Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2016

Theodore: Το θέμα του "Βut it's not" είναι ένα και τα κομμάτια, σαν κεφάλαια ενός βιβλίου

Theodore: Το θέμα του

Για να είσαι κομμάτι της μουσικής πραγματικότητας απαιτούνται πολλές θυσίες, κάποιες από αυτές δυσβάσταχτες, μας αναφέρει ο Theodore και συνεχίζει τη σκέψη του: «Παρ’ όλα αυτά αν τις αντέξεις χωρίς να αλλοιωθεί η καλλιτεχνική δημιουργικότητα σου τότε θεωρώ πως οτιδήποτε και να ονειρευτείς δύσκολα θα σου αντισταθεί». Με αυτή την αισιόδοξη ματιά στα πράγματα, με πολύ ταλέντο αλλά και όρεξη για δουλειά, ο 23χρονος πολυοργανίστας και συνθέτης Theodore, αφήνει για λίγο το Λονδίνο όπου ζει μόνιμα, και κατεβαίνει με το πολυμελές σχήμα του μέχρι το Γκάζι για να μας παρουσιάσει το νέο του άλμπουμ, ”Ιt is but it's not”. Ο Theodore λίγες ημέρες πριν το live του στο Gazarte,  όπου θα εμφανιστεί άλλοτε ως μαέστρος και άλλοτε ως frontman ή και performer, απάντησε στις ερωτήσεις μας για τη νέα του δουλειά, το Λονδίνο και τα καλοκαιρινά του καλλιτεχνικά σχέδια.

 

Συνέντευξη: Μαριάννα Παπάκη

 

Culturenow.gr: “Βut it's not” τιτλοφορείται ο νέος σας δίσκος. Πώς θα χαρακτηρίζατε το ύφος του και ποια είναι τα νέα του μουσικά στοιχεία σε σχέση με τον πρώτο σας δίσκο, το «7»;
Theodore: Ο νέος δίσκος με βρήκε πιο ώριμο και πιο σίγουρο για τον ήχο που ήθελα να δημιουργήσω. Στον ήχο αυτό συνέβαλε ο Ken Thomas παράγωγος των αγαπημένων μου Sigur Ros, Yann Tiersen, Moby κλπ. που με βοήθησε να μεταφράσω αυτό που είχα στο μυαλό μου και τις νότες που έγραψα στην ατμόσφαιρα που ήθελα να δημιουργήσω στον ακροατή. Τον δίσκο τον αντιμετώπισα σαν ένα ολοκληρωμένο έργο με αρχή μέση και τέλος προσπαθώντας να σπάσω τα προσωπικά όρια που θα είχα προσπαθώντας να πω πολλές ιστορίες μέσα από πεντάλεπτα κομμάτια, και πλέον το θέμα μου είναι ένα και τα κομμάτια είναι σαν κεφάλαια ενός βιβλίου.

 

Cul.N.:  Το έργο ποιων καλλιτεχνών της κλασικής μουσικής θεωρείτε πιο «ανοιχτό» σε μουσικούς συνδυασμούς και σύγχρονους πειραματισμούς;
Theodore: Το έργο των κλασικών συνθετών όπως του Betthoven, του Mozart  αλλά ακόμα και των πιο συγχρόνων όπως ο Steve Reich η ο Philipp Glass είναι από μόνο του τόσο ολοκληρωμένο αλλά ταυτόχρονα πιστεύω πως μπορεί κανείς με σεβασμό να το πειράξει. Όπως για παράδειγμα έκανε ο σπουδαίος Max Richter στις εποχές του Vivaldi. Παρ’ όλα αυτά  τέτοια έργα τέχνης είναι σχεδόν ιερά οπότε και η ευθύνη μεγάλη για να τα ακουμπήσεις. Χωρίς να σημαίνει αυτό ότι δεν θα έπρεπε.

 

Cul.N.:  Ζείτε στο Λονδίνο! Πώς είναι εκεί τα πράγματα για ένα νέο μουσικό; Ποιες ευκαιρίες υπάρχουν τόσο για την μουσική σας εξέλιξη όσο και για αξιόλογες συνεργασίες;
Theodore: Το Λονδίνο μουσικά είναι ένα πολύ περίεργο περιβάλλον . Σου δίνει την αίσθηση ότι είσαι κομμάτι της σκηνής αλλά ταυτόχρονα κάνει ό, τι μπορεί για να φιλτράρει το ποιος πραγματικά θα είναι μέσα και το ποιος θα φτάσει ψηλά! Το σίγουρο είναι ότι αν η ύλη σου και η δουλειά σου είναι αξιόλογη, και αν εργαστείς σκληρά δεν υπάρχουν πλέον όρια για την εξέλιξη σου.

 

Cul.N.: Είστε ένας πολύ νέος καλλιτέχνης που έχει ήδη όμως στο ενεργητικό του δύο δισκογραφικές δουλειές και εμφανίσεις σε αξιόλογους χώρους. Ποια εφόδια χρειάζεται ένας νέος καλλιτέχνης για να είναι σημαντικά τα πρώτα του βήματα;
Theodore: Η πρώτη ύλη είναι το σημαντικότερο. Χρειάζεται όμως να καταφέρεις με σκληρή δουλειά να κινητοποιήσεις παραπάνω δυνάμεις ώστε να είσαι κομμάτι της μουσικής πραγματικότητας. Αυτό απαιτεί πολλές θυσίες μερικές από τις οποίες μπορεί να είναι δυσβάσταχτες. Παρ’ όλα αυτά αν αντέξεις όλα τα παραπάνω χωρίς να αλλοιωθεί η καλλιτεχνική δημιουργικότητα σου τότε θεωρώ πως οτιδήποτε και να ονειρευτείς δύσκολα θα σου αντισταθεί.

 

Cul.N.: Μετά το Gazarte, επιστροφή στο Λονδίνο ή θα ακολουθήσουν και κάποιες ακόμη εμφανίσεις στην Ελλάδα;
Theodore:  Ήδη ήταν μια πολύ έντονη χρόνια δημιουργώντας για πρώτη φορά μουσικές για δύο παραστάσεις και μια ταινία μεγάλου μήκους προσπαθώντας ταυτόχρονα να ολοκληρώσω τις ορχηστρικές μου δουλείες που μου έχουν γίνει εμμονή! Μετά τη συναυλία στο Gazarte, την οποία περιμένω με φοβερή ανυπομονησία, θα πρέπει να μπω σε διάθεση καλοκαιριού! Δυστυχώς όχι διακοπών αλλά οργάνωσης των καλοκαιρινών εμφανίσεων.

 

Ο Theodore θα εμφανιστεί στο Gazarte την Παρασκευή 3 Απριλίου 2015



Σχετικές ειδήσεις
Κωστής Κριτσωτάκης: Η σύνθεση είναι για μένα ένα συναρπαστικό παιχνίδι όπου πάντα υπάρχει θέση για το απρόβλεπτο
24.11.2016 13:47
Με αφορμή το Λονδίνο και τους συνθέτες που σχετίστηκαν με αυτό, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (ΚΟΑ), στα πλαίσια του αφιερώματος της στην πόλη αυτή, συνεχίζει τον κύκλο συναυλιών της με θέμα «Οι πόλεις της μουσικής», στην αίθουσα του Μεγάρου Αθηνών, την Παρασκευή 25/11/16, στις 20:30, παρουσιάζοντας δυο φημισμένα και αγαπημένα έργα των Έντουαρτ Έλγκαρ (Κονσέρτο για βιολοντσέλο και ορχήστρα σε μι ελάσσονα, έργο 85) και Φέλιξ Μέντελσον (Ιταλική Συμφωνία).
Φοίβος Δεληβοριάς: Μια τυχαία μέρα κρύβει κάτι αιώνιο
21.10.2016 17:31
Ο Φοίβος Δεληβοριάς, με αφορμή τις "Best of" παραστάσεις του στον Σταυρό του Νότου, έκανε ένα flashback στην καλλιτεχνική του διαδρομή, θυμήθηκε ήχους και εικόνες, σταμάτησε για λίγο στην δική του «Καλλιθέα», μας άφησε να «κρυφοκοιτάξουμε» στο εργαστήρι της δημιουργίας του και ευχήθηκε στον αγαπημένο μουσικό στέκι του Νέου Κόσμου να «μην φοβηθεί να ομορφύνει».
Τα female stories του Ian Ikon μέσα από τέσσερις γυναικείες φωνές
17.10.2016 14:35
Για πρώτη φορά στο Gazarte, τέσσερις γυναικείες φωνές τραγουδούν τα Female Stories του Ian Ikon, σε ένα κοινό live, την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2016. Η Ιrene, η Natalia Corvington, η Idra Kayne και η Maya Siozou θα ερμηνεύουν μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της μουσικής διαδρομής του Ian Ikon αλλά και νέα του κομμάτια "ακροβατώντας" με ευελιξία μεταξύ indie pop, vintage pop, nu soul αλλά house.
Angèle Dubeau: Όταν η μουσική μου
29.02.2016 15:32
Μια δυναμική και δυνατή γυναίκα, μία εξαιρετική και ιδιαίτερη μουσικός. Η Angèle Dubeau έρχεται για πρώτη φορά την Ελλάδα στο πλαίσιο της περιοδείας της για μία συναυλία στο Θέατρο Παλλάς την Τρίτη 8 Μαρτίου 2016, στην οποία τη συνοδεύει η πιστή της ορχήστρα με το όνομα La Pietà.
Άλκηστις Πρωτοψάλτη: Η μουσική είναι το καθαρό καύσιμο της ψυχής
09.02.2016 15:20
Η Άλκηστις Πρωτοψάλτη επιστρέφει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών για έξι μουσικές παραστάσεις υπό τον τίτλο «Παιχνίδι με το χρόνο», στις 11, 12, 13, 15, 16 και 17 Φεβρουαρίου, ενώ στη συνέχεια θα «ταξιδέψει» στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης για δύο μόνο βραδιές, στις 18 και 19 Μαρτίου. Αυτή ήταν μόνο η αφορμή για να απευθύνουμε τις ερωτήσεις μας στην σπουδαία ερμηνεύτρια και να μάθουμε για την δική της σχέση με το χρόνο, τη μουσική, τα όνειρά της που “υλοποιήθηκαν με τον καλύτερο τρόπο” και για την πηγή της δύναμης που είναι, σύμφωνα με τη δική της άποψη, “η τέχνη απ’ όπου κι αν προέρχεται”.