Παρασκευή, 24 Φεβρουαρίου 2017

Άρης Μπινιάρης: Το ’21

Άρης Μπινιάρης: Το ’21

«Φωνή μεγάλη μέσα εις στην πόλιν και πανταχόθεν ηκούετο η φωνή: Επανάστασις! Επανάστασις! Αδελφοί! Επανάστασις εσηκώθη! Πάντες εζήτουν να εύρουν όπλα. Πάντες εζήτουν να εύρουν πολεμοφόδια. Ανήρπασαν δε σημαίαν ελευθερίας..»

Το ’21. Ένα αδρό και ηλεκτρισμένο ορατόριο για την ελευθερία. Ένα αδρό και ηλεκτρισμένο ορατόριο για την ανατροπή των καθιερωμένων. Ένα αδρό και ηλεκτρισμένο ορατόριο για την δυναμική μετατόπιση του ανθρώπου, του κάθε ανθρώπου, από τη θέση και τη διάθεση του υπόδουλου, στη θέση και τη διάθεση του εξεγερμένου.

Οι πράξεις, οι δράσεις και οι λέξεις ενός πολέμου που υπερβαίνουν τον χρόνο και τον τόπο, κινούνται πάνω από την ύλη, κινούνται πέρα από τα δόγματα και ωθούν τον άνθρωπο σε μια αντίληψη ελευθερωμένη.

Οι πράξεις, οι δράσεις και οι λέξεις ανδρών και γυναικών των χρόνων του ’21, που δεν μιλούσαν όλοι ελληνικά, δεν ήταν όλοι της ίδιας ράτσας, δεν είχαν όλοι τα ίδια έθιμα και που, ακόμα και χωρίς τροφή, αφορισμένοι και αποκομμένοι της «υγειένουσας και καθαράς ολομελείας», πολέμησαν για να μετακινηθούν από την τυραννική συμβατικότητα σ’ έναν ορίζοντα αφύπνισης.

Η παράσταση αποτελεί ένα ταυτόχρονα θεατρικό, μουσικό και οπτικό γεγονός. Ηθοποιός και μουσικοί συμπράττουν ζωντανά επί σκηνής. Έγγραφα εθνοσυνελεύσεων, άρθρα από εφημερίδες και  επίσημες μαρτυρίες της εποχής του ’21 πλαισιώνονται από μουσική και τραγούδια γραμμένα ειδικά για την παράσταση και με όχημα τα εκφραστικά μέσα του ηθοποιού δημιουργούν μια ηλεκτρική πλατφόρμα αφήγησης.

Μία παράσταση που μας μιλάει μέσα σε άλλα για την δυναμική προοπτική μιας μετατόπισης.

Info: Ο Άρης Μπινιάρης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1981 και δραστηριοποιείται στον χώρο του θεάτρου ως σκηνοθέτης και ως ηθοποιός . Η μέχρι τώρα εργασία του στο θέατρο εμπνέεται από τη σχέση θεάτρου μουσικής και εστιάζει στις δυναμικές που προκύπτουν από τη μεταξύ τους  σύνδεση. Έχει σκηνοθετήσει και έχει λάβει μέρος ως ηθοποιός στις παραστάσεις: Αντιγόνη του Σοφοκλέους (Θέατρο Χυτήριο, 2007, Θέατρο του Νέου Κόσμου, 2008), Βάκχες του Ευριπίδη (Bios, 2010) και Το Θείο Τραγί του Γ. Σκαρίμπα (Bios, 2011 και 2013, Φεστιβάλ Αθηνών 2014, Θέατρο Οδού Κυκλάδων 2014).

* Αναδημοσίευση από το περιοδικό Culturenow Mag, τεύχος 32.

Φωτό: Γιώργος Βιτσαρόπουλος

Το ’21 θα παρουσιαστεί στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών 3 και 4 Ιουλίου 2015 στην Πειραιώς 260.

Σχετικές ειδήσεις
Έλλη Ιγγλίζ: Όταν η μουσική κι ο λόγος έχουν κοινό τόπο και χρόνο
17.02.2017 13:25
Η Έλλη Ιγγλίζ γράφει τις σκέψεις της για το έργο του Δημήτρη Δημητριάδη, «Τρωάς», που παρουσιάζεται σε πανελλήνια πρώτη στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου.
Ηλιάνα Μαυρομάτη: Να μοιραστούμε την επαναστατική αισιοδοξία και την πίστη μας στον Άνθρωπο
24.01.2017 13:14
Η Ηλιάνα Μαυρομάτη ξεδιπλώνει τις σκέψεις της για την παράσταση "Αθηνά Χατζηεσμέρ, ετών 17", που επιστρέφει στο black-box του θεάτρου Επί Κολωνώ.
Κλήμης Εμπέογλου: Προσπαθώντας να βρω απαντήσεις, βρέθηκα με περισσότερα ερωτήματα
02.12.2016 16:43
Ο Κλήμης Εμπέογλου γράφει τις σκέψεις του σχετικά με το ζήτημα της ανθρώπινης βίας, με αφορμή την παράσταση Μάουζερ που θα παρουσιαστεί από 5 Δεκεμβρίου στο Θέατρο της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών.
Καίτη Κωνσταντίνου: Τώρα είμαι ο Ριχάρδος ο Γ΄ και μ’ αρέσει πολύ!
25.11.2016 17:20
Η Καίτη Κωνσταντίνου γράφει για τον σαιξπηρικό Ριχάρδο με αφορμή την παράσταση “Ριχάρδος o Γ” η οποία παρουσιάζεται στο Σύγχρονο Θέατρο σε σκηνοθεσία του Τάκη Τζαμαργιά
Βαρβάρα Δούκα: Stagedoor – μια 'πόρτα' για το μουσικό θέατρο
04.03.2016 12:34
Από παλιά στην εκπαίδευση, είχα μια εμμονή....να καταλαμβάνω τα κενά.... Είναι κοινό μυστικό, ότι πολλές ελλείψεις ελλοχεύουν στη βασική εκπαίδευση των ηθοποιών, αλλά και σε όλη τη γκάμα της καλλιτεχνικής παιδείας στη χώρα μας. Λίγο η νοοτροπία του 'χειροποίητου' που έχουμε, λίγο η αφελής εκτίμηση ότι 'μεταδίδοντας την πείρα μας' από γενιά σε γενιά αρκεί, και κυρίως η γενικότερη έλλειψη εξειδικευμένης και στοχευμένης γνώσης σε όλα τα επίπεδα της Παιδείας, δημιούργησαν ένα 'δημιουργικό' καραβάνι καλλιτεχνών, που ζήτησαν στο εξωτερικό αυτή την οργανωμένη γνώση.