H One from the Heart παρουσιάζει στις αίθουσες της Αθήνας και Θεσσαλονίκης στις 30 Απριλίου 2015, τη νέα ταινία του Μπεντ Χάμερ με τίτλο 1001 Γραμμάρια.

Η ταινία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο τελευταίο Φεστιβάλ του Τορόντο στο πρόγραμμα Masters, στη συνέχεια προβλήθηκε στα Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λονδίνου, του Σικάγο, του Τόκυο και της Θεσσαλονίκης ανάμεσα σε άλλα, ενώ επιλέχθηκε ως η επίσημη πρόταση της Νορβηγίας για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Πολλοί μπορεί να μη το γνωρίζουν, αλλά σε κάθε χώρα φυλάσσεται κάτω από ειδικές συνθήκες ώστε να μην αλλοιώνεται το βάρος του, ένα πρότυπο χιλιόγραμμο, το γνωστό μας κιλό. Το πρότυπο αυτό συνιστά τη μονάδα αναφοράς και μέτρησης του βάρους. Όταν η αυστηρή, γοητευτική αλλά και μοναχική Νορβηγίδα επιστήμονας Μαρίε συμμετέχει στο τακτικό ετήσιο παγκόσμιο συνέδριο στο Παρίσι σχετικά με την ακριβή μέτρηση του πρότυπου χιλιόγραμμου, η ζωή της αποκλίνει από την κανονική της ρουτίνα. Θα αναγκαστεί λοιπόν να «ζυγίσει» με ακρίβεια τις προσωπικές της απογοητεύσεις και επιθυμίες με την ευκαιρία για αγάπη και μια διαφορετική στάσης ζωής.

Ο Αϊνστάιν έχει πει ότι: «Τα σημαντικά δεν μπορούν να μετρηθούν πάντα, και όσα μπορούν να μετρηθούν δεν είναι πάντα σημαντικά». Τι ακριβώς μπορεί να σημαίνει αυτό για τη ζωή της Μαρίε; Στα 1001 Γραμμάρια το πανέξυπνο, υπόγειο σκανδιναβικό χιούμορ συναντά τη γαλλική κομψότητα σε μια τρυφερή ιστορία για την αδυναμία μέτρησης του έρωτα.

Όπως σημειώνει και ο Μπεντ Χάμερ: «Ο άνθρωπος καθορίζει τον ορισμό του βάρους, αλλά κατά τη γνώμη μου είναι το ίδιο σημαντικό να καταλάβουμε τι επίδραση έχει στον άνθρωπο ο ορισμός του βάρους. Πάντα με ενδιέφερε ποια είναι η σχέση της επιστημονικής κατανόησης και των ανθρώπινων πράξεων. Αυτή η θεματική υπήρχε και στην ταινία μου Ιστορίες Κουζίνας. Με τα 1001 Γραμμάρια έχω την ευκαιρία να εξελίξω περισσότερο αυτό το ποιητικό χιούμορ. Πέρα από κάθε μέτρο». 

Μετά τις Ιστορίες Κουζίνας και την Καινούρια Ζωή του Κυρίου Ο’Χόρτεν, ο Μπεντ Χάμερ συνεχίζει στην παράδοση της υπόγειας κωμικής αφήγησης ανανεώνοντας τη φιλμογραφία του με μια ταινία που αυτή τη φορά εμπεριέχει στοιχεία ρομαντικής κομεντί και συγκινητικές πινελιές από το σινεμά του μεγάλου Ζακ Τατί, απευθυνόμενος σε ένα ευρύτερο κοινό με οδηγό την εξαιρετική πρωταγωνίστρια Αν Νταλ Τορπ που ενσαρκώνει ιδανικά την «παγιδευμένη» στη μονοτονία ηρωίδα του.