Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2016

εγώ είναι ένας άλλος: Ατομική έκθεση του Κλεομένη Κωστόπουλου στην γκαλερί alma

εγώ είναι ένας άλλος: Ατομική έκθεση του Κλεομένη Κωστόπουλου στην γκαλερί alma

Η νέα αίθουσα τέχνης  alma στο Κολωνάκι ξεκινά στις 28 Μαΐου 2015 με την ατομική έκθεση «εγώ είναι ένας άλλος» του Κλεομένη Κωστόπουλου.

 

Ο Θανάσης Μουτσόπουλος ακολουθώντας το ιστορικό νήμα της καλλιτεχνικής πορείας του Κλεομένη Κωστόπουλου πιστεύει ότι με την τελευταία δουλειά του ο ζωγράφος «ξεδιπλώνει ένα προσωπικό ύφος». Και συνεχίζοντας διευκρινίζει ότι «αυτό όμως που ίσως διαφοροποιεί τον έλληνα καλλιτέχνη από άλλους Ευρωπαίους είναι η ανάπτυξη ενός εξαιρετικά πολύπλοκου πολυγλωσσικού ύφους: Τα πολύ μεγάλα σε μέγεθος τελάρα του Κωστόπουλου διαστρωματώνονται σε μια αφάνταστα πολύπλοκη παράθεση ζωγραφικών στιλ. Μια ολόκληρη ιστορία της ζωγραφικής παρελαύνει μπροστά στον θεατή, από τα συχνά ασπρόμαυρα φόντα - αναφορά ίσως στις παιδικές μας αναμνήσεις μιας (ασπρόμαυρης) φωτογραφίας και τηλεόρασης, ίσως και σχόλιο για το έργο του γερμανού καλλιτέχνη Gerhard Richter - έως τη στρωματογραφία που ακολουθεί, από βυζαντινά θέματα έως εξπρεσιονισμό και από εκεί στην Ποπ αρτ και τα κόμικς αλλά και τα video games. Ο Κλεομένης Κωστόπουλος αποδέχεται ότι η ζωγραφική οπτική έχει μεταβληθεί και χρησιμοποιεί τη διαδικασία του τηλεοπτικού zapping ή του διαδικτυακού surfing ως συστατικά στοιχεία μιας νέας ζωγραφικής αντίληψης. Αν η λεγόμενη σχολή της Λειψίας στην Ευρώπη και η Καλιφορνέζικη σκηνή γύρω από το περιοδικό Juxtapoz διέλυσαν το προ-μοντέρνο ταμπού της χρήσης μιας και μόνο ζωγραφικής γλώσσας σε ένα τελάρο, εισάγοντας κάθε είδους τροποποιήσεις, ο Κωστόπουλος είναι ο πρώτος έλληνας ζωγράφος που εξερευνά τις (απ' ό,τι φαίνεται, απεριόριστες) δυνατότητες αυτού του ζωγραφικού μίγματος...»

 

Μια θεματική από τα έργα του Κλεομένη Κωστόπουλου που θα εκτεθούν στην γκαλερί alma  αφορούν πορτραίτα. Εδώ ο καλλιτέχνης «τολμάει να πλησιάσει το μοτίβο του ανακλινόμενου γυμνού (που συχνά δεν είναι ακριβώς ανακλινόμενο αφού υιοθετεί κάθε είδους παράδοξη στάση), όχι ακριβώς αποδομητικά ή βέβηλα, μ' έναν αδιάψευστα σύγχρονο - του 21ου αιώνα πιο ειδικά - τρόπο. Αυτό ακριβώς το παράδειγμα αποκαλύπτει τη διαφοροποίηση του Κλεομένη Κωστόπουλου από τους περισσότερους συμπατριώτες του εικαστικούς, ειδικά τους ζωγράφους και καθιστά παρωχημένη τη διάκριση, από τη δεκαετία του '80, των εικαστικών σε αναπαραστατικούς και εννοιακούς, αφού αποδεικνύει ότι μπορεί κάποιος να είναι και τα δυο. Παρά την αξιόλογη παράδοση αναπαραστατικής ζωγραφικής που κρατάει ζωντανή και αδιάσπαστη σ' αυτόν τον τόπο εδώ και πενήντα χρόνια (με ρίζες, φυσικά, ακόμη πιο παλιές), συχνά ακροβατούμε ανάμεσα σ' έναν ακραίο αναχρονισμό και σ' έναν φόβο να πειράξουμε τα βασικά μοτίβα της ιστορίας της τέχνης, βαλτωμένοι σ' έναν κομφορμισμό. Αυτή η έκθεση του Κλεομένη Κωστόπουλου καταθέτει μία πρόταση…» αναφέρει ο Θανάσης Μουτσόπουλος.

 

Ο Γιάννης Μπόλης γράφοντας για το έργο του Κλεομένη Κωστόπουλου μας μεταφέρει στο αισθητικό πλαίσιο των ζωγραφικών του έργων αναφέροντας ότι «στις συνθέσεις του, η ευαισθησία συμβιώνει με τη σκληρότητα αλλά και το χιούμορ, το ενδόμυχο με το φανερό, η μελαγχολία με την εσωτερικότητα της αποξένωσης σε ευθεία αντιστοιχία με ζητήματα υπαρξιακής τάξεως. Η σκηνοθεσία των έργων σε συνάρτηση με την παρουσία ετερόκλητων μοτίβων - από φιγούρες κόμικς, εικόνες του ανθρώπινου εγκέφαλου ή ενός σκύλου έως το άγαλμα του θνήσκοντος σκλάβου του Μιχαήλ Άγγελου ή τα σιδερένια κάγκελα μιας φυλακής - που συνυπάρχουν με τις μορφές, συμβάλλει καθοριστικά στην τελική εικόνα που κερδίζει σε αμεσότητα και εκφραστική δύναμη. Ένας ολόκληρος κόσμος αναδύεται στην προέκταση της πραγματικότητας, των βιωμάτων, των εμπειριών και της μνήμης, ένας κόσμος αμφίσημος και ανοιχτός σε προσεγγίσεις, συνδέσεις και ερμηνείες, ένα απρόβλεπτο σκηνικό της ανθρώπινης ζωής , που λειτουργεί αλληγορικά απέναντι στις σύγχρονες πραγματικότητες, επιζητά και επιβάλλει την εμπλοκή, τη συνενοχή και την αντίδραση του θεατή.»

Σχετικές ειδήσεις
Μαθήματα Οικιακής Οικονομίας: έκθεση του Κώστα Λάβδα στη γκαλερί Alma
21.10.2016 10:20
Στην έκθεσή του, στην γκαλερί ALMA στην Αθήνα, ο Κώστας Λάβδας μας προτείνει Μαθήματα Οικιακής Οικονομίας.
Good Buy Human: έκθεση της Carly Mark στη γκαλερί The Breeder
15.06.2016 12:20
Η ατομική έκθεση της Carly Mark «Good Buy Human» που παρουσίαζεται στο δευτερο όροφο της γκαλερί The Breeder, είναι αποτέλεσμα της διαμονής της καλλιτέχνιδας στην Αθήνα, στα πλαίσια του The Breeder Residency Program -που επιμελείται η Σταματία Δημητρακοπούλου- και επικεντρώνεται σε ζωγραφική, γλυπτά, βίντεο και εγκαταστάσεις με σημείο αναφοράς την εμμονή της Carly Mark στην εταιρία ζαχαρωτών Haribo. Πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεση της καλλιτέχνιδος.
Ενδιάμεσα: έκθεση της Μανταλίνας Ψωμά στη γκαλερί Alma
15.04.2016 15:05
Η Μανταλίνα Ψωμά παρουσιάζει στην ατομική της έκθεση στην Γκαλερί ALMA στα Τρίκαλα, έργα από την δουλειά των τελευταίων δύο ετών.
Ατομική έκθεση της Νατάσσας Πουλαντζά στη γκαλερί Alma
15.02.2016 16:42
Η γκαλερί Alma στα Τρίκαλα εγκαινιάζει την ατομική έκθεση της Νατάσσας Πουλαντζά την Παρασκευή 4 Μαρτίου 2016.
Εγώ ένας άλλος - I is another: έκθεση του Κλεομένη Κωστόπουλου στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάτρας
11.01.2016 10:39
Το Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάτρας εγκαινιάζει στις 16 Ιανουαρίου 2016 την έκθεση του Κλεομένη Κωστόπουλου, Εγώ ένας άλλος (I is another).