Η Άφιξη, η περφόρμανς, του Γιώργου Κ. Παπαδημητρακόπουλου θα παρουσιαστεί τον Ιούνιο για δύο παραστάσεις, μία στο Θέατρο του Νέου Κόσμου στην Αθήνα και μία στο Παλαιό Δημοτικό Νοσοκομείο στην Πάτρα.

Έλα έλα όποιος κι αν είσαι, περιπλανώμενος, ειδωλολάτρης, πυρολάτρης,
Έλα ακόμη κι αν έσπασες χιλιάδες φορές τους όρκους σου,
Έλα και πάλι έλα, τo δικό μας καραβάνι δεν είναι καραβάνι της απόγνωσης.

Μία περφόρμανς – ιεροτελεστία, σε ατμόσφαιρα συμποσίου, ένα βιωματικό θεατρικό πείραμα με απόλυτο σκοπό την απελευθέρωση καλλιτέχνη και συμμετεχόντων.  

Παρουσιάζοντας τον πόνο ως δημιουργικό στοιχείο, την τέχνη ως θεραπεία και τον φόβο ως συναίσθημα που πρέπει να βιωθεί, η περφόρμανς «ΑΦΙΞΗ» έχει σκοπό να δοκιμάσει τα όρια του σώματος και τις δυνατότητες του νου.

Η Ιερή Φλόγα της πρώτης Ολυμπιακής Δάδας του Βερολίνου (1936) ή διαφορετικά «η δάδα των Ναζί» θα ανάψει ξανά για τις ανάγκες της περφόρμανς και θα οδηγήσει καλλιτέχνη και συμμετέχοντες στην  εξιλέωση.

Είμαστε έτοιμοι να εκτεθούμε σε κάτι τόσο αληθινά ανθρώπινο;

Λίγα λόγια για την περφόρμανς

Άγνωστοι μεταξύ αγνώστων. Ναυαγοί σε άγνωστες θάλασσες. Ξένοι σε έναν ξένο τόπο. Πώς είναι να εγκαταλείπεις τα πάντα για να ταξιδέψεις μόνος σε μακρινές χώρες;

Κατά την περφόρμανς τα ανθρώπινα κορμιά γίνονται τα ίδια αντίκειμενα της τέχνης προσπαθώντας να συλλάβουν την πραγματικότητα με πιστό τρόπο. Χρησιμοποιώντας συμβολισμούς, το κυρίαρχο σώμα του περφόρμερ άλλοτε ανυπεράσπιστο και παραδομένο στη φυσική του παρακμή, κάποτε αυτοτιμωρούμενο και καταδικασμένο και πότε να στέκεται ανίκητο επιθυμεί την απελευθέρωση, την ανυπακοή και την αντίσταση.

Η περφόρμανς αλλά και πολιτική πράξη με τίτλο «ΑΦΙΞΗ» είναι μια πρωτόγνωρη, συγκλονιστική εμπειρία για όποιον αντέξει να την βιώσει ως το τέλος.

Μία πράξη αντίστασης!

Μέσω της «ΑΦΙΞΗ» επιθυμώ να συνθέσω ένα θεατρικό τοπίο με βάση την τέχνη της περφόρμανς, να δημιουργήσω ένα έργο τέχνης που θα τοποθετήσει τις στιγμές σε πλαίσιο ιεροτελεστίας μέσω συμβολισμών.

Να δημιουργήσω ένα περιβάλλον όπου και άλλοι μπορούν να γίνουν κοινωνοί της συγκεκριμένης διαδικασίας.

Σκοπός μου, η απόλυτη απελευθέρωση της σχέσης του καλλιτέχνη και των συμμετεχόντων.

Κατά την διάρκεια της περφόρμανς υπάρχει μια σειρά «ασκήσεων» που είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να ενισχύσουν την κατανόηση των συμμετεχόντων σχετικά με τη σωματική και πνευματική τους εμπειρία. Αυτές οι ασκήσεις πηγάζουν από την πίστη ότι ο καθένας (ανεξαρτήτως ηλικίας, εθνικότητας, φύλου, σεξουαλικής προτίμησης, κοινωνικής τάξης, σωματικής ικανότητας ή μητρικής γλώσσας) μπορεί να επωφεληθεί από το να είναι πιο ενεργά παρών οποιαδήποτε στιγμή.

Γιώργος Κ. Παπαδημητρακόπουλος

Συντελεστές:

Σύλληψη – Δραματουργία – Σκηνοθεσία – Φωτισμοί – Κοστούμια – Εικαστική Αντίληψη: Γιώργος Κ. Παπαδημητρακόπουλος
Κείμενα: Αλί Ποντρίμια, Ερίκ Μαρία Ρεμάρκ, Ίρβιν Σόου, Χαλίλ Γκιμπράν, Μπέρτολτ Μπρεχτ, Ζίγκμουντ Μπάουμαν, Οδυσσέας Ελύτης
Επεξεργασία Κειμένων: Ήρα Ειρήνη Κουρή, Χριστίνα Κανελλοπούλου
Μουσική: Ηλίας Ψυχογιός
Σκηνογραφική/Ενδυματολογική Υποστήριξη: Αμάντα Βλασταρά
Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Χριστίνα Λυμπιρίτη, Αφροδίτη Κατσαρού, Φαιζάλ Μπουταρά, Μαρίζα Κακαβά, Κωνσταντίνα Καραμήντζιου, Πέτια Πέτκοβα
Φωνή: Αλέξανδρος Ρήγας
Δ/νση Παραγωγής: «ΕΜΒΙΩ»

Ευχαριστίες:
Στους χορηγούς (ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε., AVIS, ΙΕΚ ΒΕΡΓΗ, ΠΟΤΟΠΟΙΙΑ ΧΑΧΑΛΗΣ) οι οποίοι εν μέσω μίας δύσκολης οικονομικής περιόδου, μας συμπαράσταθηκαν με κάθε τρόπο για την υλοποίηση της περφόρμανς.

Την Κίνηση Υπεράσπισης των δικαιωμάτων προσφύγων & μεταναστών/-στριών (και προσωπικά στις Κυρίες: Ιωάννα Αραμπατζή και Έυη Κεφάλα) για την άμεση ανταπόκριση των μελών της στο κάλεσμα μας για συμμετοχή των ανθρώπων που φροντίζουν στην περφόρμανς.

Το “ΚΙΝΗΤΡΟ” καθώς και τις “ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΕΧΝΗΣ” για την παραχώρηση των χώρων τους όπου πραγματοποιήθηκαν οι πρόβες της περφόρμανς.