Δευτέρα, 27 Φεβρουαρίου 2017

Από τη Λατινική Αμερική στο Παρίσι - Η Γαλλία στη μουσική Ι από την ΚΟΑ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Από τη Λατινική Αμερική στο Παρίσι - Η Γαλλία στη μουσική Ι από την ΚΟΑ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Με τον περίφημο Έλληνα σαξοφωνίστα, τον, διεθνούς απήχησης και διακρίσεων, Θεόδωρο Κερκέζο, συμπράττει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στην συναυλία που θα δώσει υπό τη μουσική διεύθυνση του Ρουμάνου Τιμπέριου Σοάρε (βασικού αρχιμουσικού στην Ορχήστρα της Ρουμανικής Ραδιοφωνίας), την Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.


Ο Κερκέζος θα είναι σολίστ στην «Σουίτα Τάνγκο για σαξόφωνο και ορχήστρα», την οποία σχηματοποίησε ο ίδιος χρησιμοποιώντας γνωστές σελίδες του έργου του διάσημου Αργεντινού συνθέτη, δημιουργού του «Nuevo Tango” και μπαντονεονίστα Άστορ Πιατσόλα. Το αρχικό Πρελούδιο προέρχεται από τη μουσική για το έργο Tango apasionado, τα Fuga και Misterio από την όπερα δωματίου Μαρία του Μπουένος Άιρες (1968), ενώ η Fugata είναι ένα μέρος από το έργο Tangata (1969). Σ΄αυτή τη μορφή και με σολίστ τον Κερκέζο, το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε με τεράστια επιτυχία από την Φιλαρμονική της Αγ. Πετρούπολης το 2001 και έκτοτε και από πολλές άλλες μεγάλες ορχήστρες του κόσμου.


Αναλόγως ρυθμικό και μελωδικό είναι και το υπόλοιπο πρόγραμμα της συναυλίας που, εμπνευσμένο από εξωτικά ταξίδια τα οποία εξήψαν τη φαντασία του δημιουργού τους, περιλαμβάνει ακόμα την «Κουβανέζικη Εισαγωγή» καθώς και το «Ένας Αμερικανός στο Παρίσι» του Τζωρτζ  Γκέρσουιν και  «Το βόδι στη στέγη» του Νταριούς Μιγιώ.


Με αρχικό τίτλο «Ρούμπα», η «Κουβανέζικη Εισαγωγή»  είναι η σύνθεση που εμπνεύστηκε ο Αμερικανός συνθέτης Τζωρτζ Γκέρσουιν μετά από 15θήμερες διακοπές στην Κούβα το Φεβρουάριο του 1932. Ρυθμοί της Καραϊβικής, παραδοσιακά κουβανέζικα κρουστά κι αναγνωρίσιμες φράσεις από παραδοσιακά τραγούδια όπως η «Παλόμα» ήταν τα μουσικά «υλικά» του Γκέρσουιν γι αυτή τη σύνθεση που πρωτοπαίχτηκε το καλοκαίρι του ΄32 με τη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης.


Μία μακρά περιήγηση στη Βραζιλία και η γνωριμία με τη μουσική της την πρώτη δεκαετία του περασμένου αιώνα επηρέασε βαθιά τον Γάλλο συνθέτη Νταριούς Μιγιώ.  Έτσι, όταν κλήθηκε να γράψει μουσική για ένα μπαλέτο που θα ανέβαινε στο  Theatre des Champs-Elysees σε σενάριο του Ζαν Κοκτώ και σκηνικά του Ραούλ Ντυφύ ανέτρεξε στις επιρροές του ακόμα και για τον τίτλο: «Βόδι στη στέγη» ήταν ο τίτλος ενός παλαιού βραζιλιάνικου τάνγκο , μίας από τις 30 βραζιλιάνικες μελωδίες που ανακαλούνται στη σύνθεση.


Το Παρίσι της δεκαετίας του ΄20 έμοιαζε εξωτικό, κυρίως σε μουσικό επίπεδο, για τον Γκέρσουιν. Όταν η Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης του παρήγγειλε ένα καινούριο έργο (που επρόκειτο να παιχτεί το Δεκέμβριο του 28 στο Κάρνεγκι Χολ), ο συνθέτης θέλησε να αναπαραστήσει μουσικά την ατμόσφαιρα και τους ήχους της γαλλικής πρωτεύουσας αλλά και τα διαφορετικά συναισθήματα ενός ξένου που περιπλανιέται στους παρισινούς δρόμους. Με σαφείς τζαζ επιρροές το έργο «Ένας Αμερικανός στο Παρίσι» καταχωρίστηκε στα αριστουργήματα του Γκέρσουιν.


Το πρόγραμμα της βραδιάς με μια ματιά
                                        
ΤΖΟΡΤΖ ΓΚΕΡΣΟΥΙΝ(1898-1937)
Κουβανέζικη Εισαγωγή

ΝΤΑΡΙΟΥΣ ΜΙΓΙΩ(1892-1974)
«Το βόδι στη στέγη», έργο 58

ΑΣΤΟΡ ΠΙΑΤΣΟΛΑ(1921-1992)
Σουίτα Τάνγκο για σαξόφωνο και ορχήστρα (προσαρμογή: Θ.Κερκέζος)

ΤΖΟΡΤΖ ΓΚΕΡΣΟΥΙΝ(1898-1937)
Ένας Αμερικανός στο Παρίσι

Σολίστ: Θεόδωρος Κερκέζος, σαξόφωνο
Μουσική διεύθυνση: Τιμπέριου Σοάρε

Tης συναυλίας θα προηγηθεί (στις 19:45) δωρεάν εισαγωγική ομιλία, για τους κατόχους εισιτηρίων.


Σε συνεργασία με τη Γαλλική Πρεσβεία στην Αθήνα και το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος.

 

Φωτό: Άκης Ορφανίδης

Σχετικές ειδήσεις
Η Έκτη Συμφωνία του Μάλερ από την ΚΟΑ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
15.02.2017 13:48
Το μεγαλόπνοο σχέδιο της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών και του διευθυντή της Στέφανου Τσιαλή για την εκτέλεση όλων των Συμφωνιών του Γκούσταβ Μάλερ ξεκίνησε πέρυσι και συνεχίζεται φέτος με την Έκτη Συμφωνία: Σ΄αυτή την ακαταμάχητη μουσική περιήγηση στις μύχιες πτυχές της ανθρώπινης Ψυχής είναι αφιερωμένη η συναυλία που θα δώσει η Ορχήστρα, υπό τη μουσική διεύθυνση του Στέφανου Τσιαλή, την Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου (20.30) στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Μουσική με ταμπεραμέντο από την ΚΟΑ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
02.02.2017 13:42
Η συναυλία που δίνει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου (20.30) στο Μέγαρο Μουσικής, υπό τον τίτλο «Μυθιστόρημα» και τη μουσική διεύθυνση του έγκριτου αρχιμουσικού Λουκά Καρυτινού κρύβει μία μεγάλη έκπληξη για το φιλόμουσο κοινό: την παγκόσμια πρεμιέρα της Συμφωνικής Σουίτας από την όπερα «Η Φόνισσα» του Γιώργου Κουμεντάκη.
Μουσική με ταμπεραμέντο από την ΚΟΑ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
25.01.2017 13:49
«Μουσική με ταμπεραμέντο» είναι ο εύγλωττος τίτλος της συναυλίας που δίνει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών την Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου (20.30) στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, υπό τη μουσική διεύθυνση του διακεκριμένου-για τις ερμηνείες καθώς και για την πλούσια δισκογραφία του- Γερμανού αρχιμουσικού Φρανκ Μπέερμαν (και όχι του Τζανκάρλο Αντρέττα που για προσωπικούς λόγους ανέβαλε την παρουσία του στο πόντιουμ της Ορχήστρας).
Έργα των Μπραμς και Έλγκαρ από την Κρατική Ορχήστρα στο Μέγαρο
17.01.2017 17:02
Στην πρώτη της συμφωνική συναυλία για το 2017, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υποδέχεται την Παρασκευή 20 Ιανουαρίου (20.30), στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, δύο έμπειρους και καταξιωμένους καλλιτέχνες, με λαμπρή διαδρομή στη διεθνή μουσική σκηνή.
Το Ρέκβιεμ του Βέρντι από την ΚΟΑ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
21.04.2016 14:41
Με το αριστουργηματικό Ρέκβιεμ του Τζουζέππε Βέρντι από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών κορυφώνονται οι φετινές εκδηλώσεις του Κύκλου Adagio-Μουσική για τις μέρες του Πάσχα, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.