Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου 2016

Η «κακομοίρα» της Νάπολι επιστρέφει για δέκα παραστάσεις στο Vault

Η «κακομοίρα» της Νάπολι επιστρέφει για δέκα παραστάσεις στο Vault

Η «κακομοίρα» της Νάπολι” σε σκηνοθεσία Μαρίας Τσαρούχα, επιστρέφει για 10 μόνο παραστάσεις στον Πολυχώρο Vault από το Σάββατο 31 Ιανουαρίου 2015 και κάθε Σάββατο στις 18:00 ως τις 4 Απριλίου.

 

Το έργο «Η «κακομοίρα» της Νάπολι» είχε ανέβει για πρώτη φορά με ιδιαίτερη επιτυχία στο θέατρο «Επί Κολωνώ» το 2010. Πρόκειται για ένα μονόλογο βασισμένο στο μυθιστόρημα της Elena Ferrante «I giorni dell’ abbandono». Η σκηνοθεσία είναι της Μαρίας Τσαρούχα (σκηνοθέτις της παράστασης «Ιράκ – 9 τόποι επιθυμίας») και το τελικό κείμενο της ίδιας και της Πέπης Μοσχοβάκου.

 

Όπως αναφέρει η σκηνοθέτις “…Στο εγχείρημα της μεταφοράς του  λογοτεχνικού κειμένου στο θέατρο, η γραφή και η μουσική συνυπάρχουν ισότιμα και ισότροπα  στην σκηνή , συμπληρώνοντας και εμπνέοντας  η μία την άλλη. Έτσι μας δίνεται η ευκαιρία να απολαύσουμε τις αυτόνομες δημιουργίες διαφορετικών ειδών τέχνης που θα ενωθούν σε ένα σώμα , με κεντρικό άξονα τη σκιαγράφηση του ψυχισμού  της πρωταγωνίστριας που αποδομείται, κάνοντάς μας να γελάσουμε με τη ψυχή μας».

 

Τί παθαίνει μια εγκαταλελειμμένη σύζυγος; Πώς βιώνει την απόρριψη από τον άνδρα με τον οποίο μοιράστηκε τα όνειρα της; Πόσο ικανή είναι να πάρει την ζωή της στα χέρια της και την ζωή των παιδιών της; Πώς μπορεί να βγει από το σκοτάδι που την έχει βυθίσει η άρνηση να δει τον εαυτό της έξω από την συνήθεια του γάμου, έξω από την συνήθεια της εξάρτησης της, έξω από τον ρόλο της συζύγου, από τον ρόλο της μητέρας; Τί μπορεί να είναι το «κενό συνείδησης» που επικαλέστηκε ο άνδρας της;

 

Λίγα λόγια για το έργο:

Ο Μάριο έφυγε. Εγκατέλειψε την Όλγα και τα δύο τους παιδιά ισχυριζόμενος «κενό συνείδησης»!

 

Η τρομερή αυτή καινούργια συνθήκη στην ζωή της, η εγκατάλειψη, θα αναγκάσει την Όλγα να μπει σε μια διαδικασία ερμηνείας της σχέσης της και αναζήτησης του θαμμένου εαυτού της, κάτω από την επιδερμίδα του ρόλου της συζύγου-μητέρας. Η νοερή διαδρομή στο παρελθόν, τα ενοχικά κλισέ του «διαλυμένου γάμου» και κάποια ταυτόχρονα συμβάντα στο παρόν, θα την εγκλωβίσουν σε μια συνεχή διαδρομή προς το μέσα της, ώσπου θα αγγίξει ασυνείδητες πτυχές της ψυχής της. Εκεί όμως θα ανακαλύψει σιγά-σιγά και την κρυμμένη της δύναμη για να βγει απ’ το σκοτάδι της θλίψης και της παράνοιας. Άλλωστε η έμμονη ανάμνηση της «κακομοίρας» της Νάπολης, της όμορφης γυναίκας που εγκαταλειμμένη απ’ τον άνδρα της πνίγηκε τελικά στα νερά του Κάπο Μιζένο, είναι η φοβερή σκιά που της σηματοδοτεί την αέναη δυστυχία.

 

Η γνωριμία της Όλγας με τον γείτονα μουσικό , τον Καράνο, θα παίξει καταλυτικό ρόλο για να επαναπροσδιορίσει τη ζωή της. Αυτός θα αντιπροσωπεύσει τον αντίποδα του πρώην συζύγου της και η μουσική του θα την ευαισθητοποιήσει, ώστε να δει πιο αληθινά και ουσιαστικά την πραγματικότητα.

 

Στο έργο αυτό η μουσική και η λογοτεχνία θα συνομιλήσουν με την ίδια γλώσσα. Τη γλώσσα του θεάτρου.

 

Σημείωμα σκηνοθέτιδας

Όταν διάβασα το μυθιστόρημα της Elena Ferrante («I giorni dell’ abbandono” - στα αγγλικά «Τhe days of abandonment») με συνεπήρε το θέμα και ο ρυθμός του.

 

Ταυτίστηκα και με τα δύο και αποφάσισα ότι αυτή την ιστορία ήθελα να την σκηνοθετήσω για το θέατρο. Το γεγονός ότι ο βασικός χαρακτήρας του έργου, η Όλγα, αφηγείται την ιστορία της εγκατάλειψής της από τον σύζυγό της και το πώς η ίδια, σαν αποτέλεσμα, εγκατάλειψε τον ίδιο της τον εαυτό, συνιστά από μόνο του μια κατεξοχήν συνθήκη για μονόλογο, αφού δεν υπάρχει δράση-αντίδραση, αλλά μια ιστορία ιδωμένη μέσα από την υποκειμενική αντίληψη ενός ανθρώπου, μια συνθήκη μη αμφισβητήσιμη. Η γοητεία στην γραφή της Ferrante, είναι το ότι  το αφηγηματικό υποκείμενο του μυθιστορήματος , η Όλγα, είναι ικανή να  αξιολογήσει  την διαδρομή και το αποτέλεσμα της εγκατάλειψης της.

 

Διανομή

Όλγα: Πέπη Μοσχοβάκου

Καράνο: Ευγένιος Μπένσης

               

Βασικοί Συντελεστές

Διασκευή: Μαρία Τσαρούχα,  Πέπη Μοσχοβάκου

Σκηνοθεσία , σκηνικά, φωτισμοί: Μαρία Τσαρούχα

Πρωτότυπη μουσική: Γιάννης Γιούνης

Μουσική επιμέλεια: Μαρία Τσαρούχα, Μαρία Καραβασίλη

Φωτογραφίες: Νικολέτα Γιαννούλη

Σχετικές ειδήσεις
Πού είναι η μάνα σου μωρή, της Δήμητρας Πέτρουλα, για 2η χρονιά στον Πολυχώρο VAULT
29.09.2016 12:38
Μετά την πετυχημένη περιοδεία ανά την Ελλάδα και τις sold out παραστάσεις στο VAULT, η παράσταση «Πού είναι η μάνα σου μωρή» της Δήμητρας Πέτρουλα, με την Βέρα Κρούσκα, σε σκηνοθεσία – μουσική επιμέλεια Ενκε Φεζολλάρι, και σε θεατρική διασκευή Σοφίας Αδαμίδου, συνεχίζει για δεύτερη χρονιά την πετυχημένη πορεία της στον Πολυχώρο VAULT.
Επάγγελμα πόρνη: Νέος κύκλος παραστάσεων στο Vault
21.04.2016 10:03
Μετά τις παραστάσεις στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, την πετυχημένη περιοδεία ανά την Ελλάδα και τις sold out παραστάσεις στο VAULT, το "Επάγγελμα Πόρνη" της Λιλής Ζωγράφου σε σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι, με την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, επανέρχεται στη σκηνή του VAULT THEATRE PLUS για να κλείσει και τη φετινή άκρως πετυχημένη του σεζόν, με έναν νέο κύκλο παραστάσεων. Από Δευτέρα 9 έως Τρίτη 31 Μαίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00, για 8 ακόμη παραστάσεις.
Μηχανικοί Καταρράκτες της Σώτης Τριανταφύλλου στον Πολυχώρο Vault
23.03.2016 12:41
O Πολυχώρος VAULT παρουσιάζει για πρώτη φορά στο θέατρο τη νουβέλα της Σώτης Τριανταφύλλου “Μηχανικοί Καταρράκτες” σε σκηνοθεσία Σταμάτη Πατρώνη. Από το Σάββατο 26 Μαρτίου, κάθε Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 18:00, έως τις 29 Μαΐου.
Πιτσιμπούργκο, της Σώτης Τριανταφύλλου στον Πολυχώρο Vault
15.03.2016 11:25
Η παράσταση «Πιτσιμπούργκο» ξεκίνησε την πορεία της το Καλοκαίρι του 2014 στην Χίο, στην γενέτειρα των πρωταγωνιστών της και έκτοτε, όπου παίζεται γνωρίζει μεγάλη επιτυχία. Πέρσι, το αθηναϊκό κοινό την αγκάλιασε στην αυλή του Κόμη στα Πατήσια και τώρα επιστρέφει για 16 προγραμματισμένες παραστάσεις στη σκηνή του φιλόξενου πολυχώρου Vault Theatre Plus. Η πρεμιέρα θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 19 Μαρτίου.
Οι Μικρές Ιστορίες Φόνων επιστρέφουν στον Πολυχώρο Vault
11.03.2016 10:58
Ο Πολυχώρος Vault παρουσιάζει για 2η χρονιά, για 20 μόνο παραστάσεις, τις «Μικρές Ιστορίες Φόνων» του Παναγιώτη Μπρατάκου, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά.