Τρίτη, 21 Φεβρουαρίου 2017

Κώστας Κουτσολέλος: Πάντα πίστευα ότι η μουσικότητα είναι ο μόνος τρόπος να ακούσεις ένα κείμενο

Κώστας Κουτσολέλος: Πάντα πίστευα ότι η μουσικότητα είναι ο μόνος τρόπος να ακούσεις ένα κείμενο

H Ομάδα Mag παρουσιάζει στο Bios μέχρι τις 16 Νοεμβρίου την παράσταση Simone σε σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία Κώστα Κουτσολέλου και Ράνιας Κελαïδίτη. Ο Κώστας Κουτσολέλος μίλησε στο Culturenow.gr για την παράσταση «Simone» αλλά και τους υψηλούς – γιατί όχι; - θεατρικούς του στόχους!

 

Συνέντευξη: Μαριάννα Παπάκη

 

 

Culturenow.gr: Πείτε μας λίγα λόγια για την παράσταση Simone που παρουσιάζεται στο Bios!
Κώστας Κουτσολέλος: Είναι μια κάπως ιδιαίτερη παράσταση. Εγώ με τη βοήθεια μιας ηλεκτρικής κιθάρας αφηγούμαι/τραγουδώ την ιστορία ενός μόνου ανθρώπου στην πόλη, χωρίς λεφτά και δουλειά, που αναζητά απόψε το βράδυ τη συντροφιά ενός αγνώστου. Ταυτόχρονα με τη δική μου αφήγηση , υπάρχει και μια δεύτερη οπτική αφήγηση, μιας βιντεοπροβολής.

 

Cul.N: Το Simone είναι ταυτόχρονα μια μουσική και θεατρική ιστορία. Πώς διαλέγονται η μουσική και το θέατρο στην παράσταση;
Κ.Κ.: Πάντα πίστευα ότι η μουσικότητα είναι ο μόνος τρόπος να ακούσεις έναν ηθοποιό, ένα κείμενο , να πας λίγο μακρύτερα από το αυστηρό νόημα του κειμένου. Συνήθως στις παραστάσεις πρόβας, και κυρίως στους μονολόγους, η προσοχή μου δεν είναι τόσο στο κείμενο, αλλά στον ίδιο τον ηθοποιό και τις δεξιότητες του, αν είναι καλός ή όχι, πώς τα λέει, πράγμα που μου φαίνεται περιοριστικό για να ταξιδέψεις μ' ένα κείμενο.

 

Cul.N: Η παράσταση χρησιμοποιεί ως πηγή έμπνευσης το έργο του Μπερνάρ Μαρία Κολτές, Η νύχτα μόλις πριν από τα δάση. Για ποιους λόγους επιλέξατε το συγκεκριμένο έργο και ποια στοιχεία του έργου του Κολτές θεωρείτε τα πιο δυνατά;
Κ.Κ.: Δεν έχω βρει κείμενο να μιλάει καλύτερα για τη μοναξιά σε μια πόλη. Πραγματικά. Είναι ταυτόχρονα ένα πολύ γειωμένο κείμενο, του πεζοδρομίου, και πολύ ποιητικό μαζί. Πώς στη ευχή τα κατάφερε;

 

Cul.N: Πείτε μας λίγα λόγια για την Ομάδα Mag. Πότε δημιουργήθηκε και ποιοι είναι οι στόχοι σας;
Κ.Κ.: Δημιουργήθηκε το 2008, και μόνιμοι συνεργάτες είναι η Ράνια Κελαϊδίτη, η Βάσω Καμαράτου, η Έλενα Πολυγένη, η Σοφία Σιμάκη και ο Βασίλης Κλοτσωτήρας. Προσπαθούμε να βρούμε τα όρια του θεάτρου, κάτι που από τη μια να ακουμπάει στο θέατρο και από την άλλη κάπου άλλου, π.χ. Στη μουσική ή στο χοροθέατρο , να δούμε τι άλλο μπορεί να είναι θέατρο πέρα από το κλασικό ή μοντέρνο ανέβασμα ενός έργου, και τι άλλο μπορεί να σημαίνει ηθοποιός πέρα από την ερμηνεία ενός ρόλου

 

Cul.N: Επόμενα καλλιτεχνικά σας σχέδια;
Κ.Κ.: Να ανεβάσω μια παράσταση που να αγγίξει τόσο πολύ τον κόσμο, να κάνει τέτοια αίσθηση, που να μείνει στην ιστορία του ελληνικού και όχι μόνο θεάτρου... όταν τα καταφέρω, θα σας ειδοποιήσω...

 

 

Η παράσταση «Simone» παρουσιάζεται από την Ομάδα Mag στο Bios μέχρι τις 16 Νοεμβρίου 2014

 

 

Σχετικές ειδήσεις
Θέμελης Γλυνάτσης: Ο δικός μου Ζάντμαν είναι το σκοτάδι
21.02.2017 12:37
Ο σκηνοθέτης Θέμελης Γλυνάτσης, με σπουδές Συγκριτικής Λογοτεχνίας και Θεάτρου στην Αγγλία και διδακτορική διατριβή πάνω στο «θέατρο της σκληρότητας» του Antonin Artaud, είναι ένας αξιόλογος καλλιτέχνης της νεότερης γενιάς, σταθερά ανερχόμενος και πολλά υποσχόμενος. Με αφορμή την παράσταση «Enter Sandman» που παρουσιάζεται στο Skrow Theater μας μίλησε, τόσο για τον κόσμο που πλάθει ο Χόφμαν και την σκηνική γλώσσα της παράστασης όσο για το τραγούδι που σημάδεψε την εφηβική του ηλικία και για τον δικό του Ζάντμαν· και είχε πολύ ενδιαφέροντα πράγματα να πει.
Χαρά Μάτα Γιαννάτου: Η γελοιότητα είναι πάντα επίκαιρη
13.02.2017 11:38
Τα τελευταία χρόνια, το όνομά της ακούγεται ολοένα και περισσότερο. Η νεαρή ηθοποιός Χαρά-Μάτα Γιαννάτου, απόφοιτη της σχολής του Εθνικού, έχει τραβήξει το ενδιαφέρον δημιουργών και κοινού, λόγω των σημαντικών συμμετοχών της σε θεατρικές παραστάσεις όπως η «Λαμπεντούζα» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, αλλά και ταινίες όπως ο «Νοτιάς».
Σάββας Στρούμπος: Από την από-ανθρωποποίηση στην εξέγερση της Ζωής
03.02.2017 14:05
Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Σάββας Στρούμπος μας μίλησε για την παράσταση του έργου του Χάινερ Μύλλερ, «Η Αποστολή: Ανάμνηση από μιαν Επανάσταση», την κοινωνική επανάσταση που είναι πάντα επίκαιρη και αναγκαία, τον μέντορά του Θεόδωρο Τερζόπουλο και τους στόχους του για την Ομάδα Σημείο Μηδέν. Συνέντευξη: Ερριέττα Μπελέκου
Θέμις Μπαζάκα: Αναζητώ την συνθήκη που θα με κάνει να νιώθω ζωντανή
25.01.2017 13:13
Για την πορεία της Θέμιδας Μπαζάκα, τα περισσότερα είναι πασίγνωστα. Αποτελεί μια από τις πιο περιζήτητες ηθοποιούς και έχει δώσει αμέτρητες συνεντεύξεις όλα αυτά τα χρόνια. Διαπιστώνει κανείς όμως, ότι πάντα βρίσκει κάτι ενδιαφέρον να πει, σε σχέση με τα όσα βιώνει ή απλώς παρακολουθεί. Λατρεύει το σινεμά και τα βιβλία, αλλά είναι και απόλυτα πιστή στο θέατρο, παρόλο που όπως λέει η ίδια, σκέφτεται πολύ πλέον πριν αποδεχθεί μια ανάλογη πρόταση.
Θανάσης Δόβρης: Το αίμα είναι και θα είναι πάντα στην επικαιρότητα της ζωής μας
09.05.2016 13:27
Ο χαρισματικός ηθοποιός Θανάσης Δόβρης, ο οποίος αυτή την περίοδο καταθέτει μία σπουδαία ερμηνεία στην ιδιαίτερη σκηνική σύνθεση του Περικλή Μουστάκη «Οστέα Ξηρά Σφόδρα», πρόκειται από 16 Μαΐου να σκηνοθετήσει για πρώτη φορά και μάλιστα ένα από τα σημαντικότερα δείγματα της νεοελληνικής λογοτεχνίας που δεν έχει ξαναπαρουσιαστεί σε θεατρική μορφή, το «Γκιακ» του Δημοσθένη Παπαμάρκου. Η εν λόγω παράσταση ήταν μόνο η αφορμή για να απευθύνουμε τις ερωτήσεις μας στον Θανάση Δόβρη και να λάβουμε –όπως ήταν αναμενόμενο- ενδιαφέρουσες και κυρίως ουσιαστικές απαντήσεις, που αφορούν σημαντικές στιγμές, μεγάλες απώλειες, ανεπιτήδευτο θέατρο και ανθρώπους...