Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου 2017

Γιάννα Γραμματοπούλου: Η 20η διοργάνωση στηρίζεται στις δικές της δυνάμεις

Γιάννα Γραμματοπούλου: Η 20η διοργάνωση στηρίζεται στις δικές της δυνάμεις

Το 2006, στην ημερίδα με θέμα «Ο ρόλος των art fairs στη διαμόρφωση νέων καλλιτεχνικών περιοχών», που συνδιοργάνωσε ο Π.Σ.Α.Τ. με την ευκαιρία της ανάληψης των καθηκόντων του νέου ΔΣ, θέσαμε έναν στόχο˙ να αποκτήσει η Art-Athina την οικονομική και θεσμική της αυτάρκεια.

Μιλήσαμε τότε για γενναίες και τολμηρές αποφάσεις προκειμένου να καταστεί η Art-Athina ένας θεσμός ανταγωνιστικός με διεθνές κύρος. Tο μέσο για την επίτευξη του στόχου μας, ήταν να καταστεί η Art-Athina ένας διακεκριμένος θεσμός, με συνέπεια, υπόσταση, και φήμη, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Έκτοτε, με κύριο σύνθημα «το άνοιγμα», ένα άνοιγμα πολύπλευρο με πολλές σημασίες και πολλούς αποδέκτες, καταφέραμε να δημιουργήσουμε μία νέα εποχή για την αλλαγή της συνολικής δομής της Art Athina, τόσο στην οργάνωσή της, όσο και στο περιεχόμενό της.

Η Art-Athina συνέχισε την πορεία της διευρύνοντας τις ελληνικές και τις ξένες συμμετοχές τοποθετώντας την Αθήνα στις πόλεις με δυναμική παρουσία. Με εξωστρεφείς πρακτικές συνεχίζουμε την προσπάθεια να απεγκλωβιστούν τα εικαστικά πράγματα του τόπου μας από την απομόνωση και την εσωστρέφεια. Και είναι γεγονός, πως η διαρκής αναβάθμιση, μετεξέλιξη και αναμόρφωση του θεσμού άνοιξε μια νέα εποχή για την Art-Athina, η οποία έχει πλέον χαρτογραφηθεί ανάμεσα στις σημαντικές φουάρ του κόσμου.  

Σήμερα, γιορτάζοντας την 20η διοργάνωση, μπορούμε να καυχηθούμε ότι ο θεσμός, έχει πλέον αποκτήσει την οικονομική και θεσμική του αυτάρκεια. Η υλική και ηθική συμπαράσταση του Υπουργείου Πολιτισμού, από γεννήσεως του θεσμού, συνέδραμε καταλυτικά στην επιτυχημένη και ανοδική πορεία της Αθηναϊκής art-fair. Ωστόσο, είναι ιδιαίτερη η χαρά και η ικανοποίησή μας που η 20η Art-Athina, υπό τη διοργάνωση του Π.Σ.Α.Τ. και της Euromare, που αναλαμβάνει την οικονομική ευθύνη, συντελείται στηριζόμενη στις δικές της δυνάμεις, σε μια στιγμή που η Ελλάδα δείχνει να μπαίνει στο επίκεντρο των εικαστικών εξελίξεων και η σύγχρονη τέχνη επιβάλλει δυναμικά την παρουσία της στη χώρα μας.

Info: Η Γιάννα Γραμματοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος του Οικονομικού Τμήματος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 1983 ίδρυσε στη Γλυφάδα την αίθουσα τέχνης εκφραση. Το 1989-2005 μεταφέρει την έδρα της σε ιδιόκτητο χώρο (Γλυφάδα) και συγχρόνως το 2000 δημιουργεί νέο εκθεσιακό χώρο στην Αθήνα επί της οδού Βαλαωρίτου 9α όπου λειτουργεί έως σήμερα. Έχει συνεργαστεί με διακεκριμένους σύγχρονους Έλληνες  και ξένους καλλιτέχνες . Το 2008 ίδρυσε την αίθουσα τέχνης fizz με σκοπό να προβάλλει εικαστικές προτάσεις που αντιπροσωπεύουν τις  πιο σύγχρονες μορφές της καλλιτεχνικής έκφρασης. Είναι Ιδιοκτήτρια της αίθουσας τέχνης εκφραση-γιαννα γραμματοπουλου και Πρόεδρος του Δ.Σ. του Πανελλήνιου Συνδέσμου Αιθουσών Τέχνης.

* Αναδημοσίευση από το περιοδικό Culturenow Mag, τευχος 32

Φωτό: Dimis Argyropoulos

Σχετικές ειδήσεις
Νατάσσα Πουλαντζά: Ανασκευάζοντας τον χρόνο
27.05.2016 12:47
Το κύριο εκφραστικό μου μέσο είναι η ζωγραφική, χωρίς να τη δεσμεύω πάντα στις δύο διαστάσεις και στη χρήση κλασικών υλικών και τεχνικών. Συνήθως, ως πρώτη ύλη στη δουλειά μου, χρησιμοποιώ φωτογραφικό υλικό που προέρχεται είτε από «σκηνοθετημένες» λήψεις στον χώρο του εργαστηρίου μου είτε από υλικό το οποίο συλλέγω από τον Τύπο και το διαδίκτυο.
Ηλιοδώρα Μαργέλλου: Συνυφαίνοντας διεξόδους
29.03.2016 16:56
«Σήμερα είναι οι παλιές καλές εποχές του αύριο» - Karl Valentin
Βασίλης Γεροντάκος: In praise of dreams
21.03.2016 15:47
Από την πολλή μας αφοσίωση στην πραγματικότητα, ο ουρανός παραμένει ουρανός και η θάλασσα θάλασσα, χωρίς τις προεκτάσεις της δυνατότητας του βλέμματος, σε σημείο που να αντιλαμβανόμαστε την παρουσία τους,άλλος από το χρώμα,άλλος από την λάμψη, αλλά η ουσία τους να μας διαφεύγει.Έτσι το νόημα υποκαθίσταται από μια στερεότυπη αντίληψη μιας ορθολογικής τοποθέτησης.Φτάνουμε στο σημείο λοιπόν, να θεωρούμε δεδομένα και αυτονόητα, όλα αυτά που συνθέτουν την ζωή μας, και τα οποία δεν έχουν αρχή και τέλος αφού είναι ανεκτίμητα.
Steven C. Harvey: Ανταποκρίσεις από το βρώμικο εργοτάξιο του νέου Πύργου της Βαβέλ
11.03.2016 14:53
Το 1963 ο συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας J. G. Ballard υποστήριζε ότι «Οι κόσμοι των ονείρων, τα συνθετικά τοπία και η πλαστικότητα των μορφών που είχαν επινοηθεί από τους συγγραφείς φαντασίας είναι μορφολογικά ισοδύναμα του εσωτερικού κόσμου της ψυχής».
Μαργαρίτα Μυρογιάννη: Η παλίνδρομη αρμονία των αντιθέτων
04.03.2016 16:11
«Οι απλοί ποιητές είναι τόσο ξεμωραμένοι όσο κι οι απλοί μεθύστακες, που ζουν σε μια συνεχή ομίχλη, χωρίς να βλέπουν ή να κρίνουν τίποτα καθαρά. Ένας άνθρωπος θα πρέπει να είναι σπουδασμένος σε μερικές επιστήμες και να έχει ως ένα βαθμό μαθηματικό κεφάλι για να είναι ένας ολοκληρωμένος ποιητής…»