Το Σχολείο του Σινεμά παρουσιάζει τον νέο κύκλο του σεμιναρίου 12 Μαθήματα για την Ιστορία, Θεωρία και Κριτική Κινηματογράφου, από τις αρχές Μαρτίου 2015.

Το σεμινάριο ετοίμασε ένα νέο συναρπαστικό Κύκλο Μαθημάτων,  που συνδυάζοντας πρωτοτυπία και ριζοσπαστική μέθοδο προσέγγισης φιλοδοξεί να θέσει νέα στάνταρ στην διδασκαλία της ιστορίας του κινηματογράφου και να γίνει το πρώτο αληθινό Σεμινάριο Κινηματογράφου του 21ου αιώνα, όπου η χρήση του οπτικοακουστικού υλικού -που η σύγχρονη εποχή απλόχερα μας διαθέτει- θα παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η ύλη του περιλαμβάνει τις εξής βασικές ενότητες:

1. Αφιέρωμα και Μελέτη όλου του έργου στυλιστών ζώντων σκηνοθετών όπως οι:

Γουόνγκ Καρ Βάι, Τσαν Γουκ Παρκ, Κιμ Κι Ντουκ, Ανγκ Λι, Πόλ Τόμας Άντερσον, Γουές Άντερσον, Αλεχάντρο Γκονζάλεζ Ιναρίτου, Ντέηβιντ Κρόνεμπεργκ, Ντέηβιντ Λιντς, Τιμ Μπάρτον, Στίβεν Σπίλμπεργκ, Φράνσις Φορντ Κόπολα, Σοφία Κόπολα, Ανιές Βαρντά, Μάρτιν Σκορτσέζε, Τζιμ Τζάρμους, Ρίντλεϊ Σκοτ, Κλιντ Ίστγουντ, Αδερφοί Κοέν, Γούντι Άλλεν, Ντάρεν Αρονόφσκι, Αλεχάντρο Γιοντορόφσκι, Λεό Καράξ, Ζαν Πιέρ Ζενέ, Ζαν Λυκ Γκοντάρ, Αδερφοί Νταρντέν, Μπέλα Ταρ, Αντρέι Βάιντα, Νικήτα Μιχάλκοφ, Ρομάν Πολάνσκι, Αλεξάντερ Σοκούροφ, Βέρνερ Χέρτσογκ, Βίμ Βέντερς, Αδερφοί Ταβιάνι, Στίβεν Φρίερ, Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, Αμπάς Κιαροστάμι, Τζαφάρ Παναχί, Μοσέν Μαχαλμπάφ, Πέτρο Αλμοντοβάρ, Λαρς Φον Τρίερ, Κεν Λόουτς, Μαικ Λι, Χαγιάο Μιγιαζάκι, Σταύρος Τσιώλης, Νίκος Παναγιωτόπουλος, Κωνσταντίνος Γιάνναρης, Δήμος Αβδελιώδης, Γιώργος Λάνθιμος κ.α.

2. Κινηματογραφικά Είδη:

Μπουρλέσκ- Κωμωδία
Γουέστερν
Μιούζικαλ
Φιλμ Νουάρ
Αστυνομική Ταινία
Επιστημονικής Φαντασίας και Ταινίες Φανταστικού γενικότερα
Θρίλερ
Πολιτικός Κινηματογράφος
Ερωτικός Κινηματογράφος
Πολεμικές Ταινίες
Animation
Κυριότεροι Σταθμοί του Ντοκιμαντέρ και του Avant Garde Κινηματογράφου

Ενότητες όπως η ιστορία του animation (έμφαση στο καλλιτεχνικό animation και στην τελευταία ανακάλυψή μας τα γιαπωνέζικα anime), του ντοκιμαντέρ, της κωμωδίας (θα δοθεί μεγάλη έμφαση), του avant garde κινηματογράφου, του ελληνικού κινηματογράφου θα μας απασχολήσουν και θα τις προσεγγίσουμε με έναν συνειρμικό, γοητευτικό, τρισδιάστατο οπτικοακουστικό απολαυστικό τρόπο.

3. Κινηματογράφος Χωρών και Ηπείρων (Παλιότερος και Σύγχρονος)

Αμερικανικός
Αγγλικός
Ρώσικος
Ιταλικός
Γερμανικός
Κουβανέζικος-Λατινοαμερικάνικος
Πολωνικός
Τσέχικος
Ουγγρικός
Ρουμανικός
Τούρκικος
Κορεάτικος-Χονγκ Κονγκ
Κινέζικος
Γιαπωνέζικος
Ασιατικός
Ιρανικός
Ινδικός
Δανέζικος- Σκανδιναβικός
Αφρικανικός
Αυστραλιανός

4. Κινηματογραφικά Ρεύματα Σχολές Κινήματα

Εξπρεσιονισμός, Ιμπρεσιονισμός, Φουτουρισμός, Ντανταϊσμός, Σουρεαλισμός, Ποιητικός Ρεαλισμός, Νεορεαλισμός, Νουβέλ Βανγκ, Free Cinema, Cinema Novo, Δόγμα 95

5. Μεγάλοι Δημιουργοί μη ζώντες:

Ενδεικτικά αναφέρονται Αντρέι Ταρκόφσκι, Σερκέι Παρατζάνοφ, Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, Θόδωρος Αγγελόπουλος, Σεργκέι Αϊζενστάιν, Ρομπέρ Μπρεσόν, Καρλ Ντράγιερ, Ερίκ Ρομέρ, Αλέν Ρενέ, Φρανσουά Τριφό, Άλφρεντ Χίτσκοκ, Κένζι Μιζογκούσι, Γιασουχίρο Όζου, Ναγκίσα Οσίμα, Φριτς Λανγκ, Φρήντριχ Βίλχεμ Μουρνάου, Ακίρα Κουροσάβα, Φεντερίκο Φελίνι, Πιέρ Πάολο Παζολίνι, Μικελάντζελο Αντονιόνι, Λουκίνο Βισκόντι, Μίκλος Γιάντσο, Τζίγκα Βερτόφ, Ζαν Ρους, Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, Τσάρλι Τσάπλιν, Ζακ Τατί, Μπάστερ Κήτον, Αδερφοί Μαρξ και πολλοί άλλοι.

6. Σημαντικοί Σταθμοί στη Θεωρία του Κινηματογράφου – Σημαντικοί Θεωρητικοί

7. Κριτική Ανάλυση μιας Ταινίας: Πως γίνεται | Μέθοδοι -Παραδείγματα – Ασκήσεις

8. Σύγχρονος Κινηματογράφος – Κινηματογράφος του 210υ αιώνα | Τάσεις – Προοπτικές – Κριτική αξιολόγηση

9. Γνωριμία με το κινηματογραφικό έργο του Βασίλη Ραφαηλίδη

Στους συμμετέχοντες παρέχεται βεβαίωση παρακολούθησης του “Σχολείου του Σινεμά”.