Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2016

Ελένη Ουζουνίδου: Δεν υπάρχει κάτι καλύτερο από το να δουλεύεις με ανθρώπους που εκτιμάς, σέβεσαι και αγαπάς

Ελένη Ουζουνίδου: Δεν υπάρχει κάτι καλύτερο από το να δουλεύεις με ανθρώπους που εκτιμάς, σέβεσαι και αγαπάς

Λόγω της τεράστιας επιτυχίας που γνώρισε στην Αθήνα στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, η παράσταση «Σταματία, το γένος Αργυροπούλου», του Κώστα Σωτηρίου σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, παρέτεινε τον βίο της και ταξιδεύει στη Θεσσαλονίκη και στο Θέατρο Άνετον!

 

H Σταματία, προσκολλημένη σε αυτό που η ίδια θεωρεί εθνικά, ηθικά και θρησκευτικά σωστό, καταλήγει να έρθει σε ρήξη με το περιβάλλον της και να κάνει την αναδρομή της  ζωής  της, απομένοντας μόνη, εγκλωβισμένη στα σεμεδάκια της!


Η Ελένη Ουζουνίδου, από τις πιο ταλαντούχες ηθοποιούς της γενιάς της, που ενσαρκώνει επί σκηνής τη ζωή της Σταματίας και μαζί της ολόκληρη την ιστορία της μετεμφυλιακής Ελλάδας, μας μίλησε για το έργο , την ηρωΐδα της, την θερμή υποδοχή του κοινού, αλλά και την  συνεργασία της με τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλό.

 

Για να δούμε τι μας είπε!

 

Συνέντευξη: Ερριέττα Μπελέκου


Culturenow.gr: Επιστρέφοντας από τις Πασχαλινές διακοπές, το κοινό της Θεσσαλονίκης θα έχει την χαρά να παρακολουθήσει στο Θέατρο Άνετον την παράσταση “Σταματία, το γένος Αργυροπούλου”, μετά την εξαιρετικά επιτυχημένη της «διαδρομή» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Μιλήστε μας λίγο για τον μονόλογο του Κώστα Σωτηρίου και για τα θέματα που θίγει.

 

Ελένη Ουζουνίδου: Το έργο του Κώστα Σωτηρίου αφορά στην ιστορία μιας γυναίκας γεννημένης στην Αθήνα το 1933. Η Σταματία είναι παιδί μιας οικογένειας Δημοσίου υπαλλήλου, δεξιών πολιτικών πεποιθήσεων και μεγαλώνει μέσα σε όλη εκείνη την ταραγμένη πολιτικά περίοδο, βιώνοντας τον πόλεμο, τον εμφύλιο και τα κατοπινά με τον δικό της ιδιαίτερο τρόπο. Είναι γαλουχημένη με τα ελληνοχριστιανικά ιδεώδη και μέσα από αυτά προσπαθεί να κατανοήσει τον κόσμο ως τις μέρες μας. Από το έργο αυτό περνά, μέσα από τα παραμορφωτικά γυαλιά της ηρωίδας, η ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας.

 

Cul. N.: Ο μονόλογος, απαιτητικό θεατρικό είδος από την φύση του, αποτελεί δοκιμασία για έναν ηθοποιό, καθώς τον αφήνει εντελώς εκτεθειμένο επί σκηνής σε μία μοναχική αναμέτρηση με το κείμενο , το κοινό και τον ίδιο του τον εαυτό. Ποιες προκλήσεις και δυσκολίες, ενδεχομένως, συναντήσατε στην πορεία σας προς τη σκηνή;

 

Ε. Ουζ.: Σε σχέση με τη Σταματία, η πρόκληση και η δυσκολία ήταν στο να καταφέρω να «ξεκλειδώσω» το κείμενο, να πλησιάσω την ηρωίδα και να την καταλάβω. Αυτό έπρεπε να γίνει έντιμα και χωρίς καμιά διάθεση κοροϊδίας απέναντι της. Γιατί πρέπει να γίνει σαφές ότι και η Σταματία είναι απόλυτα έντιμη σε αυτά που λέει και κάνει στη ζωή της. Όλα αυτά όμως αντιμετωπίστηκαν, ελπίζω με επιτυχία, μέσα από τη δουλειά που έγινε στις πρόβες με τη βοήθεια και την καθοδήγηση του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου.

 

 

 

Cul. N.: Ποια είναι τα στοιχεία που συνθέτουν την αντιφατική προσωπικότητα της Σταματίας και τί είναι αυτό που σας γοητεύει περισσότερο στην ηρωΐδα σας;

 

Ε. Ουζ.: Δεν θα συμφωνήσω με τον χαρακτηρισμό «αντιφατική προσωπικότητα». Τουναντίον, η Σταματία, από την αρχή ως το τέλος της ζωής της, διακρίνεται για μια στάση ζωής και μια συνέπεια και σταθερότητα απόψεων σε τέτοιο βαθμό που καταλήγει άλλοτε κωμική και άλλοτε βαθιά τραγική. Εξακολουθεί να μένει πιστή σε έναν έρωτα που στην ουσία δεν γνώρισε, είναι χριστιανή, πιστεύει στον θεσμό της οικογένειας και ξορκίζει κάθε τι που της μοιάζει εθνικά ανορθόδοξο. Ε, λοιπόν, όλος αυτός ο «αχταρμάς» συνθέτει μια προσωπικότητα που προκαλεί το ενδιαφέρον και με τον τρόπο της, με γοητεύει.

 

Cul. N.: Μέσα σε ενενήντα λεπτά λοιπόν ξεδιπλώνεται στη σκηνή η ζωή της Σταματίας και μαζί της τα γεγονότα μιας ταραγμένης ιστορικής περιόδου: μετεμφυλιακά χρόνια, δικτατορία, μεταπολίτευση. Που πιστεύετε πως οφείλεται η τεράστια απήχηση που έχει η παράσταση; Τι συναισθήματα σας δημιουργεί η –κάθε φορά- ασφυκτικά γεμάτη πλατεία αλλά και η θερμή υποδοχή της παράστασης από την κριτική;

 

Ε. Ουζ.: Πιστεύω πως αυτό το οδοιπορικό στην ιστορία της χώρας μας μέσα από την προσωπική αφήγηση της Σταματίας έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον του κόσμου που αγκάλιασε την παράσταση από την πρώτη στιγμή. Οι θεατές , μεγαλύτεροι αλλά και νεότεροι στην ηλικία, αγκαλιάζουν τη Σταματία από την αρχή ως το τέλος της παράστασης κι αυτό συμβαίνει γιατί αντιλαμβάνονται από την πρώτη στιγμή ότι η Σταματία είναι αυτό που λέμε δικός τους άνθρωπος. Την έχουν συναντήσει, την έχουν ζήσει, έχουν θυμώσει μαζί της, την έχουν ίσως κοροϊδέψει κάποιες φορές, αλλά πάνω απ’ όλα την έχουν αγαπήσει. Η ανταπόκριση του κοινού και η υποδοχή από την κριτική μου δίνουν ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση για αυτό που καταφέραμε να κάνουμε.

 

Cul. N.: Η Ελλάδα, όπως όλοι γνωρίζουμε, έχει βιώσει μία μακρόχρονη κοινωνική, οικονομική, πολιτική και πολιτιστική κρίση. Πόσο σας έχει επηρεάσει αυτή η κατάσταση, ως καλλιτέχνη και ως άνθρωπο;

 

Ε. Ουζ.: Η οικονομική κρίση πιστεύω ότι έχει καθορίσει και δυστυχώς φαίνεται πως θα εξακολουθήσει να καθορίζει αποφασιστικά τη ζωή μας. Πιστεύω πως οι συνέπειές της στην κοινωνία, την πολιτική και προφανώς τον πολιτισμό θα συνεχίσουν να είναι ολοένα και περισσότερο εμφανείς. Σ’ εμάς, αυτό που απομένει, είναι να προσπαθήσουμε να τα διαχειριστούμε όλα αυτά με τρόπο, στο μέτρο του δυνατού, ανθρώπινο.

 

Cul. N.: Πως αντικρίζετε την ραγδαία άνοδο της Χρυσής Αυγής, με αφορμή το επίκαιρο σχόλιο του σκηνοθέτη μέσω της παράστασης;

 

Ε. Ουζ.: Η Σταματία εξακολουθεί, όπως λέει και η ίδια, να πιστεύει πως αυτοί οι μαυροντυμένοι είναι πρόσκοποι και πέρα αυτού ουδέν. Θέλω να ελπίζω πως ένα μέρος τουλάχιστον των ψηφοφόρων της Χρυσής Αυγής ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Για τους υπόλοιπους δεν θέλω να πω τίποτα, πέρα από το ότι νομίζω πως έχουν τελεσίδικα κριθεί και καταδικαστεί από την ιστορία του τόπου μας.

 

Cul. N.: Το θεατρικό ταξίδι της Σταματίας, μετά τη Θεσσαλονίκη –και τις μικρές βόλτες σε Πάτρα και Λάρισα-, θα συνεχιστεί και σε άλλες πόλεις;

 

Ε. Ουζ.: Ναι, από όσο γνωρίζω έχουν ήδη προγραμματισθεί παραστάσεις στην Κοζάνη καθώς και στη Λευκωσία, την Πάφο και τη Λεμεσό.

 

 

 

Cul. N.: Η συνεργασία σας με τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο δεν ολοκληρώνεται με την λήξη των παραστάσεων της Σταματίας, αφού θα πρωταγωνιστήσετε στον Αίαντα του Σοφοκλή που θα παρουσιαστεί το καλοκαίρι στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Επιδαύρου 2015, σε δική του σκηνοθεσία! Πώς αισθάνεστε για αυτήν την καλλιτεχνική συνύπαρξη;

 

Ε. Ουζ.: Δεν υπάρχει κάτι καλύτερο από το να έχεις τη δυνατότητα να δουλέψεις μαζί με ανθρώπους που εκτιμάς, σέβεσαι και αγαπάς. Θεωρώ τον εαυτό μου ιδιαίτερα τυχερό για αυτή τη συνέχιση της συνεργασίας με τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο. 

 

Cul. N.: Θα θέλατε να ολοκληρώσουμε την «κουβέντα» μας με μία φράση από τα λόγια της ηρωίδας που σας αγγίζει λίγο περισσότερο από τις υπόλοιπες;

 

Ε. Ουζ.: «Σκληρό πράγμα που είναι η μοναξιά όταν σε παίρνουν τα χρόνια!»

 


Ο μονόλογος του Κώστα Σωτηρίου «Σταματία, το γένος Αργυροπούλου» θα παρουσιαστεί στη Θεσσαλονίκη από την Τετάρτη 22 Απριλίου έως την Κυριακή 17 Μαΐου, στο Θέατρο Άνετον. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Σχετικές ειδήσεις
Μπέττυ Αρβανίτη: Πιστεύω στους ανθρώπους, την ομαδικότητα και τις συνεργασίες
22.11.2016 16:51
Η Μπέττυ Αρβανίτη κάνει «Πράξη» το όραμά της για καλές παραστάσεις και εκλεκτές συνεργασίες. Φέτος, συμπληρώνονται τα 30 χρόνια του «Θεάτρου της οδού Κεφαλληνίας» και το γιορτάζει με την Ρούλα Πατεράκη, ανεβάζοντας την παράσταση «Τρωάδες σήμερα». Συζητώντας μαζί της με αφορμή το έργο, είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια όμορφη αναδρομή στα τόσα όμορφα θεατρικά χρόνια και να μάθουμε ενδιαφέρουσες πτυχές προσώπων και παραστάσεων που καθόρισαν την επιτυχημένη πορεία του θεάτρου.
Ελένη Παργινού: Ο άνθρωπος δεν θα πάψει ποτέ να αναζητά την ελευθερία
21.11.2016 12:42
Το γνωστό διήγημα του Φραντς Κάφκα «Αναφορά σε μια Ακαδημία», η αλληγορική ιστορία ενός πιθήκου που εξανθρωπίζεται προκειμένου να βρει το χώρο του στον κόσμο των ανθρώπων, παρουσιάζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Θέατρο Σημείο, σε σκηνοθεσία Ελένης Παργινού. Η νεαρή σκηνοθέτις, με αφορμή την παράσταση, μας μίλησε για τα εναγώνια ερωτήματα που θέτει ο Κάφκα, την έννοια της ελευθερίας, την αφυπνιστική δύναμη του θεάτρου και την αμφισβήτηση.
Κίττυ Παϊταζόγλου: Η όποιας μορφής «εξουσία» μήπως έχει επιβληθεί με τη δική μας συναίνεση και ενοχή;
15.11.2016 14:00
Το Θέατρο Πόρτα παρουσιάζει από 18 Νοεμβρίου την παράσταση «Η Δίκη του Κ.», η οποία είναι βασισµένη στο εµβληµατικό µυθιστόρηµα «Η δίκη» του Φραντς Κάφκα, σε σκηνοθεσία του Θωμά Μοσχόπουλου. η νεαρή ηθοποιός Κίττυ Παϊταζόγλου, με αυτή την αφορμή απάντησε στις ερωτήσεις μας δίνοντας εξαιρετικά ενδιαφέρουσες αλλά κυρίως ουσιαστικές απαντήσεις, αναφορικά με την έννοια της τύχης και της ενοχής, το σύστημα που μας ξεπερνά, το σημερινό αδιέδοξο που υπάρχει σε διεθνές επίπεδο, καθώς και τον ενεργητικό ρόλο του θεατή.
C. for Circus: Επιλέγουμε το θέατρο ως τρόπο αντίστασης στην γκρίζα καθημερινότητα!
09.03.2016 16:45
Η ομάδα C. for Circus επιστρέφει στα θεατρικά δρώμενα της Αθήνας, μετά το «Κάτι διαφορετικό», για να παρουσιάσει την δική της σκηνική εκδοχή στο έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, «Με το ίδιο μέτρο», στο Θέατρο Από Μηχανής.
Βασίλης Τσιγκριστάρης: Μόνο μέσα από τις ανθρώπινες σχέσεις μπορούμε να κρατήσουμε κάτι δικό μας
22.02.2016 12:04
Η Ομάδα Χρώμα και ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Χατζής επιστρέφουν από τις 24 Φεβρουαρίου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης για να παρουσιάσουν για δέκα μόνο παραστάσεις το νέο καλλιτεχνικό τους εγχείρημα «Damiens / Φουκώ – Χειμωνάς». Ο Βασίλης Τσιγκριστάρης, που υπογράφει τη διασκευή μαζί με τον Κωνσταντίνο Χατζή και ενσαρκώνει τον σύγχρονο Damiens, μας εισάγει στον κόσμο του ήρωά του “που ακροβατεί ανάμεσα στο φως και στο σκοτάδι”, ενώ παράλληλα, μας μιλάει, για τις σύγχρονες μεθόδους σωφρονισμού που χρησιμοποιεί πολύ “έξυπνα”, “διακριτικά” και “ύπουλα” η κοινωνία και για τις ανθρώπινες σχέσεις οι οποίες “δημιουργούν το κάτι διαφορετικό μέσα στον καθένα μας, αυτό που ευτυχώς ποτέ δεν θα μπορέσει να ελέγξει καμία εξουσία” !