Το Απολλώνιο Ωδείο φιλοξενεί το εργαστήριο του «Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards», για ηθοποιούς, τραγουδιστές, θεατρολόγους, σκηνοθέτες, φοιτητές σχολών θεάτρου κ.ο.κ.

Ο Γιέρζυ Γκροτόφσκι (1933-1999) είναι ένας από τους πιο σημαντικούς σκηνοθέτες και ερευνητές του θεάτρου του 20ού αιώνα. Άσκησε καθοριστική επιρροή στην εξέλιξη του θεάτρου, προκαλώντας και ανανεώνοντας ριζικά τα δεδομένα του έργου και της τεχνικής του ηθοποιού και του σκηνοθέτη. Το εύρος της επιρροής του περιλαμβάνει την ειδική εκπαίδευση του ηθοποιού, τη διασκευή και χρήση κειμένων για το θεάτρο, τη χρήση του σκηνικού χώρου σαν βασικό εργαλείο της δραματικής τέχνης και πολλά άλλα.

Το 1986 ο Γκροτόφσκι ίδρυσε το Workcenter στην Ποντεντέρα της Ιταλίας, φτάνοντας από την Αμερική με μια μικρή ομάδα βοηθών, ένας από τους οποίους ήταν ο Τόμας Ρίτσαρντς, ο “βασικός συνεργάτης” του Γκροτόφσκι και σημερινός καλλιτεχνικός διευθυντής του Workcenter. Ο Μάριο Μπιατζίνι εισήλθε στην ερευνητική ομάδα του Γκροτόφσκι στο Workcenter το ίδιο καλοκαίρι και εργάστηκε από τότε στενά με τον Ρίτσαρντς και με τον Γκροτόφσκι κατά την διάρκεια των τελευταίων 12 ετών της ζωής του μεγάλου σκηνοθέτη. Σήμερα υπηρετεί ως συνδιευθυντής του Workcenter, καθώς και συντονιστής/σκηνοθέτης του Open Program, μία από τις δύο ομάδες που λειτουργούν στο Workcenter.

Φέτος το καλοκαίρι, από Δευτέρα 6 μέχρι Πέμπτη 15 Ιουλίου 2015, θα φιλοξενήσουμε για πρώτη φορά στην Αθήνα τον Μάριο Μπιατζίνι του «Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards». Ο Μπιατζίνι με δύο βοηθούς θα πραγματοποιήσει δύο εργαστήρια: Ένα ημερήσιο, από 6 έως 10/7/2015 (30 ώρες)/τιμή 200€ και ένα απογευματινό 13-15 Ιουλίου (12 ώρες)/τιμή 150€.

Για τους συμμετέχοντες θα γίνει παρουσίαση ταινίας της δουλειάς του Workcenter με διάλεξη του Μπιατζίνι και των δύο ηθοποιών της ομάδας Open Program του Workcenter (13 Ιουλίου).

Οι δραστηριότητες του εργαστηρίου θα εστιαστούν στην δουλειά με την υποκριτική και το τραγούδι (singing and organic behavior).Ο στόχος του εργαστηρίου είναι να χρησιμοποιήσουμε τα εργαλεία της τέχνης του ηθοποιού στην αναζήτηση οργανικής συμπεριφοράς (organic behavior) και της σχέσης μεταξύ της φωνής και της δράσης (action).