Η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης, διοργανώνει στις 24, 30 & 31 Μαΐου 2015 ένα μουσικό εργαστήριο, με μουσικές δραστηριότητες ειδικά μελετημένες προκειμένου να προσαρμόζονται στις ιδιαίτερες επιθυμίες και ικανότητες των παιδιών. Το εργαστήριο πραγματοποιείται για παιδιά ηλικίας 6-8 και 9-12 ετών και τους γονείς τους.

Με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση, το εργαστήριο ταξιδεύει σε πόλεις ανά την Ελλάδα, με ένατο σταθμό την Ξάνθη.

Στο ευρύ φάσμα του αυτισμού, η μουσική αποτελεί ένα από τα πλέον βασικά εργαλεία μάθησης και αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον και λειτουργεί ως μέσο για την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και τη συναισθηματική ωρίμανση των ατόμων με αυτισμό.

Το εργαστήριο προσκαλεί τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τη μουσική και το ρυθμό, μέσα από το δημιουργικό παιχνίδι και τις μουσικοκινητικές δραστηριότητες. Αρχικά, τα παιδιά γνωρίζουν το χώρο και τους μουσικούς και, μέσα σε ένα ασφαλές περιβάλλον, πειραματίζονται με τα μουσικά όργανα και παράγουν ήχους. Καθ’ όλη τη διάρκεια του εργαστηρίου, οι μικροί μουσικοί, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτές, συμμετέχουν σε διάφορα παιχνίδια αυτοσχεδιαστικού χαρακτήρα με βάση τη μουσική.

Στο εργαστήριο αυτό, η μουσική γίνεται η «γλώσσα» επικοινωνίας, ακόμα και όταν λείπει ο λόγος. Μέσα από τους ήχους, το παιχνίδι και τις εναλλαγές ρόλων, τα παιδιά καλούνται να αισθανθούν την ύπαρξή τους, να εκφράσουν τι νιώθουν, να τραγουδήσουν και να γνωρίσουν πολλά και διαφορετικά είδη μουσικής.

Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί από τη μουσικολόγο και μουσικοθεραπεύτρια Χριστίνα Παναγιωτάκου μαζί με μια ομάδα εξειδικευμένων συνεργατών.

Κυριακή 24 Μαΐου 2015: Η πρώτη συνάντηση είναι μόνο για τους γονείς.

Γονείς παιδιών 6-8  ετών, ώρες 10:00-12:00

Γονείς παιδιών 9-12 ετών, ώρες 12:00-14:00

Σάββατο 30 και Κυριακή 31 Μαΐου 2015: Κάθε παιδί συνοδεύεται από έναν γονέα.

Γονείς και παιδιά 6-8 ετών, ώρες 10:00-12:00

Γονείς και παιδιά 9-12 ετών, ώρες 12:00-14:00

Προϋποθέσεις: Η συμμετοχή είναι δωρεάν και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Η παρουσία του γονέα είναι απαραίτητη και στις τρεις συναντήσεις του εργαστηρίου.