Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2016

Έκθεση του Γιώργου Τούγια στο Οπλοστάσιο Τέχνης

Έκθεση του Γιώργου Τούγια στο Οπλοστάσιο Τέχνης

Το Οπλοστάσιο/ Τέχνης συνεχίζει τη σειρά εκθέσεων με τον τίτλο «Ο Δημήτρης Αληθεινός προτείνει», με στόχο να φανερώσει στο κοινό από τη μια  τους «Λησμονημένους» Έλληνες πρωτοπόρους, κι από την άλλη τα «Παιδιά της Κρίσης».


Μετά την εξαιρετικά επιτυχημένη έκθεση με έργα της Ειρήνης Απέργη, η νέα χρονιά ξεκινά στο Οπλοστάσιο/Τέχνης με την έκθεση ενός ακόμα «λησμονημένου» Έλληνα καλλιτέχνη, του Γιώργου Τούγια.


Ο Γιώργος Τούγιας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1922 και πέθανε στη Θεσσαλονίκη το 1994. Σπούδασε οικονομικές και πολιτικές επιστήμες στη Θεσσαλονίκη (1940-45), ζωγραφική και χαρακτική στην ΑΣΚΤ (1946-50) και τεχνική φρέσκο και ζωγραφική μεγάλων επιφανειών στην École des Beaux-Arts στο Παρίσι (1951-53) όπου έζησε μόνιμα κατά την περίοδο 1954-68, και στη συνέχεια μοίραζε το χρόνο του μεταξύ Αθηνών και Παρισιού μέχρι το θάνατό του, το 1994.


Σταθερό πιστεύω του καλλιτέχνη υπήρξε  ότι η μορφική έρευνα στην τέχνη πρέπει να συνδέεται με την κοινωνικό-πολιτική πραγματικότητα. Στο έργο του κυριαρχεί η αφαίρεση με ιδιαίτερα χαρακτηριστική τη χρήση της χειρονομίας και των μεγάλων διαστάσεων. Ακολούθησε μια σειρά έργων εμπνευσμένων από τον κονστρουκτιβισμό, στα οποία επανέρχονται αναγνωρίσιμα αντικείμενα σε σουρεαλιστική τοποθέτηση. Η κριτική του ματιά στράφηκε ενάντια στη δικτατορία και στο απειλητικό, αλλοτριωτικό πρόσωπο του σύγχρονου τεχνολογικού πολιτισμού. Την τελευταία χρονικά τριλογία του, με τίτλους αντίστοιχα Αγωγοί (1973), Αντιμύθος (1974) και Κραυγές και Συστήματα (1978), αποτελούν πίνακες, χαρακτικά αλλά και εγκαταστάσεις.


Παρουσίασε το έργο του σε πέντε ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Συμμετείχε σε σημαντικές ομαδικές εκθέσεις και διεθνείς διοργανώσεις, ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζουν οι Πανελλήνιες (1952, 1963, 1965), διάφορα παρισινά Salons [d' Automne (1952), des Realites Nouvelles (1957), des Comparaisons (1976-78)], η Avanguardia e Sperimentazione (Μόντενα, Βενετία, 1978), η Biennale Χαρακτικής (Λιουμπλιάνα, 1973-79) και São Paulo (1963). Έργα του υπάρχουν σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Πρόσφατα εκτέθηκαν έργα του σε αναδρομικές ιστορικές εκθέσεις του ΕΜΣΤ και της Εθνικής Πινακοθήκης.

Σχετικές ειδήσεις
03.11.2016 11:08
Tην Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2016 εγκαινιάζεται στο Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης έκθεση χαρακτικής με τίτλο "Χαρακτικές συνομιλίες. Οι νέοι Έλληνες χαράκτες απέναντι στους Έλληνες χαράκτες του παρελθόντος", όπου συμμετέχουν νέοι χαράκτες του Τομέα Χαρακτικής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.
«Κρίσιμοι Διάλογοι: Αθήνα - Αμβέρσα»: έκθεση από το ΕΜΣΤ και το M HKA
26.10.2016 13:24
Η πρώτη έκθεση που θα εγκαινιάσει τον χώρο των Περιοδικών εκθέσεων του ΕΜΣΤ ταυτόχρονα με το Πρόγραμμα Το ΕΜΣΤ στον Κόσμο, είναι μια συμπαραγωγή του ΕΜΣΤ και του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Αμβέρσας (M HKA).
Τόποι στη Μνήμη ΙI/ Land in Memory II: έκθεση στον Χώρο Τέχνης Ώχρα Μπλε
16.06.2016 10:47
Συνεχίζοντας το δεύτερο μέρος των εκθέσεων που αναφέρονται στον τόπο και τη μνήμη, ο Χώρος Τέχνης Ώχρα Μπλε εγκαινιάζει την Τρίτη 21 Ιουνίου ώρα 8.00 την έκθεση «Τόποι στη Μνήμη ΙΙ / Land in Memory IΙ» με τους εικαστικούς Σωτήρη Σόρογκα και Γιάννη Καστρίτση.
Η τέχνη ανθίζει στην οδό Λεμπέση: Δύο εκθέσεις των Γιώργου Πανταζή και Μίλυ Μαρτιώνου
05.05.2016 14:14
Την Παρασκευή 13 Μαΐου 2016 στις 20:00, η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος και η γκαλερί artshot Sophia Gaitani, μας προσκαλούν στα κοινά εγκαίνια δύο εκθέσεων με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, προσεγγίζοντας την τέχνη με μία άκρως εορταστική και ανοιξιάτικη διάθεση.
Οψάριον: εικαστική έκθεση στο εστιατόριο Varoulko Seaside
31.03.2016 12:18
To Varoulko Seaside ξεκίνησε σε συνεργασία με την αίθουσα τέχνης “Τεχνοχώρος” μία σκυταλοδρομία θεματικών εκθέσεων με τη συμμετοχή ανερχόμενων και καταξιωμένων εικαστικών υπό την επιμέλεια σημαντικών ιστορικών και επιμελητών τέχνης µε σκοπό τη σύνδεση της εικαστικής δηµιουργίας µε τη μαγειρική τέχνη.