Παρασκευή, 24 Φεβρουαρίου 2017

Δημήτρης Δημόπουλος: Προσδεθείτε, το σταντ-απ απογειώνεται!

Δημήτρης Δημόπουλος: Προσδεθείτε, το σταντ-απ απογειώνεται!

Ας βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους: σταντ-απ δεν είναι «αυτό που μαζευόμαστε πολύς κόσμος και γινόμαστε ρεζίλι», αυτό είναι το ρεβεγιόν με το σόι! Επίσης στο σταντ-απ δεν λέμε ανέκδοτα: ο κάθε κωμικός γράφει το δικό του υλικό που παρουσιάζει.


Ναι, δεν λέμε ό,τι μας έρθει εκείνη την ώρα στο κεφάλι, υπάρχει κείμενο , υπάρχει σκέψη, υπάρχει προετοιμασία. Ο κάθε κωμικός είναι συγγραφέας, σκηνοθέτης και παρουσιαστής του υλικού του, πράγμα που δημιουργεί μεγάλη σύγχυση στην εφορία, μιας και δεν υπάρχει κωδικός επιτηδεύματος «σταντ-απ κωμικός». Ακόμα. Γιατί το σταντ-απ αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα βρίσκεται στην πιο ενδιαφέρουσα φάση του, με παραστάσεις σε θέατρα και μπαρ σε κάθε μεριά της χώρας, από σόλο εμφανίσεις των παλαιότερων κωμικών μέχρι βραδιές open-mic όπου όλο και περισσότεροι νέοι κωμικοί δοκιμάζονται στην πιο απογυμνωμένη μορφή κωμωδίας που υπάρχει: ένας κωμικός και το κοινό


Ο κωμικός έχει λίγα δευτερόλεπτα από τη στιγμή που θα ανέβει στη σκηνή για να δώσει το προσωπικό του στίγμα, να εδραιώσει την περσόνα του και να δημιουργήσει τη σχέση που θέλει με το κοινό. Αν τα καταφέρει, η παράστασή του απογειώνεται. Αν όχι, ο κωμικός είναι αναγκασμένος να «πεθάνει» στη σκηνή. Μην αγχώνεσαι όμως, αγαπητέ αναγνώστη, αυτό το ξέρουμε όλοι οι κωμικοί και αργά ή γρήγορα αναγκαζόμαστε να το αποδεχτούμε. Γιατί δεν υπάρχει σταντ-απ κωμικός που να μην έχει «πεθάνει» στη σκηνή. Είναι η στιγμή που ως κωμικός καταλαβαίνεις πως δεν είσαι ο χαβαλετζής της παρέας, αλλά ένας καλλιτέχνης που παίρνει τα ρίσκα του και χρεώνεται τις επιτυχίες και τις αποτυχίες του. Είναι γνωστό άλλωστε το απόφθεγμα πως «ο θάνατος είναι εύκολος, η κωμωδία είναι δύσκολη». Αυτό ισχύει για τον κωμικό. Για το κοινό ισχύει συνήθως το εξίσου γνωστό απόφθεγμα «πεθάναμε από τα γέλια».


Info: Ο Δημήτρης Δημόπουλος ξεκίνησε στην κωμωδία ως σταντ-απ κωμικός το 1996 ως μέλος της ομάδας «Νύχτες Κωμωδίας». Επιμελείται και παρουσιάζει την παράσταση «Comedy Fridays» κάθε Παρασκευή στο PassPort Art στον Πειραιά και συμμετέχει σε παραστάσεις σταντ-απ με άλλους κωμικούς σε όλη την Ελλάδα. Ο μονόλογός του «Αντί Διδακτορικού» είναι το πρώτο μαγνητοσκοπημένο σόλο Έλληνα σταντ-απ κωμικού και σύντομα θα μαγνητοσκοπηθεί και το δεύτερο με τίτλο «Υπερπαραγωγή» στο BlackBox στη Θεσσαλονίκη.

https://www.facebook.com/djimdjim

Σχετικές ειδήσεις
Δέσποινα Αναστάσογλου - Δημήτρης Αγαρτζίδης: Πώς είναι, άραγε, μια ολόκληρη προσωπικότητα;
06.12.2016 13:43
Η Δέσποινα Αναστάσογλου και ο Δημήτρης Αγαρτζίδης γράφουν για την «Persona», μία από τις σημαντικότερες ταινίες του εικοστού αιώνα, η οποία “ζωντανεύει” στη σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου.
Ελένη Τριανταφυλλοπούλου: Ένα γοτθικό μυθιστόρημα στη σκηνή του θεάτρου
15.03.2016 10:14
570 σελίδες, 154.000 λέξεις, 90 ημέρες εντατικής συγγραφικής δραστηριότητας, πάνω από έξι μήνες μελέτης και έρευνας. Αυτή θα μπορούσε να είναι μια συνοπτική αποτίμηση της ενασχόλησής μου με τη θεατρική μεταφορά του Καλόγερου. Η θεατρική διασκευή ενός μυθιστορήματος όμως είναι κάτι πολύ πιο σύνθετο από ένα μαθηματικό άθροισμα.
Έλλη Μερκούρη: «Από το Σκοτάδι στο Φως» - Οχτώ αποσπάσματα Αρχαίων Τραγωδιών
10.03.2016 14:32
«Από το Σκοτάδι στο Φως» - Οχτώ αποσπάσματα, τα οποία γλιστρούν αρμονικά το ένα μέσα στο άλλο, με κεντρικό άξονα το Φως και το Σκοτάδι. Οι τραγωδίες Οιδίποδας Τύραννος του Σοφοκλή, Επτά Επί Θήβας του Αισχύλου, Αντιγόνη του Σοφοκλή, Μήδεια του Ευριπίδη, Αίας του Σοφοκλή, Ανδρομάχη του Ευριπίδη, Βάκχες του Ευριπίδη, Πέρσες του Αισχύλου με τον δικό τους τρόπο απαντούν: για ποιο λόγο, ο τραγικός ήρωας δεν είναι σε θέση να "δει" το Φως και ζει μέσα στο Σκοτάδι; Γιατί ο χρόνος ο αναρίθμητος και μέγας φέρνει στο φως όλα τα κρύφια κι όταν τα φανερώσει, πάλι τα σκεπάζει...
Βαρβάρα Δούκα: Stagedoor – μια 'πόρτα' για το μουσικό θέατρο
04.03.2016 12:34
Από παλιά στην εκπαίδευση, είχα μια εμμονή....να καταλαμβάνω τα κενά.... Είναι κοινό μυστικό, ότι πολλές ελλείψεις ελλοχεύουν στη βασική εκπαίδευση των ηθοποιών, αλλά και σε όλη τη γκάμα της καλλιτεχνικής παιδείας στη χώρα μας. Λίγο η νοοτροπία του 'χειροποίητου' που έχουμε, λίγο η αφελής εκτίμηση ότι 'μεταδίδοντας την πείρα μας' από γενιά σε γενιά αρκεί, και κυρίως η γενικότερη έλλειψη εξειδικευμένης και στοχευμένης γνώσης σε όλα τα επίπεδα της Παιδείας, δημιούργησαν ένα 'δημιουργικό' καραβάνι καλλιτεχνών, που ζήτησαν στο εξωτερικό αυτή την οργανωμένη γνώση.
Ιωάννα Ρούσσου: Ψάχνοντας μία …«Έξοδο Κινδύνου»
02.03.2016 14:44
Την άνοιξη του 2015, ο αγαπημένος μου φίλος δάσκαλος Μπάμπης Μπαλτάς, μου έφερε την συλλογή διηγημάτων της Ελένης Τσεκούρα, με τίτλο Αδέσποτα. Ξεκίνησα να διαβάζω το πρώτο διήγημα, την Έξοδο Κινδύνου. Το διάβασα κυριολεκτικά χωρίς ανάσα, βιώνοντας την αγωνία και τον πανικό της αντί-ηρωίδας Ελίνας στο υπαρξιακό αδιέξοδο που την εγκλώβιζε. Ένα αδιέξοδο που αναγνώρισα σαν πολύ οικείο.