Τετάρτη, 7 Δεκεμβρίου 2016

Βαλάντης Φράγκος: Τα θέματα του Peer Gynt αγγίζουν ένα τεράστιο πεδίο της ανθρώπινης ψυχής και συμπεριφοράς

Βαλάντης Φράγκος: Τα θέματα του Peer Gynt αγγίζουν ένα τεράστιο πεδίο της ανθρώπινης ψυχής και συμπεριφοράς

Η ομάδα μας,“the 3rd person theatre group”  δημιουργήθηκε με πολύ φυσικό τρόπο, καθώς μας συνδέει φιλία χρόνων και πολλοί κοινοί προβληματισμοί σχετικά με το θέατρο. Το όνομα παραπέμπει στο γ’ πρόσωπο της αφήγησης και συμπυκνώνει κάπως και το πεδίο έρευνας μας, που είναι η χρήση του λόγου και του σώματος  ως εργαλείο αφήγησης και ζωντανής διαπραγμάτευσης της ιστορίας  και των προσώπων ενός έργου.

 

Δουλεύουμε πάνω στον Peer Gynt περίπου δυόμισι χρόνια. Φτάσαμε στο έργο αυτό γιατί προσφέρεται για μια διαδικασία μαθητείας, καθώς τα θέματα του αγγίζουν ένα τεράστιο πεδίο της ανθρώπινης ψυχής και συμπεριφοράς. Τα ερεθίσματα είναι πάρα πολλά και τα ερωτήματα συμβατά με κάθε άνθρωπο, σε κάθε ηλικία και σε κάθε εποχή. Είναι ένα ταξίδι μαθητείας και αναστοχασμού, που επιβραβεύει τη δυναμική της ζωής . Κυριαρχεί η χαρά και η απόλαυση του παιχνιδιού, μέσα από μια πορεία αυτογνωσίας.

 

 

Εμείς επιλέξαμε να συλλάβουμε το έργο ως ένα ταξίδι φανταστικό, ένα ταξίδι υποσυνειδήτου. Διατρέξαμε, λοιπόν, το έργο μέσα από 3 άξονες. Ο Πέερ, ήρωας-παράδειγμα, που τον παρακολουθούμε από την ηλικία της εφηβείας μέχρι τα βαθιά γεράματα, η μητέρα του Όσε (το όνομα της στα νορβηγικά σημαίνει "θεός") που μεταμφιέζεται σε όλες τις υπερβατικές μορφές του έργου, και η αγαπημένη του Σούλβαιγ (το όνομα της στα νορβηγικά σημαίνει "ο δρόμος προς το φως") που ενσαρκώνει όλες τις γυναικείες φιγούρες του έργου και κρατά στα χέρια της την αγάπη, την υπομονή και τη συγχώρεση. Η βασική δυσκολία που αντιμετωπίσαμε, και που ακόμα αντιμετωπίζουμε είναι το πώς να μεταδίδουμε με τα πιο λιτά μέσα μια τόσο πυκνή και φαντασμαγορική ιστορία.

 

 

Επίσης, ήταν πολύ σύνθετο το πώς θα ορίσουμε  τον Πέερ Γκυντ, είναι παραδειγματικός χαρακτήρας και ξεφεύγει συνεχώς. Την ίδια στιγμή έχει μέσα του τα πιο αγνά και τα πιο σκοτεινά  συστατικά. Στην πραγματικότητα, συμπεράσματα βγαίνουν μόνο από την  πορεία του και την εξέλιξή του. Το ζήτημα παύει να είναι το να βάλεις  κάποιο πρόσημο, θετικό ή αρνητικό. Ο Πέερ είναι καθρέφτης μιας κοινωνίας και μιας νοοτροπίας, και μας δίνει την ευκαιρία να γίνουμε για λίγο παρατηρητές, ώστε με πιο ανοιχτό τρόπο να ορίσουμε  τον εαυτό μας μέσα στη  ζωή.

 

Η παράσταση «Peer Gynt, no man’s land» παρουσιάζεται από τη θεατρική ομάδα «The 3rd person theatre group», στο Σύγχρονο Θέατρο

 

 

Σχετικές ειδήσεις
Κλήμης Εμπέογλου: Προσπαθώντας να βρω απαντήσεις, βρέθηκα με περισσότερα ερωτήματα
02.12.2016 16:43
Ο Κλήμης Εμπέογλου γράφει τις σκέψεις του σχετικά με το ζήτημα της ανθρώπινης βίας, με αφορμή την παράσταση Μάουζερ που θα παρουσιαστεί από 5 Δεκεμβρίου στο Θέατρο της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών.
Δανάη Θεοδωρίδου: Προχωρώντας με μικρά βήματα
21.07.2016 14:02
Το One Small Step for a Man: Hello, Goodbye δανείζεται τον τίτλο του από το πρώτο μέρος της διάσημης φράσης του Ν. Άρμστρογκ («Ένα μικρό βήμα για ένα άνθρωπο, ένα τεράστιο βήμα για την ανθρωπότητα») κι αποτελεί την πρόσκληση προς μια μικρή κοινότητα γήινων όντων (θεατών και ηθοποιών) να βρεθούν γύρω από ένα τραπέζι στρωμένο με ποτά, γλυκά και φωτογραφίες από τη γη όπως αυτές στάλθηκαν στο διάστημα το 1977, προκειμένου να κοιτάξουν με διαφορετικό τρόπο τη ζωή στον πλανήτη μας.
Μάνος Βαβαδάκης: Ο έρωτας πάντα έχει τέλος, αυτό που πρέπει να κερδίσουμε είναι το μετά
16.02.2016 15:42
Η παράσταση δημιουργήθηκε σαν βάλσαμο στις πληγές ενός περασμένου έρωτα. Το υλικό από τις δίκες των Μαγισσών του Σάλεμ παρουσιάστηκε μπροστά μου εκείνη τη περίοδο της ζωής μου και η Abigail Williams με τις πράξεις της πριν από 300 χρόνια, έπαιρνε ξανά εκδίκηση για όλους εμάς. Η τέχνη λειτουργεί πάντα σαν καθαρτήριο για τις νευρώσεις των καλλιτεχνών και μακάρι αυτή η παράσταση να βοηθήσει να κατανοήσουμε αυτό το μύχιο, σκοτεινό και ανεξερεύνητο κομμάτι του εαυτού μας.
Ακύλλας Καραζήσης: Αναζητούνται: πίστη, αγάπη, ελπίδα
23.12.2015 16:41
Το Πίστη, Αγάπη, Ελπίδα αντανακλά πλήρως την εκποίηση όλων των πραγμάτων για χάρη του κέρδους. Η γλώσσα του κειμένου του Χόρβατ στα γερμανικά εκφράζει ακριβώς αυτό το πράγμα: όλα τα κλισέ που πλαισιώνουν, που στοιχειοθετούν μια τέτοια κοινωνία που είναι προσανατολισμένη στο κέρδος, που δείχνει απαξίωση σε οτιδήποτε, ακόμα και στο ανθρώπινο σώμα, μπροστά στα λεφτά. Ο πιο δυνατός επιζεί, ο πιο αδύναμος κυριολεκτικά «ψοφάει». Νομίζω πως το έργο έχει πάρα πολύ σχέση με αυτό που ζούμε σήμερα.
Λίλα Μπακλέση:  Η δική μου «Γκάμπυ»
08.12.2015 16:26
Κλεισμένοι σε έναν εργοστασιακό χώρο, έξω η ζέστη αφόρητη, προσπαθούμε να κατανοήσουμε αυτή τη γυναίκα. Όλοι μαζί. Καφέδες, μπισκότα, τσιγάρα, τοστάκια, ταπεράκια. Διαφωνίες, γέλια, αρχίζουμε να γνωρίζουμε ο ένας τον άλλο. Τα ταψιά του Αγγέλου, μισό τυρόπιτα ,μισό σπανακόπιτα. Τα αγόρια τρέχουν σε ακροάσεις, αναμονή. Τα καταφέρνουν. Η διαδρομή γεμάτη δυσκολίες αλλά και αισιοδοξία. Αλλάζουμε, σκεφτόμαστε σαν εκείνη, πιο ελεύθερα.