Η συνθέτις και φλαουτίστα Στέλλα Γαδέδη επιστρέφει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, τρία χρόνια μετά τη συναυλία της «Στις παρυφές της πόλης» για να παρουσιάσει, στο πλαίσιο του Κύκλου Επιλογές, μια σειρά από δικές της δημιουργίες αλλά και έργα Γάλλων συνθετών του 20ού αιώνα –Ντεμπυσσύ, Βαρέζ και Ζολιβέ–, την Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου (ώρα έναρξης 20:30), στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος.

Σε αυτή τη συναυλία της, η οποία τιτλοφορείται «Μπλε γαλάζιο, πράσινο βαθύ», την πλαισιώνουν οι μουσικοί Δημήτρης Καρακαντάς (βιολί), Κρυσταλία Γαϊτάνου (βιόλα), Άγγελος Λιακάκης  (βιολοντσέλο) και Πέννυ-Σου Τζόυς (πιάνο).

Την πρώτη δική μου μουσική σύνθεση την έπαιξα στο πιάνο, 13 ετών. Μετά φοβήθηκα, χάθηκα, αφέθηκα στις μουσικές των άλλων. […] Στην πορεία, συνειδητοποίησα την ανάγκη να διευρύνω τις μουσικές μου γνώσεις στον τομέα της σύνθεσης και άρχισα έναν κύκλο σπουδών με δασκάλους τον Σπύρο Μάνεση (τζαζ πιάνο) και τον Χρήστο Αναστασίου (διευρυμένη αρμονία και σύνθεση)» εξομολογείται η Στέλλα Γαδέδη στο σημείωμά της για την εμφάνισή της στο Μέγαρο, τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου. «H τζαζ και η μουσική του 20ού αιώνα, από πολύ νωρίς, με μάγευαν με τις εντάσεις, τα χρώματα και τις ρυθμικές τους ελευθερίες. Συγχρόνως, μου δημιουργούσαν μια ακατανίκητη επιθυμία να ζωγραφίσω κι εγώ με τη μουσική πολύχρωμες εικόνες και να διηγηθώ ιστορίες ανείπωτες! […] Τα έργα που θα ακουστούν στη συναυλία «Μπλε γαλάζιο, πράσινο βαθύ», γραμμένα σε διαφορετικά ιδιώματα, καθώς και μερικά άλλα για μεγαλύτερα σύνολα, είναι αποτέλεσμα του κύκλου σπουδών μου. […] Η σύνθεση είναι για μένα μια σπάνια σωματική και ψυχική εμπειρία […]. Είναι σαν να παλεύω με το χάος […] για να φτιάξω ένα δικό μου σύμπαν».

Ο γαλλικός Ιμπρεσιονισμός έχει τον πρώτο λόγο στη συναυλία της Στέλλας Γαδέδη, με το έργο Bilitis για φλάουτο και πιάνο του Κλωντ Ντεμπυσσύ (1862-1918) σε μεταγραφή του Καρλ Λένσκι. Θα ακουστούν τα αποσπάσματα Pour invoquer Pan, dieu du vent d’été, Pour un tombeau sans nom και Pour que la nuit soit propice. Παίζουν η φλαουτίστα Στέλλα Γαδέδη και η πιανίστα Πέννυ-Σου Τζόυς. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης τις συνθέσεις της Γαδέδη Αρχή καλοκαιριού για πιάνο σόλο (παίζει η Πέννυ-Σου Τζόυς), Ψαλμός της άνοιξης για βιολοντσέλο και πιάνο (με τον Άγγελο Λιακάκη στο τσέλο και την Πέννυ-Σου Τζόυς στο πιάνο) και Taximi για φλάουτο και πιάνο. Ερμηνεύουν αντίστοιχα οι Γαδέδη και Τζόυς.

Το δεύτερο μέρος της βραδιάς θα αρχίσει με τη σύντομη δημιουργία του Γάλλου Εντγκάρ Βαρέζ (1883-1965) Density 21, 5 για φλάουτο σόλο, το όνομα του οποίου έχει συνδεθεί με το κίνημα της Νεωτερικότητας και τον Φουτουρισμό και έγινε γνωστό, αφότου ο αντισυμβατικός Βαρέζ μετανάστευσε στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου το έργο του έγινε ευκολότερα αποδεκτό σε σχέση με την Ευρώπη. Η συναυλία θα συνεχιστεί με το έργο της Στέλλας Γαδέδη Ιmages για βιολί, βιόλα και βιολοντσέλο, που θα ερμηνεύσουν οι Δημήτρης Καρακαντάς, Κρυσταλία Γαϊτάνου και Άγγελος Λιακάκης. Ο επίλογος ανήκει στον επίσης Γάλλο Αντρέ Ζολιβέ (1905-1974), έναν συνθέτη προσηλωμένο στο πνεύμα της γαλλικής μουσικής, οι δημιουργίες του οποίου, όμως, φέρουν προσμείξεις από ατονικά στοιχεία και επιδράσεις από αρχαίες και μοντέρνες μουσικές. Από την ευρέως φάσματος εργογραφία του, που περιλαμβάνει συνθέσεις σε ποικίλες φόρμες και διαφορετικά είδη ενόργανων συνόλων, η Στέλλα Γαδέδη (φλάουτο) και η Πέννυ-Σου Τζόυς (πιάνο) επέλεξαν να παρουσιάσουν το έργο μουσικής δωματίου Chant de Linos για φλάουτο και πιάνο (1944).

Η συνθέτις και φλαουτίστα Στέλλα Γαδέδη γεννήθηκε στη Λαμία και μεγάλωσε στο Καρπενήσι. Εκεί δέχτηκε τα πρώτα της μουσικά ερεθίσματα: δημοτική μουσική, λαϊκοί οργανοπαίχτες, κινηματογράφος, κλασική μουσική από ραδιόφωνο και παραστάσεις τσίρκου θα καθορίσουν τη μετέπειτα πορεία της. Στα 6 της χρόνια, επιστρέφει στη Λαμία όπου αρχίζει να ασχολείται σοβαρά με τη μουσική. Σε ηλικία 13 ετών εγκαταλείπει το σχολείο για να μετακομίσει στην Αθήνα και να αφιερωθεί πλήρως στις σπουδές της. Καθιερώθηκε ως φλαουτίστα σε πολύ μικρή ηλικία, δίνοντας ρεσιτάλ στην Ελλάδα και μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις. Συνεργάστηκε για πολλά χρόνια με ελληνικές και ξένες ορχήστρες και με τους πιο γνωστούς Έλληνες συνθέτες. Έχει ασχοληθεί συστηματικά με τη διδασκαλία (καθηγήτρια φλάουτου στο Ωδείο Athaeneum). Η μουσική της διαδρομή φωτίστηκε από τους: Αλέκο Αινιάν, Νίκο Μαμαγκάκη, Γιάννη Γ. Παπαϊωάννου, Γιάννη Χρήστου, Διονύση Σαββόπουλο, Νικόλα Οικονόμου, Πιερ-Υβ Αρτώ (δάσκαλός της στο Παρίσι), Μάνο Χατζιδάκι και Κόρα Μικαελιάν. Εκτός από το φλάουτο και τη σύνθεση, ασχολείται και με το τραγούδι. Η ατομική της δισκογραφία περιλαμβάνει επτά ηχογραφήσεις με τραγούδια του Μεσοπολέμου, προσωπικές της συνθέσεις, δικά της τραγούδια σε ποίηση Λαπαθιώτη, Χρονά, Καρυωτάκη, Σεφέρη και άλλων, έργα για σόλο φλάουτο, καθώς και για φλάουτο και κιθάρα, τραγούδια και μουσικές από θεατρικές παραστάσεις, καθώς και 10 λαϊκά τραγούδια.