Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2016

Ο Χρήστος Νικολόπουλος για δυο βραδιές στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Ο Χρήστος Νικολόπουλος για δυο βραδιές στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Ο Χρήστος Νικολόπουλος έρχεται για δύο μοναδικές, γιορτινές βραδιές για το ελληνικό λαϊκό τραγούδι στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, τη Δευτέρα 9 και την Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2015.

 

Δύο μεγάλες συναυλίες για τα 50 χρόνια αδιάλειπτης και επιτυχημένης παρουσίας του σημαντικότερου σύγχρονου λαϊκού συνθέτη.

 

Ο Χρήστος Νικολόπουλος θεωρεί τιμή του που σε αυτές τις συναυλίες τα τραγούδια θα ερμηνεύσουν οι σπουδαίοι τραγουδιστές και φίλοι του,  ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ, ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ, ΕΛΕΝΗ ΒΙΤΑΛΗ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΤΣΙΡΑΣ και ΓΙΩΤΑ ΝΕΓΚΑ .

 

Γεννημένος και αναθρεμμένος στο Καψοχώρι Ημαθίας, αυτοδίδακτος μουσικός με ενστικτώδη λαϊκότητα, ο Χρήστος Νικολόπουλος κατεβαίνει στην Αθήνα, ζυμώνεται και συγχρονίζεται με τα ομότεχνά του θηρία της εποχής, όπου η σύγκριση της αξιολόγησης είναι βαριά και αυστηρή και προκρίνεται πανηγυρικά σαν ένας  από εκείνους που αξίζουν να κοιτάζουν στα μάτια τον Βαμβακάρη, τον Τσιτσάνη, τον Παπαϊωάννου , τον Ζαμπέτα και άλλους στυλοβάτες του γνήσιου λαϊκού τραγουδιού.

 

Από το πρώτο του τραγούδι το 1969, τις «Νυχτερίδες και αράχνες» σε στίχους Κώστα Βίρβου, θα ταρακουνήσει το λαϊκό μουσικό περιβάλλον . Θα ακολουθήσει η «Νύχτα στάσου» σε στίχους Πυθαγόρα και «Όλες του κόσμου οι Κυριακές» σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου.  Η πρώτη του συνθετική κορύφωση θα έρθει το 1975 με τον δίσκο «Υπάρχω» σε στίχους Πυθαγόρα με τον Στέλιο Καζαντζίδη.  Την στιγμή εκείνη τραβάει επάνω του ακόμη και τα πιο δύσπιστα βλέμματα αλλά και την επιδοκιμασία του κοινού για τον νεαρό συνθέτη με το ευγενικό και σεμνό βλέμμα, όπου με τον καιρό θα αποδειχθεί ότι αντικατοπτρίζει την ψυχή του και τον εσωτερικό του κόσμο.

 

Η συνεργασία του με το Μανώλη Ρασούλη στις αρχές της δεκαετίας του ‘80 απογειώνουν το λαϊκό συνθέτη και φέρνουν δύο μεγάλες επιτυχίες : «Οι κυβερνήσεις πέφτουνε», και οι «Νταλίκες», ίσως το ωραιότερο ζεϊμπέκικο της δεκαετίας όπου τεκμηριώνει την λειτουργική «Αγιοποίηση» του Ζεϊμπέκικου.

 

Εκτός από το συνθετικό του έργο , η δεξιοτεχνική ικανότητά του αποτυπώνεται όχι μόνο στα 2.000 περίπου δικά του τραγούδια, αλλά και στις μουσικές εκτελέσεις άλλων συνθετών όπως Θεοδωράκη, Κουγιουμτζή, Λοΐζου, Σπανού, Λεοντή, Μούτση, Ζαμπέτα κ.α.

 

Με τους σπουδαίους στίχους των Λευτέρη Παπαδόπουλου, Μάνου Ελευθερίου, Μανώλη Ρασούλη, Αντώνη Ανδρικάκη, Λίνας Νικολακοπούλου, και τις εξαιρετικές ερμηνείες των Γιώργου Νταλάρα, Χαρούλας Αλεξίου, Ελένης Βιτάλη, Στράτου Διονυσίου , Γλυκερίας, Δημήτρη Μητροπάνου, Μανώλη Αγγελόπουλου , Μανώλη Μητσιά, Μανώλη Λιδάκη, Πασχάλη Τερζή, Μελίνας Ασλανίδου, Δημήτρη Μπάση, Κώστα Μακεδόνα, Γιώτας Νέγκα και άλλων γλυκαίνει την απόδοση του λαϊκού τραγουδιού σε μία περίοδο που είχε αρχίσει να ξεχνάει την καταγωγή του και την ευπρέπειά του.

 

Στη δεκαπενταμελή ορχήστρα του Χρήστου Νικολόπουλου, πέντε δεξιοτέχνες σολίστ του μπουζουκιού,  ο εξαιρετικός  πιανίστας , επιμελητής ορχήστρας και ενορχηστρωτής Γιώργος Παπαχριστούδης  και  δεκαπέντε νέοι μαθητές του μπουζουκιού που θα αποδώσουν στην έναρξη της συναυλίας μία μικρή ενότητα τραγουδιών του συνθέτη. Πρόκειται για μαθητές του Μουσικού Γυμνασίου-Λυκείου  Ιλίου με επικεφαλής τους καθηγητές τους Γιώργο Καραγιάννη και Χρήστο Σιανά και συμμετέχουν με την ευγενική παραχώρηση της διεύθυνσης του σχολείου και των γονέων τους.

 

Τέλος σε μία απρόσμενη συμμετοχή-έκπληξη, η Μπάντα του Πολεμικού Ναυτικού. Διευθύνει ο αρχιμουσικός Γιώργος Τσιλιμπάρης

 

Δύο μοναδικές εορταστικές βραδιές για το ελληνικό λαϊκό τραγούδι με κορυφαίους συντελεστές και ερμηνευτές.

 

Τραγουδούν:

ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ

ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ

ΕΛΕΝΗ ΒΙΤΑΛΗ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΤΣΙΡΑΣ

ΓΙΩΤΑ ΝΕΓΚΑ

 

Καλλιτεχνική επιμέλεια – μπουζούκι:   ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

Μαζί του δεκαπενταμελής ορχήστρα με επικεφαλής πέντε σολίστ του μπουζουκιού

Επιμέλεια ορχήστρας:  ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΥΔΗΣ

 

Σκηνοθεσία : ΦΩΚΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΟΣ

Σκηνικά : ΕΛΛΗ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

 

Συμμετέχουν:

η Μπάντα του Πολεμικού Ναυτικού - διευθύνει ο αρχιμουσικός ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΙΛΙΜΠΑΡΗΣ

και δεκαπέντε νέοι μαθητές μπουζουκιού του Μουσικού Γυμνασίου-Λυκείου του Ιλίου

Σχετικές ειδήσεις
Μία σερενάτα–Τέσσερις Εποχές από την Academica στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
08.09.2016 12:43
Το κοινό τις υποδέχτηκε με ενθουσιασμό πέρυσι και ανυπομονεί να τις απολαύσει και φέτος στον Κήπο του Μεγάρου! Οι βραδιές κλασικής μουσικής συνεχίζονται και το φετινό φθινόπωρο στο Μέγαρο, αλλά πάντα με καλοκαιρινή, χαλαρή διάθεση και με γοητευτικές μελωδίες σαν αυτές που διάλεξε να παρουσιάσει στη συναυλία της στον Κήπο η Ορχήστρα Αcademica Αθηνών την Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου (ώρα έναρξης 8:30 μ.μ.).
Το Kyklos Ensemble «στα όρια του ρομαντισμού» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
14.07.2016 16:40
Το KYKLOS ENSEMBLE συνεχίζει τις αισθητικές του αναζητήσεις ερμηνεύοντας δημιουργίες καθοριστικές για την εξέλιξη όψεων της μουσικής του 20ού αιώνα, με δύο μοναδικές συναυλίες για τον ρομαντισμό, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών 2016, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Adagio: Πέντε ξεχωριστές βραδιές με Μουσικές για τις ημέρες του Πάσχα στο Μέγαρο
15.04.2016 14:23
Το Πάσχα πλησιάζει και το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών έχει προγραμματίσει στο πλαίσιο του κύκλου Adagio, πέντε ξεχωριστές βραδιές για την Εβδομάδα των Θείων Παθών και του Πάσχα – μέρες που αποκτούν βαθύτερο νόημα με το βλέμμα όλων στραμμένο στο προσφυγικό δράμα. Μέρες κατάνυξης, περισυλλογής και ανάτασης, μέρες υψηλής έμπνευσης για τους δημιουργούς.
Λαϊκή παραδοσιακή μουσική από το Ιράν με τους Saba στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
10.03.2016 10:25
Το βραβευμένο συγκρότημα Σαμπά [Saba] έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, την Τετάρτη 16 Μαρτίου στις 8:30 το βράδυ, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, για να παρουσιάσει στο ελληνικό κοινό ένα μεγάλο φάσμα οργανικών και φωνητικών συνθέσεων της ιρανικής μουσικής.
Τα τραγούδια μας: Αφιέρωμα στο χριστιανικό τραγούδι στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
04.01.2016 10:37
Στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης») το Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2016, ώρα 8.30 μμ, θα πραγματοποιηθεί η μεγάλη συναυλία «Τα τραγούδια μας», ένα αφιέρωμα στο χριστιανικό τραγούδι, τη μουσική κληρονομιά που σημάδεψε τον 20ο και επεκτάθηκε στον 21ο αιώνα, σύμβολο ενός αγώνα αλλά και βιωματική έκφραση πολλών γενεών.