Η Feelgood Entertainment παρουσιάζει στους κινηματογράφους από τις 20 Νοεμβρίου 2014 την ταινία Fury, σε σενάριο και σκηνοθεσία του David Ayer και με πρωταγωνιστή τον Brad Pitt. O πόλεμος δεν τελειώνει ποτέ αθόρυβα.

Ο David Ayer (End of Watch) σκηνοθετεί και υπογράφει το σενάριο μιας ατμοσφαιρικής και αγωνιώδους πολεμικής ταινίας με ένα εντυπωσιακό καστ το οποίο τοποθετεί το Fury ανάμεσα στις ταινίες που φιλοδοξούν να ξεχωρίσουν στην επόμενη οσκαρική κούρσα. Με πρωταγωνιστή τον σημαδεμένο από ουλές Brad Pitt και συμπρωταγωνιστές τους Shia LaBeouf (Nymphomaniac, Transformers: Dark of the Moon, Transformers: Revenge of the Fallen), Logan Lerman (The Perks of Being a Wallflower, Noah, Percy Jackson: Sea of Monsters), Jon Bernthal (The Wolf of Wall Street) και Michael Peña (End of Watch, American Hustle, Gangster Squad), η νέα ταινία του επιτυχημένου σκηνοθέτη είναι μια επική περιπέτεια με έντονες σκηνές δράσης και σασπένς. Στο Fury θα αντιληφθούμε με τον πιο ωμό τρόπο τους πιο ακραίους κανόνες του πολέμου, ακόμα και σε ένα επιφανειακά ειρηνικό ιντερλούδιο με ερωτικές εντάσεις. Όταν η ανάγκη για επιβίωση είναι επιτακτική, ποιος είναι εκείνος που ορίζει πόσο ακραία και απάνθρωπη μπορεί να θεωρηθεί μια πράξη;

Σύνοψη:

Απρίλιος 1945. Οι Σύμμαχοι σχεδιάζουν την τελευταία αντεπίθεση στην Ευρώπη. Ο σκληροτράχηλος λοχίας Wardaddy (Brad Pitt) ηγείται μιας εξαιρετικά επικίνδυνης αποστολής σε εχθρικό έδαφος, έχοντας στη διάθεσή του μόνο ένα τανκ με πενταμελές πλήρωμα. Με αριθμητικό μειονέκτημα, ελάχιστα πολεμοφόδια και σέρνοντας μαζί τους έναν νεοσύλλεκτο που αντιμετωπίζει ηθικά διλήμματα, η ομάδα, κόντρα στις πιθανότητες, διαθέτει τον ηρωισμό, για να δώσει την τελευταία της μάχη στην καρδιά της ναζιστικής Γερμανίας.

Η Μανία του Πολέμου

Το Fury διαδραματίζεται στη Γερμανία το 1945 στη δύση του πολέμου. “Ο πόλεμος έχει σχεδόν τελειώσει και μαζί του καταρρέει και η ναζιστική αυτοκρατορία” εξηγεί ο Ayer. “Πρόκειται για μια διαφορετική προσέγγιση από τις κλασσικές πολεμικές ταινίες, όπου οι σύμμαχοι επικρατούν κατά κράτος. Εδώ πια μιλάμε για μια ξεχασμένη περίοδο της ιστορίας, τις τελευταίες στιγμές των Ναζί. Οι αμερικάνικες δυνάμεις μάχονται με τις στρατιές του Αδόλφου Χίτλερ για πολλά χρόνια. Οι άντρες είναι αποδεκατισμένοι και εξουθενωμένοι. Στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο είχες μόνο δύο επιλογές, όταν πολεμούσες: είτε θα σε σκότωναν, είτε θα τραυματιζόσουν βαριά και θα επέστρεφες σπίτι”.

“Είμαι fan του David Ayer” αναφέρει ο Brad Pitt που έχει και τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία. “Επιδιώκει να δώσει κάθε φορά μια ρεαλιστική και αυθεντική διάσταση σε αυτό που κάνει. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία και γνώση στο αντικείμενο. Μας πήρε από το χέρι και μας οδήγησε όλους” καταλήγει ο ηθοποιός.

“Το Fury δεν είναι η πολεμική ταινία που έχεις ακούσει από περιγραφές του παππού σου” λέει χαρακτηριστικά ο παραγωγός Bill Block. “Δεν πιστεύω ότι γνωρίζουμε πραγματικά τον τρόμο και τη φρίκη που βίωσαν οι χερσαίες δυνάμεις στον πόλεμο. Αποδεκατισμένες και χωρίς πολεμοφόδια, η νίκη κρίθηκε στις μάχες σώμα με σώμα”.

“Κανείς δεν προσεγγίζει καλύτερα από τον David την αντρική φύση και τα τρωτά της σημεία” αναφέρει ο παραγωγός John Lesher, που συνεργάστηκε με τον Ayer και στην ταινία End of Watch.  “Σε όλες του τις ταινίες, υπάρχουν κοινά θέματα όπως: Αντρική φιλία, σχέση πατέρα και γιου, θέματα με εξαιρετικά βαρύνουσα σημασία” καταλήγει ο παραγωγός.

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον ο Ayer δημιούργησε το χαρακτήρα του Don “Wardaddy” Collier, που υποδύεται ο Brad Pitt.  Στη διμοιρία του Wardaddy θα προστεθεί ο Norman Ellison, ένας νέος που δείχνει θλιβερά απροετοίμαστος για πόλεμο.  “Κανονικά εκπαιδεύτηκε σαν δακτυλογράφος, αλλά η τύχη το ήθελε να σταλεί στις πρώτες γραμμές του πυρός, για να υπηρετήσει σαν δεύτερος οδηγός σε τανκ. “Είναι μονίμως σαστισμένος και δεν ξέρει καν τι γυρεύει στο πεδίο της μάχης” εξηγεί ο Lerman.  “Στείλανε τον Norman, για να αντικαταστήσει  τον Red που έχασε τη ζωή του και ήταν μαζί με το υπόλοιπο πλήρωμα από την αρχή του πολέμου. Πρόκειται για ένα νέο και αθώο παιδί, ένα παιδί που ο καθένας θα ήθελε για γιο ή μικρό αδερφό. Δυστυχώς, όμως, ο πόλεμος δεν είναι κάτι που ταιριάζει σε τέτοια παιδιά. Πρέπει να αλλάξει ριζικά, αν θέλει να επιβιώσει σε μια τέτοια αρένα και ο Wardaddy είναι ο κατάλληλος άνθρωπος, για να βοηθήσει σε αυτήν τη μεταμόρφωση” καταλήγει ο σκηνοθέτης.

Μέσα σε 24 μοιραίες ώρες, θα φανεί αν πέτυχε αυτή η αλλαγή. Το πενταμελές πλήρωμα του Fury αποτελείται από τους: Wardaddy, o διοικητής, Boyd Swan, ο πυροβολητής, Grady Travis, ο γεμιστής, Trini Garcia, ο οδηγός και Norman, ο δεύτερος οδηγός.

Ο παραγωγός Block αναφέρει πως είναι χαρακτηριστικές οι δυνατές σχέσεις που χτίζει ο Ayer στα σενάριά του, όπως έκανε και στο Fury, αλλά και σε προηγούμενες ταινίες όπως το Training Day και το The Fast and the Furious.

Σε αυτήν την ταινία ο Ayer χτίζει πάνω σε μια δυνατή σχέση, καθώς ο δεσμός που αναπτύσσεται μεταξύ του Norman και του βετεράνου Wardaddy οικοδομούν τη ραχοκοκαλιά της ταινίας. “Ο Norman είναι νέος και αθώος και αυτό τον κάνει αξιαγάπητο, αλλά επίσης είναι και ένα πρόβλημα που οφείλει να υπερκεράσει” σχολιάζει ο Ayer. “Ο Wardaddy είναι εδώ, για να συνθλίψει αυτήν του την αθωότητα”.

“Κατά κάποιον τρόπο ο Norman στα μάτια του Wardaddy είναι ο γιος που δεν είχε ποτέ” συνεχίζει ο Ayer. “Καθοδηγεί τον Norman, τον συμβουλεύει και θα τού μάθει πως να γίνει ένας άκρως αποτελεσματικός στρατιώτης”.

“Η όλη ιστορία εκτυλίσσεται μέσα σε 24 ώρες. Από την αυγή της μίας ημέρας έως την αυγή της επόμενης” παρατηρεί ο παραγωγός Ethan Smith.  “Είναι δομημένη σε πολύ straightforward ρυθμούς, αλλά αρκετά περίπλοκη στην αφήγησή της” καταλήγει. “Με την ταινία End of Watch το 2012, ο Ayer καθιέρωσε το δικό του καινοτόμο σκηνοθετικό στιλ. Με το Fury, κάνει ένα νέο βήμα στην καριέρα του” λέει ο παραγωγός Bill Block

“Αυτή η ταινία έχει τα διακριτικά γνωρίσματα του David Ayer με την έννοια ότι είναι μια κλασσική πολεμική ταινία και στο ύφος, αλλά και στο περιεχόμενό της” σχολιάζει ο παραγωγός Ethan Smith.  “Ο σκηνοθέτης έκανε ενδελεχή έρευνα και συνεργάστηκε με ειδικούς σε ζητήματα πολέμου, για να είναι και η πιο μικρή λεπτομέρεια ρεαλιστική” καταλήγει.

“Ταυτόχρονα ο Ayer έγραψε ένα σενάριο που είναι ρεαλιστικό και μπορεί να απασχολήσει κάθε γενιά” συνεχίζει ο  Lesher. “Αυτό που θεωρώ πως είναι ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι πρόκειται πραγματικά για μια πολύ μοντέρνα ταινία. Σίγουρα αναφέρεται στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, αλλά ουσιαστικά μιλάει για άντρες που πάνε στον πόλεμο”.

O Kevin Vance, ένας από τους συμβούλους σε θέματα στρατιωτικής τακτικής της ταινίας, αναφέρει πως η ευλαβική προσήλωση στα ρεαλιστικά στοιχεία είχαν ως αποτέλεσμα να έχουμε μια ταινία που δεν μοιάζει με καμία προηγούμενη πολεμική ταινία που είχε ως θέμα της το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. “Στις περισσότερες από αυτές τις ταινίες υπάρχει μια χαλαρή αντιμετώπιση του πολέμου. Όμως, ας μην ξεχνάμε πως αυτός ο πόλεμος είχε πάνω από 60 εκατομμύρια θύματα. Πρόκειται για ένα γεγονός που έχει αντιμετωπιστεί κάπως επιφανειακά. Σε αυτό το κομμάτι εστίασε ειδικά ο David”.

Για αποδοθούν όσο το δυνατόν καλύτερα οι πραγματικές συνθήκες μιας μάχης, οι παραγωγοί και οι ηθοποιοί ήρθαν σε επαφή με βετεράνους του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. Εκείνοι τούς παρείχαν άμεσες πληροφορίες για το πως λειτουργούσαν και χειρίζονταν τα τανκ σε κάποιες από τις πιο αιματοβαμμένες μάχες που δόθηκαν ποτέ. Συγκεκριμένα, τέσσερις άντρες μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους και τις αναμνήσεις τους.  Ο πρώτος ήταν ο Donald Evans που λέει χαρακτηριστικά, “δεν είχα ιδέα, όταν κατατάχτηκα, που γινόταν ο πόλεμος. Δεν θυμάμαι καν, αν γνώριζα τότε ότι μας στέλνανε στην Αφρική”.  Ο δεύτερος ήταν ο Paul Andert που είπε ψέματα για την ηλικία του, ώστε να καταταχθεί στο στρατό. Ήταν μόλις 17, όταν πήγε στο μέτωπο. Ο George Smilanich ήταν οδηγός στον πόλεμο. Αναφέρει χαρακτηριστικά “ο καθένας στο πλήρωμα μπορούσε να κάνει τα πάντα. Διαθέταμε τις ικανότητες να οδηγήσουμε ένα τζιπ, ένα φορτηγό και ένα τανκ. Αν π.χ. ο πυροβολητής ήθελε να αλλάξει θέση με τον οδηγό, μπορούσε να το κάνει. Κάναμε όλοι rotation. Ήταν σαν να ήμαστε μια μεγάλη χαρούμενη οικογένεια. Ο διοικητής έδινε τις οδηγίες και εμείς ακολουθούσαμε. Ο Ray Stewart την άνοιξη του 1945 ήταν μόλις 21. “Ενώθηκα με το πλήρωμα ενός τανκ. Αυτοί ήταν ήδη παλιοί και εγώ ήμουν ο νέος. Προσπαθούσα να βάλω τα δυνατά μου. Την ίδια στιγμή ο διοικητής με δοκίμαζε όλη την ώρα” σχολιάζει ο βετεράνος στρατιώτης. 

Πώς είναι άραγε να σε πυροβολούν και να βρίσκεσαι μέσα σε ένα τανκ; Παρόλο το ατσάλι που βρίσκεται τριγύρω σου να σε προστατεύει, η αίσθηση είναι τρομερά οδυνηρή. “Όταν σε πυροβολούν με τα αυτόματα, οι σφαίρες χορεύουν γύρω σου. Μπορεί να βρίσκεσαι μέσα στο τανκ, αλλά από την άλλη νιώθεις ότι δεν μπορείς να κρυφτείς πουθενά” αναφέρει χαρακτηριστικά ο βετεράνος Evans“Όταν ένα τανκ καταστρέφεται, το πλήρωμα μεταφέρεται σε ένα καινούργιο τανκ. Φανταστείτε την ψυχολογία αυτών των στρατιωτών” συνεχίζει.

Βασικό Πλήρωμα

Επικεφαλής του πληρώματος του Fury είναι ο Don Collier, γνωστός με το ψευδώνυμο Wardaddy.  Τον Wardaddy υποδύεται ο Brad Pitt“Τύποι σαν τον Wardaddy αποτελούν τη σπονδυλική στήλη του στρατού μας. Οι λοχίες και οι υπαξιωματικοί, δηλ. χαμηλότεροι βαθμοί στρατιωτικών, είναι οι συνεκτικοί δεσμοί του στρατεύματος” σχολιάζει ο Ayer. “O Wardaddy είναι πραγματιστής.  Ένας πολύ πρακτικός άνθρωπος. Το μοναδικό που τον απασχολεί είναι να φέρει εις πέρας την αποστολή του” καταλήγει ο σκηνοθέτης. “Πρόκειται για έναν άντρα με κρυφό παρελθόν. Βρήκε την προσωπική του αρένα, όπου προσπαθεί και να εξιλεωθεί. Έχει αναπτύξει προσωπικούς κώδικες ηθικής που δεν έχουν καμία σχέση με αυτούς του μέσου ανθρώπου. Πρόκειται για μια ηθική που είναι η σκληρή αποτύπωση ενός απάνθρωπου πολέμου. Είναι εξαιρετικά στωικός, αλλά έχει αίσθηση του χιούμορ και αγαπάει τρομερά τους άντρες του, σε αντίθεση με τους εχθρούς που τους μισεί θανάσιμα” καταλήγει ο σκηνοθέτης.

Ο Shia LaBeouf υποδύεται τον Boyd Swan. “Πρόκειται για τον πυροβολητή και βασικά είναι κάτι σαν υποδιοικητής του Fury,” σχολιάζει ο ηθοποιός.  “Χειρίζεται το βασικό όπλο του τανκ, ένα πυροβόλο που ρίχνει με μεγάλη ταχύτητα. Πρόκειται για έναν ψυχρό δολοφόνο, αλλά και έναν άνθρωπο με μεγάλη πίστη στα θεία. Ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον για εμένα να εξερευνήσω τη φύση ενός άντρα που διαβάζει τις γραφές και είναι βαθιά θρησκευόμενος, αλλά ταυτόχρονα έχει συμφιλιώσει στο μυαλό την ιδέα του να αφαιρείς με τόση άνεση τη ζωή ενός συνανθρώπου σου” καταλήγει ο ηθοποιός.

Για να κατανοήσει αυτήν την εξαιρετική αντίφαση, ο LaBeouf συνάντησε κάποιους στρατιωτικούς που είχαν το ίδια χαρακτηριστικά με τον χαρακτήρα της ταινίας. Έτσι, ο ηθοποιός πέρασε πολύ χρόνο με τον Don Evans, έναν βετεράνο του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. “Πρόκειται για έναν δίκαιο άνθρωπο, είναι αληθινός χριστιανός. Είναι πολύ τυπικός, αλλά δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να σε σκοτώσει, αν βρεθείς στην αντίπαλη πλευρά. Και σίγουρα δεν θα έχει καθόλου τύψεις για αυτό. Πραγματικά πιστεύω ότι ο θεός έχει στείλει κάποιους ανθρώπους σε αυτόν τον κόσμο που λειτουργούν σαν συλλέκτες ψυχών” φιλοσοφεί ο ηθοποιός.

Ο ακρογωνιαίος λίθος την ταινίας, σύμφωνα με τον Lesher, είναι ο χαρακτήρας του Norman Ellison, τον οποίο υποδύεται ο Logan Lerman.  “Ο Norman αντιπροσωπεύει τον μέσο άνθρωπο” αναφέρει χαρακτηριστικά.  “Πρόκειται για τον νέο που δεν έχει λάβει σχεδόν καμία στρατιωτική εκπαίδευση. Mέσα από αυτόν μαθαίνουμε και εμείς για το τανκ και την ορολογία του. Το ταξίδι του αποτελεί την πεμπτουσία της ταινίας”.

O Ayer μάς πληροφορεί πως τις τελευταίες μέρες του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου ήταν πολύ συνηθισμένο να στέλνουν στις πρώτες γραμμές εξαιρετικά άπειρα και νέα άτομα. Μετά τη Μάχη των Αρδεννών, οι αμερικάνικες δυνάμεις λιγόστεψαν κατά πολύ. Έτσι, κάποιοι εκπαιδεύονταν άρον άρον μερικές εβδομάδες και μετά πήγαιναν κατευθείαν στο μέτωπο. “O Norman είναι εντελώς απροετοίμαστος για όλο αυτό που συμβαίνει. Μετατρέπεται κατά κάποιον τρόπο σε όμηρό τους μέσα σε αυτό το κλουβί από ατσάλι και σέρνεται στα πεδία μαχών της παγωμένης Γερμανίας. Είναι δουλειά του Wardaddy να τον εκπαιδεύσει και να τον κάνει να αναθεωρήσει την παγιωμένη αντίληψή του περί δικαίου και αδίκου” καταλήγει ο σκηνοθέτης.

Ο Logan Lerman υποδύεται το νεαρό στρατιώτη. Αναφέρει πως τον γοήτευσε τρομερά ο πολυδιάστατος χαρακτήρας του ρόλου. “Υπάρχουν πάρα πολύ απλοί ρόλοι εκεί έξω για ηθοποιούς της ηλικίας μου. Ο Norman από την άλλη είναι ένας πολύπλοκος και πολύ αγχωτικός ρόλος.  Ήταν μια πραγματική πρόκληση για μένα. Ταυτόχρονα, είχα την ευκαιρία να δουλέψω με τρομερά αξιόλογους ηθοποιούς που εκτιμώ απεριόριστα” σχολιάζει ο νεαρός ηθοποιός.

Μετά τη συνεργασία του με τον ηθοποιό Michael Peña στην ταινία End of Watch, ο Ayer δημιούργησε το ρόλο του οδηγού του τανκ, Trini Garcia, ειδικά για τον Peña.  “Πιστεύω πως περίπου 350.000 Αμερικάνοι με μεξικάνικες ρίζες υπηρέτησαν στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, οι περισσότεροι σαν οδηγοί σε μηχανοκίνητα” παρατηρεί ο σκηνοθέτης. “Πρόκειται για έναν σοφιστικέ τύπο που τα τσούζει που και που. Εκείνη την εποχή, πολλοί στρατιώτες βρίσκανε παρηγοριά στο αλκοόλ”.

“Είναι cool παρόλα τα μεμονωμένα ξεσπάσματά του. Ο χαρακτήρας του είναι κάτι σαν φόρος τιμής σε όλους τους Λατινοαμερικάνους που πολέμησαν στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο” αναφέρει ο Peña

Ο Jon Bernthal συμπληρώνει το πλήρωμα του Fury υποδυόμενος τον Grady Travis.  “Σύρθηκε έξω από ένα βάλτο” λέει ο Ayer“Πρόκειται για τον τύπο που είχε μια άκρως καταπιεσμένη παιδική ηλικία, μεγάλωσε πολύ φτωχικά και δούλευε μέχρι τα οκτώ του σε φάρμες. Δεν έχει τα κατάλληλα εφόδια για την περιπέτεια στην οποία έχει εμπλακεί εξαιτίας κάποιων τυχαίων περιστατικών. Αν ο Wardaddy είναι το μυαλό, ο Grady είναι η δύναμη κρούσης” συνεχίζει ο Ayer.  Ο σκηνοθέτης επίσης αναφέρει πως όντας ο γεμιστής, έχει αναπτύξει μια ιδιαίτερη σχέση με τον πυροβολητή. “Πρόκειται για τον τύπο που ρίχνει το κάρβουνο στο φούρνο, γεμίζει τα όπλα του τανκ και γι’ αυτό το λόγο έχουν αναπτύξει μια πολύ στενή σχέση”.

Άρματα Μάχης

Χρησιμοποιήθηκαν πέντε τανκ για τις ανάγκες της ταινίας, όλα είναι παραλλαγές και διαφορετικοί τύποι του M4 Sherman tank. Στην ταινία τα τανκ έχουν ονόματα: Fury, Matador, Lucy Sue, Old Phyllis και Murder Inc.  

Οι υπεύθυνοι των οχημάτων και των πληρωμάτων της ταινίας Ian Clarke και Jim Dowdall έπρεπε να βρουν πέντε αυθεντικά τανκ εκείνης της εποχής. “Οι σύλλογοι που ασχολούνται με στρατιωτικά οχήματα στη Μεγάλη Βρετανία είναι ελάχιστοι και έτσι όλοι γνωριζόμαστε μεταξύ μας” αναφέρει ο  Dowdall“Έτσι, βρήκαμε ανθρώπους να μας προμηθεύσουν τα τανκ και οι οποίοι είχαν το χρόνο να αφιερώσουν τους επόμενους τρεις μήνες της ζωής τους στην ταινία”.

Ο Dowdall, σχετικά με την επάνδρωση των τανκ, αναφέρει: “Θεωρήσαμε καλό να χρησιμοποιήσουμε έμπειρα πληρώματα για τα τανκ, όχι κάποιους απλούς συλλέκτες ας πούμε, αλλά ανθρώπους που ήταν στο Αφγανιστάν και είχαν εμπλακεί και σε άλλες πρόσφατες πολεμικές καταστάσεις. Δεν θα οδηγούσαν απλά και μόνο κατάλληλα τα τανκ, αλλά θα μπορούσαν να διαχειριστούν και μια κατάσταση, αν κάτι χαλούσε σε ένα από αυτά τα παλιά οχήματα”.

Μόνο για το Fury χρησιμοποιήθηκαν 3 κυρίως οχήματα. Αρχικά, φυσικά, ένα πραγματικό τανκ που προμήθευσε το μουσείο τανκ του Bovington, ένα Sherman που διαθέτει ένα κανόνι 76mm.  Επιπλέον, έπρεπε να δημιουργηθεί ένα όχημα για τις ανάγκες των γυρισμάτων. Ένα δεύτερο τανκ δημιουργήθηκε, με μια ειδικά κατασκευασμένη πλατφόρμα στην οροφή, για να είναι εφικτό να γίνονται κάποια γυρίσματα από την οροφή. Το εσωτερικό του Fury ήταν και η μεγαλύτερη πρόκληση για τον σχεδιαστή  Andrew Menzies.  “Πρόκειται για ένα πολύ μικρό χώρο, όπου κάθε μέρος θα έπρεπε να είναι πτυσσόμενο, έτσι ώστε ο David να έχει τη δυνατότητα να τραβήξει πλάνα από κάθε δυνατή γωνία λήψης”.

O Jim Dowdall αναφέρει: “Μόλις ήταν έτοιμο το εσωτερικό του Fury, οι ηθοποιοί δεν ξεκολλούσαν με τίποτα από αυτό. Άρχισαν να περνάνε πολλές ώρες μέσα στο τανκ. Άρχισαν να μένουν και να τρώνε μέσα σε αυτό. Στα διαλείμματα των γυρισμάτων, αντί να βγαίνουν από αυτό, προτιμούσαν να αράζουν μέσα και να συμπεριφέρονται σαν ένα πραγματικό πλήρωμα τανκ. Πιστεύω ότι αυτό φαίνεται στην ταινία. Υπάρχει μεγάλη οικειότητα”.

Ο Michael Peña σχολιάζει: “Έπρεπε να εκπαιδευτούμε πολύ, για να φανεί ότι λειτουργούμε σαν κανονικοί στρατιώτες. Στην αρχή, ακόμη και να μπούμε μέσα στο τανκ ήταν μια δοκιμασία. Η είσοδος είναι λίγο πιο μεγάλη από το σώμα σου. Αφού το κάναμε εκατοντάδες φορές, μετά απλά συνηθίζεις. Αποκτάς τη δική σου τεχνική. Οι μύες που χρησιμοποιείς μετά από κάποιο σημείο αρχίζουν και θυμούνται”.

Στην ταινία, το αμερικάνικο τανκ αντιμετωπίζει την πιο θανάσιμη απειλή, το γερμανικό τανκ Tiger. Ο Menzies αναφέρει χαρακτηριστικά: “Πρόκειται για το απόλυτο τανκ. Το Sherman δεν είχε μεγάλη τύχη απέναντι σε ένα Tiger. To Tiger έχει κατασκευαστεί, για να είναι το απόλυτο όπλο”.

Έχουν απομείνει μόνο 6 Tiger από εκείνη την περίοδο και το Tank Museum διαθέτει το μοναδικό που λειτουργεί ακόμη. Ο David Willey, επιμελητής του μουσείου αναφέρει χαρακτηριστικά: “To Tiger 131 είναι ένα πολύ σημαντικό όχημα. Το τανκ αυτό βρέθηκε στην Τυνησία. Κατά τη διάρκεια της μάχης τού επιτέθηκαν βρετανικά τανκ. Κατάφερε να εξουδετερώσει τουλάχιστον δύο από αυτά, αλλά τα υπόλοιπα τού έκαναν σημαντική ζημιά. Το γερμανικό πλήρωμα εγκατέλειψε το τανκ και μετά τον πόλεμο παραδόθηκε στο μουσείο”.

Trivia/Fun facts

•Τα γυρίσματα του Fury διήρκεσαν πάνω από 12 εβδομάδες και πραγματοποιήθηκαν στην Αγγλία.

•Οι Kevin Vance και David ήταν οι σύμβουλοι της ταινίας σε στρατιωτικά και στρατηγικά θέματα. Οι δυο τους δημιούργησαν ένα μίνι στρατόπεδο, όπου εκπαιδεύτηκαν οι πέντε πρωταγωνιστές της ταινίας.

•Κάποιες από τις βασικές συνθήκες που αντιμετώπιζαν οι στρατιώτες του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου ήταν η βροχή, η λάσπη, ο δυνατός αέρας και η έλλειψη ύπνου.

•Ο Ian Sandford, βετεράνος του βρετανικού στρατού ήταν ο σύμβουλος της ταινίας αναφορικά με το γερμανικό στρατό και τις τακτικές του.

•Ο διευθυντής φωτογραφίας της ταινίας Roman Vasyanov αναφέρει ότι εμπνεύστηκε από το στιλ και την αισθητική του διάσημου φωτογράφου πολέμου Robert Capa.

•Εκτενής έρευνα έγινε για τις στολές και τα ρούχα των στρατιωτών. Οι γερμανοί χρησιμοποιούσαν καλλιτέχνες, για να ζωγραφίσουν νέα και πιο ακριβή σχέδια για καμουφλάζ. Έτσι, μέχρι το τέλος του πολέμου είχαν δημιουργηθεί τουλάχιστον 35 διαφορετικά σχέδια.

•Ο υπεύθυνος Make-Up Alessandro Bertolazzi αναφέρει ότι, για να πετύχει το look των ηθοποιών, είχε αναφορές από καλλιτέχνες, όπως οι Oskar Kokoschka, Francis Bacon, and Egon Shiele.

•Υπεύθυνος για τη μουσική της ταινίας είναι ο Steven Price, ο οποίος κέρδισε πρόσφατα το Oscar® για τη δουλειά του στο Gravity. 

Credits:

Σκηνοθεσία: David Ayer

Σενάριο: David Ayer

Παίζουν: Brad Pitt, Shia LaBeouf, Logan Lerman, Scott Eastwood, Jon Bernthal, Michael Peña,

Παραγωγοί: David Ayer, Bill Block, John Lesher

Διάρκεια: 134’