Δεξί, Αριστερό.
Κρατάω το στυλό με το δεξί, κουνάω το ποντίκι με το δεξί
Φοράω τα γυαλιά μου με το αριστερό, σβήνω το τσιγάρο με το αριστερό
Ανοίγω τη βρύση με το δεξί, πίνω νερό με το αριστερό
Δίνω το χέρι με το δεξί, παίζω σκάκι με το δεξί, στοιχηματίζω με το δεξί και δεν ξέρω τι να
κάνω το αριστερό

Ανοίγω την πόρτα με το αριστερό όταν μπαίνω, με το δεξί όταν βγαίνω
Κρατάω ένα βιβλίο με το δεξί, γυρίζω σελίδες με το αριστερό
Αγκαλιάζω έναν φίλο με το δεξί, του κρατώ το χέρι με το αριστερό
Tο σφυρί με το δεξί, το σπαθί με το αριστερό
Σηκώνω το αριστερό για απορίες, το δεξί για ταξί,
Χαιρετώ με το αριστερό, στέλνω στο διάολο με το δεξί
Λέω εντάξει με το δεξί, νίκησαμε με το αριστερό
Λάθος με το δεξί, «θα σε πάρω» με το αριστερό
Πληκτρολογώ YUIOPJHGKLVBNM με το δεξί
QWERTASDFZXC με το αριστερό
Ctrl και Shift με τα δύο χέρια

Όταν γράφω ξένες λέξεις με σκοπό να τις θυμάμαι, μετράω τον αριθμό των κινήσεων που απαιτεί ο σχηματισμός κάθε λέξης. Για παράδειγμα, η λέξη απαιτεί δέκα κινήσεις, το δέκα απαιτεί δώδεκα κινήσεις σε κυκλικές κι ευθύγραμμες πορείες. H πορεία δεκατρείς κινήσεις, η κίνηση δεκαεπτά και ούτω καθεξής δεκαπέντε κινήσεις και ούτω καθεξής

Οι δεξιόχειρες κρατούν το πιρούνι με το αριστερό και το μαχαίρι με το δεξί
Μαθαίνουν να γράφουν με το δεξί
Οι αριστερόχειρες γράφουν με το αριστερό
Αν κάποιος γράφει, υπογράφει, ψηφίζει και κρατάει το μαχαίρι με διαφορετικά χέρια πρόκειται μάλλον για καταπιεσμένο αριστερόχειρα
Οι άραβες τρώνε με το δεξί και καθαρίζουν τον εαυτό τους με το αριστερό
Οι Ευρωπαίοι δεν κάνουν τέτοιες διακρίσεις

Οι ταχυδακτυλουργοί κρατούν λουλούδια δίχως χέρια
Οι θεατές χειροκροτούν και με τα δύο χέρια
Οι νεκροί ταξιδεύουν με σταυρωμένα χέρια, το αριστερό πάνω από το δεξί
Συνήθως κοιτάμε αριστερά όταν θυμόμαστε και δεξιά όταν φανταζόμαστε. Οι κανονικοί άνθρωποι δεν μπορούν να κάνουν και τα δύο ταυτόχρονα, να θυμούνται και να φαντάζονται, εκτός όταν ονειρεύονται

Σύμφωνα με συμβάσεις, η αριστερή πλευρά αντιπροσωπεύει το παρελθόν, η δεξιά το μέλλον και το παρόν βρίσκεται εκεί που στέκεστε. Αν κάποιος επιχειρούσε να κοιτάξει ταυτόχρονα παρελθόν και μέλλον, θα αλληθώριζε σαν καραγκιόζης. Αν επέμενε το πρόσωπό του θα σχιζόταν στα δύο και θα κατέληγε σαν του Ιανού.

Αριστερό. Δεξί
Οι σκιές εμφανίζονται στη μία πλευρά το πρωί, μετακινούνται στην άλλη κι εξαφανίζονται στο σκοτάδι
Οι βασιλείς κρατούν το σκήπτρο με το δεξί, τη βασίλισσα με το αριστερό
Οι ιππότες και οι μπάτσοι κρατούν την ασπίδα με το αριστερό για να παλεύουν με το δεξί
Οι τρελοί παλεύουν με το αριστερό
Οι ηθοποιοί φορούν μάσκες
Οι ιππότες χρησιμοποιούν ασπίδες σαν μάσκες
Οι μάσκες φορούν ηθοποιούς σαν ασπίδες

Info: Η Λενιώ Κακλέα γεννήθηκε στην Αθήνα το 1985. Είναι απόφοιτη της Κρατικής Σχολής Χορού στην Αθήνα και του Εθνικού Κέντρου Σύγχρονου Χορού της Ανζέ, με μεταπτυχιακό στο SPEAP (υπό την επίβλεψη του Bruno Latour), ένα πρόγραμμα σχετικό με τη σχέση τεχνών και πολιτικών επιστημών. Ως χορεύτρια, έχει συνεργαστεί, μεταξύ άλλων, με τους: Claudia Triozzi, Boris Charmatz, Emmanuelle Huynh, François Chaignaud, Cecilia Bengolea, Moser and Schwinger, Kobe Mattys. Οργάνωσε το “matter-of-act”, μία πειραματική δουλειά όπου επιλεγμένοι θεατές  «ανασκευάζουν» παραστάσεις που έχουν παρακολουθήσει. Επίσης, οργάνωσε το project “fluctuat nec mergitur”, ένα μποτιλιάρισμα επί σκηνής με 250 συμμετέχοντες. To 2012 δημιούργησε το ”Arranged by date”, έναν χορευτικό μονόλογο που κινείται ανάμεσα στο πραγματικό και το φανταστικό για την σύγχρονη εμπειρία μας αναφορικά με τη χρήση των κωδικών στη ζωή μας. Το 2013 συνεργάστηκε με την Lucinda Childs για το “deux • l”, ένα σόλο πάνω σε μουσική του Ryoji Ikeda. Το 2015 δημιούργησε τη νέα της δουλειά με τίτλο “Margin release”, μία δουλειά που εξερευνά την ταυτότητα και την ετερότητα της γλώσσας και του σώματος των χορευτών επι σκηνής.

* Αναδημοσίευση από το περιοδικό Culturenow Mag, τεύχος 32