Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2016

Violet Louise: Οι επιστολές του Lewis Carroll είναι ένα υλικό-πρόκληση για αυτόν που θα ασχοληθεί μαζί τους

Violet Louise: Οι επιστολές του Lewis Carroll είναι ένα υλικό-πρόκληση για αυτόν που θα ασχοληθεί μαζί τους

 

Η μουσικός και performer Violet Louise παρουσιάζει στο Από Μηχανής Θέατρο την παράσταση «Γράμματα στα Κοριτσάκια». Μια παράσταση βασισμένη στις επιστολές του Lewis Carroll, συγγραφέα της Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων, προς τις ανήλικες φίλες του. Με αφορμή την παράσταση απάντησε στις ερωτήσεις μας για τα δυνατά στοιχεία της δουλειάς που αγαπήθηκε πολύ από το κοινό και επαναλαμβάνεται.

 

Συνέντευξη: Μαριάννα Παπάκη

 

Cul.N.: Μια παράσταση που αγάπησε πολύ το κοινό και επαναλαμβάνεται αυτή τη χρονιά! Ποια πιστεύετε πως είναι τα δυνατά της σημεία;
Violet Louise:
Όλο το υλικό που συγκεντρώθηκε από την έρευνα για τον Κάρολ, τον συγγραφέα της Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων. Οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες των μικρών κοριτσιών από τη συλλογή του Κάρολ, καθώς υπήρξε και ένας από τους πρώτους φωτογράφους όλων των εποχών. Οι στίχοι του, πάνω στους οποίους γράφτηκαν τα τραγούδια της παράστασης, τα σκίτσα του τρελού καπελά, της Αλίκης. Δημιουργείται ένας ολόκληρος κόσμος οπτικοακουστικός, που μας μεταφέρει στον κόσμο του συγγραφέα, με τη βοήθεια ενός παλιού προτζέκτορα, που  προβάλλει όλα αυτά τα υλικά στον τοίχο του θεάτρου.

 

Cul.N.: Τι σας κέντρισε στη συγκεκριμένη αλληλογραφία του Lewis Carroll και αποφασίσατε να ασχοληθείτε καλλιτεχνικά μαζί της;
V.L.: Τα γράμματα προς τις μικρές του φίλες έχουν τόσο χιούμορ. Κάθε γράμμα είναι μοναδικό, γραμμένο και ραμμένο για το κάθε κοριτσάκι που προορίζεται. Είναι αξιοθαύμαστο πόσο χρόνο κατανάλωνε ο Κάρολ για όλη αυτή την αλληλογραφία. Το παιχνίδια του με τις λέξεις, οι αναγραμματισμοί, το αγγλικό nonsense σε όλο του το μεγαλείο. Οι επιστολές είναι ένα υλικό-πρόκληση για αυτόν που θα ασχοληθεί μαζί τους προσπαθώντας να τους δώσει σκηνική και θεατρική διάσταση.

 

Cul.N.: Ποια είναι η μέχρι στιγμής ανταπόκριση του κόσμου και τι είδους σχολιασμό κάνουν μετά στο τέλος της παράστασης στην περίπτωση που έρχονται να σας μιλήσουν;
V.L.: Είναι συγκινητικό για  μένα να βλέπεις ανθρώπους που  μπαίνουν  σε ένα προβληματισμό. Εκτός από το αν σε κάποιους αρέσει ή δεν αρέσει μία παρουσίαση, σημαντικό είναι να φεύγει ο θεατής με μια μεγαλύτερη υποψία και γνώση για κάποια πράγματα. Έχουν έρθει άνθρωποι που δεν ήξεραν την πολυσύνθετη προσωπικότητα του συγγραφέα και που θεώρησαν την παράσταση αποκάλυψη για τον συγγραφέα.

Επίσης η παράσταση δεν προσπαθεί να αθωώσει ή να καταδικάσει τον Κάρολ. Αφήνει όλες τις απόψεις και τις θεωρίες ανοιχτές. Είναι θέμα πρόθεσης και θέσης του θεατή  να αποφασίσει για την ενοχή ή την αθωότητα του συγγραφέα. Εμείς παραθέτουμε όσο πιο πολλά στοιχεία για αυτόν για να μπορέσει ο θεατής να σχηματίσει την προσωπική του άποψη.

 

Cul.N.: Πώς θα συστηνόσασταν ως καλλιτέχνης; Μουσικός, ηθοποιός , performer;
V.L.: Ως συνθέτης  με την ευρύτερη έννοια. Με τη λέξη σύνθεση εννοώ, την έρευνα, τη δημιουργία, τη συλλογή των στοιχείων, την τοποθέτηση τους στην παρτιτούρα. Σύνθεση μπορεί να είναι η δημιουργία ενός τραγουδιού, η σύλληψη μίας θεατρικής παράστασης, η  δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού, η συγγραφή ενός  κειμένου. Οι άλλες ιδιότητες του μουσικού του ηθοποιού ή του performer έπονται.

 

Cul.N.: Μελλοντικά σχέδια; Θα θέλατε να μας πείτε εάν ετοιμάζετε κάτι μετά τα «Γράμματα στα Κοριτσάκια»;
V.L.: Τα άμεσα σχέδια μας αφορούν την παρουσίαση μίας ηλεκτρονικής όπερας. Αυτή τη φορά η έρευνα έχει έναν πιο οικολογικό χαρακτήρα, εξετάζουμε τη σχέση του ανθρώπινου είδους σε σχέση με τα άλλα όντα αυτού του πλανήτη. Ο άνθρωπος και τα ζώα. Σχέση εξουσιαστή και εξουσιαζόμενου. Τα ζώα έχουν δικαιώματα; Υπάρχει ηθική που πρέπει να εφαρμόζεται για τη  συνύπαρξη των ειδών στον πλανήτη; Τα ζώα είναι κατώτερα όντα από τον άνθρωπο; Και αυτό τι συνεπάγεται για τις ισορροπίες στον  πλανήτη  μας.

 

Η παράσταση "Γράμματα στα κοριτσάκια" παρουσιάζεται στο Από Μηχανής Θέατρο κάθε Σάββατο στις 22:00 και κάθε Κυριακή 19:00

 

Σχετικές ειδήσεις
Αναστασία – Ραφαέλα Κονίδη: Η Αντιγόνη είναι κοριτσάκι και ταυτόχρονα ουσιωδώς γυναίκα
06.07.2016 10:26
Η Αναστασία – Ραφαέλα Κονίδη χτίζει τα τελευταία χρόνια βήμα-βήμα μια πορεία με αρκετές επιτυχημένες στιγμές. Με ιδιαίτερο πάθος για το θέατρο και έχοντας αφήσει για χάρη του τις νομικές της σπουδές, καλείται φέτος το καλοκαίρι να ανταποκριθεί σε μια φοβερή πρόκληση: να παίξει για πρώτη φορά στην Επίδαυρο, ερμηνεύοντας την Αντιγόνη σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών.
Αντώνης Αντωνόπουλος: Βρισκόμαστε σε ένα πλοίο που βουλιάζει και ανησυχούμε αν η ορχήστρα παίζει όμορφη μουσική
18.05.2016 11:45
H παράσταση του έργου «Η τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ», του Σάμουελ Μπέκετ, ύστερα από την επιτυχία της πρώτης παρουσίασής της, επιστρέφει στο Bios για δύο μόνο εβδομάδες, από τις 20 Μαΐου 2016! Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, που έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία, τη μετάφραση (μαζί με τον Δημήτρη Καραντζά) και την ερμηνεία, βρήκε λίγο χρόνο και μας μίλησε για την παράσταση, που "είναι αποτέλεσμα συλλογικής δουλειάς", το παρελθόν, την έννοια της "μνήμης" και τις αντανακλάσεις του μπεκετικού έργου στο σήμερα.
Νάνσυ Σιδέρη - Μαρία Μοσχούρη: Η λύση στην αβεβαιότητα ονομάζεται ...«Ο Θείασως πέζη Κάφκα»
13.05.2016 14:15
Δύο νέα και φρέσκα κορίτσια, απόφοιτες της Δραματικής Σχολής του Εθνικού θεάτρου, ετοιμάζονται να μοιραστούν έναν κοινό ρόλο στο νέο εγχείρημα που ανεβαίνει αυτόν τον καιρό στο Bios, με τίτλο «Ο θείασως πέζη Κάφκα». Η Νάνσυ Σιδέρη και η Μαρία Μοσχούρη εκπληρώνουν μαζί με άλλους αποφοίτους του Εθνικού, έναν στόχο που είχαν θέσει από τα χρόνια της σχολής και μιλούν στο culturenow.gr, σχετικά με την παράσταση, τον Κάφκα, καθώς και το πώς βλέπουν την κρίση στο χώρο του πολιτισμού στο ξεκίνημα της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας
Σταύρος Τσακίρης: Ο κόσμος που ζούμε τώρα πεθαίνει σιγά – σιγά
26.02.2016 15:55
Στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, παίζεται αυτόν τον καιρό το γνωστό δράμα του Μπύχνερ, «Βόυτσεκ», για πρώτη φορά ως ενιαία παράσταση. Ο Σταύρος Τσακίρης που σκηνοθετεί αυτό το μεγάλο εγχείρημα, μας εξηγεί τη σημασία μιας τέτοιας παραγωγής, καθώς και διάφορες παραμέτρους του έργου, που αγγίζουν κάθε εποχή και κοινωνία. Ωστόσο, εκτός από το να φωτίσει τις ιδιαιτερότητες του συγκεκριμένου ανεβάσματος, αποκαλύπτει και μία μεγάλη και ενδιαφέρουσα φιλοδοξία του για το μέλλον, την παρουσίαση του έπους του «Διγενή Ακρίτα».
Νίκος Χατζόπουλος: Αγάπη με στόχο την κοινή συνύπαρξη
27.01.2016 10:10
Ορμώμενη από τη Μισαλλοδοξία (Intolerance), τη μνημειώδη, σπονδυλωτή, βωβή ταινία του D.W. Griffith, η σκηνοθέτις Ιώ Βουλγαράκη συνθέτει, με σημερινούς θεατρικούς όρους, ένα βωβό μουσικοθεατρικό έπος, πολιτικο- κοινωνικής και υπαρξιακής αυτογνωσίας, το οποίο παρουσιάζεται στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Με αφορμή την παράσταση στη Στέγη, ο Νίκος Χατζόπουλος, χαμηλών τόνων καλλιτέχνης που μιλάει όμως «ηχηρά» μέσα από την δουλειά του, μοιράστηκε μαζί μας τις σκέψεις του για την παράσταση, την ανθρώπινη μισαλλοδοξία που «δυναμιτίζει τη συνύπαρξη» και το αντίθετό της που θα μπορούσε να είναι η αγάπη.