Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου 2016

Δημήτρης Πιατάς: Αν δεχτούμε ότι η ακινησία είναι θάνατος, επιτέλους, κάτι κινείται

Δημήτρης Πιατάς: Αν δεχτούμε  ότι η ακινησία είναι θάνατος, επιτέλους, κάτι κινείται

Η ταινία «ΠΑΝ-δή-ΜΙΑ» του Δημήτρη Πιατά θα παρουσιάζεται από την Πέμπτη 2 Απριλίου έως και την Τετάρτη 15 Απριλίου 2015 στον ανακαινισμένο κινηματογράφο ΑΣΤΟΡ, σε διανομή WeirdWave. Πρόκειται για μία άκρως επίκαιρη μαύρη κωμωδία η οποία με δεύτερο τίτλο "ΟΛΑ-λοιπόν-ΕΝΑ" (είναι η αυθαίρετη μετάφραση του ΠΑΝ σε ΟΛΑ, του αρχαϊκού "δή" που σημαίνει "λοιπόν" και το ΜΙΑ που μεταφράζεται σε ΕΝΑ) και έχοντας ήδη στις βαλίτσες της τρία βραβεία από το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Λονδίνου και 3 βραβεία στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας, έρχεται για να μας παρουσιάσει την ιστορία της με χιούμορ, μαύρο φυσικά, και σουρεαλιστικές πινελιές με φόντο την Ελλάδα της κρίσης.

Ο Δημήτρης Πιατάς που υπογράφει το σενάριο και τη σκηνοθεσία της ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ απαντά στις ερωτήσεις μας για την 1η μεγάλου μήκους ταινία του, την επιλογή του τέως Πρύτανη, Θεοδόση Πελεγρίνη στο ρόλο της τηλεοπτικής περσόνας αλλά και τα επόμενα θεατρικά του σχέδια!

 

Συνέντευξη: Μαριάννα Παπάκη

 

Culturenow.gr: Η «ΠΑΝΔΗΜΙΑ» κάνει Πρεμιέρα στον κινηματογράφο ΑΣΤΟΡ, σε διανομή WeirdWave, την Δευτέρα 30 Μαρτίου 2015. Πείτε μας λίγα λόγια για τη διαδρομή της ταινίας σας μέχρι σήμερα. Πότε γεννήθηκε η ιδέα και ποιοι ήταν οι αρχικοί στόχοι;
Δημήτρης Πιατάς:
Η  ιδέα της ταινίας ξεκίνησε πριν 5 χρόνια, το ξεκίνημα των  γυρισμάτων τα  τελευταία 3 χρόνια και η  αρχική ιδέα ήταν το προσωπικό πρόβλημα μιας διάσημης τηλεοπτικής περσόνας (Θεοδόσης  Πελεγρίνης) που οδηγείται στην ατομική του καταστροφή. Η  χρεωκοπία της χώρας, αποτέλεσε το ιδανικό φόντο, για να ταυτίσουμε την οικονομική και ηθική καταστροφή της χώρας μας, με τον πρωταγωνιστή.


Cul.N.: Πείτε μας για τα εμπόδια που αντιμετωπίσατε για τη δημιουργία της ταινίας καθώς ο κινηματογράφος στην Ελλάδα, ως γνωστόν, αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα καλλιτεχνικά πεδία λόγω του μεγάλου κόστους της παραγωγής.
Δ.Π.:
Το μεγαλύτερο εμπόδιο ήταν οι κλειστές πόρτες, σε επίπεδο παραγωγής και συνεργασιών. Όταν αποφάσισα να πάρω τα πράγματα στα χέρια μου, η συμπαράσταση των φίλων και συνεργατών ήταν συγκινητική....και όλα τα εμπόδια ξεπεράστηκαν, απόδειξη η παρουσία της ίδιας της ταινίας στους κινηματογράφους....


Cul.N.: Πρόκειται για την 1η μεγάλου μήκους ταινία σας στην οποία υπογράφετε σενάριο και σκηνοθεσία. Ποια ανάγκη σας οδήγησε στα κινηματογραφικά μονοπάτια και πόσο διαφορετική είναι η δημιουργία μιας ταινίας σε σχέση με το ανέβασμα μιας παράστασης;
Δ.Π.:
Η  ανάγκη να δηλώσω καλλιτεχνικά παρών στα γεγονότα, από το δικό μου μετερίζι....τον σαρκασμό μου, για γεγονότα, την δραματική και την κρυμμένη ποίηση στην εξαθλιωμένη καθημερινότητα. Ομολογώ ότι η εμπειρία μου, στο θέατρο, με βοήθησε πολύ, τουλάχιστον όσον αφορά στην καθοδήγηση των ηθοποιών.


Cul.N.: Στην ταινία σας πρωταγωνιστεί και ο Τέως Πρύτανης, Θεοδόσης Πελεγρίνης. Ποια στοιχεία σας οδήγησαν στην επιλογή του κ. Πελεγρίνη και πώς κρίνετε την επιλογή αυτή σήμερα;
Δ.Π.:
Ο  κύριος  Πελεγρίνης επελέγη με καθαρά αξιοκρατικά κριτήρια και βλέποντας το αποτέλεσμα της ταινίας, τουλάχιστον σε αυτό το αποτέλεσμα.....ΠΕΤΥΧΑ. Εξ’ού και η βράβευσή του ως Performer από το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Λονδίνου.


Cul.N.: Η ταινία, όπως διαβάζουμε στο δελτίο Τύπου «Παρουσιάζει μια χώρα σουρεαλιστική, όπου συμμορίες, Μ.Α.Τ., Μ.Μ.Ε., διαπλεκόμενοι δημοσιογράφοι, έμποροι ναρκωτικών, ολιγάρχες, τηλεοπτικές περσόνες, μια ερωτική ιστορία, μπλέκονται μεταξύ τους...ΟΛΟΙ...για να γίνουν ΕΝΑ....ΠΑΝ-δή-ΜΙΑ...». Σήμερα, έχοντας για πρώτη φορά στην κυβέρνηση αριστερό κόμμα πιστεύετε πως τα πράγματα θα αλλάξουν; Και αν ναι, τι περιθώρια αλλαγής υπάρχουν κατά τη γνώμη σας;
Δ.Π.:
Είμαι από την φύση μου αισιόδοξος, άρα οποιαδήποτε αλλαγή είναι καλοδεχούμενη και αν δεχτούμε  ότι η ακινησία είναι θάνατος.....επιτέλους κάτι κινείται....τουλάχιστον είμαστε ακόμα  ΖΩΝΤΑΝΟΙ.......

 

Cul.N.: Η «ΠΑΝΔΗΜΙΑ» απέσπασε τρία βραβεία από το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Λονδίνου καθώς και 3 βραβεία στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας. Αναμένατε αυτή την αναγνώριση; Πώς νιώσατε για τις διακρίσεις;
Δ.Π.:
 Ήταν έκπληξη η βράβευση, δεν περίμενα ότι η ταινία θα έπαιρνε βραβεία....η αμφισβήτηση δεν είναι μόνο των άλλων αλλά και προσωπική μου....χαίρομαι πάντως και συγκινήθηκα.

 

Cul.N.: Σκέφτεστε να προχωρήσετε στη δημιουργία μιας 2ης ταινίας;
Δ.Π.:
Είναι πολύ νωρίς για επόμενη ταινία και ιδιαίτερα αυτούς τους καιρούς.

 

Cul.N.: Τα επόμενα θεατρικά σας σχέδια;
Δ.Π.:
Θεατρικά θα είμαι με την Μίρκα Παπακωνσταντίνου και έναν εξαιρετικό θίασο από τον  Απρίλιο στο Θεατρο  ΒΡΕΤΑΝΙΑ,  στο έργο  «ΕΠΙΣΚΕΨΗ  ΤΗΣ  ΓΗΡΑΙΑΣ  ΚΥΡΙΑΣ» του Φρήντριχ Ντύρρενματ.

 

Από Πέμπτη 2 Απριλίου έως και Τετάρτη 15 Απριλίου 2015 στον κινηματογράφο ΑΣΤΟΡ

 

 

Σχετικές ειδήσεις
Κωσταντίνα Μπούσμπουρα: Η συλλογική κινητοποίηση των χορευτών είναι προϋπόθεση για την διεκδίκηση των εργατικών τους δικαιώματων
28.04.2016 11:32
Ως φυσικό στοιχείο της ανθρώπινης ύπαρξης, ο χορός είναι ένα λειτουργικό μέσο έκφρασης και απελευθέρωσης αυτής (της ύπαρξης) σε επίπεδα όπου το μυαλό δεν έχει απόλυτη πρόσβαση. Η κορυφαία χορεύτρια και χορογράφος του 20ου αιώνα, Martha Graham, τό είχε διατυπώσει καλύτερα: «Ο χορός είναι η κρυμμένη γλώσσα της ψυχής».