Η θεατρική Ομάδα Εκπαιδευτικών Πάτρας «Ρωγμή», σε συνεργασία με τον πολυχώρο «Επίκεντρο», παρουσιάζουν το σύγχρονο κοινωνικό έργο της  Μπεθ Χένλυ  «Εγκλήματα καρδιάς», σε σκηνοθεσία  Διονύση Βούλτσου. Οι παραστάσεις αρχίζουν την Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015, στο «Επίκεντρο», στις 9.00 μ.μ. και θα ολοκληρωθούν το Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2015.

Οι συντελεστές

Μετάφραση: Χριστίνα Μπάμπου-Παγκουρέλη

Σκηνοθεσία: Διονύσης Βούλτσος

Σκηνικά: Κώστας Σαλπιστής

Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος

Επιμέλεια κοστουμιών: ο θίασος

Επιμέλεια μουσικής: Διονύσης Βούλτσος

Επιμέλεια Ε.Ν.Γ.: Ρένα Ανδρικοπούλου

Κατασκευή σκηνικών: Κώστας Σαλπιστής

Φροντιστήριο: ο θίασος

Χειρισμός φωτισμών-ήχου: Νίκος Γιατράκος

Μακιγιάζ: Γωγώ Οικονόμου

Κομμώσεις: Δωροθέα Γεωργίου

Σχεδιασμός αφίσας-προγράμματος: Φίλιππος Μποτώνης

Φωτογράφηση: Απόστολος Καλλιακμάνης

Υπεύθυνη εισιτηρίων: Αγγελική Νικολοπούλου

Διανομή

ΛΕΝΝΥ ΜΑΓΚΡΑΘ, η μεγαλύτερη αδελφή: Χριστίνα Πασβάνογλου

ΜΕΓΚ ΜΑΓΚΡΑΘ, η μεσαία αδελφή: Έφη Μυλωνά

ΜΠΕΪΜΠ ΜΠΟΤΡΕΛ, η μικρότερη αδελφή: Νάντια Παπαγεωργίου

ΤΣΙΚ ΜΠΟΪΛ, η πρώτη εξαδέλφη: Μαρία Ρέντιτ

ΝΤΟΚ ΠΟΡΤΕΡ, παλιό φλέρτ της Μέγκ: Γιώργος Παράμερος

ΜΠΕΡΝΕΤ ΛΟΪΝΤ, ο δικηγόρος της Μπέϊμπ: Μάριος Τσαούσογλου

ΑΦΗΓΗΣΗ ΣΤΗ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ: Αλεξάνδρα Ζαγούρα

Η συγγραφέας Beth Henley

Η Elizabeth Becher Henley γεννήθηκε το 1952 στο Τζάκσον της πολιτείας του Μισισιπή.

Σπουδάζει θέατρο στο Southern Methodist Univerity και κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Illinois.

Το 1976 μετακομίζει στο Λος Άντζελες με σκοπό να ακολουθήσει καριέρα ηθοποιού.

Το 1978, κερδίζει για το έργο της Εγκλήματα καρδιάς, το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό Great American Play Contest.Το έργο ανεβαίνει, για πρώτη φορά στη Louisville, το 1979.

Το 1981, κάνει πρεμιέρα εντός Broadway, στο John Golden Theatre, όπου ξεπερνάει τις 535 παραστάσεις και γίνεται η επιτυχία της χρονιάς.

Το έργο τιμάται με το βραβείο των Θεατρικών Κριτικών της Νέας Υόρκης και τον Απρίλιο του 1981 με το βραβείο Πούλιτζερ.

Το 1986, τα Εγκλήματα καρδιάς παρουσιάζονται στον κινηματογράφο, σε σενάριο της ίδιας της ίδιας της Χένλυ και σε σκηνοθεσία του Bruce Beresord.

Άλλα έργα της Χένλυ είναι: Miss Firecracker Contest (1981), The wake of Jamey Foster (1982), The Debutante Ball (1985), Lycky Spot (1987), Adubance (1989), Control Freaks (1992), Family Week (2000), Sisters of the Winter Madrigal (2003), Ridicolous Fraud (2007), The Jacksonian (2013).

Η Χένλυ θεωρείται σαν μία από τις πιο σημαντικές νέες φωνές της αμερικανικής δραματουργίας. Τα θέματα των έργων της σχετίζονται με την κρίση των παραδοσιακών αξιών, τη χαλάρωση των οικογενειακών δεσμών, την αναζήτηση μιάς συναισθηματικής και πνευματικής πληρότητας και την κοινωνική καταπίεση που συναντάται στις επαρχιακές πόλεις του αμερικάνικου Νότου.

Σήμερα η Χένλυ ζει στην Καλιφόρνια με το γιο της Πάτρικ.

Η ματιά του σκηνοθέτη

Όταν με αναζήτησε η ομάδα να συνεργαστούμε και αφουγκράστηκα το δυναμικό της, αυτόματα ήρθε στο νου μου η επιθυμία να αναμετρηθούμε με τα «Εγκλήματα καρδιάς». Ευχαριστώ τους ηθοποιούς που υπερέβησαν εαυτούς σε μία δύσκολη και εύθραυστη αναζήτηση του ψυχισμού των ηρώων και ανέχτηκαν την επίπονη από μέρους μου διδασκαλία του έργου. Η Χένλυ ακροβατεί συνεχώς, φαντάζει καθημερινή και όμως είναι απόμακρη, σαν ένα παλιό ξεχασμένο ημερολόγιο… Νομίζεις ότι φτάνεις στην κατανόηση της καθημερινής τριβής των ηρώων της και ξαφνικά συνειδητοποιείς ότι έχει κάνει ένα ποιητικό άλμα και σου έχει διαφύγει… Η μεγάλη δυσκολία των ρόλων έγκειται στην αφηγηματική δομή τους. Όλα συντελούνται σε μία κουζίνα, και θα πρέπει να αναβιωθούν, με λεπτή ισορροπία ανάμεσα στο αφηγούμενο συμβάν και στην τρέχουσα πραγματικότητα… Τίποτε «ηρωικό» δεν έχουν να μας χαρίσουν οι ήρωες της Χένλυ. Γι αυτό και είναι επικίνδυνα κοντά μας, έτοιμοι να τους συναντήσουμε στο δρόμο, στη γειτονιά, στην πολυκατοικία, σε…μας τους ίδιους! Μέσα στην πορεία του έργου οι ήρωες «κλείνουν» παλιούς λογαριασμούς της ζωής τους, αποτολμώντας  αναπόφευκτες συγκρούσεις. Αυτή είναι η μεγάλη δωρεά της Χένλυ σε όλους μας. Μας προσκαλεί και μας προκαλεί να τελειώνουμε με τις εκκρεμότητές μας…Κι ας φαντάζει αβέβαιο το αύριο! Τουλάχιστον δεν θα σέρνουμε μέσα στο χρόνο με αμφιθυμία και αβουλία  τις ληξιπρόθεσμες οφειλές στον εαυτό μας και στη Ζωή.

Ευχαριστούμε θερμά τη Θεατρική Ομάδα Εργαζομένων του Πανεπιστημίου Πάτρας για τη φιλοξενία των προβών μας και τον κ. Γιάννη Στόλλα για την ευγενή παραχώρηση του σαξόφωνου.