκου Γεωργιλάκη.
Δημήτρης Μεράντζας: Περίπατος
15.12.2015 16:50
Πριν από 20 χρόνια -τον Σεπτέμβριο του 1995- ξεκίνησα να οργανώνω την σύνθεση ενός έργου που δεν είχε εμφανή αισθητική σχέση με την μέχρι τότε δουλειά μου και αποτέλεσε την εκκίνηση μιας μεγάλης -σε έκταση- ενότητας, η οποία είναι συνεχώς σε εξέλιξη και φέρει τον γενικό τίτλο : «Η Πραγματικότητα είναι Πληροφοριοδότης της φαντασίας».