Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2016

Κώστας Κουτσολέλος: Πάντα πίστευα ότι η μουσικότητα είναι ο μόνος τρόπος να ακούσεις ένα κείμενο

Κώστας Κουτσολέλος: Πάντα πίστευα ότι η μουσικότητα είναι ο μόνος τρόπος να ακούσεις ένα κείμενο

H Ομάδα Mag παρουσιάζει στο Bios μέχρι τις 16 Νοεμβρίου την παράσταση Simone σε σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία Κώστα Κουτσολέλου και Ράνιας Κελαïδίτη. Ο Κώστας Κουτσολέλος μίλησε στο Culturenow.gr για την παράσταση «Simone» αλλά και τους υψηλούς – γιατί όχι; - θεατρικούς του στόχους!

 

Συνέντευξη: Μαριάννα Παπάκη

 

 

Culturenow.gr: Πείτε μας λίγα λόγια για την παράσταση Simone που παρουσιάζεται στο Bios!
Κώστας Κουτσολέλος: Είναι μια κάπως ιδιαίτερη παράσταση. Εγώ με τη βοήθεια μιας ηλεκτρικής κιθάρας αφηγούμαι/τραγουδώ την ιστορία ενός μόνου ανθρώπου στην πόλη, χωρίς λεφτά και δουλειά, που αναζητά απόψε το βράδυ τη συντροφιά ενός αγνώστου. Ταυτόχρονα με τη δική μου αφήγηση , υπάρχει και μια δεύτερη οπτική αφήγηση, μιας βιντεοπροβολής.

 

Cul.N: Το Simone είναι ταυτόχρονα μια μουσική και θεατρική ιστορία. Πώς διαλέγονται η μουσική και το θέατρο στην παράσταση;
Κ.Κ.: Πάντα πίστευα ότι η μουσικότητα είναι ο μόνος τρόπος να ακούσεις έναν ηθοποιό, ένα κείμενο , να πας λίγο μακρύτερα από το αυστηρό νόημα του κειμένου. Συνήθως στις παραστάσεις πρόβας, και κυρίως στους μονολόγους, η προσοχή μου δεν είναι τόσο στο κείμενο, αλλά στον ίδιο τον ηθοποιό και τις δεξιότητες του, αν είναι καλός ή όχι, πώς τα λέει, πράγμα που μου φαίνεται περιοριστικό για να ταξιδέψεις μ' ένα κείμενο.

 

Cul.N: Η παράσταση χρησιμοποιεί ως πηγή έμπνευσης το έργο του Μπερνάρ Μαρία Κολτές, Η νύχτα μόλις πριν από τα δάση. Για ποιους λόγους επιλέξατε το συγκεκριμένο έργο και ποια στοιχεία του έργου του Κολτές θεωρείτε τα πιο δυνατά;
Κ.Κ.: Δεν έχω βρει κείμενο να μιλάει καλύτερα για τη μοναξιά σε μια πόλη. Πραγματικά. Είναι ταυτόχρονα ένα πολύ γειωμένο κείμενο, του πεζοδρομίου, και πολύ ποιητικό μαζί. Πώς στη ευχή τα κατάφερε;

 

Cul.N: Πείτε μας λίγα λόγια για την Ομάδα Mag. Πότε δημιουργήθηκε και ποιοι είναι οι στόχοι σας;
Κ.Κ.: Δημιουργήθηκε το 2008, και μόνιμοι συνεργάτες είναι η Ράνια Κελαϊδίτη, η Βάσω Καμαράτου, η Έλενα Πολυγένη, η Σοφία Σιμάκη και ο Βασίλης Κλοτσωτήρας. Προσπαθούμε να βρούμε τα όρια του θεάτρου, κάτι που από τη μια να ακουμπάει στο θέατρο και από την άλλη κάπου άλλου, π.χ. Στη μουσική ή στο χοροθέατρο , να δούμε τι άλλο μπορεί να είναι θέατρο πέρα από το κλασικό ή μοντέρνο ανέβασμα ενός έργου, και τι άλλο μπορεί να σημαίνει ηθοποιός πέρα από την ερμηνεία ενός ρόλου

 

Cul.N: Επόμενα καλλιτεχνικά σας σχέδια;
Κ.Κ.: Να ανεβάσω μια παράσταση που να αγγίξει τόσο πολύ τον κόσμο, να κάνει τέτοια αίσθηση, που να μείνει στην ιστορία του ελληνικού και όχι μόνο θεάτρου... όταν τα καταφέρω, θα σας ειδοποιήσω...

 

 

Η παράσταση «Simone» παρουσιάζεται από την Ομάδα Mag στο Bios μέχρι τις 16 Νοεμβρίου 2014

 

 

Σχετικές ειδήσεις
Αντώνης Αντωνόπουλος: Βρισκόμαστε σε ένα πλοίο που βουλιάζει και ανησυχούμε αν η ορχήστρα παίζει όμορφη μουσική
18.05.2016 11:45
H παράσταση του έργου «Η τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ», του Σάμουελ Μπέκετ, ύστερα από την επιτυχία της πρώτης παρουσίασής της, επιστρέφει στο Bios για δύο μόνο εβδομάδες, από τις 20 Μαΐου 2016! Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, που έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία, τη μετάφραση (μαζί με τον Δημήτρη Καραντζά) και την ερμηνεία, βρήκε λίγο χρόνο και μας μίλησε για την παράσταση, που "είναι αποτέλεσμα συλλογικής δουλειάς", το παρελθόν, την έννοια της "μνήμης" και τις αντανακλάσεις του μπεκετικού έργου στο σήμερα.
Θανάσης Δόβρης: Το αίμα είναι και θα είναι πάντα στην επικαιρότητα της ζωής μας
09.05.2016 13:27
Ο χαρισματικός ηθοποιός Θανάσης Δόβρης, ο οποίος αυτή την περίοδο καταθέτει μία σπουδαία ερμηνεία στην ιδιαίτερη σκηνική σύνθεση του Περικλή Μουστάκη «Οστέα Ξηρά Σφόδρα», πρόκειται από 16 Μαΐου να σκηνοθετήσει για πρώτη φορά και μάλιστα ένα από τα σημαντικότερα δείγματα της νεοελληνικής λογοτεχνίας που δεν έχει ξαναπαρουσιαστεί σε θεατρική μορφή, το «Γκιακ» του Δημοσθένη Παπαμάρκου. Η εν λόγω παράσταση ήταν μόνο η αφορμή για να απευθύνουμε τις ερωτήσεις μας στον Θανάση Δόβρη και να λάβουμε –όπως ήταν αναμενόμενο- ενδιαφέρουσες και κυρίως ουσιαστικές απαντήσεις, που αφορούν σημαντικές στιγμές, μεγάλες απώλειες, ανεπιτήδευτο θέατρο και ανθρώπους...
Ντένης Μακρής: Στις συνεργασίες μου ευτυχώς υπάρχει η απαραίτητη κοινή ανάσα
29.01.2016 10:41
Νέος, φέρελπις ηθοποιός, με αρκετές εκλεκτές συνεργασίες στο ενεργητικό του, ο Ντένης Μακρής, χτίζει μια ενδιαφέρουσα πορεία στο θέατρο. Μέχρι τα τριάντα του χρόνια, πρόλαβε να συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως ο Μαρμαρινός, να υποδυθεί τον Άμλετ και να συμμετάσχει σε πολλές ξεχωριστές παραστάσεις. Μία από αυτές, είναι και οι «Ιδιοτροπίες της Μαριάννας», ένα γαλλικό τολμηρό κείμενο του Αλφρέ ντε Μυσσέ. Εκεί, θα υποδυθεί τον Σέλιο και μας μιλάει –ανάμεσα σε διάφορα άλλα- και για τη νέα αυτή συνεργασία με το θέατρο Πόρτα και τον Θωμά Μοσχόπουλο.
Νίκος Χατζόπουλος: Αγάπη με στόχο την κοινή συνύπαρξη
27.01.2016 10:10
Ορμώμενη από τη Μισαλλοδοξία (Intolerance), τη μνημειώδη, σπονδυλωτή, βωβή ταινία του D.W. Griffith, η σκηνοθέτις Ιώ Βουλγαράκη συνθέτει, με σημερινούς θεατρικούς όρους, ένα βωβό μουσικοθεατρικό έπος, πολιτικο- κοινωνικής και υπαρξιακής αυτογνωσίας, το οποίο παρουσιάζεται στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Με αφορμή την παράσταση στη Στέγη, ο Νίκος Χατζόπουλος, χαμηλών τόνων καλλιτέχνης που μιλάει όμως «ηχηρά» μέσα από την δουλειά του, μοιράστηκε μαζί μας τις σκέψεις του για την παράσταση, την ανθρώπινη μισαλλοδοξία που «δυναμιτίζει τη συνύπαρξη» και το αντίθετό της που θα μπορούσε να είναι η αγάπη.
Γιάννης Νταλιάνης: Το φως θα έρθει αλλά θα χρειαστεί να προηγηθεί μία πολύ μαύρη νύχτα!
11.12.2015 13:02
Η γοητευτική «Σκακιστική Νουβέλα», του Αυστριακού αυτόχειρα συγγραφέα Στέφαν Τσβάιχ, διασκευασμένη για το θέατρο από τους Θοδωρή Τσαπακίδη, Γιάννη Νταλιάνη και Μαριλίτα Λαμπροπούλου, "ζωντανεύει" ξανά στη σκηνή του Θεάτρου Πορεία, ύστερα από την πρώτη επιτυχημένη παρουσίασή της στο Φεστιβάλ Αθηνών 2013, υπό τον τίτλο «Λάθος Κίνηση». Ο Γιάννης Νταλιάνης που, μόνος επί σκηνής, ενσαρκώνει όλους τους χαρακτήρες του έργου, μας προσκαλεί σε «μια παρτίδα σκακιού όπου θα συγκρουστούν αληθινοί στρατιώτες και αξιωματικοί, θα πέσουν βασίλεια θα καταλυθούν τα σύνορα, το πνεύμα θα έρθει αντιμέτωπο με την βαρβαρότητα».